Scudo Sports

Elleri kullanmamak?

Pedal çevirme hızınada bağlı aslında. Öğrenmeye ilk başladığımda ellerimi bırakıp bisikleti hızlandırıyordum böylece pedalları çevirmemle dengemi kuruyordum ama şimdi alıştım, yaz aylarında gezerken rüzgardan ellerim üşüdüğünde (Eldivenlerim yarım parmak, parmak uçlarım rüzgarlı havalarda üşüyebiliyor) eğer yolda boş ve düz ise genelde direksiyonu bir süre bırakıp ellerimi cebime alıp ısındıktan sonra çıkarırdım. Bisiklet kullanırken ellerimi bırakıp telefonla birini aradığımıda bilirim :)
 
Scudo
@Mustafa.S
En güzel örnek bu olsa gerek, "Bisiklet kullanırken ellerini bırakıp telefonla birini aramak" bravo yani, cok güzel bir örnek olmus.
Sonrada bir sey olunca sucu kendin de degilde baskasinda arar.
Bu forumda cocuklarda var ve böyle cahilce ve yanlis örneklerin verilmesi dogru degildir. Cocuklar böyle örneklere aldana bilir ve tehlikeli durumlarla karsi karsiya kalabilirler. Tabiki böyle oyunlari bisiklet üzerin de büyükler de yapmasin. :eek:ut:
 
@Murat Cömez

Hocam çok haklısınız iyi bir örnek olmamış fark ettim ben onu dengeyi iyi kurma amacında söylemiştim o tarafını düşünmemiştim o bölümü siliyorum kusura bakmayın.
 
Ben bu iki el bırakma mevzusuna çocukluktan beri meraklıyımdır mahallede büyükler yapıyordu eskiden ben de 7 yaşımdayken bırakayım derken elleri düşüp kolumu kırmıştım. :) Ama şimdi düz yolda kilometrelerce el bırakıp gidebilirim. Bir yerden sonra otomatik alışıyor insan dengeye.
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Garip bir durum paylaşmak istiyorum önceki yol biskletim kron rocket ve tribanda elleri bırakıp birkaç dakika doğrulup belimi dinlendirebiliyordum. Şimdiki bisikletim olan mosso cavalier sora da mümkün değil 3-5 saniye zar zor duruyorum, sizce sorun benim denge merkezinde mi yoksa bisiklette mi çözemedim...?
 
Son düzenleme:
Gidon stabilitesinin etkili olduğunu düşünüyorum. Kendimce bazı şeyler yaşayıp test ettim.
1.etken
Rijit olmayan bisikletler ile deneyimim bu yönde.
Alba foldX pilin olduğu kısımdan çok az da olsa esneme yapıyordu, gidondan elleri çektiğim anda, aynı motosikletlerde olduğu gibi kadro salınıma girip gidonda tank slapper denen olayı yaşatıyordu.
2.etken
Bisiklet geometrisi
Mosso marine 26 rijit fakat katlanır bir bisiklet. Az yer kaplasın diye kısa tasarlanmış. Gidon ve ön tekerlek sürücüye çok yakın. Gidonu bırakmayı düşünenem bile, tek elle kullanırken geçen kış düştüm. Bisikleti dengede tutmak çok zor, ellerimi bıraktığım anda tam sağ yada sol yapıyor.
Gravel Mosso grx600'de de aynı dengesizlik hissi yüzünden ellerimi bırakamıyordum.
3.etken
kesinlikle ağırlık ve denge
Orantılı tasarlanmış, esnemeyen, yani dengeli bir kadro ile elleri bırakmak tabiki mümkün.
Kifuka fs plus ile 10 - 15 km hızın üzerinde bisiklet gidonu sanki sabitlenmiş gibi dümdüz ilerliyor, motosiklet gibi, çok hafif yönlendirmeler yeterli, muhteşem bir dengesi var, tek parmak az sağa yada sola ittirdiğimde bile geri toparlayıp gidonu düzeltiyor.
Çukur, asfalttaki yüzey bozuklukları, çizgiler yada derin izler varsa ellerimi gidondan çekip risk almam. Bu durumlarda bisikleti bırakın motosikletler bile kaza yapıyor. Aslında gidondan ellerimi hiç çekmiyorum, hatta tek elle bile kullanmamaya çalışıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Garip bir durum paylaşmak istiyorum önceki yol biskletim kron roket ve tribanda elleri bırakıp birkaç dakika doğrulup belimi dinlendirebiliyordum. Şimdiki bisikletim olan mosso cavalier sora da mümkün değil 3-5 saniye zar zor duruyorum, sizce sorun benim denge merkezinde mi yoksa bisiklette mi çözemedim...?
Furç takımı kontrol edilmeli
 
