Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 5.993
- Tepki
- 24.856
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Yine bir "hızlı bisiklet" dosyası ile karşınızdayız
"Arkadaki o şey de ne?" dediğinizi duyar gibiyim; Depolama ünitesi arkadaşlar Specialized firması kafayı su depolaması ile zaten çok öncesinden, bir önceki Shiv modeli ile bozmuştu. (Alt borusunun içine su torbası gizleyen model) Fakat bu model UCI yarışlarında yasak olması sebebiyle kullanılamamıştı
Ironman yarışlarının 40. yılı sebebiyle triatletler için tüm ihtiyaçları karşılayabilen bir "zaman makinası" üretebilmek için yola çıkan Specialized, bu tasarımıyla bunu başardığını düşünüyor
Yeni Shiv, 2 farklı depolama ünitesi ile birlikte geliyor. İlki, yukarıda gördüğünüz 1.5 litrelik sıvı depolama ünitesi (Kola Turka doldursak olur mu acaba diye sormayın, olmuyor, sadece su ) ve bu ünitede depolanan su, hortum yardımıyla ön kısma ulaştırılıyor. (Aman dikkat edin, başı hortuma gelecek )
İkinci depolama ünitesi ise nispeten daha ufak, alt borunun içine gizleniyor ve paketli ürünler için düşünülmüş. Bu üniteye 4-5 bar veya 10-12 adet jel sığabildiği belirtiliyor.
Specialized firması, çok hızlı bisikletlerin üretildiğini fakat İronman yarışları esnasında kadronun sağına-soluna tıkıştırılan malzemelerin aerodinamiyi olumsuz etkilediğini ve özellikle İronman sporcularının böyle bir çözüme ihtiyacı olduğunu belirtiyor... Yani niyetleri sadece hızlı olmak değil, aynı zamanda sporcunun tüm depolama ihtiyacını karşılayabilmek
Geçen yılki İronman Kona parkuruna göre 1 dakika (180 kilometerede! ) daha hızlıymış yeni Shiv , eski Shiv'e kıyasla. Üstelik işin içine depolama birimleri ve eski Shiv'in yetersiz depolama alanı sebebiyle kullanılan mataralar vs. girince bu fark birkaç dakikaya çıkıyormuş
Üçüncü önemli fark ise bisikletin kokpit ve maşa bölgesinde. Tüm kokpit yeniden tasarlanmış ve farklı ihtiyaçlara cevap verebilecek konuma getirilmiş.
Özellikle Kona yarışındaki rüzgarlı parkuru hatırlatan Specialized firması, direk olarak gidona bağlanan ilginç bir maşa geliştirmiş Yenilenen kokpit ise 3 farklı pozisyonda ayarlanabiliyormuş. Daha da önemlisi taşıma sırasında oluşabilecek hasarları en aza indirgemek için katlanabilen ve maşa ile tamamen paralel konuma gelebilen bir kokpit tasarlanmış.
Ve tabiki disk frenli Bisikletten sadece 500 adet üretileceği, siparişlerin bu ay sonuna kadar verilebileceği ve ilk 6 adet bisikletin kendi sponsoru oldukları sporculara verileceği bilgisi de paylaşılmış. Sevkiyat ise 5 ay sonra, Specialized yetkili satıcısından teslim alınacakmış (Belki almak isteyen olur )
(link)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Haber çok yeni, karşılaştığım ilk kaynaktan paylaştım ve bu kaynakta 2 adet depolama birimi ve garip gidon-maşa ikilisi dışında hiçbir şeyden bahsedilmemiş. Dolayısıyla ben de bahsedemiyorum Fakat göze çarpan detayların, diğer triathlon bisikletlerine kıyasla aşırı inceltilmiş sele borusu, önden bakıldığında kamyon gibi duran ve rüzgara meydan okuyan yeni maşa tasarımı , arkaya su tankı koyabilmek adına aşağı alınmış arka çatal bağlantı noktası ve 10 cm kalınlığında maşa profili olduğunu söyleyebiliriz. Specialized firmasının bir şey denediği kesin Acaba olumlu sonuç alabilecekler mi merak konum. Bisikleti satın alacak 500 talihli kişi de gönüllü kobaylar olacaklar bir nevi bence
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
İlk ekleme:
