Scudo Sports

Elektrikli Bisiklet vs. MTB dönüşüm kiti

Hakorman

Üye
Kayıt
25 Şubat 2017
Mesaj
46
Tepki
107
Yaş
46
Şehir
Zonguldak
İsim
Hakan
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhaba pedaldaşlar,
Mevcut durumumu paylaşıp sizlerden fikir almak için bu başlığı açıyorum. Nereye yazacağımı bilemedim, işin içinde katlanır da olduğu için buraya yazmak istedim.
Kdz. Ereğli'de yaşıyorum, buranın coğrafyası genelde inişli çıkışlıdır. Evimden okula gitmek için (öğretmenim, yaş 40) iki rampa inip iki rampa çıkıyorum %30 civarı eğimler. Scott Aspect 710 Mtb'm var 2 aylık, haftasonları genelde köy turu, haftaiçi de asfalt yollarda 45-50 km.lik turlar yapıyoruz. 2 haftadır da okula bisikletle gidiyorum hanım arabaya el koyduğundan. Hoşuma da gidiyor ama leş gibi oluyorum okula gidince. Üstünü değiş, kurulan vs derken 20-25 dk gidiyor, yorulması da cabası (1.67 boy, 68 kilo)
Gelelim sadede. Alba elektrikli dönüşüm kitleri var, arka motorlu 36v 250w olanlar 3500 civarı. Ondan alıp mı taktırsam? Bu sefer ekstra 8-9 kilo ve kablolar devreye girecek.
Mevcut bisikletimi satıp katlanır benelli/goccia, alba elektrikli bisiklet mi alsam 6-7 bin civarı?
Erdoğanlar bisiklet'te de şu an satılan Benelli 27"5 elektrikli modelden mi alsam? Carraro Kifuka gibi modellere mi yönelsem ki 13-14 bin bandında.. Napsam bilemedim.
Dönüşüm kiti maliyet olarak bana en çok yarar sağlayacak seçenek gibi duruyor, handikapı kablo fazlalığı ve ağırlığın artması olacak ki giriş katında oturuyorum, eve bisikleti taşıma gibi bir sıkıntım yok.
Katlanır elektrikliye de göz kırpıyorum, arada istanbula gidiyorum 3-5 günlüğüne. Aracımda bisiklet taşıyıcı var ama katlanırı yanıma alıp arabasız da gezerim istanbulda (metro, otobüs, vs) diye düşünüyorum.
Başınızı şişirdim, ufak bir yorumunuz bile bana çok yardımcı olacaktır.
 
Scudo
katlanır elektrikli en iyi alternatif bence, bende katlanır kullanıyorum keşke fabrika çıkışlı elektrikli alsaydım diyorum, yakın zamanda taktıracağım ama oda ekstra maliyet.
 
katlanır elektrikli alabiliyorsanız en iyi seçim olur bence
 
Elektrik motorunu seçmek için aşağıdaki hesaplamayı kullanabilirsiniz belki. Linki de bırakıyorum. 1 m/s hız 3,6 km/s oluyor. Dengede durmak için min 5 km/s gerekir bence. Bu da yeşil ve mavi çizgilerin ortası oluyor sanıyorum.

213568 dosyayı görüntüle

(link)

Diğer taraftan Eğimin %30 olduğuna emin değilim ben. Eğer öyleyse bu hesaplamaya göre siz 250w elektrik motorundan daha iyi çıkıyorsunuz demektir. Grafiğe göre %30 eğimi 7-8 km/s hızla çıkmak için 400 watt civarı gerekiyor.
 
@Anonim bugün bir ölçüm yapayım, net eğimi buraya yazacağım.
 
@Anonim bugün ölçtüm telefondaki clinometer uygulaması ile, %14 bi rampayı, %13 diğerini gösterdi, fena sallamışım %30 diyerek..
 
Yine de sağlam yokuşmuş, elektrik desteği hakikaten iyi olur.
 
Ben de zamanında bu soruyu kendime sormuştum. Bayağı bir inceleme de yaptım.. Sonuç olarak kendi bisikletlerimize dönüşüm kiti biraz daha az maliyetli olsa da genel olarak iki seçeneği de teraziye koyup hangisi sizin için avantajlı ise onu yapın derim.. :) Ben bu konuda elektrikli katlanır bisikleti almayı tercih ettim. Sebeplerini de yazayım;

öncelikle oturduğumuz daire apartmanın 4. katında. Asansörümüze kullanmış olduğum carraro sportive 225 marka bisikletim sığmıyordu. Bir kere sadece o da ilk aldığım gün, bisikleti elimle 4 kat yukarı çıkarmayı denedim, çıkardım da aslında ama hatırlıyorum dünyayı bayağı bir sorgulamıştım, kan ter içinde kalmıştım. Ayrıca merdiven dönüşlerininde dar olması tuzu biberi oldu 😁 😁 Haliyle onu apartmanın bodrumunda (bir çoğumuzun belki yaptığı gibi) muhafaza etmeye başladım. her gün aklım hep aşağıda oluyordu. neyse bu şekilde bir kaç sene idare ettim.

