Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dual kontrol kollar

Arkadaşlar bence hiç kimse denemeden almasın. Kimisi çok sevmiş, kimisi hiç sevmemiş. Demek ki kişiye göre değişkenlik gösteriyo. Ben de beğenenler arasındayım. İyiki geçmişim Dual Kontrol Sisteme. Daha önce RevoShift kullanıcısıydım. Şuan Deore LX Dual kullanıyorum.

http://img217.imageshack.us/img217/875/p9050102tu3.jpg

Mutlaka deneyin. Memnun kalırsanız alın. Bence gösterişten önce kullanabilirlik önemli..

Sevgiler...
 
  • Beğen
Tepkiler: ErhanYılmaz
Scudo
Bende bi lx dual kol kullanıcısıym ve oldukça memnunum ancak şööle bi problemim var: attığım bi takla sonucu kollarımın üstü çizildi (deore lx yazan gri kapak ) oldukça çirkin bi görüntü oluştu.

O parçayı tek edinebiliyo muyum acaba? bi fikri olan var mı çünkü oldukça basit bi kapak umutsuz olsamda soruyorumm..:(
 
hocam bizim bi arkadas tek lx dual kol satıyodu . bugun gördüm diger teki kırılmıs . olmazsa senin için fiyat alır sana sölerim . tek almak istersen bana özelden ulaşabilirsin ..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Güven
Eski söyledikelrimi tekrarlıyacagım fakat bir ek yapmak istiyorum.Oldukça ergonomik bir kol oldugunu önceden söylemiştim.PAranız bolsa ve gezi amaçlı bir bisiklet alacaksanız denemekte fayda var.FAkat bir dezavantajını buldum bu kolların o da stabilize inişlerde vites degiştirmek revoshift rapidfire veya diger tarz vites kollarına nazaran daha geride kaldıgını söylemek lazım.Dezavantajı nedir bu konuda? Bozuk yoldaki inişlerde vites degiştirmek için parmaklarınızı fren koluna götürmeniz gerekiyor ve bu arada gidondan ayrılan parmaklarınız nedeniyle hakimiyet kaybı yaşanabiliyor.Buldugum dezavantaj bu...
 
@bisikletci

bisiklet nickli arkadaşım çok saol ama dediğim gibi istediğim sadece kapağı işlevde herhangi bi bozukluk yok zaten , merak ettiğim sadece o kapağı değiştirip değiştiremiyeceğim.
 
bisiklet nickli arkadaşım çok saol ama dediğim gibi istediğim sadece kapağı işlevde herhangi bi bozukluk yok zaten , merak ettiğim sadece o kapağı değiştirip değiştiremiyeceğim.
yeni başlık açmak istemedim .. konuyu güncelleyip sorumu yeniliyorum ama sanırım o kapak tek bulunmuyor.
 
@ozan_
Kesin olmamakla beraber kimi zaman firmalara bu gibi durumlar için mail atmak işe yarayabiliyor Ozan. İstersen Shimano'ya durumu anlatır bir mail gönder. Belki yardımcı olurlar.
 
Dual kollar görünüs acisindan daha güzel ve derli toplu duruyor bisiklette. kendi tecrübelerime göre de daha kolay erisilebilir, daha rahat vites atmayi sagliyor.

Yalniz su da var; kendi kullandigim, bildigim modeller icin söylüyorum; Acera, Altus ve Alivio modellerinde vitesi arttirip azaltmak fren kolundan bagimsiz yapilan bir islem. Yani fren kolunu indirmeye kaldirmaya gerek yok.
Elimde bir de Deore M535 hidrolik dual kol var. Onda vites degistirmek icin fren kolunu asagiya itmek gerekiyor. Bu diger yöntemden biraz daha zor. Fren kolunu asagiya bastirmak eksta bir islem gibi duruyor. altus'daki sistem daha rahat geldi bana.



Bir de altus dual kol üzerinde sökmek icin vidalar var. Denemek istemedim sormadan; acaba vites parcasini söküp sadece fren kolu olarak kullanmak mümkün müdür?
 
Ben de dual kolları çok kullanışlı ve sağlam bulmadım.Bir de shimanonun rapidfire ürünlerini sormak istiyorum.Hepsinin ağırlığı aynı.Çalışma sistemi aynı.Bir tek isimleri farklı.Neden böyle bu?İçindeki sistemler farklı mı?
 
@placan

Altus'taki sistem zaten Dual Control degil. O sistemin adi STI. Hos, yol bisikletlerinde STI dendiginde anlasilan sistem bizim Dual Control sistemine cok benziyor, ancak farkli.

http://www.bikeparts.com/pimage/BPC307931.jpg

Simdi bu resimdeki kolum tamamini bile söküp parcalarina ayirsak, tek basina kullanilabilecek hos görünümlü bir fren kolu kalmayacaktir ortada. Bence vites kolunu bozmaya degmez.

Ben acikcasi Rapid Fire'dan vazgecmem, Shimano da benim gibi düsünen sürücüleri farketmis olacak ki daha önce üretimden kaldirdigi LX (artik SLX), XT ve XTR gibi Rapid Fire serilerini tekrar, üstelik modellerini güncelleyerek piyasaya sürdü.

