Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 5.993
- Tepki
- 24.856
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
- Amerikan bisiklet üreticisi (link) pazartesi (dün) (link) modelini duyurdu ve dünyanın UCI onaylı en hızlı bisikleti olduğunu açıkladı.
- TDF'nin başlamasına 1 haftadan az süre kaldı, (link) takımı TDF'de bu bisikleti kulanacak.
- Bu über-süper aero bisiklet özellikle (link), (link) ve (link)'a rakip olarak geliyor.
11.000$'lık SystemSix, profesyonel pelotonun en hızlı bisikleti.
SystemSix, 3 farklı seçenek ile satılacak, en düşük modeli Ultegra setli 4.000$'lık modeli olacak.
"SystemSix" adının nereden geldiğinden ise şöyle bashediliyor: En hızlı kadroyu ortaya çıkarabilmek için kadro(1), maşa(2), dahili gidon(3)ve boğazı(4), sele borusu(5) ve jantları(6) özenle bir araya getirdik. Sonuç olarak, dünyanın en hızlı bisikletini elde ettik (Rüzgar Tüneli testlerini baz alarak)
Bu yepyeni bisiklet, önceki seri olan (link)'dan daha hızlı (tırmanış hariç birazdan göreceğiz) ve Trek, Specialized, Canyon'a rakip olması için üretilmiş. Tam olarak Road-Race kategorisinde bir bisiklet (artık "kadro" demiyorum "bisiklet" diyorum çünkü hızlı olmasını az önce bahsettiğimiz 6 bileşenine ayrı ayrı borçlu) olduğundan bahsediliyor.
- Hava Direnci
- Yuvarlanma direnci
- Grupset sürtünme kayıpları
- Jant rulmanları
- Tırmanış performansı
- Hızlanma (sprint) performansı
Kırmızı okla gösterilen yerden itibaren SuperSix EVO dövüyor, yani %6 eğim ve üzeri. Kısacası bisiklet yokuşta pert Ama olsun, aero. Eğim %10'a çıktığında EVO 3 km/h daha hızlı oluyor Ne EVO'ymuş arkadaş.
Evet nerede kalmıştık, bisiklet dediğimiz gibi çok aero bakın Dövdüğü bisikletler de Trek Madone 9.9 falan
Sample 1 ve Sample 2 olarak gösterilen ilk grafik muazzam ilgimi çekti İki örnek arasında %30 civarı farkın oluştuğu yerler var arkadaşlar bu nasıl bir testtir
bkz. -20 derece rüzgarda Sample 1 0.07 Cda iken Sample 2 0.10 Cda
Sample 1 = Denek 1
Sample 2 = Denek 2
Cda mevzusuna kafayı takmaya karar verenler için farklı yazı: Aynı eforla nasıl daha hızlı gidilir?
SystemSix'in 48 km/h hızda diğer modellere kıyasla yarattığı watt farkını gösteren grafik
Bir önceki grafiğin aynısı, tek farkı en sondaki "Geleneksel hafif bisiklet" maddesi ve 50-60 watt farkı yarattığı eklenmiş. Ben bunu Cervelo R3 olarak düşündüm mesela :islik:
75 kiloluk sürücü ile 300 Watt'da gerçekleştirilmiş test sonuçlarına göre SystemSix, EVO'dan daha iyi (en azından %6 eğime kadar )
Sprint kıyaslaması: Sadece ve sadece bisikletin sürtünme katsayısı baz alarak yapılmış, gerçek dışı bir tespit Sprintte esnemezlikten bahsetmeyen, baz almayan ilginç bir veri. Kısacası bisikletin "esnemezlik" (stifness) anlamında bir iddiası yok arkadaşlar. Sözü bile edilmemiş, sprintte bile sözü edilmemiş!
Halbuki benim "dandik"(bu bisiklete kıyasla ) kadrom bile %20 ve %32 daha stiff olarak dizayn edilmiş mesela: (link)
%5 eğimli inişte EVO gibi bir kadroya 3.2 km/h fark attığını iddia ediyorlar...
30 km/h hızda "geleneksel bisikletlere" göre %10 watt kazancı sağlıyormuş... (ama %400 daha pahalı, Cervelo R3'ü baz aldım)
Yeni üretim jantlar da performansa katkı sağlıyormuş
Jant ve lastiğin birlikte hava direncine karşı gösterdiği uyumu gösterir şema. Teta açısı nedir ne değildir, kaç km/h hızda bu uyum maksimum, ne zaman minimum bilmiyoruz. Bildiğimiz tek şey, çok aero olduğu efendim
Geniş profilin daha aero olduğu yönünde bir tespit
Farklı jantların Conti GP4000 23mm ve Conti GP4000 25mm lastikler ile Rüzgar Tüneli testi sonuçları
(Knot64 bizim jant, evet)
Nihayet içinde esnemezlik geçen bir cümle: Elit düzeyde esnemezlik. (Hangi elit? Neye göre elit? Ne kadar elit, bilmiyoruz. Emin olduğumuz tek şey, oldukça elit olduğu )
İnanılmaz kalın alın borusu havayı adeta bir gemi burnu gibi yarıyor görünüşe göre
3 farklı Grupsetle satış opsiyonu
Çiçekli modeller de düşünülmüş
Faydalanılan makale: (link)