Uzunca bir süredir stoğumda tuttuğum Raleigh bisikleti sonunda tezgahıma aldım...
parçaları kısmen iyi durumda gibi duruyor, ancak iyi bir bakımdan geçmesi lazım...
şimdi sırada bisikletimizi moleküllerine ayırma işlemi var... en keyifli yanı bu...bütün parçalar tek tek elden geçecek temizlenecek, parlatılacak, kırık dökük tarafları tamir edilecek...çok iş var...
bir arkadaşım bana yardımcı olmak adına çalıştığı fabrikada kumlama tekniğiyle eski boyasından arındırdı bana kıyak olsun diyede astar boya attırmış (gemi fabrikası olduğundan atılan astar epoksi katkılı olmakla birlikte piyasada yaptırmak hem pahalıya mal oluyor hemde yapanı bulmak çok zor oluyor) ne varki astarı atan boyacı arkadaşı çok özenmeden kompresörle attığı boyayı çok başarılı uygulayamamış... durum aşağıdaki gibi olduğundan ben tekrar bu astarı boya sökücüyle temizlemek zorunda kaldım...
atılan astarın boya sökücü ile temizlendikten sonraki hali...
@chnkrmz ben benzin kullanıyorum mazota göre daha pahalı ve uçucu bir çözüm oluyor ne varki sanki temizleme etkisi daha fazla gibi geldi bana...
Bottom bracket olarak rulmanlı bir sistem kullanılsa nasıl olur acaba diye düşünüyorum. Yani verimlilik açısından daha iyi olacağına şüphem yok ama o çap taki genişliğe uyacak adaptörleri türkiye de nasıl buluruz onu bilemiyorum. Bir fikir vermesi olarak hemde sizin görüşünüzü almak baabında söylemek istedim.
Bu bisiklete bakinca benim bisiklet kesin releigh diyorum , maşa yuzde yuz ayni gorunuyor sizinkiyle. Boru birlesme yerleride cok benzer . gemici bi arkadas mi edinsem , kiskandim valla , ne ugrastirmisti kadroyu temizlemek
@furkan.zaman esasında bana kalsa boya sökücü ile temizlemek daha kolay ve keyifli...kumlama işlemi bazen zarar verebiliyor kadroya...
aynakolu temizledim ancak bu kadar oldu, pek içime sinmedi muhtemelen bunu kullanmayacağım... single speed filan yaparsam tekli bir aynakol kullanırım...
İlk resimdeki kadroyu görünce üff dedim, yine harika bir çalışma yolda geliyor. Vakit ve yer problemim olmasa kesinlikle benim de ucundan dahil olmak istediğim müthiş keyifli görünen bir uğraşı. Hele ortaya çıkan pırlanta gibi bisikletin her köşesinde el emeğinizin olduğunu bilmenin hazzı bir başka. Böylesine değerli kadroları bulmak da ayrı bir meziyet doğrusu, geçenlerde merak edip yakınlardaki hurdacıları bir dolaşayım dedim, görebildiğim en iyi parça her tarafından amortisör taşan market bisikleti oldu.
Krom kaplı malzemeleri temizlemek ile ilgili nacizane önerim eğer yakınlarda varsa bir kaplamacıya götürmek olabilir. Kaplama öncesinde kullanılan asit banyosu bu tür temizlik uygulaması için işleri epey kolaylaştırabilir.
@Sadettin Z. sadettin bey çok teşekkür ederim... kadro bulma konusunda hurdacılardaki nafile arayışlarımın ardından tüm eş dost ve arkadaşlarımı bu işe dahil etmek geldi aklıma... tavsiye ederim mutlaka birilerinin çatısında bodrumunda garajında unutulmuş, bir kaç kere hurdacıya verilmek istenilmiş ama kıyılamamış, bana göre hazine değerinde bisikletleri bulmak mümkün...7 den 77 ye eş dost akraba seferber durumda... bana sadece içlerinden en güzelini en keyif verenini ve en bedavasını seçip almak kalıyor...
aslında zaman konusunda benimde sıkıntım var, zamanı çok bol olan biri değilim, ne varki bu iş için kendime mutlaka zaman ayırıyorum...sadece hobi boyutunda zaman buldukça değil, özel olarak bu işe zaman ayırıyorum...
kendi yaptığın bisiklete binmek gibisi yoktur... binlerce liralık bisikletlerden çok daha kıymetli oluyor böylesi...
bu projeyi biraz ağır aksak ilerletebiliyorum... hem iş, hem yüksek lisans bir arada götürmeye çalışıyorum çok zaman kalmıyor hobilerime...malum kışta geldi ... ama eksik parçalarımı tedarik etmeye çalışıyorum, yani bir başlasam hızlı bir şekilde toparlayacağım...