Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dura Ace, Dura ace di2, ultegra di2, sram red ve campy record karşılaştırma

GS1975

Üye
Kayıt
26 Mayıs 2015
Mesaj
35
Tepki
33
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Zekeriya
Bisiklet
Specialized
Forumda bu vites sistemlerini kullanıp karşılaştırma yapabilecek arkadaşlar varsa tecrübelerini paylaşabilirler mi? Örneğin di2 önemli bir fark mıdır? Tabiki bu sistemlerin hepsi iyidir ama aralarında fark varmıdır en azından tecrübe edenler için artı eksi ne vardır? Teşekkürler.
 
Scudo
Şimdi açılan başlık ile içerik taban tabana zıt. Buna dikkat etmemiz lazım. Zaten başlığa baktığımda bir tuhaflık olduğunu sezmiştim. Kim bulacakki sram redleri di2 leriki birde karşılaştırma yapacak. Bu işi yapsa yapsa geziniyo yapar onunda uzmanlık alanına girmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
@GS1975 İkisinden birini kullananda çıkar yorumunu yazar ama di2 kesinlikle önemli bir fark vites geçişleri elektronik olduğundan çok hızlı reaksiyon veriyor.Mekanik yani tel gerginliği ile değiştirdiğimiz viteslere göre di2 avantajdır. Sram buna karşılık olarak wireless vites sistemini geliştiriyor.Kablosuz vites sistemi ile kablolardan kurtuluyoruz evet ama maliyeti daha belli değil ve wireless teknolojisi ile vitesler hacklenebilir mi ?sorusu insanın aklına geliyor....
 
@canayaz0734 sram e-tap incelemesinde adamlar bahsediyordu elektronikten pek anlamam ama şifrelenmiş kodlanmış dışarıdan müdahale imkansız diyorlardı


konu ile alakalı seviye arttıkça bence bütün setler bir birine çok çok yaklaşıyor birazcık hangi marka içinizden geçiyor ise onu almak lazım diye düşünüyorum mesela bana bir seçenek sunulacak olsa sram red en başka bir şey alacağımı düşünmüyorum

srama karşılıkta di2 ye şöyle bir ek yapmışlar (link)
 
Sanırım (internetten gördüğüm kadarıyla campy record en iyisi olabilir
 
Campy record eps kullanıyorum. Daha önce ultegra kullandım. Çok kıyaslama yapabilecek kadar bisiklet üzerinde zaman geçirmiyorum ancak şu net ki elektronik daha hızlı tepki veriyor. Campynin bir özelliği de (belki di2 da aynıdır) zincirin rubledeki pozisyonuna göre ön değiştiricinin otomatik trim ayarı yapması. Yani zincir çapraza düştüğünde değiştirici aynakol üzerinde sağa sola kayarak sürtünmeyi engelliyor. Vites geçişleri için güç harcamıyorsunuz. Özellikle bayanlar için tercih edilebilir bir özellik. Sti da özellikle büyük kol hareketi elleri küçük olanlar için işkenceye dönebiliyor. Campy eps de butonlara bastığınız sürece zincir ruble üzerinde kesintisiz yukarı aşağı hareket edebiliyor. Yani 11 li sistemde tek harekette 10 vites yukarı veya aşağı değiştirebiliyorsunuz.
Eksisi ise benim dün başıma geldiği ve başka başlıkta açtığım konu gibi yolda şarjınız biterse rublede sadece küçükten büyüğe manuel geçilebiliyor. Bu eğer dönüş yolunuzun üzerinde rampa varsa güzel ancak benim gibi Tuzla'da ruble 3. dişlide (büyük) ve aynakol küçük dişlide kalırsanız Caddebostana ortalama 100 kadans ve 20 km/saat ile dönüyorsunuz :)
Hatta bu zevke doyamayıp ertesi sabah tekrar aynı yolu gidip geliyorsunuz. Bu arada kadans candır unutmayın ;)
 
@canayaz0734
Maliyeti 2500 dolar gibi görmüştüm Sram wireless i.Satışta artık.
 
@canayaz0734
Sram yol bisikleti icin 2691€ ve TT icin 2785€:)

@Uptown Cyclist
Malesef henüz satisa sunulmadi, satisa sunulma tarihi Mart 2016dan sonra.:)
 
Elektronik vites bana soguk geliyo vitesin sarjiyla ugrasmak vs
Bi de elektrongin sans isi oldugunu dusunursek
 
Grupsetlerin karşılaştırmasını yapan güncel bir test yok. Varsa da benim haberim yok.
Dergi içeriği yayımlanabilir durumda olduğu için şuraya koymuştum. Eski test. Yanılmıyorsam 2012. 10. mesajdaki içeriğe bakın:
Ücretsiz Bisiklet Dergi ve Kitapları
 
