PuncherZ
Puncher
- Kayıt
- 20 Şubat 2017
- Mesaj
- 1.415
- Tepki
- 6.194
- Yaş
- 38
- Şehir
- Eskişehir
- İsim
- Ziya D. Bilgitoğlu
- Başlangıç
- 2017—18
- Bisiklet
- Cipollini
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Yarış bitti heyecanını attık. Öncelikle eksikleriyle hatalarıyla güzel bir yarış oldu. Emeği geçenlere buradan teşekkür ederim. Eskişehirli olarak İç Anadolu'da, Polatlı'da bu yarışın olmasını daha çok önemsiyorum.
Olumlu tam not verdiğim şeylerin başında, güler yüzlü ekipleri oldu. Pozitif, sıcak kanlı, rotanın değişmesinin gerginliğini davranışlarıyla yumuşatan bir ekipti. Su dağıtım yerleri yeterliydi ve suların kapaklarının açılarak uzatılması hoştu. Kimileri sadece kuru kuru su vardı diyebilir fakat amacı yarışmak olan birisinin de gözünün sudan başka bir şey göreceğini düşünmüyorum. Para ödülünün olması güzel bir şey, pahalı bir bir spor yapıyoruz ve başarılı olanın desteklenmesi gerekli. Yollar, asfalt bir çok yarışa göre güzeldi.
Son anda, yarış gecesi rota değişti. Rotada Ankara'yı batıya bağlayan yollardan biri olan Ankara Eskişehir yolu vardı. Hiç bir aksilik olması bile kapatması zor bir yol. Ana yol rotadan çıkarılınca kalan rotanın iki tur yapılarak mesafenin tamamlanması düşünündü. Bu elbette etkinliğin iptalinden çok daha iyi bir alternatif oldu fakat hem bireysel hem de genel problemler oraya çıkarttı. Bireysel şöyle ki ben tırmanma özürlü biriyim, hele ki sıcak çoksa tırmanırken direk gücüm kesiliyor, tırmanırken hız düştüğü için rüzgar oluşmuyor, tansiyon nabız tavan yapıyor. Rotanın yükseklik kazanımı 200- 250 m arttı. Gerçi kategorimde 4 oldum ama planlanan rota olsaydı çok daha fazla keyif alacaktım yarıştan.
Gelelim rota değişimi nedeniyle oluşan genel problemlere
1.si kısa grup uzun gruptan 1 saat 10 dakika sonra çıkartıldı. Bu hava durumunun 37 derece verdiği günde, benim yol bilgisayarımın ölçümüyle azami 42, ortalama 34 derece de yarışmamıza neden oldu. Sularımız yetmedi, aşırı sıcaktan dolayı birinci olan olsun sonuncu olan olsun istediği performansı gösteremedi. Aranın bu kadar açık olmasını belki uzunla karışmayı engellemek için düşündüler fakat Çekirdeksiz'in girişinde uzun ve kısa kafa kafaya girdi, Duatepe'yi beraber tırmandı. Start alanındaki herkesin dile getirdiği 15 dakika sonra salınması çok daha mantıklı olacaktı.
2.si Duatepe tırmanışının 2. tura bakılması kötü bir karardı. Hem sıcağın artması, hem de yorgunluk insanların Duatepe tırmanışından daha az zevk almasına neden oldu. Susuzluk nedeniyle çok kişiye kramp girdi tırmanışta. Su noktaları yeterliydi ama sıcak daha fazlaydı.
Bunların dışında parkurda fazla araç vardı. Bildiğim kadarıyla tehlike yaratacak bir durum oluşturmadı ama yer yer bireysel avantaj ve dezavantajlar oluşturdu. Web siteleri kullanışlı değil (web yazılım uzmanıyım), haberleşmeyi e-posta ile yaptılar ve e-postaları spam'a düşüyordu. iletişim için sms de kullanabilirlerdi. Tanıtım zayıf kalmış, haberimiz yoktu yoksa katılırdık diyen çok oldu. Yarış içi fotoğraf çekimi yoktu, o fotoğraf için katılan bile var yarışlar.
