Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

DOT 5.1 hidrolik fren sıvısı; marka önemli mi?

@ilkercom Satın aldığınız yağın ambalajı üzerindeki etiketi bizimle paylaşır mısınız? Zira ben "mineral içerikli DOT yağını" ilk defa sizden duydum. Acaba yanlış etiketleme gibi bir durum olmasın?
 
Scudo
doldurup attım.

Shimano nun yağının spec lerine bakıyorum bir türlü bulamadım. Onu bulsak yağı imal de ederiz :D Kendi sistesinde bile çıkmıyor. Bütün sıkıntı orada.

Benim yağımı kullanın. ama litresi 80 lira. alayım 1 litre 5 sene kullanayım. olmaz hava alınca yağ bozulur. ohooo işimiz var senle shimano.

Derken buldum hayırlı olsun :D

(link)
 
Mineral yağ havayla temas edince bozulmaz. Bu DOT tipi yağların bir handikapı. Yapısı gereği havadaki nemi absorbe ediyor ve kaynama noktası düşüyor DOT yağların.

Sizin satın alıp sisteme koyduğunuz yağ da büyük ihtimalle mineral yağ; zira mineral tabanlı DOT yağı diye bir yağ çeşidi yok bildiğim kadarıyla.
 
Burada handikap oluşturan asıl konu shimano nun yağ speclerini saklaması. Ve yağın pahalı olması. litresi 10 bilemedin 20 lira olacak malzeme hepsi burada.com da 25 ml fiyatı 10 lira.

Ben kısa veya orta vadede dot yağın sıkıntı çıkarmasını beklemem. Ama olurda sıkıntı çıkaracaksa öyle 1 anda olmaz. önce bir sızdırma vs başlar. o sırada fark edilir.
 
Yağ ve hidrolik sıvısı fiyatları ayrı konu, aynı markayı üretim tarihlerine ve dağıtıcılara göre büyük fiyat farklarıyla bulabilirsiniz. Motor yağı olarak Motul Chrono kullanıyorum ve piyasada litresi 110TL üzerinde, bu fiyatlandırmalar çok değişken.

Konuya dönersek;
Açıkcası yol bisikletinde iki kolun dahil olduğu sistemin minimum 300 avrodan başladığını düşünürsek kendi adıma feda olsun diye bir yorumum olamaz, tercih meselesidir.

Akışkanlıktan kastettiğim konu ısı ve basınç altındaki değerlerdir, farklı kaynama noktaları kimyasal özellikleri kaynaklı bu değer önemli.

Bu arada karşılaştırdığınız motor yağı ve hidrolik sıvısı teknik olarak birbirinden farklı şeyler,
hatta işim gereği bir üretici marka ile yaptığım toplantıda Türkiye'de neden hidrolik sıvısı değil de yağı dendiğini anlayamadıklarından dem vuruyorlardı.

Günlük kullanımda fark görememiş olabilirsiniz zaten 4 ve 5.1'in farkı ve vaadi normal kullanımı kapsamıyor,
yılda yaklaşık 40-45 gün pist içerisinde araç kullanıyorum ve ısınma sonrası daha 2. turda frende fark yarattığını söyleyebilirim.

@ilkercom
 
Walla ben bu hidrolik yağ/sıvı alternatifi konusunda ciddi dayatmalara karşıyım. Ancak şunu itiraf edeyim mineral yağın dot serisi yağlar gibi nemlenme/bozulma özelliği var diye tahmin ettim. Yoksa 2 / 3 arkadaş 1 litre shimano hidrolik alıp yıllarca kullanmak gayet makul olur. Dot yağı bitirsen de bitirmesen de çöpe atıyorsun. ( veya imha edilmek üzere veriyorsun)

Araca Dot 5,1 koyduğumda zaten fren sistemi komple pist tipi kevlar/metal balataydı. Ve yine diskler slotlu cinstendi. Piste çıkmasak da 200 km üzeri frenlemelerde deneme yaptım direk frenlerde fading oluyordu. Belki hortumları değişsem azalırdı. ( EBC redstuff balata vardı )
 
EBC kullanıyorsan direkt Kilerci ile görüş yönlendirirler,
Kendi oğlu da 1.4lt 270ps araç kullanıyor, fren hortumu kiti ile çoğunluk sıkıntı çözülecektir.