BikeRadar, bu kadroya da UCI yarışlarında izin verilmeyeceğini yazmış
Fiyatı da 14.000 $ olarak açıklanmış
(link)
"Arkadaki o şey de ne?" dediğinizi duyar gibiyim; Depolama ünitesi arkadaşlar Specialized firması kafayı su depolaması ile zaten çok öncesinden, bir önceki Shiv modeli ile bozmuştu. (Alt borusunun içine su torbası gizleyen model) Fakat bu model UCI yarışlarında yasak olması sebebiyle kullanılamamıştı
Ironman yarışlarının 40. yılı sebebiyle triatletler için tüm ihtiyaçları karşılayabilen bir "zaman makinası" üretebilmek için yola çıkan Specialized, bu tasarımıyla bunu başardığını düşünüyor
Yeni Shiv, 2 farklı depolama ünitesi ile birlikte geliyor. İlki, yukarıda gördüğünüz 1.5 litrelik sıvı depolama ünitesi (Kola Turka doldursak olur mu acaba diye sormayın, olmuyor, sadece su ) ve bu ünitede depolanan su, hortum yardımıyla ön kısma ulaştırılıyor. (Aman dikkat edin, başı hortuma gelecek )
İkinci depolama ünitesi ise nispeten daha ufak, alt borunun içine gizleniyor ve paketli ürünler için düşünülmüş. Bu üniteye 4-5 bar veya 10-12 adet jel sığabildiği belirtiliyor.
Specialized firması, çok hızlı bisikletlerin üretildiğini fakat İronman yarışları esnasında kadronun sağına-soluna tıkıştırılan malzemelerin aerodinamiyi olumsuz etkilediğini ve özellikle İronman sporcularının böyle bir çözüme ihtiyacı olduğunu belirtiyor... Yani niyetleri sadece hızlı olmak değil, aynı zamanda sporcunun tüm depolama ihtiyacını karşılayabilmek
Geçen yılki İronman Kona parkuruna göre 1 dakika (180 kilometerede! ) daha hızlıymış yeni Shiv , eski Shiv'e kıyasla. Üstelik işin içine depolama birimleri ve eski Shiv'in yetersiz depolama alanı sebebiyle kullanılan mataralar vs. girince bu fark birkaç dakikaya çıkıyormuş
Üçüncü önemli fark ise bisikletin kokpit ve maşa bölgesinde. Tüm kokpit yeniden tasarlanmış ve farklı ihtiyaçlara cevap verebilecek konuma getirilmiş.
Özellikle Kona yarışındaki rüzgarlı parkuru hatırlatan Specialized firması, direk olarak gidona bağlanan ilginç bir maşa geliştirmiş Yenilenen kokpit ise 3 farklı pozisyonda ayarlanabiliyormuş. Daha da önemlisi taşıma sırasında oluşabilecek hasarları en aza indirgemek için katlanabilen ve maşa ile tamamen paralel konuma gelebilen bir kokpit tasarlanmış.
Ve tabiki disk frenli Bisikletten sadece 500 adet üretileceği, siparişlerin bu ay sonuna kadar verilebileceği ve ilk 6 adet bisikletin kendi sponsoru oldukları sporculara verileceği bilgisi de paylaşılmış. Sevkiyat ise 5 ay sonra, Specialized yetkili satıcısından teslim alınacakmış (Belki almak isteyen olur )
(link)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Haber çok yeni, karşılaştığım ilk kaynaktan paylaştım ve bu kaynakta 2 adet depolama birimi ve garip gidon-maşa ikilisi dışında hiçbir şeyden bahsedilmemiş. Dolayısıyla ben de bahsedemiyorum Fakat göze çarpan detayların, diğer triathlon bisikletlerine kıyasla aşırı inceltilmiş sele borusu, önden bakıldığında kamyon gibi duran ve rüzgara meydan okuyan yeni maşa tasarımı , arkaya su tankı koyabilmek adına aşağı alınmış arka çatal bağlantı noktası ve 10 cm kalınlığında maşa profili olduğunu söyleyebiliriz. Specialized firmasının bir şey denediği kesin Acaba olumlu sonuç alabilecekler mi merak konum. Bisikleti satın alacak 500 talihli kişi de gönüllü kobaylar olacaklar bir nevi bence
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
İlk ekleme:
BikeRadar, bu kadroya da UCI yarışlarında izin verilmeyeceğini yazmış
Fiyatı da 14.000 $ olarak açıklanmış
(link)