Yarışta para ödülün olması güzel bir şey, başarılı sporcunun desteklenmesi. Ama zaten camiada bu paraları alacak yani yüksek derece yapacaklar belli. Onun için insanlar gran fondo yarışlarına zevk almak için katılıyorlar. Umarım gelecek senelerde bu tip aksaklıklar, eksiklikler gerçekleşmez ve markalaşmış bir gran fondo olur.
Olumlu tam not verdiğim şeylerin başında, güler yüzlü ekipleri oldu. Pozitif, sıcak kanlı, rotanın değişmesinin gerginliğini davranışlarıyla yumuşatan bir ekipti. Su dağıtım yerleri yeterliydi ve suların kapaklarının açılarak uzatılması hoştu. Kimileri sadece kuru kuru su vardı diyebilir fakat amacı yarışmak olan birisinin de gözünün sudan başka bir şey göreceğini düşünmüyorum. Para ödülünün olması güzel bir şey, pahalı bir bir spor yapıyoruz ve başarılı olanın desteklenmesi gerekli. Yollar, asfalt bir çok yarışa göre güzeldi.
Son anda, yarış gecesi rota değişti. Rotada Ankara'yı batıya bağlayan yollardan biri olan Ankara Eskişehir yolu vardı. Hiç bir aksilik olması bile kapatması zor bir yol. Ana yol rotadan çıkarılınca kalan rotanın iki tur yapılarak mesafenin tamamlanması düşünündü. Bu elbette etkinliğin iptalinden çok daha iyi bir alternatif oldu fakat hem bireysel hem de genel problemler oraya çıkarttı. Bireysel şöyle ki ben tırmanma özürlü biriyim, hele ki sıcak çoksa tırmanırken direk gücüm kesiliyor, tırmanırken hız düştüğü için rüzgar oluşmuyor, tansiyon nabız tavan yapıyor. Rotanın yükseklik kazanımı 200- 250 m arttı. Gerçi kategorimde 4 oldum ama planlanan rota olsaydı çok daha fazla keyif alacaktım yarıştan.
Gelelim rota değişimi nedeniyle oluşan genel problemlere
1.si kısa grup uzun gruptan 1 saat 10 dakika sonra çıkartıldı. Bu hava durumunun 37 derece verdiği günde, benim yol bilgisayarımın ölçümüyle azami 42, ortalama 34 derece de yarışmamıza neden oldu. Sularımız yetmedi, aşırı sıcaktan dolayı birinci olan olsun sonuncu olan olsun istediği performansı gösteremedi. Aranın bu kadar açık olmasını belki uzunla karışmayı engellemek için düşündüler fakat Çekirdeksiz'in girişinde uzun ve kısa kafa kafaya girdi, Duatepe'yi beraber tırmandı. Start alanındaki herkesin dile getirdiği 15 dakika sonra salınması çok daha mantıklı olacaktı.
2.si Duatepe tırmanışının 2. tura bakılması kötü bir karardı. Hem sıcağın artması, hem de yorgunluk insanların Duatepe tırmanışından daha az zevk almasına neden oldu. Susuzluk nedeniyle çok kişiye kramp girdi tırmanışta. Su noktaları yeterliydi ama sıcak daha fazlaydı.
Bunların dışında parkurda fazla araç vardı. Bildiğim kadarıyla tehlike yaratacak bir durum oluşturmadı ama yer yer bireysel avantaj ve dezavantajlar oluşturdu. Web siteleri kullanışlı değil (web yazılım uzmanıyım), haberleşmeyi e-posta ile yaptılar ve e-postaları spam'a düşüyordu. iletişim için sms de kullanabilirlerdi. Tanıtım zayıf kalmış, haberimiz yoktu yoksa katılırdık diyen çok oldu. Yarış içi fotoğraf çekimi yoktu, o fotoğraf için katılan bile var yarışlar.
Yarışta para ödülün olması güzel bir şey, başarılı sporcunun desteklenmesi. Ama zaten camiada bu paraları alacak yani yüksek derece yapacaklar belli. Onun için insanlar gran fondo yarışlarına zevk almak için katılıyorlar. Umarım gelecek senelerde bu tip aksaklıklar, eksiklikler gerçekleşmez ve markalaşmış bir gran fondo olur.