Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dt Swiss jant teli

Birtan Kolburan

Daimi Üye
Kayıt
1 Nisan 2014
Mesaj
366
Tepki
229
Yaş
41
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Arkadaşlar ön ve arka jantların kırılmasından bıktığım için her iki jantı Dt Swiss jant teli ile ördürüyorum.Sizce dayanıklımıdırlar kullanan varmı? Birde bisikletçinin gerçekten Dt Swiss tel kullandığını nerden analayabilirm ?
 
Scudo
Tel başlarında markanın damgası bulunuyor. Buradan anlayabilirsiniz.
http://img.artscyclery.com/product/DTCS14S-1.jpg

Tellerin dayanımları birbirinden farklı olsa da, asıl fark jantın örümünden kaynaklanıyor.
Komple yeniden ördürmeden önce, bisikletçinizi değiştirmeniz çok daha isabetli olurdu.
Düzgün tel gerginliğinde örülmeyen setler bolca tel kırar. Bunun tek çözümü ustayı değiştirmektir.
 
hocam teller fabrika çıkışlı örülmüştü o yüzden gittiğim bisikletçi ile ilgili bir sorun değil akort ayarıda her tel kırıldığında başka bir usta yaptı isim yapmış bisikletçilerden tuttun bu işe 50 yılını vermiş insanlar 5 kere akort gördü her tel kırıldığında arka jant ama yinede kırılmaya devam etti..bu arada teşekkürler bilgi için :)
 
Merhaba. Orta noktada incelen "double butted" jant telleri dayanıklı mıdır? Örnek verecek olursam Dt Swiss Champion telde tel baştan sona kadar 2mm kalınlıkta gidiyor. Genel olarak piyasadaki diğer markalarda da benzer. Fakat Dt Swiss Competition'da tel ortada inceliyor. 2mm-1.8mm-2mm olacak şekilde. Tel başı ve sonu yine aynı kalınlıkta oluyor. Diğer markalarda da benzer özellikte "double butted" teller mevcut.

İşin mantığını kavramak istiyorum.

Biraz araştırdığımda kimi insan düz telin daha iyi olduğunu ve kalın telin kırılmaya karşı faydalı olduğunu söylemiş. Champion tarzı başı, sonu ve ortası 2mm olan. Kimisi ise orta noktada incelen telin gerilimi azalttığını ve stres durumlarında ince noktanın yaylanarak telin kırılan göbek birleşim yeri veya nipel dibinde daha sağlam kalmasına sebep olduğunu söylemiş.

İki teli de kullanan bisiklet tamircileri genelde Champion telin daha fazla kırıldığını aktarmış. Birkaç kişiden okudum bunu. Ama bu normal kiloda insanlar için geçerli olabilir.

Bir diğer iddia da Competition telin daha gevşek Champion telin ise daha sert olması. Competition daha gevşek bir hissiyata sahipmiş. Champion ise taş gibi diyorlar. Competition ayağa kalkıp sürüşlerde vs. çok daha yaylanma hissiyatı veriyormuş.

İki teli de kullanan biri var mı aranızda? Veya benzer türde telleri kullanıp yorum yapacak biri?

125 kg biri olarak ortadan incelen tel kullanmak tel kırmamı azaltır mı? Yoksa arttırır mı?

Jant çemberi, göbeği ve örüm kusursuz olacak şekilde düşünebilirsiniz. En iyi şartlar altında hangi teli tercih etmeli?

Sürüş stili olarak şehir içi ve köy yollarında hafif yükle kullanım diyebiliriz. Trekking, tur vb.
 
Merhaba. Orta noktada incelen "double butted" jant telleri dayanıklı mıdır? Örnek verecek olursam Dt Swiss Champion telde tel baştan sona kadar 2mm kalınlıkta gidiyor. Genel olarak piyasadaki diğer markalarda da benzer. Fakat Dt Swiss Competition'da tel ortada inceliyor. 2mm-1.8mm-2mm olacak şekilde. Tel başı ve sonu yine aynı kalınlıkta oluyor. Diğer markalarda da benzer özellikte "double butted" teller mevcut.

İşin mantığını kavramak istiyorum.

Biraz araştırdığımda kimi insan düz telin daha iyi olduğunu ve kalın telin kırılmaya karşı faydalı olduğunu söylemiş. Champion tarzı başı, sonu ve ortası 2mm olan. Kimisi ise orta noktada incelen telin gerilimi azalttığını ve stres durumlarında ince noktanın yaylanarak telin kırılan göbek birleşim yeri veya nipel dibinde daha sağlam kalmasına sebep olduğunu söylemiş.

İki teli de kullanan bisiklet tamircileri genelde Champion telin daha fazla kırıldığını aktarmış. Birkaç kişiden okudum bunu. Ama bu normal kiloda insanlar için geçerli olabilir.

Bir diğer iddia da Competition telin daha gevşek Champion telin ise daha sert olması. Competition daha gevşek bir hissiyata sahipmiş. Champion ise taş gibi diyorlar. Competition ayağa kalkıp sürüşlerde vs. çok daha yaylanma hissiyatı veriyormuş.

İki teli de kullanan biri var mı aranızda? Veya benzer türde telleri kullanıp yorum yapacak biri?

125 kg biri olarak ortadan incelen tel kullanmak tel kırmamı azaltır mı? Yoksa arttırır mı?

Jant çemberi, göbeği ve örüm kusursuz olacak şekilde düşünebilirsiniz. En iyi şartlar altında hangi teli tercih etmeli?

Sürüş stili olarak şehir içi ve köy yollarında hafif yükle kullanım diyebiliriz. Trekking, tur vb.

2017 de fitness bisikletimi gravele çevirmiştim. İlk üzerindeki alexrim çemberleri Shimano r505 göbekler ile örüp kullandım. Graveli neredeyse mtb gibi kullandığım için göbekler haftada bir dağılıyordu. 400 km lik ilk bikepicking turumun ortasında da dağılınca ilk işim jant seti almak oldu. DT Swiss Spline 24 jant seti aldım. Aero teller vardı. Sonrasında yol bisikletimde de DT Swiss jant tercih etmemin sebebi o jantlardır. +30 kg yük ile binlerce km yol kat ettim. Likya patikalarının çoğu parkurunu geçtim. Değil tel kopartmak akortu bile kullandığım sürece bozulmadı. O dönemler 80 kg civarındaydım. Yükle 110 kg buluyordu. Bahsettiğim jant seti 24 telli idi. 32 telli bir set çok çok daha dayanıklı olur.
 
Arkadaşlar merhaba. Siyah jant ve siyah ama beyaz detaya sahip bir teker göbeği ile koyu gri renkte bir bisikletim var. Tellere ve tel başlarına karar vermeye çalışıyorum. Sizce gümüş mü almalıyım yoksa siyah mı? Bisikletin üzerindekiler gümüştü ve açıkçası siyahtan daha çok beğeniyorum. Klasik bisikletlerde gümüş, güncel donanıma sahip bisikletlerde siyah tercih ediliyor gibi duruyor. En azından sele borusu ve gidon siyahken gümüş kötü mü duruyor sizce?

1730896192491.png
 
Bence kötü durmamış, fotoğraftaki hali güzel görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Geri