Garip bir durum paylaşmak istiyorum önceki yol biskletim kron roket ve tribanda elleri bırakıp birkaç dakika doğrulup belimi dinlendirebiliyordum. Şimdiki bisikletim olan mosso cavalier sora da mümkün değil 3-5 saniye zar zor duruyorum, sizce sorun benim denge merkezinde mi yoksa bisiklette mi çözemedim...?
El bırakma olayını bir kere yapan ömür boyu yapar. Bisikletlerimden birinde daha önce el bırakmada sorun yaşamazken, bu bisiklete kardeşim bir kere benden habersiz gidip ön tekere akort yaptırmış. O günden sonra el bırakmak imkansız oldu. Deneyince bazen sağ tarafa bazen de sol tarafa bisiklet gitme eğilimi gösteriyor. İmkansızn el bırakmak.

Yukarıda birçok ihtimalden söz edilmiş. Ek olarak benim yaşadığım sorun gibi jant da bu duruma yol açabilir.
 
İlk sayfada Gürol arkadaşımın cevabından sonra farkettim ki gidon aşırı sert allen vidaları gevşettim o şekilde yeniden ayarladım şuan sağa sola dönüş gayet kolay ancak henüz test etme şansım olmadı... Birde fork rake ten bahsedilmiş tam olarak idrak edemedim ama maşanın yere olan eğimiyle alakalı bir durum da olabilir gibi geliyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Garip bir durum paylaşmak istiyorum önceki yol biskletim kron roket ve tribanda elleri bırakıp birkaç dakika doğrulup belimi dinlendirebiliyordum. Şimdiki bisikletim olan mosso cavalier sora da mümkün değil 3-5 saniye zar zor duruyorum, sizce sorun benim denge merkezinde mi yoksa bisiklette mi çözemedim...?
Lastik ebadı, jant, lastik deseni fark ettirir. Her bisiklette yapıp bir bisiklette yapamamak o bisikletle ilgili bir sıkıntıya işaret. O sıkıntıyı çözmeden bir süre sonra bırakmak mümkün olur lakin bu sefer başka bisikletlerde sıkıntı yaşanmaya başlanır. Beyin otomatik düzelttiği için kusuru, kusursud olanda da ilk başta kusur var gibi davranıp hatalı olan yere tolerans verecek ve saçma işler olacak gibi gibi...
 
Gidondan iskelete giden kabloların bolluk durumu da rol oynuyor. Gidonun iki tarafa dönme serbestisi aynı miktarda değilse el bırakılamaz.
 
Otuzundan sonra bisiklet kullanmayı öğrenen biri olarak tecrübem şu yönde. Bazı refleksler çocukken daha iyi öğrenilip kalıcı hale geliyor. Ben de çok denememe rağmen ellerimi bırakamıyorum. Yol ve tur iki türde de denedim, olmuyor. En son bıraktığımda asfaltı yalamıştım. Benim için şu an fantazi elleri bırakmak.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
İnsanoğlunun elinden çıkan ve A noktasından B noktasına ulaşmak için yönlendirmesine muhtaç tüm ulaşım araçlarında bir an eller serbest olayını düşünüyorum 🤔 mesela gemiler? Uçaklar? Tanklar ? Bisiklet ? Gibi gibi.. Büyük sıkıntı .. Tabi konu bisiklet odağında olmalı ve bunu düşününce, el bırakarak sürmeyi doğru bulmuyorum.. Resim , video çekmek; kaskı düzeltmek ya da kemerini açmak / takmak gibi anlık ya da kısa süreli işlerde elbette mecbur kalabiliyoruz ama bana göre doğru bir iş değil..Hele ki bunu grup sürüşü esnasında yapanlar da oluyor.. büyük risk..
 
Geri