Akira
Üye
- Kayıt
- 23 Ağustos 2020
- Mesaj
- 54
- Tepki
- 165
- Şehir
- Antalya
- İsim
- akira
- Başlangıç
- 2012—13
- Bisiklet
- Corelli
- Bisiklet türü
- Cyclocross
Komşu bunun Urban'ı, biraz kolay aşınması haricinde daha iyi gidiyormuş. Energy seçeneği de var ama hiç su kanalı yok, karda gitmez. Sizin Cross Max Protek trekking seçeneği oluyormuş, dört mevsim demiyor ama dişleri öyle sayılır.Michelin protek cross max 700x40 kullanıyorum, düz bir yüzeye sahip olduğu için bazen kaysa da 500km kullandım ve şimdiye kadar hiç patlamadı dış görünüşü de güzel çok beğendiğim bir lastik oldu kendisi
Off-road kullanmıyorsanız lastiğin üzerindeki desenin önemi yok. Sert ve düzgün yüzeyde (asfalt gibi) pürüzsüz lastikler yeri zaten maksimum seviyede tutar. Tutunma işi aslında lastiğin hamuruna, basıncına vs. bakıyor. Sizin lastiğiniz kayıyorsa alt basınç sınırına dikkat ederek biraz basıncını düşürebilirsiniz.Michelin protek cross max 700x40 kullanıyorum, düz bir yüzeye sahip olduğu için bazen kaysa da 500km kullandım ve şimdiye kadar hiç patlamadı dış görünüşü de güzel çok beğendiğim bir lastik oldu kendisi
Pek anlamadım bu mesajı. Bisiklet lastikleri aquaplaninge uğrayacak kadar yüzey alanına sahip değil. 38 mm Şehir bisikleti lastikleri de dahil. Dolayısıyla üstteki şema neden ilgili anlamadım. Diğer yandan lastik basıncı düştükçe hem kontakt alanı artar, hem de lastiğin potansiyel yüzey bozukluklarına uyumu artar. Dolayısıyla yol tutuşu artar. "Kuşaklı lastik"in anlamını bilmiyorum.Komşu, yüksek basınçtan dolayı olmayabilir. Bir de kuşaklı lastikler daha geniş oluyor.288661 dosyayı görüntüle
Basınç düştükçe araba lastiğine döner demek istiyorum.Pek anlamadım bu mesajı. Bisiklet lastikleri aquaplaninge uğrayacak kadar yüzey alanına sahip değil. 38 mm Şehir bisikleti lastikleri de dahil. Dolayısıyla üstteki şema neden ilgili anlamadım. Diğer yandan lastik basıncı düştükçe hem kontakt alanı artar, hem de lastiğin potansiyel yüzey bozukluklarına uyumu artar. Dolayısıyla yol tutuşu artar. "Kuşaklı lastik"in anlamını bilmiyorum.
Resim aquaplaningi gösteriyor. Arabada aquaplaning olurken bisiklet lastiğinde neden olmadığını anlatan bir yerden aldınız sanırım. Bisiklet lastiğini neredeyse patlak denecek basınçta da kullansanız aquaplaning olmayacağı için bisikletin yol tutuşuyla bu konu ilgili değil.Basınç düştükçe araba lastiğine döner demek istiyorum. Resimde yüksek basınç bisiklet lastiğini ıslak zeminde koruyabilir diyor.
Komşum tersine kalın lastikle ve düşük basınçla olacağını söylemeye çalışıyorum. İnik lastikle düşük hızda giderseniz de olmayacağını söylüyor ama sizin o resmi pek beğenmediğinizi anlıyorum.aquaplaning olmayacağı için
Bisiklette aquaplaning olmaz. Düşük basınçta da olmaz.Komşum tersine kalın lastikle ve düşük basınçla olacağını söylemeye çalışıyorum. İnik lastikle düşük hızda giderseniz de olmayacağını söylüyor ama sizin o resmi pek beğenmediğinizi anlıyorum.
En nihayetinde, geniş lastik korumazken ince lastiğin sizi neden "su birikintisinden korur" onu açıklamaya çalıştım.
Komşum, daha az önce, "Geniş lastik nedense korumuyor" dediniz, ben de buna açıklık getirmeye çalıştım. Hiç düşmemiş gibi konuşuyorsunuz.Bisiklette aquaplaning olmaz. Düşük basınçta da olmaz.
O resmi beğenmememle ilgisi yok (attığım yazılardan biri zaten Continental sitesinden). Resim sadece "arabalarda aquaplaning varken neden bisikletlerde olmaz"ın yanıtı, dolayısıyla konumuzla ilgisiz. Bisikletlerdeki düşük veya yüksek lastik basıncını kıyaslamıyor düşündüğünüz gibi. O resimdeki sağdaki profil dağ bisikleti lastikleri için dahi geçerli çünkü.
Geniş lastik de ince lastik kadar su birikintisinden korur. Bisiklet lastiklerinin süpürmesi gereken yüksek hacimlerde su olması gibi bir durum yok.
Bisiklette aquaplaning yaşayıp düşseydik bu harika bir düşüş olurdu. "Yağmurda kaydım ve düştüm" gibi hafif bir düşüş olmazdı. Tekrar yağmurda kullanmamaya yemin ederdik hatta.
