Merhaba. Orta noktada incelen "double butted" jant telleri dayanıklı mıdır? Örnek verecek olursam Dt Swiss Champion telde tel baştan sona kadar 2mm kalınlıkta gidiyor. Genel olarak piyasadaki diğer markalarda da benzer. Fakat Dt Swiss Competition'da tel ortada inceliyor. 2mm-1.8mm-2mm olacak şekilde. Tel başı ve sonu yine aynı kalınlıkta oluyor. Diğer markalarda da benzer özellikte "double butted" teller mevcut.
İşin mantığını kavramak istiyorum.
Biraz araştırdığımda kimi insan düz telin daha iyi olduğunu ve kalın telin kırılmaya karşı faydalı olduğunu söylemiş. Champion tarzı başı, sonu ve ortası 2mm olan. Kimisi ise orta noktada incelen telin gerilimi azalttığını ve stres durumlarında ince noktanın yaylanarak telin kırılan göbek birleşim yeri veya nipel dibinde daha sağlam kalmasına sebep olduğunu söylemiş.
İki teli de kullanan bisiklet tamircileri genelde Champion telin daha fazla kırıldığını aktarmış. Birkaç kişiden okudum bunu. Ama bu normal kiloda insanlar için geçerli olabilir.
Bir diğer iddia da Competition telin daha gevşek Champion telin ise daha sert olması. Competition daha gevşek bir hissiyata sahipmiş. Champion ise taş gibi diyorlar. Competition ayağa kalkıp sürüşlerde vs. çok daha yaylanma hissiyatı veriyormuş.
İki teli de kullanan biri var mı aranızda? Veya benzer türde telleri kullanıp yorum yapacak biri?
125 kg biri olarak ortadan incelen tel kullanmak tel kırmamı azaltır mı? Yoksa arttırır mı?
Jant çemberi, göbeği ve örüm kusursuz olacak şekilde düşünebilirsiniz. En iyi şartlar altında hangi teli tercih etmeli?
Sürüş stili olarak şehir içi ve köy yollarında hafif yükle kullanım diyebiliriz. Trekking, tur vb.