Baslık agir olmus setlerin hepsini yorumluyabilecek insan sayisi azdir. Ama benim merak ettigim yol bisikletinde tecrubesi olan arkadaslar bu setlerden hangisini secerler ? (Tabi nedenide onemli )
 
dijital grupsetlerin şarjı 10.000 km kadar gidiyor. forumdan @Baki KAYAN ultegra di2 kullanıyor ve çok konforlu olduğunu söyledi. deneyecektim unuttum :D
şarj problemi yaşamak için epey unutkan olmak gerekiyor yani. bunun dışında elektronik bir sistem -elbette dev üreticiler her olasılığı hesaba katmış, aklımıza gelmeyecek testler yapmıştır ama- mekanik bir sisteme göre daha fazla arıza riski taşır mı acaba? bu konudan çok emin değilim.
ama şundan eminim ki, mekanik sistem arızalandığında yapacak bir şeyler bulma şansımız daha fazladır. dağ başında da olsak bir şekilde mahalle bisikletçisi bulup durumu kurtaracak çözümler bulmak mümkün olur.
dijital sistemlerde ağırlık da biraz daha fazla sanırım. aynı setin mekaniğine göre 200 gr kadar, çok dikkate alınmayabilecek bir ağırlık farkı var.
şahsen bisiklet üstünde çok konfor arayan biri değilim. benim için bisiklet demek yorgunluk, ter, ağrı, sancı, güneş yanığı, uykusuzluk, üşümek, ıslanmak.... ve tabii bunların sonunda da sert bir turu bitirmenin keyfi demek zaten. vitesleri biraz daha kolay değiştirmek için bu fiyat farkını şu an göze almam.
çok param olursa bu ne ayakmış bakalım diye, campagnolo'nun dijital setiyle donatılmış bir colnago toplamak isterim tabii :)
 
@volkan a EPS için 10,000 km çok uçuk bir rakam üreticinin söylediğine göre. Gidebileceğiniz ortalama mesafe aylık kullanım sıklığınıza göre değişiyor ve şu şekilde tarif ediliyor:
Ayda 500 km kullanıyorsanız 1552 km yani 3,1 ay ; Ayda 1000 km kullanıyorsanız 1841 km yani 1,8 ay ; Ayda 2000 km kullanıyorsanız 2029 km yani 1 ay.
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk
peki contador niye mekanik tercih ediyor ;)
 
@x-rayted
Fakir Contador. Gitsin kendine parası olan sponsor bulsun.

Di2'lerde extended batarya da var sanırım. Haliyle menzil uzuyor. Fakat hangi tür batarya kullanılırsa kullanılsın sabit bir bitiş süresi olmayacaktır. Zira ne kadar sıklıkla vites değiştirilecek belli değildir. Sürekli inişli-çıkışlı bir güzergah izleniyor ise vites değişimi çok olur. Lâkin düzayak bir güzergahta ekstrem durumlar haricinde vites değişimi olmaz. O yüzden şu tip batarya şu kadar km gider demek pek doğru olmaz gibime geliyor.
 
@Fatih Çetin Batarya ömrünün kullanıma bağlı olduğu konusuna katılıyorum ancak üretici resmi belgelerde ortalama değerler vermiş, neye göre vermiş kıstasları nelerdir bilemiyoruz. Durduğu yerde hiç kullanılmadan 6 ay sonra bataryayı doldurmanız gerekiyor da diyor ayrıca. Kullanılmayan ve yaklaşık 6 aydır şarj olmamış bir batarya bende 500 km kullanımdan sonra tamamiyle bitti. En net bilgi bu şimdilik ;)

@x-rayted Contadoru bilmem tanışıklığım yok ama Astana EPS kullanıyormuş 2013 de çok net;)
 
sponsorunuz yoksa 2 teker üzerinde bu kadar pahalı ekipman taşımak bana akıllıca gelmiyor, insan strese girer rahat süremez yahu kaza yapmayacağının garantisi mi var , kaza anında kafam kırılacak diyemi korkacaksın eyvah gitti di2 diye mi :D pro değiliz ki kaza geçirince bisikleti fırlatıp yolun kenarına atalım
 
@gokhankoc

Bütün şarj edilebilir bataryalar, hatta pillerin bile belirli bir dolum periyodu var. Hatta kullandığım cep telefonunu bile 15 günde bir şarjını tamamen sıfırlayıp yeniden doldururum.

Ama dediğim gibi batarya sürelerine pek güvenmiyorum. Neye göre ve hangi şartlar altında test edildi? Amsterdam gibi tepsi şeklindeki bir bölgede test ile bizim Karadeniz bölgesindeki test arasında ciddi fark olur. Ki kullanıcı değişikliği bile süreyi etkileyecektir.

@Fırat Y.

@Fırat Y.
Bisikleti geçtim yarışçıyı bile atan var :D
 
Ne kaaar alengir o kaaar buzukluk sora bilemedin tiagra olmadı 105 daha ne istiyoguuz.
 
Geri