@Serkan Mıstınoğlu Bunları söyleyen, bunları konuşan insanlar oldukça hayattayım; mutluyum. Disk frenin yol bisikletinde yeri yok diyecek kahramanlar da arıyorum. Buyrun meydane...
kadroda anlamadığım şeylerden bir tanesi matara kafeslerine zarar gelmesi durumunda ne yapılıyor? komple o parçayı mı almanız gerekiyor. Hep masraf. Matara kafesine fazla anlam yüklemişler.
Artık bisikletler üzerinde standart parça kalmıycak gibi. Sele borusu, gidon boğazı, gidon, göbekler, frenler derken matara kafesine kadar geldi olay. Oem parça üreticileri üzgün Ritchey'in, Dedanın gözü yaşlı.
@Emre Yönlüer İtalyanlar bu işi biliyorlar hocam; bisikleti karıştıranlar, yenilik getirenler yine beyaz Avrupalılar - Amerikalılar oluyor. Bu Cento'lardaki zarafeti dünyanın en hızlısı diye pazarlanan bisiklette arayamayız.
@Özhan Akgöğ matara kafesi işi zaten kim ne kadar kandırabilirse olayına döndü. Her firma kendince köşeyi dönme peşinde.
Birisi der matara kafeslerini, kadro ile birlikte aero düşündük, milimetrik ölçüp konumlandırdık:
Cervelo S2 için yapılan matara kafesi açıklaması: Mataraları, kadro ile bir bütün düşündük ve hava direncine karşı daha akıcı olmaları için konumlandırdık.
Cannondale daha 2 gün önce duyurdu über-süper-mega aero bisikletinde 3 tane matara deliği açıp, "kafanıza göre takılın hacı, çok takılmayın böyle ufak ayrıntılara, bisiklet zaten feci ayro" demiş (3. madde)
Eh bugün de BMC, çok ayro bottle cage'ler yaptık kardeş demiş.
Artık her okuduğuma inanmamaya başladım ben Kekleniyoruz gibi bir his oluştu içimde, çünkü kekleniyoruz gerçekten de!
@Berke Şahan maalesef Apple pazarlama stratejisi bu. Ürünler müşteriyi kendine bağlı kalmak üzere tasarlanıyor. Alternatifi olmayan bir sele borusuna vs. ye ederinden daha fazla para biçiliyor bu sayede.
@Serkan Mıstınoğlu sen yazmıştın sanırım "elimizdeki ürünü kötüleyip, sürekli daha iyisini almamızı istiyorlar". Bu vurguyu uzun zamandır yapıyorum zaten yani 10 yıl içinde %10 daha stiff %20 fren performansında artış, %78 daha aero %95 daha hızlı sürekli yazılıp çiziliyor.
Kadro ve sistemlerin vadettiği gelişim doğru olsa 10 yıl öncesine göre TDF, Giro, Vuelta etaplarını en az %25 falan daha hızlı geçmeleri gerekirdi heralde. Ama öyle bi sonuç yok.
Dediğin gibi sürekli elimizdekini kötüleyerek yenisini almaya zorluyorlar.
cannondale'nin klasik kadroları efsaneydi, şimdiki aero tarzı kadrolar çöp. aero tümleşik gidon takmak için furç setinin içinden kablo geçirmek, rüzgar direnci falan filan hepsi pazarlama stratejisi. birde gereksiz işçilik masrafı çıkartıyor. sanki 200km hızla gidiyoruz da dıştan geçen kablonun direnç hesabını yapıyoruz.
Kırmızı kadro, campy jant setiyle... elim ayağım titredi. ÇOOOOOK güzelmiş. Tekerinize taş değmesin, kazasız belasız sürüşleriniz olsun. Gönlümdeki bisiklet görüntüsü... ❤
41 kere maşallah diyorum.