Tartışmaya gerek yok komşum.Geniş lastik de ince lastik kadar su birikintisinden korur
Geniş lastiğin neden Conti'den daha az tutunduğunu biliyorum. Çünkü tırt. Bisikletin üzerinde gelen lastik, markasından bile emin değilim. En fazla Mitas gibi düşünün.Komşum, daha az önce, "Geniş lastik nedense korumuyor" dediniz, ben de buna açıklık getirmeye çalıştım. Hiç düşmemiş gibi konuşuyorsunuz.
Önceki mesajda gönderdiğim yazıları okursanız gerçekten de tartışmaya gerek olmadığına ikna olursunuz diye düşünüyorum:Tartışmaya gerek yok komşum.
Sıkıntı yok komşu, ben size destek olmaya çalıştım, geniş lastiklerinizin kötü olmasıyla alakası yoktur her geniş lastik suyla karşılaşınca daha çok direnç üretir diye ama siz bilirsiniz.Geniş lastiğin neden Conti'den daha az tutunduğunu biliyorum. Çünkü tırt. Bisikletin üzerinde gelen lastik, markasından bile emin değilim. En fazla Mitas gibi düşünün.
Sizin yapmaya çalıştığınız açıklama (aquaplaning) bisikletler için geçerli veya mantıklı değil.
Önceki mesajda gönderdiğim yazıları okursanız gerçekten de tartışmaya gerek olmadığına ikna olursunuz diye düşünüyorum:
(link)
(link)
(link)
Teşekkür ederim ama ben sadece yanlış bilginin önüne geçmeye çalışıyorum. Konunun mantıklı fiziksel açıklaması var zaten. Attığım yazılarda ikna olmadığınız bir nokta var ise onun üzerinden konuşabiliriz.Sıkıntı yok komşu, ben size destek olmaya çalıştım, geniş lastiklerinizin kötü olmasıyla alakası yoktur her geniş lastik suyla karşılaşınca daha çok direnç üretir diye ama siz bilirsiniz.
Benim demek istediğim bu yanlış, yüzey alanı arttıkça lastiğin basıncı su yüzeyinde dağılır, yere değemez. Karlı zemin gibi değil. Fazla da uzatmaya değmez: araba lastiği konusunda uzlaşıyoruz, ince lastiğin tuttuğu konusunda da uzlaşabiliriz, sonuçta bisiklet lastiği. İkisinin arası bir yerdeki dişli ve düşük basınçlı lastiklerin de diş mesafesini geçen su birikintilerinde tutuşunu yitireceğini söyleyebiliriz. Konu gereksiz uzadı bence.Teşekkür ederim ama ben sadece yanlış bilginin önüne geçmeye çalışıyorum. Konunun mantıklı fiziksel açıklaması var zaten. Attığım yazılarda ikna olmadığınız bir nokta var ise onun üzerinden konuşabiliriz.
Bahsettiğiniz şeyin adı "aquaplaning". Bisikletin kalın tekerlekle aquaplaning durumuna geçeceğini düşünmek istiyorsunuz. Teorik olarak düşündüğünüzde söylediğiniz size doğru gibi geliyor ve bu yüzden ısrarcısınız. Pratikte ise hiçbir önemi yok. Hesabını yapabilecek zeki insanlar vardır elbet, ben beceremem, ama muhtemelen bisikleti ses hızına da çıkarsak aquaplaning yapmaz.Benim demek istediğim bu yanlış, yüzey alanı arttıkça lastiğin basıncı su yüzeyinde dağılır, yere değemez. Karlı zemin gibi değil. Fazla da uzatmaya değmez: araba lastiği konusunda uzlaşıyoruz, ince lastiğin tuttuğu konusunda da uzlaşabiliriz, sonuçta bisiklet lastiği. İkisinin arası bir yerdeki dişli ve düşük basınçlı lastiklerin de diş mesafesini geçen su birikintilerinde tutuşunu yitireceğini söyleyebiliriz. Konu gereksiz uzadı bence.
Komşum ben zaten yazılıp çizilmeyen birşey demiyorum. İnce lastik suyu yarar çekiş sağlar, geniş lastik ise suda yüzer. Siz buna hydroplaning deseniz de demeseniz de lastiğinizde birşey yok. Dağ lastikleri sudan geçmek için tasarlanmamıştır.Bahsettiğiniz şeyin adı "aquaplaning". Bisikletin kalın tekerlekle aquaplaning durumuna geçeceğini düşünmek istiyorsunuz. Teorik olarak düşündüğünüzde söylediğiniz size doğru gibi geliyor ve bu yüzden ısrarcısınız. Pratikte ise hiçbir önemi yok. Hesabını yapabilecek zeki insanlar vardır elbet, ben beceremem, ama muhtemelen bisikleti ses hızına da çıkarsak aquaplaning yapmaz.
İddialarınızı destekleyen yazı gösterebilir misiniz bana? Okumak isterim. Siz benim attığım yazıları okudunuz mu?
Yazıyı dikkatli okuyun, "bisiklet lastiklerinde dişlere gerek yok" diyor.
Evet. Nedenmiş? Çünkü lastik zaten aquaplaning yapmazmış. Su tahliyesine gerek yokmuş.Yazıyı dikkatli okuyun, "bisiklet lastiklerinde dişlere gerek yok" diyor.