@ilkercom
 
@Mehmet Altuğ

Kaynama noktası düşüyor dediğiniz dot yağları o değerlerde kullanma şansınız bisiklette yok zaten. Dolayısı ile dot3, dot4, dot5, dot5.1 yağlarda verilen (ıslak-kuru) kaynama noktalarına ulaşamayacağınızdan bisikletin frenlerinin iş görememesi gibi bir durumla karşılaşmanızda muhtemel değildir.
Kuru kaynama derecesi, içinde su olmayan sistemde sıvının kaynayacağı, dolayısı ile frenlerin işe yaramaz hale geleceği sıcaklığı, ıslak kaynama derecesi ise içinde %3 su bulunan sıvının kaynama derecesini göstermektedir.
Fren Sıvısı Tipi Kuru Kaynama Derecesi Islak Kaynama Derecesi
DOT 3 205°C 140°C
DOT 4 230°C 155°C
DOT 5 260°C 180°C
DOT 5.1 270°C 190°C

Birde donma sıcaklıkları varki bunuda Türkiye şartlarında zorlamanız imkansız (-60-70 :) )

.
 
@fahrettin akansu zaten kilerciden aldım diye hatırlıyorum. Servis paşaoğlu takmıştı. Kaç set EBC bitirdiğimi hatırlamıyorum. Şu an kömürlü denilen en ucuz tip balata kullanıyorum. Şehir içi kullanıma en uygun balata bunlar. Süratle filan da pek işim yok. Hatta 15 ayda 10.000 km yol yapmışım. Bisiklete daha çok biniyorum :D

Konu saptı ama bazı noktalarda paralellik gösteriyor. Örneğin BRM 765 de metal balata ile kullanımda tutuş çok ani değil. Sanki diski iyi kavramıyor gibi. Ama ısındıkça tutuşu artıyor. Brm 355 ile kıyaslarsam tep inişinde 5 km sonra tutunma çok azalırken brm765 de balata sanki diski kopartacak gibi tutuyor. Son olarak yarı organik taktım önlere şehir içinde daha iyi tutarken dağ inişinde fading pek olmuyor. Disk de zaten RT86 203mm 60 km hızla %5 eğimli yolda zank diye duruyor :D

Arabada öğrendiğimizi bisiklete uygulamaya devam edersek yakında gatorbrake 8 piston takıcaz gibi bisiklete :D
 
  • Beğen
Tepkiler: fahrettin akansu
Yanlış hatırlamıyorsam Castrol globalde standart kullanıcı için dot 4 ve 5.1 arasında %45-50 civarı ömür farkından bahsediyordu,

Bu arada yol yarış ortamında sert inişlerde fren süresi uzadığı için 150 ve üzeri dereceler görülüyor,
Shimano'nun sistemi soğuk tutmak için heat sink takılı kaliper ve malum bıçak tasarımlı rotorları diretmesinin en büyük sebebi de bu malesef.

Temelde en büyük ısı kaynağı olan kaliper-balata-rotor üçgeninde çözüm sağlandıkça hidrolik sıvılarında sıkıntı aynı oranda düşecektir,
Benzeri bir çözüm için Sram HRD için Swissstop Catalyst rotor ve ExoTherm balata yükseltmesi yapacağım önümüzdeki ay.

Halihazırda bahsettiğimiz korozyon harici performans farkları zaten standart kullanıcının çok da takılmaması gereken bir konu,

@ÇaNakkaLeRuHu
 
  • Beğen
Tepkiler: ÇaNakkaLeRuHu
@Mehmet Altuğ
Aslında özelden soracaktım fakat benim gibi bu konuyu araştıran birisi çıkarsa referans olsun diye buradan yazıyorum. Bugün hangi yağı kullanıyorsunuz, öğrenci işi dot 5.1 önerebilir misiniz?
 
@Mustafa Zeybek Valvoline'ın DOT 5.1 hidrolik sıvısını kullanıyorum. Yanlış hatırlamıyorsam 500 ml'lik şişesini 12-15 TL'lik çok uygun bir fiyata almıştım. Motor yağı satan dükkanlarda bulunabiliyor. Bu sıvılar temelde aynı olduğu için markadan bağımsız olarak uygun fiyatlı olan hangisiyse o alınıp kullanılabilir.
 
Motorlu taşıtlardaki gibi markaya takılmayın.
Ben de Motul kullanıyorum ama 500ml olanı çok daha pahalı malesef,
tek kişiye ciddi fazla porsiyon çıkıyor, zaten hava teması sebebiyle o kadar da uzun süre saklamamak gerekli 5.1 yağları.
Uygun fiyatlı ve taze üretim yeterli

@Mustafa Zeybek
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Mehmet Altuğ
Bende aynı fikirdeyim
 
Geri