Gidon stabilitesinin etkili olduğunu düşünüyorum. Kendimce bazı şeyler yaşayıp test ettim.
1.etken
Rijit olmayan bisikletler ile deneyimim bu yönde.
Alba foldX pilin olduğu kısımdan çok az da olsa esneme yapıyordu, gidondan elleri çektiğim anda, aynı motosikletlerde olduğu gibi kadro salınıma girip gidonda tank slapper denen olayı yaşatıyordu.
2.etken
Bisiklet geometrisi
Mosso marine 26 rijit fakat katlanır bir bisiklet. Az yer kaplasın diye kısa tasarlanmış. Gidon ve ön tekerlek sürücüye çok yakın. Gidonu bırakmayı düşünenem bile, tek elle kullanırken geçen kış düştüm. Bisikleti dengede tutmak çok zor, ellerimi bıraktığım anda tam sağ yada sol yapıyor.
Gravel Mosso grx600'de de aynı dengesizlik hissi yüzünden ellerimi bırakamıyordum.
3.etken
kesinlikle ağırlık ve denge
Orantılı tasarlanmış, esnemeyen, yani dengeli bir kadro ile elleri bırakmak tabiki mümkün.
Kifuka fs plus ile 10 - 15 km hızın üzerinde bisiklet gidonu sanki sabitlenmiş gibi dümdüz ilerliyor, motosiklet gibi, çok hafif yönlendirmeler yeterli, muhteşem bir dengesi var, tek parmak az sağa yada sola ittirdiğimde bile geri toparlayıp gidonu düzeltiyor.
Çukur, asfalttaki yüzey bozuklukları, çizgiler yada derin izler varsa ellerimi gidondan çekip risk almam. Bu durumlarda bisikleti bırakın motosikletler bile kaza yapıyor. Aslında gidondan ellerimi hiç çekmiyorum, hatta tek elle bile kullanmamaya çalışıyorum.