@ERDİNÇ DURAN kardeşim bende de bi klasik var bende boyatıcaktım düzelticektim lakin maşayı sökemedim.bilen bi arkadaşıma sprdum gidon boğazındaki uzun civatayı 3 -5 diş tuttur vur 1-2 tıklat kama var o atar dedi ama olmadı aksine uzun civatada 3-5 diş yalama oldu nası çıkar bu melet ??
(link)
(link)
(link)
@ERDİNÇ DURAN kardeşim bende de bi klasik var bende boyatıcaktım düzelticektim lakin maşayı sökemedim.bilen bi arkadaşıma sprdum gidon boğazındaki uzun civatayı 3 -5 diş tuttur vur 1-2 tıklat kama var o atar dedi ama olmadı aksine uzun civatada 3-5 diş yalama oldu nası çıkar bu melet ??
uzun vida boğazın dibindeki yukarıdaki resimdede gözüken üçgen silindir parçayı, vidayı sıktığınızda kendine çekerek sıkışmasını ya da bollattığınızda iterek serbest kalmasını sağlıyor....ne varki bazen nemden dolayı üçgen parça döküm olduğundan paslanıyor ve masanın içine kaynıyor...
ÇÖZÜM ÖNERİM...
1- Yeni bir uzun vida ile öncelikle üçgen parçanında yalama yapıp yapmadığından emin olun, eğer yalama yapmadıysa denediğiniz yöntemi tekrar ancak diş sayısını biraz daha fazla tutarak deneyin...
2- maşanızın okla gösterdiğim yerlerine tahta bir parça koyarak çekiçle uygun tonda vurmanızı öneririm...
3- bisikleti ters çevirip maşanın ortasındaki delikten içeriye sağlam bir uzun vida sokun ve üçgen parçayı alttan vidalayın ve vidanın başına alt kısmından düz tornavida ve çekiç yardımıyla vurun...
aklıme gelenler bunlar... bu uygulamalardan önce ince makine yağı dökün bölgeye, bası yumuşatacaktır...
Paslanan ückene alttarafdan biraz wd40 vs sıkın ve biraz islemesini bekleyin ve @ERDİNÇ DURAN arkadasin dedigi gibi tekrar altdan vidayi takin yalniz vidaya büyük capli sert bir pul koyun ve vidayi sıkarak ückeni asagiya cektirin, sorunu hic zahmet cekmeden 1 dakika icinde haledersiniz. Zaten bir iki dis sıktınızmı ücken yerinde kurtulur ve yere düser.[/USER]
Bir yöntemde ben söyliyim, ince minarel yağ ile yağladıktan sonra pürmüzle ateş tutarsanız ince yağ isinip incelerek yagnayan yere sızip işinizi kolaylaştıracaktır. Boyayı yakmamaya dikkat edin.
canım sıkılınca birazda değişiklik olsun diye ön arka teker jant ,göbek,lastik ve arka rubleyi değiştirdim... orjinal jantları metal olduğundan ağırlaştırıyordu yeni jantlarım alu olduğundan toplam ağırlığı epeyce azaldı...
Bisiklete gidon bant rengine yakın bi brooks sele gidermiş aslında. bu sele açıkçası bozmuş görüntüyü bi de sele altı klasik çanta. neyse benim hayaller çok masraflı . Elinize sağlık harika görünüyor.
@Kerem Özbayrak esasında ilk selem görüntü olarak daha iyiydi ancak malum organla arası pek iyi değildi... sele altı deri çanta konusundaki çalışmalarım devam ediyor..
@ERDİNÇ DURAN Elinize sağlık çok güzel bi restorasyon ve sunum yaptınız ama şu son aynakol hiç olmadı. Bu bisikletin tarzı değil bence. Sele konusunda da @Kerem Özbayrak a katılıyorum.