@İbrahimBAKAN

Yeni Rapid Fire sistemlerden birisini kullanmak henüz nasip olmadi, ancak bundan bir önceki seride XT kollar, LX ve Deore'ye göre cok daha performansli calisiyorlardi. Cok daha kararliydi bir kere vites gecisleri. Özellikle Deore'lerde teli geren kolun esnemesini basparmakla bile hissetmek mümkündü. Bir de XT'de tek basista 4 vites birden gecirmek mümkündü mesela, Deore'de 3 viteste kaliyorduk.
 
Rapidfire sistemlerindeki ana dişli parçasını döndürmek için kaydırmalı rulman var.Bu rulmanların ve parçaların kalitesi fiyatı belirliyor.Üst modellerde parmakla basılan vites kolu hem daha az yol gidiyor hem daha yumuşak vites değiştiriyor.Yani anlayacağın üst modellerde daha kısa yol ve yumuşaklık var.Daha hızlı vites değişimi ve parmağın yorulmuyor.
 
Bayağı eski bir konu,3 sene olmuş, açıldığında dual controllerin populerliğinin arttığı bir
dönemdi, hazır bisikletlerin donanımlarında yaygın dual controller vardı.
Rapidfire'a göre kullanımda fazla bir üstünlüklerinin olmaması, daha pahalı ve
hasara daha açık olduklarından, artık biraz daha geri plandalar,
firmalarda komponentlerde rapidfire'a yöneldiler hazır bisikletlerde.
Dual controlleri ilk denediğimden beri rapidfire'ı hiç değişmem buna demiştim,
haklı çıkıyorum galiba :D

@Hypersonicbiker

Altus,Alivio gibi bir seriden Deore, LX, XT ye geçince dağlar kadar
farkediyor vites değiştirmedeki fark. Fakat Deore,LX serilerinin
arasındaki fark bu kadar bariz değil, ve arka attırıcı faktörü de işin içinde,
vites değiştirmedeki seriliğin ve netliğin fark etmesinde.
Fakat XT'de bariz bir malzeme ve işçilik bakımından kalite var,
eski rapidfire XTler kaymak gibi geçiyordu vitesler, şimdikiler birazdaha
sert geldi, muhtemelen shadow aktarıcıdan bide normal attırıcı ile denemek gerek.
 
Konuyu açan olarak şunu ekleyeyim bu yıl ortasında dual kollara geçtim ve ilk kullandığımda şunu dedim "ya süpermiş boşuna şimdiye kadar beklemişim" :)
 
@mcaliskan23

Frene basarken Fren kolunun altindaki vites yükselten kücük kol bazen basparmagi gidona sıkıştırıyor ama ben de ilk kez kullandigimda süpermis dedim
 
Tüm yazılanları okudum, kimse mtb yol ayrımı yapmamış dual kollar için. Halbuki bence bu çok önemli bir ayrıntı. Mtb'lerde dual olup olmaması çok önemli olmayabilir. Fakat yol bisikletinde güvenlik açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum. Yol bisikletlerinde fren kolundan ayrı vites koluna erişebilmek için tüm sürüş pozisyonunuzu değiştirmek zorunda kalıyorsunuz. Bu da sürüş güvenliği ve aerodinamiğine ciddi zarar veriyor.

Sonuç olarak yol bisikleti kullananlar için dual kolların çok önemli bir ekipman olduğunu, hatta zamanla zorunlu kılınması gerektiğini düşünüyorum.

Herkese iyi sürüşler,
 
  • Beğen
Tepkiler: İLKER TAŞ
şunu hatırlatmakta fayda shımano dual kontrol kolları henüz arge aşamasındayken ürünün yapım aşamasında bir cok ülkeden professyonel sporculardan aldığı fikirler doğrultusunda (dual)geliştirildi ve piyasaya sunuldu.ve şu an dual control vites fren sistemli mtb larla avrupa şampiyonası ve dünya kupası yarışlarında kullanan pro. mtb ciler var unutmayalım.ve yarışcılar icin önerilmeyecek bir sistem derken biraz araştırma yapınız kollardaki boşluk xtr serisinde bile var bu boşluk olmasaydı en ufak bir el hareketinde vitesiniz atar ve olmuyacak bir yerde ise zincir yada attırıcı kırabilirsiniz saygılar.
dip not:2 sezondan beri xt dual sistem kullanıyorum hidrolik en ufak bir sorun yaşamadım. tamamen tecrübeye dayalı.iyi forumlar
 
@placan

merhaba eğer istersen o kolu cıkarabilirsin yalnız deore haric. tüm serilerinki cıkıyor ve kullanması daha rahat oluyor bilginize
 
deoredede çıkıyor bende de deore var ve bende alırken o alt kolu söktüm. bana göre sadece fren kolunu elimle aşağı ve yukarı ittirerek daha rahat vites değiştiriliyor.
 
bende dual kol kullanıcısıyım. eğer ki vites ayarlarınızı iyi yaparsanız hiç bir sorun yaşamazsınız (sürekli bozulduğu için sıklıkla kontrol edin) oldukça rahat ve kullanışlı bence. daha pratik olduğu kesin. ağırlık meselesine pek takmıyorum(gereksiz bir sohbet). bence harika!!!
 
Geri