dijital grupsetlerin şarjı 10.000 km kadar gidiyor. forumdan
@Baki KAYAN ultegra di2 kullanıyor ve çok konforlu olduğunu söyledi. deneyecektim unuttum
şarj problemi yaşamak için epey unutkan olmak gerekiyor yani. bunun dışında elektronik bir sistem -elbette dev üreticiler her olasılığı hesaba katmış, aklımıza gelmeyecek testler yapmıştır ama- mekanik bir sisteme göre daha fazla arıza riski taşır mı acaba? bu konudan çok emin değilim.
ama şundan eminim ki, mekanik sistem arızalandığında yapacak bir şeyler bulma şansımız daha fazladır. dağ başında da olsak bir şekilde mahalle bisikletçisi bulup durumu kurtaracak çözümler bulmak mümkün olur.
dijital sistemlerde ağırlık da biraz daha fazla sanırım. aynı setin mekaniğine göre 200 gr kadar, çok dikkate alınmayabilecek bir ağırlık farkı var.
şahsen bisiklet üstünde çok konfor arayan biri değilim. benim için bisiklet demek yorgunluk, ter, ağrı, sancı, güneş yanığı, uykusuzluk, üşümek, ıslanmak.... ve tabii bunların sonunda da sert bir turu bitirmenin keyfi demek zaten. vitesleri biraz daha kolay değiştirmek için bu fiyat farkını şu an göze almam.
çok param olursa bu ne ayakmış bakalım diye, campagnolo'nun dijital setiyle donatılmış bir colnago toplamak isterim tabii