Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrik bandı işe yarıyor mu?

Orkun KnighTR34

Kara atlı prens
Kayıt
14 Ocak 2017
Mesaj
1.014
Tepki
1.967
Yaş
26
Şehir
İstanbul
İsim
Orkun
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Peugeot
Son 2 aydır iç lastiklerim 3 haftada bir janta değen kısımlarından patlıyordu. 2 gün önce yine okuldan dönerken patladı, yol kenarında tamir etmeye çalışırken maymun oldum patlaklardan bıkmış durumdayım zaten patlaklardan illallah ettiğim için lastik zırhı takmıştım şerit şeklinde bu sefer de janta değen kısımlardan patlaklar başladı. Jant bandının eskidiğine karar verdim, zefalin jant bandını satın aldım ama bir türlü takamadım. Tek parça çember şeklindeydi ama bir türlü geremedim şeridi ve en sonunda takmaya çalışırken koptu ben de 2 kat elektrik bandı sardım. Ne kadar işe yarar bilmiyorum böyle mi kalsın yoksa bisikletçiye parasını verip jant bandı mı taktırayım? Tek parça çember şeklinde değil de bant gibi sararak takabileceğim jant şeritleri var mıdır varsa onlardan düşünebilirim. Lastiği 65 psi basınç ile kullanıyorum.
 
Son düzenleme:
Scudo
Elektirik bandi işe yariyor.
 
Kısa vadede sorun giderilebilir bant ile ama zamanla sıkıntı yaşayabilirsin. Zefal marka korumayı 700c ebatlarındaki lastiğim de kullanıyorum. Evet biraz sert girmesi gerek içeride oturması için alt kısımdan başlıyor üst tarafta plastik bir levye yardımı ile geçiriyorsun.

Bant şeklinde olan modelleri kullanabilirsin.
ZEFAL JANT ÇEMBERİ JANT BANDI KUMAŞ JANT ŞERİDİ BEYAZ.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
"Loctite Silicone Gasket Marker" (sıvı conta)
Uygulamani tavsiye ederim. Bu endüstriyel dizel motorlarda üst kapak contası olarak kullanılır.
Sıvı formdadir ve kuruyunca esnek silikon formuna dönüşür. Jantın tüm yüzeyini ince bir film şeklinde kaplar.
Bir kere uygularsin ömür boyu kullanılırsin.
Fiyatı bı tık pahalı ama sorunu kökten çözer.
Ya da iş makinasi lastiği satan yerlerden jant boyuna uygun "Kolon" satın al. Kolon lastiğin hammadesinden üretilen ince bir lastik.
Normalde traktörlerin ve forkliftlerin jantina takılır Jant lastiği kesmesin diye.
Çapı doğru al, genişliği makasla ayarlarsin
Bu ucuz ve etkili bir yöntem 20-25 lira falan
 
  • İnanılmaz
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp ve necmeddin
"Loctite Silicone Gasket Marker" (sıvı conta)
Uygulamani tavsiye ederim. Bu endüstriyel dizel motorlarda üst kapak contası olarak kullanılır.
Sıvı formdadir ve kuruyunca esnek silikon formuna dönüşür. Jantın tüm yüzeyini ince bir film şeklinde kaplar.
Bir kere uygularsin ömür boyu kullanılırsin.
Fiyatı bı tık pahalı ama sorunu kökten çözer.
Ya da iş makinasi lastiği satan yerlerden jant boyuna uygun "Kolon" satın al. Kolon lastiğin hammadesinden üretilen ince bir lastik.
Normalde traktörlerin ve forkliftlerin jantina takılır Jant lastiği kesmesin diye.
Çapı doğru al, genişliği makasla ayarlarsin
Bu ucuz ve etkili bir yöntem 20-25 lira falan
Kolonun ağırlığı bisiklet için fazla olabilir. Eğer kalınlığı da boyuta göre inceliyorsa denenebilir ama sonradan uydurma iş olacağından ben yapmazdım. Biraz daha verip bisiklet için özel üretilmiş şeritlerden almak daha mantıklı geliyor bana.
 
"Loctite Silicone Gasket Marker" (sıvı conta)
Uygulamani tavsiye ederim. Bu endüstriyel dizel motorlarda üst kapak contası olarak kullanılır.
Sıvı formdadir ve kuruyunca esnek silikon formuna dönüşür. Jantın tüm yüzeyini ince bir film şeklinde kaplar.
Bir kere uygularsin ömür boyu kullanılırsin.
Fiyatı bı tık pahalı ama sorunu kökten çözer.
Ya da iş makinasi lastiği satan yerlerden jant boyuna uygun "Kolon" satın al. Kolon lastiğin hammadesinden üretilen ince bir lastik.
Normalde traktörlerin ve forkliftlerin jantina takılır Jant lastiği kesmesin diye.
Çapı doğru al, genişliği makasla ayarlarsin
Bu ucuz ve etkili bir yöntem 20-25 lira falan
Eşit ve düz bir şekilde uygulama mümkün değil bu iş için siz dökerken çemberi çevirdikçe akma yapacak sıkıntı çıkaracaktır. Girinti çıkıntı yüksek basınçta sıkıntı yaratır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orkun KnighTR34
Vittoria markasının da Jant bandı var . Fiyat/performans olarak kaliteli.