Bisikletle çıktığım zamanlar, dönüş yolumda 3-4 km lik hatrı sayılır bir yokuş bulunması beni artık yormaya başladığı için, elektrikli bisikletleri araştırdım. (ah kifuka ahh aklım halen sende ya .. neyse.. :) ) tabi malum pandemi ve dolar ikilisinin el ele vermesiyle oluşan ponçik fiyatlardan dolayı, eğer ki ben bu bisikleti alırsam bodrumda muhafaza edemem dedim.. Akıl hastası olurdum herhalde düşünmekten =) fiyatları siz biliyorsunuz zaten hatırı sayılır fiyatlarda eli yüzü düzgün elektrikli katlanır bisikletler. keza motor kitleri de öyle..

eğer carraro bisikletime kit alıp elektrikliye çevirirsem onu eve çıkaramayacaktım ne asansöre sığıyordu ne de merdivenle 4 kat çıkarmak mantıklı geliyordu.. bu sebepten ötürü onu eledim ve elektrikli bisiklet almaya karar verdim.. bir çok markayı araştırdım ve bütçem dahilinde de Xiaomi HimoZ20 marka elektrikli bisiklet aldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
merhaba @dosumak himo z20 den memnun musunuz kullanım hakkında artı eksi yönlerinin paylaşabilir misiniz?
 
Birkaç gün önce e-bisiklet aldım başka bir ilden. Bisiklete 8-10 km yol yaptım motorunun ( Vinka C20) gücü 250 watt a göre gayet iyi ( torku 80). Benelli city zero ile zor çıktığım yokuşu çok rahat çıkıyor. Dururken frene basınca teker hareket etmeden gidonu ileri ittirebiliyorsunuz. Ön taraf baya salınıyor. Bana geldiğinde 30 km deydi. 10 da ben yaptım. 40. km de zeo diye arka aktarıcıdan çatur çutur ses gelmeye başladı ve aktarıcı ayağı eğilmiş ve kasetteki en küçük 2 dişli yerinden çıkarmış. Bisiklettin sağındansolundan gacur gucur ses geliyor.

Kadro galiba alüminyum. Toplam 23 kg. Bu iyi bir kilo. Makul fiyata karbon kadro bulabilirsem onuda değiştirmek isterim. Motor performansı hoşuma gitti. Pil 17 amper. Kadro çok kaliteli olmasa da iş görür. Bende gidip sıfır ayarında Corretec X-Bow full XTR aldım. Amacım yarın sabah gelecek olan Corratec i 3-5 gün kullanmak, sonrasında ön ( maşa fren gidon jant lastik ) ve arka ( fren jant lastik vites ) sistemini e-bisiklete aktarmak. E-bisiklet 27.5, corratec 26 inç. E-biskleti 26 ya çevirmeyi düşünüyorum. Fotoğrafları görünce yazık bu bisikleti (corratec) bozma diyecek çok çıkacaktır. İşe gidiş gelişte iki yokuş var mecburen e-bisiklet kullanacağım.


Kalan parçaları satıp verdiğim paranın bir kısmını geri almak istiyorum. Corratec carbon kadro ( seleli şekilde), ayna kol, ön aktarıcı ve kolu, e-bisikletten çıkan parçalar.

Sorularım şunlar;
- Ayna kol uyarsa onu da aktarsam mı? e-bisiklet olduğu için çok güç uygulamaya gerek olmuyor bu kalitede bir parçayı burada kullanmak ne kadar mantıklı.
- Çok anlamadığım için maşa, gidon e-bisiklete aktarılabilir mi bilmiyorum. Ölçüleri tutacak mı? Gelince anlayan biriyle değerlendirilmesi gerekiyor. Olmasa bile bana göre benim için f/p olarak kaçırılmayacak bir bisiklet olduğu için aldım. Giresunda bu iş için yardımcı olacak söküp takmadan anlayan biri varmı bildiğiniz.
- Maşa 27.5 lastikleri kaldırırsa e-bisiklette jant setini takas edip 27.5 mu kullansam daha iyi.
- Başka ne sormalıyım bilmiyorum, bisiklet konusunda çok bilgili değilim. Sizin tavsiyeleriniz neler.

