Selamlar.
Daha önce başka topikte derdimi, başımdan geçenleri anlatmaya çalışmıştım;
Elektrikli bisiklet devri
Yaklaşık 5 ay önce bir RKS XS35 elektrikli bisiklet aldık, almak gafletinde bulunduk. 10 gün içinde daha 100 km yapmamışken bozuldu. İlçede servis olarak bir motor tamircisi görünüyor, hiç anlamasa da mecburen oraya götürdük. Servise elektriğe dair 3 parçayı söküp Antep e göndermesini söylemişler, adam el yordamıyla söküp gönderdi, anlamadığı halde. 2 ay sonra (bu arada hep arıyorum Antep'i) bir telefon, parçaların geldi, gel bisikleti al. Aldık, iyi dedik geç de olsa parçalar değişti ( bize Antep merkez yurt dışından beyin gelecek demişti bekleme sebebi olarak), sıkıntısız bineceğiz. Öyle olmadı, 10 gün içinde yine bozuldu, sorun yine aynı üstelik, yolda giderken ya da ilk kalkışlarda motor devreye girmiyor, ne el gazıyla ne pedal sensörüyle. Bu sefer korna ve ön ışık da yanmaz oldu. İlginci motor yürüme modunda (elinizle itmenizi engelleyen, çok düşük hızda tekeri çeviren mod) çalışıyor ama seyir halinde çalışmıyor. Buna istinaden servis! benimde açıklamalarımla beyin de arıza olduğuna kanaat getirdi. Hatta oradayken söktü beyni. Ama sökünce üzerine markörle "sağlam" yazılmış olduğunu farkettik, yani değişmemiş hatta hiç ellenmeden geri gönderilmiş. Daha önce takarken yanlarında olmadığım için bu yazıya denk gelmemiş ve beynin değiştiğine inanmıştım (safça). Bu aşamada antipatik bir tutum takınmak istemedim, nasılsa parça gönderilecek ve bu sefer mutlaka değişecekti. Ancak geldiğinde aynı beyin olup olmadığını kontrol edebilmek adına bu sefer bisikleti orada bırakmayıp eve pedalladım. Bugün aradı yine servis (1 ay daha geçti bu arada) parça geldi, getir takalım. Direk sordum yeni mi diye, hayır aynı beyin direk geri gönderilmiş. Ben zaten kararımı vermiştim aynısı geri gönderilirse garantiyi boşlamak adına. Gidip beyni aldım, garanti vs boşver dedim ustaya, bundan sonra kendi başımızayız. Zira bu aletlerin 100 km de bir periodik bakımı var (belki ilki 100, sonra daha uzun olabilir) ve 400 tl alıyorlar. Eğer bu bakıma girmezseniz zaten yanıyor garanti. ;+). Doğal olarak 4 parça elektronik için (aslında 3 zira en pahalı parça olan pili adamlar zaten değiştirmiyor ya da aylarca bekletiyorlar) sürekli periodik bakıma girip 400+400+400.... gibi bir rutine boyun eğmek de pek akıllıca değil. Beyin Aliexpress te 500-600 TL. Alır takarım, olmadı yine alırım. Batarya bozulmadı, bozuk olanlar ilk başta belli ediyormuş kendini (dediler dostlar). Motor da zor bozuluyor sanki, 2 yetişkin binmedikçe pek sorun çıkacağına ihtimal vermiyorum. Geriye kalan aksam bildik bisiklet. Götürüp yaptırabilirim, kendim yapabilirim vs. Bu arada RKS yi yine aradım küfür dışında etmediğim laf kalmadı. Ama adamlar kanıksamış artık, yüzüne tükürsen yarabbi şükür diyorlar. İlgilenilecekmiş, bir daha olursa yeni kayıt açılırmış, müşteri endekslilermiş, mış, miş...
Yaşım 54 ve hayatımda bu kadar pişmanlık duyduğum başka alışveriş yoktur. Açık ara bu merdiven altı firma başı çeker. İçinizden tüketici mahkemesi vs diyenler olabilir, çok uzun sürüyor ve emek istiyor, hatta avukat. Zamanında bir cep telefonu için uğraştık kazandık ama 1 yıl geçti. O işler çok da kolay ve çözüme yönelik değil. Üstelik elimde fatura dışında tek belge yok. Ne servis bir belge verdi ne Antep. Hepsiyle uğraşmam, belge toplamam gerekecek, tonla kavga gürültü de cabası...
Lafın özü arkadaşlar MJGROUP denilen bu üçkağıtçı firma, RKS, KUBA, BENELLİ, ALFA ROMEO, SKYJET, yazan tüm ürünlerin üreticisi (ya da montajcısı), piyasadaki 20 e-bisikletin 10 u bunların malı. Alırsanız -benim kadar talihsiz olmasanız bile- en iyi ihtimalle 1 seneye kucağınızda kalacak bisiklet. Garanti servis vs hepsi hikaye. Yalan dolan gırla. Ha çöp olmaz belki ama sizin beceriniz ve cebinizle yürüyecek, yolda bol bol üzecek. Hadi sizi üzsün, basar eve gelir tamirine bakarsınız, ama eşiniz çocuğunuz biniyorsa yolda kalacak bu 30-35 kiloluk aletle. Pedalla çok çok zor, katlanıp bagaja da sığmıyor, zaten niye katlanıyor o da meçhul.
E-bisiklet alacaksanız yerli almayın, iki kat verin kalitelisini alın, servisi yakında yoksa almayın, servisi berberse bakkalsa almayın. ;+))