Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dünyanın en hızlı bisikleti: Cannondale Systemsix

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.993
Tepki
24.856
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
5b352fe9c60fa42d008b4717-1334-889.jpg


  • Amerikan bisiklet üreticisi (link) pazartesi (dün) (link) modelini duyurdu ve dünyanın UCI onaylı en hızlı bisikleti olduğunu açıkladı.
  • TDF'nin başlamasına 1 haftadan az süre kaldı, (link) takımı TDF'de bu bisikleti kulanacak.
  • Bu über-süper :bsmagryr: aero bisiklet özellikle (link), (link) ve (link)'a rakip olarak geliyor.

5b352fe9d4f05f2c008b4712-1334-889.jpg
11.000$'lık SystemSix, profesyonel pelotonun en hızlı bisikleti.

SystemSix, 3 farklı seçenek ile satılacak, en düşük modeli Ultegra setli 4.000$'lık modeli olacak.

"SystemSix" adının nereden geldiğinden ise şöyle bashediliyor: En hızlı kadroyu ortaya çıkarabilmek için kadro(1), maşa(2), dahili gidon(3)ve boğazı(4), sele borusu(5) ve jantları(6) özenle bir araya getirdik. Sonuç olarak, dünyanın en hızlı bisikletini elde ettik (Rüzgar Tüneli testlerini baz alarak)

Bu yepyeni bisiklet, önceki seri olan (link)'dan daha hızlı (tırmanış hariç :D birazdan göreceğiz) ve Trek, Specialized, Canyon'a rakip olması için üretilmiş. Tam olarak Road-Race kategorisinde bir bisiklet (artık "kadro" demiyorum "bisiklet" diyorum çünkü hızlı olmasını az önce bahsettiğimiz 6 bileşenine ayrı ayrı borçlu) olduğundan bahsediliyor.

5b352fe9f515db25008b46f4-1334-889.jpg

5b352fe98faac331008b46dd-1334-889.jpg

5b352fe60fae9630008b4694-1334-889.jpg

5b352fe867e92435008b45f9-1334-724.jpg

5b352fea019a46900a8b4635-1334-2001.jpg

5b352fe97248c81b008b4786-1334-889.jpg

5b3691c0d4f05f1c008b495e-960-539.jpg

5b3691b579aa6319008b47d8-960-537.jpg
  • Hava Direnci
  • Yuvarlanma direnci
  • Grupset sürtünme kayıpları
  • Jant rulmanları
  • Tırmanış performansı
  • Hızlanma (sprint) performansı

5b3691af9801fd1d008b4917-960-536.jpg

5b3691b0d7eb3f28008b4808-960-536.jpg

5b3691b279aa631a008b4807-960-539.jpg

Kırmızı okla gösterilen yerden itibaren SuperSix EVO dövüyor, yani %6 eğim ve üzeri. Kısacası bisiklet yokuşta pert :D Ama olsun, aero. Eğim %10'a çıktığında EVO 3 km/h daha hızlı oluyor :acpsnr: Ne EVO'ymuş arkadaş.

5b3691bef515db9a048b483f-1334-747.jpg

Evet nerede kalmıştık, bisiklet dediğimiz gibi çok aero bakın o_O Dövdüğü bisikletler de Trek Madone 9.9 falan :eek:


5b3691afce37b226008b48a6-960-537.jpg

Sample 1 ve Sample 2 olarak gösterilen ilk grafik muazzam ilgimi çekti :tskler: İki örnek arasında %30 civarı farkın oluştuğu yerler var arkadaşlar bu nasıl bir testtir :snzdglsn:
bkz. -20 derece rüzgarda Sample 1 0.07 Cda iken Sample 2 0.10 Cda

Sample 1 = Denek 1
Sample 2 = Denek 2

Cda mevzusuna kafayı takmaya karar verenler için farklı yazı: Aynı eforla nasıl daha hızlı gidilir?

