Scudo Sports

Düz maşayla yüksek süratte kasise girmek ?

Kayıt
2 Ocak 2015
Mesaj
92
Tepki
39
Yaş
35
Şehir
Ankara
Bisiklet
Scott
Arkadaşlar bugün yokuş aşağı (yaklaşık 50 km civarı bi süratti sanırım) çok sert bi kasise girmek zorunda kaldım. Düz maşa Scott Sub40 kullanıyorum. Acaba merak ediyorum bisiklete zarar vermiş olabilir miyim? Bu tip durumlarla karşılaşıyor musunuz?
 
Scudo
Bisikletin kadrosuna zarar vermiş olma ihtimaliniz oldukça düşük. Tekere zarar vermiş olabilirsiniz; ancak lastiği patlattıysanız mutlaka, jantı yamulttuysanız büyük ihtimalle farkederdiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: sametutuncu
hocam sana bişey olmadıgına dua et.
çatlak olabilir . bisikletçiye baktırmak lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: sametutuncu
Çok teşekkür ederim arkadaşlar. Kasise girmek zorunda kaldım, boydan boya kasis vardı hızımıda kesemedim. Görünen bir şey yok ancak belki ön takımda bi sıkıntı olabilir diye düşündüm. Aslında Yusuf kardeşimin de dediği gibi uçmadığıma bin şükür. :)
 
@sametutuncu

Farkettiğinizde ayağa kalkıp gidonu biraz daha serbest tutarsanız(yükünüzü gidon yerine pedala verirseniz..) daha rahat geçebilirsiniz kasis ve çukurları. Tabi önceden farketmek lazım.... :D :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: sametutuncu
@Emre Yönlüer
Evet farkettiğimde ben öyle yapıyorum, ama yine de farketseydim bırakamazdım o zaman harbiden uçardım..Çok teşekkürler . :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
Kesinlikle, kasisten geçerken elinizi gevşetip ayağa kalktıysanız sıkıntı olacağını sanmıyorum. Engebeleri aşarken temel mantık zaten bisikleti rahat bırakmaktır. Downhill yaparken de bisikletin gidonunu sıkı sıkıya tutmak yerine biraz rahat bırakırsanız bisikletin sizin istediğiniz gibi ilerlediğini görürsünüz zaten.
Hasar oluştuysa bile bence jant veya göbeklerde oluşmuştur, bunu da fark ederdiniz zaten. Yine de ufak bir kontrol etmekte fayda var.
 
@sametutuncu
yol bisikleti kullanıyorum
en 45 km hızla çukura girmiştim ve ön jantın çeberi içeri doğru yamulmuştu ve kullanılmaz hale gelmişti
bu yüzden lastik basınçları çok önemlidir
 
  • Beğen
Tepkiler: sametutuncu
Çok teşekkür ederim, ayrı ayrı hepinize beyler. Yalnız gidonu serbest bırakma noktasında biraz ayar kaçarsa uçarız diye düşünüyorum bahsi geçen süratte ve sert kasiste.
 
@sametutuncu
Aynen öyle,o andaki hızlı düşünme ve hemen tutuşu,duruşu ayarlama çok önemli :)
 
  • Beğen
Tepkiler: sametutuncu
@sametutuncu

Serbest dediysek o kadar da demedik :D Yani eklemlerini sıkma demek istedim,işte o zaman süspansiyon görevi görür...:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: sametutuncu
Önemli olan
kontrolün sizde olması
isterseniz gidona elinizi sürmeyin

ben genelde bozuk bir yolda giderken daha doğru yokuş aşağı inerken gidonu çok yumuşak tutup ayağa kalkarım
bisiklet altımda oynar
kollarım ve bacaklarım amortisör vazifesi görür

farkına varmamışım zaten yazdıklarımı arkadaşlar yazmış.
Kusura bakmayın
 
Hocam benim okul dönüşü hafif eğimli bir iniş sonunda da bi tümsek var, verdiği hissi çok sevdiğim için herseferinde son vites yüksek kadans verip geçebildiğim kadar hızlı geçerim üstünden. Belki 40-50 defa geçmişimdir. Bisikletim trek fx serisi sabit maşa. Her seferinde 2 tekerde havalanıyor ve yere iniyor. Ne bi akort bozulması ne bi lastik patlaması var. Kadro ve maşa da sapasağlam bildiğim kadarıyla
 
  • Beğen
Tepkiler: sametutuncu
@Roux
Ben acemi balık olduğım için biraz fazla evham yaptım belki, ilk büyük darbem diye düşündüm pisiketime. :) Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Roux
@Emre Yönlüer

:kptmya: öyle düşünmemiştim ama haklısın :D:D
 
Çare bunny hop. 30 km/h civarıyla bile giderken çok rahat geçebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Geri