Not: Bazı konularda az da olsa da üst perdeden rahatsız edici yorum yapanlar görüyorum. Bu konuyu bilgili arkadaşların fikrini almak için açtım. Çok nazik bir şekilde ne demek istediğimi anlatabildim mi bilmiyorum.
 

Dosyalar

  • 1f8d071f-1d12-43fc-84b2-21e0bbff8082.jpg
    1f8d071f-1d12-43fc-84b2-21e0bbff8082.jpg
    198 KB · Okunma: 24
  • 10ebff0f-a384-4d9a-a4ff-d288f5395fd2.jpg
    10ebff0f-a384-4d9a-a4ff-d288f5395fd2.jpg
    89,4 KB · Okunma: 24
  • 26e85451-e533-4da8-8359-ff8c468086b4.jpg
    26e85451-e533-4da8-8359-ff8c468086b4.jpg
    121,4 KB · Okunma: 24
  • 46c6fac2-2520-4e57-b7d8-dd94412d79fb.jpg
    46c6fac2-2520-4e57-b7d8-dd94412d79fb.jpg
    193 KB · Okunma: 28
  • c38cc782-3e61-4944-827c-5bdb370d358b.jpg
    c38cc782-3e61-4944-827c-5bdb370d358b.jpg
    200,7 KB · Okunma: 31
  • e95828dc-9da8-40a8-9fb5-a8df993cc3f1.jpg
    e95828dc-9da8-40a8-9fb5-a8df993cc3f1.jpg
    107,3 KB · Okunma: 21
  • f275372e-edd9-443f-a1ef-26b0ac2d1507.jpg
    f275372e-edd9-443f-a1ef-26b0ac2d1507.jpg
    91,5 KB · Okunma: 30
  • images.jpeg
    images.jpeg
    3,9 KB · Okunma: 25
  • IMG_6092.PNG
    IMG_6092.PNG
    601,2 KB · Okunma: 26
  • IMG_6201.jpg
    IMG_6201.jpg
    66,8 KB · Okunma: 26
  • IMG_6202.jpg
    IMG_6202.jpg
    52 KB · Okunma: 21
  • IMG_6203.jpg
    IMG_6203.jpg
    76,8 KB · Okunma: 21
not: Bazı konularda az da olsa da üst perdeden rahatsız edici yorum yapanlar görüyorum. Bu konuyu bilgili arkadaşların fikrini almak için açtım. Çok nazik bir şekilde ne demek istediğimi anlatabildim mi bilmiyorum.
e bisikletler genellikle düşük şeylerle donatılmış olur ve yükseltmeye pek uygun değildir. çoğu parça zaten uyumlu değil, hadi taktınız diyelim bu sefer de 9000 e yazık olur.

bu tarz e bisikletlerin maşası oldukça ağır ve bisikletin elektrikli olduğu hesaba katılarak piyasaya sürülmüş, maşa değişimi pek işe yaramayabilir.

26 takabilseniz de bisikletin yerden yüksekliği hissedilir derecede düşebilir ve denge noktası da değişebilir. yüksekliği geçtim 26 maşa takarsanız bisikletin ön tarafı da yere daha yakın konumlanır ki bütün geometri bozulur.

bu arada frene herhangi bir elektrik kablosu gidiyor mu? bazı frenlerde kablo var ve frene basıldığını beyne iletiyor. kablo yoksa frenleri takabilirsiniz.

son olarak elektrikli bisiklette aynakol zaten gömülü, yani standart parça değişimi yapamazsınız. onun için farklı aynakol kolları kullanılıyor.

ben olsam frenler harici pek bulaşmazdım. bazı şeyleri zaten diğer bisiklete geçiremezsiniz fakat hadi bir şeyler değişti diyelim, parça değişiminin size hiçbir faydası olmaz.

sonuç olarak parça değişimini zaten çoğu parçaya uygulayamazsınız, hadi bir şekilde uyguladınız diyelim bu sefer de hiçbir şekilde verimli olmayacağını düşünüyorum. gereksiz insanları boşverin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fark11
Fren sensörü yok. e-bisiklet markasız toplama bir bisiklet. Bisiklet fuarından almış satan kişi. Göbek motor için fren sensörlü olması gerekiyormu bilmediğimden vinkaya sordum. Kadro 26 ve 27.5 için uygun olduğunu düşünüyorum. Ön ve arka ikiside 26 olacağı için denge problemi olmaz diye düşünüyorum. Ama maşa olurmu olmaz mı bilemiyorum. Bisiklet bu şekilde sürülecek gibi değil. mecburen parça değişimi yapmam gerekiyor. Bu arada bende oğlumda aynı şeyleri düşünüyoruz. "hadi taktınız diyelim bu sefer de 9000 e yazık olur"
 
Geri