5b3691ab034eb222008b48d7-960-537.jpg
SystemSix'in 48 km/h hızda diğer modellere kıyasla yarattığı watt farkını gösteren grafik

5b3691ac44e98819008b4808-960-538.jpg
Bir önceki grafiğin aynısı, tek farkı en sondaki "Geleneksel hafif bisiklet" maddesi ve 50-60 watt farkı yarattığı eklenmiş. Ben bunu Cervelo R3 olarak düşündüm mesela :islik:

5b3691aee9cf2b07018b49ab-960-540.jpg
75 kiloluk sürücü ile 300 Watt'da gerçekleştirilmiş test sonuçlarına göre SystemSix, EVO'dan daha iyi (en azından %6 eğime kadar :D:bsmagryr:)

5b3691b39801fd1a008b4957-960-536.jpg
Sprint kıyaslaması: Sadece ve sadece bisikletin sürtünme katsayısı baz alarak yapılmış, gerçek dışı bir tespit :snzdglsn::acpsnr: Sprintte esnemezlikten bahsetmeyen, baz almayan ilginç bir veri. Kısacası bisikletin "esnemezlik" (stifness) anlamında bir iddiası yok arkadaşlar. Sözü bile edilmemiş, sprintte bile sözü edilmemiş!
Halbuki benim "dandik"(bu bisiklete kıyasla :D) kadrom bile %20 ve %32 daha stiff olarak dizayn edilmiş mesela: (link)

5b3691bec60fa42d008b4963-960-538.jpg
%5 eğimli inişte EVO gibi bir kadroya 3.2 km/h fark attığını iddia ediyorlar...

5b3691bfce37b219008b48e2-960-540.jpg
30 km/h hızda "geleneksel bisikletlere" göre %10 watt kazancı sağlıyormuş... (ama %400 daha pahalı, Cervelo R3'ü baz aldım)

5b3691bdc60fa425008b496b-960-536.jpg
Yeni üretim jantlar da performansa katkı sağlıyormuş

5b3691b143cdae2b008b4952-960-536.jpg
Jant ve lastiğin birlikte hava direncine karşı gösterdiği uyumu gösterir şema. Teta açısı nedir ne değildir, kaç km/h hızda bu uyum maksimum, ne zaman minimum bilmiyoruz. Bildiğimiz tek şey, çok aero olduğu efendim :naslyany:

5b3691b20fae962b008b483c-960-539.jpg
Geniş profilin daha aero olduğu yönünde bir tespit

5b3691b244e9882f008b481b-960-540.jpg
Farklı jantların Conti GP4000 23mm ve Conti GP4000 25mm lastikler ile Rüzgar Tüneli testi sonuçları
(Knot64 bizim jant, evet)

5b3691be019a46d4018b48e2-960-538.jpg
Nihayet içinde esnemezlik geçen bir cümle: Elit düzeyde esnemezlik. (Hangi elit? Neye göre elit? Ne kadar elit, bilmiyoruz. Emin olduğumuz tek şey, oldukça elit olduğu :snzdglsn:)

5b3691b9b0ff6f1d008b48ca-960-535.jpg
İnanılmaz kalın alın borusu havayı adeta bir gemi burnu gibi yarıyor görünüşe göre

5b3691bbf515db25008b48b8-960-540.jpg
3 farklı Grupsetle satış opsiyonu

5b3691b87248c819008b49d9-960-537.jpg
Çiçekli modeller de düşünülmüş :)

Faydalanılan makale: (link)
 
Scudo
Canondale bu sefer gerçekten turnayı gözünden vurmayı kafaya takmış durumda. Bisikletin duyurulmasının hemen ardından GCN videosu yayınlandı, bu videoda bu bisikletin aslında yokuşta o kadar da kötü olmadığına ikna etmeye çalışıyorlar bizi :snzdglsn: Madem bizi ikna etme niyetindesin, neden bir önceki seri olan Supersix EVO'nun kadro setinin 400 gr daha hafif olduğunu söylüyorsunuz arkadaşım :D Nasıl inanacaz biz şimdi size.


