Scudo Sports

Downtube Shifter Nedir? Nereye takılır?

T. Yıldırım

Aktif Üye
Kayıt
7 Ekim 2014
Mesaj
136
Tepki
70
Şehir
Bursa
Bisiklet
Cervélo
Arkadaşlar sorum gayet açık. Downtube denen vitesler gördüm. Fiyatları gayet uygun ama kelepçesiz kelepçeli modeller var. Kullanımı hakkında detaylı bilgi istiyorum sizlerden. Teşekkürler.
 
Scudo
STI dan önce kullanılıyordu bunlar baya eski teknoloji yani.
STI nin verdiği rahatlık var tabi hem fren hem vites elinin altında.

Downtubede vitesler alt boruda olduğu için vites değiştirmek için elini sürekli gidondan çekmen lazım.
 
Tube borusunun altında yer alan vites değiştiriciler ,99-2000 öncesi bisikletlerde vardı belki daha eskilerde.
 
Peki ben bunları tekli halde alıp gidonun bir sağına bir soluna taksam veya beraber alıp gidon boğazına taksam olur mu sizce ?
 
Şöyle birşeyler var ama aynı şey olduğundan emin değilim.

(link)https://i.hizliresim.com/NbPzWN.jpg

(link)https://i.hizliresim.com/B9Yq4j.jpg

(link)https://i.hizliresim.com/Z148J0.jpg
 
Eğer dropbar kullanıyorsanız aerobar için olan vites kollarını kullanabilirsiniz. Ancak bazı modellerde kablo içten geçtiğinden gidonda delik olması lazım ki kablo buradan çıkıp aktarıcılara ulaşabilsin.

Bisikletin ve kullandığınız vites sisteminin modelini yazarsanız daha iyi olur
 
Scott Drop Anatomic Gidonum ve Shimano Tourney vites setim var ancak fren vites kollarım yok. Soruyu bu yüzden sordum. Eğer Tektro RL-520 kolların üstüne arkadaşın resmindeki gibi takılabiliyorsa alabilirim.
 

Down tube shifters yani adından da anlaşılacağı üzere alt boru değiştiricileri olarak bilinen özellikle 60'li yılların başlarından 2000'li yıllara değin bir takım farklılıklar ve teknolojik değişimler ile süregelmiş vites sistemleridir. 60'lı yıllarda daha çok arka vites aksamına bağlı tek, single shifterslar yeralırken 70'li yıllara doğru günümüzde de yeralmakta olan ön-arka konvansiyonel sisteme geçiş başlamış ve süregelmiştir. 70'li yıllardan 80'li yıllara geçildiğinde ise üretilmekte olan kadronun kalitesine, kullanım amacına göre bu down tube shifterslar kelepçeli konumdan daha kompakt ve pratik olan braze-on shifterslara geçiş sağlanmıştır. Yine bu shifterslar ise önceki dönem de ki modellere farklı olarak bu shifterslar braze-on diye adlandırılırken buna bağlı braze-on bossları kadro üzerinde entegre olarak barındırmaktaydı. Dolayısıyla bu sistemsel değişim beraberinde daha kolay montajı ve kelepçeninde olmayışı gereksiz bir ayrıntıyı da ortadan kaldırdığı gibi kimi modellerde index denen sistemi de bünyesine katarak gelişmiş ve friction olan en eski vites değiştirme yöntemini de tamamen kapatarak yeni bir dönem başlatmıştır. Friction/sürtünme sisteminden index/çıt çıt ya da kademeli geçiş diye bilinen bu yöntem ise vites sisteminde ince ayar gerekmeksizin viteslerin doğru ve olması gereken oranlarda vites değişimine olanak sağladığı gibi ekstra dikkat kaybı, zamanla sistemde yeralan komponentlerin daha uzun ömürlü aşınmadan kullanımına olanak sağlamış ve sonrasında da 80'lerin ortasında sti sistemlere tamamen kendini bırakmıştır.
 
@T. Yıldırım

Bisiklet tarihinin hatırı sayılır en parlak (!) yıllarına tanıklık etmiş,halen kullanmaktan öte,dura ace modeline kadar her çeşidinden edinip,kutusunu açmak suretiyle seyretmekten bile zevk aldığım bir mekanik sistem.

Öyle her önüne gelen down tube'e monte etmek mümkün değil.Elbette shifter clamp'ler var ancak 35 mm boru kalınlığı aşıldığında,yani etli borularda hayli sıkıntılı.Shifter boss'ları monte etseniz bile,35 mm borulara göre yapılmış diğer parçaları oraya sabitlemek pek mümkün olmuyor.50 mm boru için downtube shifter clamp'lar ise 55-60 usd;o da boru tam yuvarlak olmak kaydıyla.