(link)
 
Ben de trainer icin ikinci el bir mavic Jant almıştım, maalesef derdi bitmedi. İç lastiğim sürekli aynı noktadan patlıyor. Patladığı yerin jantta denk geldiği kısımlara duct tape yaptım ama patlaklar devam ediyor. Buna benzer bir sorun nasıl çözülebilir? Jant üzerindeki bant etrafına elektrik bandını deneyeceğim
 
Ben de trainer icin ikinci el bir mavic Jant almıştım, maalesef derdi bitmedi. İç lastiğim sürekli aynı noktadan patlıyor. Patladığı yerin jantta denk geldiği kısımlara duct tape yaptım ama patlaklar devam ediyor. Buna benzer bir sorun nasıl çözülebilir? Jant üzerindeki bant etrafına elektrik bandını deneyeceğim
Bende iç jant patlagindan muzdariptim bir zamanlar. Sibop sistikce, jant tellerinin bağlı olduğu deliklere doğru baski yaparak ve o deliklerden içeri sızarak patlıyormuş, bunu çok sonra anladım.

İncecik, kalitesiz bir jant bandı takmalarinin sebebiymiş bu patlaklar. Bu bandın üzerine her çeşit bant çektim sırayla ve hepsi de bir yerden sonra yine sibobu koruyamadı ve patlama olayi devam etti.

Ta ki "zefal pamuklu zant bandı" alana kadar. Aldım, montajladim ve kurtuldum. Siz de Zefal ya da Shimano marka kaliteli bir jant bandı aldığınızda sorunuzdan kurtulacaksınız.
 
"Loctite Silicone Gasket Marker" (sıvı conta)
Uygulamani tavsiye ederim. Bu endüstriyel dizel motorlarda üst kapak contası olarak kullanılır.
Sıvı formdadir ve kuruyunca esnek silikon formuna dönüşür. Jantın tüm yüzeyini ince bir film şeklinde kaplar.
Bir kere uygularsin ömür boyu kullanılırsin.
Fiyatı bı tık pahalı ama sorunu kökten çözer.
Ya da iş makinasi lastiği satan yerlerden jant boyuna uygun "Kolon" satın al. Kolon lastiğin hammadesinden üretilen ince bir lastik.
Normalde traktörlerin ve forkliftlerin jantina takılır Jant lastiği kesmesin diye.
Çapı doğru al, genişliği makasla ayarlarsin
Bu ucuz ve etkili bir yöntem 20-25 lira falan

Merhaba jant teli koparsa nasıl bir işlem uygulanacak yapıştırdığımız yüzeyleri geri mi temizleyeceğiz.
 
) -kesinlikle bazıları 2 tur elektrik bandi sarın jant bandıma ihtiyaç yok diyor ama kesinlikle hiçbirseye yaramıyor yine patlıyor. Aldanmayın gidin schwalbe vitorria zefal vs band alın tam ortalayip janta oturtun. oynamaz zaten daha kurtulmus olursunuz.
 
Benim tavsiyem tubeless bantları. Çökme yapmıyor kıvrılma yapmıyor, kayma yapmıyor.
 
Bende iç jant patlagindan muzdariptim bir zamanlar. Sibop sistikce, jant tellerinin bağlı olduğu deliklere doğru baski yaparak ve o deliklerden içeri sızarak patlıyormuş, bunu çok sonra anladım.

İncecik, kalitesiz bir jant bandı takmalarinin sebebiymiş bu patlaklar. Bu bandın üzerine her çeşit bant çektim sırayla ve hepsi de bir yerden sonra yine sibobu koruyamadı ve patlama olayi devam etti.

Ta ki "zefal pamuklu zant bandı" alana kadar. Aldım, montajladim ve kurtuldum. Siz de Zefal ya da Shimano marka kaliteli bir jant bandı aldığınızda sorunuzdan kurtulacaksınız.
Bu sorunu Alexrims R450 jantlarımda yaşadım. Sonunda çareyi tel yuvalarını drehmel'e konik taş takıp taşlamakta buldum. Bu şekilde delik kenarlarındaki çapakları alıp yuva ağızlarını da hafif havşaladıktan sonra bir daha bu tür patlak yaşamadım. Ama dönen taşı jantın kenarlarına değdirmemek için çok hassas davranmak ve sabırlı olmak gerekiyor. 32 veya 36 yuva ile tek tek uğraşmak kolay olmuyor.
 
Geri