ulte.png

GCN böyle değildi :eek: Bu nasıl bir vites kullanımıdır GCN :D Kıracan güzelim shadow arka aktarıcıyı

Videoda bizi yine yumuşak karnımızdan vurmuş GCN: Yokuş çıkmaz diye üzüleceğinize, yokuşu inerken daha hızlı olduğu için sevinin :D Ciddiyim buraya bağlamışlar

zazaz.png
qweqwe.png
 
Yemişim bisikleti ama o aynakol ne kadar güzel bir şey yahu!
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
şu oturuş pozisyonuyla nasıl uzun yol yapıyorlar şaşıyorum.Benim racing motosiklet bile böyle rahatsız değil :p
 
@Serkan Mıstınoğlu aktarıcıdan yaş geliyor.. 30 km/sa te %10 tasarrufu varmış :ssrtcbya: Disk freni hızından dolayı mı kullandılar acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
offf bu ne beee (süper )
 
Sadece disk fren icin uretilmis. Sonradan donusturme yok. Uzerinde powermetre ile geliyor ama parasini odersen aktive edebiliyorsun. Vay arkadas..


 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Canyon Aeroad ve Venge Vias'ın karışımı gibi olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Çok güzel bir bisiklet. Hi-mod ile karbon ayrı ifade edilip gruplandırılmış. Ayrıca 4000 dolarlık modelleri çok çekici durmuyor.
Bu bisikleti alan olursa, kullanici yorumlarını okumak, dinlemek isterim.
 
Herşey güzel de, neden bütün makineler merida ya benziyor anlamıyorum. Gözümde bu tasarımların hepsi merida o_O :confused::kötü:
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
Bilim işin içine girince her şeyine güzel oluyor.
 
@sargonnas demek ki bir bisiklette ilk arka çatala bakıyorsunuz :D

merida-reacto-2017-complete-bike-2.jpg

İkinci olarak da yere tamamen paralel üst boruya bakıyorsunuz :) Ve doğru diyorsunuz, meridaya benziyorlar. Merida uzun sayılabilecek bir süredir arka çatalı aşağıdan bağlıyor. Sallıyorsam uyarın, 2014'ten beri belki de. Sonra diğer firmalar da bunu denediler ve aero anlamında verim aldılar :) Çok kalın alın borusunu ilk deneyen firmalardan biri de merida. Görseldeki alın borusu soba borusu gibi :ckskc:

Bazı bölgeler, artık çok standartlaştı ve gerçekten sıkıcı olmaya başladı bence de :snzdglsn:

Merida'nın bahsettiğim 2014'te TDF koşan kadrosu:

Merida Reacto KOM - Rui Costa 01.jpg

Artık böyle narin alın boruları pek göremeyeceğiz sanırım:

Cervelo-S3-Seattube-Hourglass-Aero-Headtube.jpg
 
Bakılmıcak ve görülmücek gibi de değil ki. Hepsi aynı tasarım. Üst botunun birleşim yerleri bile aynı çoğunun. Ben bu tasarımda bir bisiklet almam. (Gene çok yüksekten konuşmayayım belli olmaz:D)

Ama yine de sevmiyorum. Aero dinamik önce gelir ama yok yani bu tasarımların suyu çıktı. Temcit pilavı gibi her gün lahmacun misali yenmezki :)
 
tam ağırlıgı ne kadarmış göremedim ben. canyona baya benzetmişler gerçekten :)
 
@srdrmrs

GCN'in incelemesinde 7.8 kilo olduğunu söylediler.

Aero kadro üretimi son derece bilimsel bir süreç olduğu için, kadroların birbirine benzemesi çok doğal.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
valla benim kadro daha hafif ben de onla avunuyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Geri