Scudo Sports

Dünyanın ilk 29er recumbent bisikleti

Ozan Akçay

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Temmuz 2008
Mesaj
529
Tepki
191
Şehir
İzmir-Datça
(link)

Bu aralar bu tip bisikletlere takmış durumdayım.Denemeden rahat edemeyeceğim gibi.Zira recumbent bisikletler hem konforlu hem hızlı imiş.Kullananlar öyle diyor.Hızlı olmasının en büyük sebebi aerodinamik tasarım.Bknz şu sayfadaki resim:

(link)

En büyük dezavantajları bisiklet üzerindeki kontrolün çok azalması (tekerlekleri yerden bile kaldıramıyorsunuz) ve bisiklet üzerinde ayağa kalkamamanız (yokuşlar).

Ben niyeti bozdum ve para biriktirmeye başladım, benden önce alan olursa (sanmam ama) yazsın buraya.
 
Scudo
guzel gorunuyor farklı ve heyecanlı ama bıraz rısklı gıbı :)
yınede alırsanız eger sıze basarılar dılıyorum. tecrubelerınızı bızımle paylasırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Akçay
@Mehmet Fatih Memiş

Elinize sağlık.Konuyu daha önce okumuştum.Hatta Türkçe ne kadar kaynak/forum varsa okudum recumbentlerle ilgili, sonra da İngilizce kaynaklara baktım, bakıyorum.

Türkiye'de henüz bu tür bisikletleri imal eden/ithal eden bir yer olmadığından bu tür emekler daha değerli oluyor.Yeni projenizi (konunuzda bahsettiğiniz) merakla bekliyorum.
 
2009 da katıldığım Roma-Mekke turunda hollandalı bi arkadaş (HENK) bu tarz bi bisikletle gelmişti ve roma dan mekke ye kadar 4000 km pedal çevirdi bunula :)
O kendisi yapmıştı bu bisikleti ama alanya da yolda hızla giderken gidon boynu kopmuştu... :)
bende biraz kullanmaya çalıştım ama gerçekten çok zor denge kurması.daha ayaklarımı yerden bile kesememiştim...
ama koleksiyoncular için süper bir bisiklet :)
 
@Baga

Koleksiyon amaçlı değil tepe tepe kullanma amaçlı alacağım.Denge sağlamanın ve manevraların klasik bisikletlere göre daha zor olduğu kullanıcıları tarafından söyleniyor, uzun yolda daha konforlu ve hızlı olduğu da.

Sizin ayaklarınızı bile yerden kesemediğiniz bisikletle başka bir kullanıcı 4000 km yol yapmış.Alışkanlık meselesi gibi gözüküyor yani.Yolda giderken gidon boynunun kopması da hatalı üretim sonucu olsa gerek...
 
@Ozan Akçay

Cruzbike vendetta (pahali ama en sevdiğim recumbent) ,performer (ucuz) yada Azub sıteleri baktınız mı?
Bende bir zaman metabıke metaphysıc almaya duşundüm ama bu modelin sürünüşü başlangıcta zor oluyor.
 
@Baga

Bu seneki roma mekke turunda da o arkadaş vardı sanırım, yaşı baya vardı bisiklet carbondu fazla inceleme fırsatım olmadı ancak baya ilginçti, yolda adamın keyfine dicek yok tabi :).
 
@Frédéric LAPOİNTE

Dediğiniz sitelere baktım.Vendetta tam bir hız makinesi.Bisikletlerin F1 arabası sanki.
Metabikes'ın bu modelinin beni cezbeden tarafı 29er olması.Klasik bisiklette 26" den 29 a geçince konfor ve yol tutuş BANA GÖRE önemli derecede arttı.Recumbent bisiklette de koca tekerin sağladığı bu ekstra yol tutuş ve konforu arayacağıma eminim.Sürüşü başlangıçta zor olsa dahi süre süre alışırız, hele bi alabilelim...

Not:Başka 29er olan/teker değişimiyle olabilecek recumbent modeli bilen varsa yazsın...
 
  • Beğen
Tepkiler: zgr213
Ön tekerin biraz küçük (örn. 24") olması sanki insana biraz daha güven veriyor. Ayrıca bunun kadrosunu yapmak sanki bisiklete göre daha kolay. Bence herkes ağır da olsa bunu bir demirciyle bisikletten bozma bir şey olarak yapabilir. Tabi uzun bir zincir bulmak gerekecek...:)

Keza yapılmışı varmış ama fotoğraf göremedim:

@Mehmet Fatih Memiş
 
Bisiklet kadrosunu üretmek basit bir demircide yapılabilecek bir şey değil -eğer baştan sağma istemiyorsanız- öncelikle bisikleti kendinize göre tasarlamanız gerekiyor ölçüleri ne kadar yük bineceği hangi malzemelerin kullanılacağı,kadro sağlamlığı en büyük meselelerden.Ne kadar ağırlığı olacağı-alüminyum,demir,alaşım, kullanılması.Sonrasında kalıp hazırlıyorsunuz-ki kişiden kişiye değişir ve fabrikasyon üretim içindir-Üretimden sonra fiziki yapıya bakıyorsunuz-boyama ışıklandırma kabin kalıbı vb-bunlardan sonra sonuçlandırıyorsunuz YANİ O KADAR DA KOLAY DEĞİL
 
Holandalı Raptobike mıd racer de var. komple yada sadece kadro satılıyor.Hem de ucuz.
Yenı Performer hıgh racer de çok guzel ve ucuz:
Hayal etmek için Zockra sitesi ne bır goz at.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Akçay
@Frédéric LAPOİNTE

Dediğiniz bütün bisikletlere/sitelere baktım.Hepsi çok güzel bisikletler, ancak 29" lastik takmaya uygun değiller gibi gözüküyor.O yüzden, pahalı da olsa metabikes yoluna devam, şimdilik...
 
@Frédéric LAPOİNTE

Ben de ulaşamadım o siteye bir türlü...
 
forumun pek ilgi çekmeyen başlıklarından, bu konuda sorum büyük bir ihtimalle cevapsız kalacak olsa da şansımı denemek istiyorum:Sitede de görüldüğü üzere yerli yatay bisiklet imalatlarının hepsi 3 teker ve performanstan süratten ziyade konfor odaklı gibi , sorum şu:2 tekerli yatay bisiklet kadrosu imal eden ya da edebilecek olan bir atölye yurdumuz sınırları dahilinde mevcut mudur? Bu konuyu açmış ve hedeflediği gibi 29 teker rekumbenti almış olan bu arkadaş ,yatay bisiklet konusundaki tek Türkçe kaynak olan bir bloğun sahibi idi fakat daha sonra geleneksel bisiklet endüstrisinin hışmına uğramak istemediğinden bloğuna yazmayı bıraktı, kendisine özel mesajla ulaşmayı denedim fakat sanırım forumla ilşiiğini kesmiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: kobalamin
@emir yakup bulut.
Merhaba,
Sordugunuz sorularin cevaplari malesef bende degil, bisiklet hakkinda tecrübem yok fakat yeni yeni arastiriyorken aklima geldi belki isinize yarar, korel firmasi olmasi lazim corelli die markalari var ve kendi kadromuzu kendimiz üretiyoruz diyorlar, isterseniz firmaya danisin belkide yeni bir cesit katarlar kendi katalog larına.
Denemekte fayda var bence.
Selamlar.

(link)
Iletisim.
 
  • Beğen
Tepkiler: emir yakup bulut
Geri