Down tube shifterlerin stem üzerinde kullanılması da mümkün.(spacer yerine takılıyor) ancak bu kez de vites telini geriye döndürmek için yön değiştirici parçalar kullanmak zorunda kalıyorsunuz.

Kısacası,kendi adıma pek çok farklı varyasyonunu bizzat denemiş ve bu uğurda bir çok parçaya çokca para harcamış biri olarak,böyle bir işe girişmenizi tavsiye etmem.(Bisikletiniz klasik bir kadro değilse)
 
Ben surly cross check'imde dura ace down tube shifter kullanıyorum. Surly üzerinde yeri hazır olduğu için takılması çok kolay oldu. Önceleri kullanması biraz sıkıntıyken şimdi alıştım. Dezavantajı vites değiştirirken bir elinizi gidondan bırakmak zorunda olmanız. Ancak avantaj olarak da hızlı bir şekilde birden fazla vites değişimini hızla yapmanıza olanak sağlaması. Özellikle de ön vites değişimi yağ gibi ( index yok). Ben çok memnunum. Baz olarak yol komponenti olduğundan diğer aktarıcılara uyumunu iyi araştırmak lazım gelir.
 
@Derya Keçeci

Derya abi bisikleti yeni model MTB'lerden. Arkadas daha neyin neoldugunu bilmiyor kendi kendine birseyler yapmaya calisiyor. Cok söyledik öneri verdik ama dinlemedi. Simdi de bilmedigi seyleri yapmaya calisiyor.

Yanlis anlasma olmasin ama bence arkadas yine bisikletine düz gidon taksa daha iyi olur.
Normal vites kolunu yol gidonuna takarken kirmis. Bence kirilma sebebi de Yol gidonunun, gidon bogazina baglanan yeri 31,8mm oldugu icin kollar sigmadi ve sigdirmak icin arasini acarak geciririm düsüncesiyle kelepceyi kirdi. Kendisi neden kirildigini söylemedi ama benim düsüncem böyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
@Murat Cömez

Hocam fren vites kollarını açtırsak bile 31.8'e takamayız. Ayrıca ben yol gidonunun üst düzlüğüne değil normal kısmına takmayı düşünüyordum. Sorsaydınız nasıl kırıldığını söylerdim. Ayrıca STI kol arıyorum şuan kendime biraz forumda bakarsanız. Saygılarımla.
 
@T. Yıldırım

Siz benim yorumlarimi begemiyor degilsiniz, dogrulari duymak istemiyorsunuz. Biz size dogru dürüst bisikletinizi yapin ve sürün diyoruz. Neyse bidiginiz gibi yapin ama dediginiz vites kollari sizin bisikletinize olmuyor.
Hem ben istersem her acilan konuya yorum yazarim, buna sizin konularinizda dahil. Forumda suna suna Murat Cömez yorum yazamaz diye bir yasak yok. Beni basdan dogru anlasaydiniz simdi böyle olmaz aksine daha iyi olurdu ve her konuda size yardimci olurdum, hatda size istediginiz parcalari bedavaya bile temin edebilirdim.
Bu dediklerim yine olabilirdi ama bu saatden sonra artik zor.;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
@Murat Cömez

Bence siz beni baştan yanlış anladınız hocam :( Konuda ilk yorumunuzdan sonra açıklama yapmama rağmen açıklamaya göre değil kafanıza göre yorum yapmaya devam ettiniz. Ne yapabilirdim ki ? Bu arada bu mevzu böyle devam etmemeli. Mesaj attım sizin için hala değerim varsa.
 
@T. Yıldırım

Sorunuzu sordunuz,yanıtını da fazlasıyla aldınız.Sadece sorduğunuz soruya odaklanmış,size verilen yanıtları yok sayarak ilerlemeye çalışıyorsunuz.MTB'ye drop bar takacak ilk insan siz olmayacaksınız.Bilmediğiniz şey,bir bisikletin gidonunun değiştirilerek her şeyin bitmeyeceği.MTB kadrosuna downtube shifterleri nasıl takacaksınız ben de görmek isterim.Fren kolu alacaksınız,fren bacakları uzun gelecek.Zira STI fren kolları kısa bacak kaliperle çalışır.Daha drop bar'ın stem'e nasıl ve hangi çıyla takılacağını bile bilmiyor,bilgi mesajlarına bakmıyor,ya da gözardı ediyor,buna karşın eleştirilere anında tepki veriyorsunuz.Forum gibi açık bir alanda bilgi istediniz,aldınız;şimdi, şikayet etmeyin.Yorumları beğenmiyorsanız soru sormayın.

Size yanıt veren üyelerin profillerine kısaca bakmanız dahi yeterli.Saygılı olun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Geri