Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

En fazla kaç derece eğimde bisiklet sürebiliyorsunuz?

@hamlet2006


Bu oranlara göre yol bisikleti daha iyi çıkıyor demişsiniz. Neden peki? Oranlar aleyhte. Dişli oranları dışında başka, bizim bilmediğimiz ne olabilir? Tecrübenizi paylaşır mısınız?
 
Scudo
@YutupAdam
Deney Adı:Hangi tür bisiklet daha iyi yokuş çıkar?
Araştırma sorusu:Aşağıda özellikleri belirtilen bisikletlerden hangisi diğer koşullar sabit kalmak şartıyla aynı yokuşu daha hızlı çıkar?
Sabit değişken: Karşılaşılan bisikletler hariç her değişken değizmez,sabit.Yol,eğim,hava şartları,trafik durumu,sürücü vb
Bağımsız değişken: kullanılan iki farklı özellikteki bisiklet
Şehir bisikleti:
-48-36-26 aynakol ve 11-34 ruble
-13,04 kg ağırlığında +üzerinde bolca aksesuar
-40 mm kalınlığında çok hafif tırtıklı lastikler(yuvarlanma direnci çok daha yüksek)
-Daha kötü akıcılıkta jant seti,muhtemelen göbekler de daha az akıcı
-Kilitlenebilir maşası ile rüzgardan etkilenen ön yüzey alanı çok geniş bir bisiklet
-Deore çekiş sistemi ayrıca 3000 km daha fazla kullanılmış
-spd yok
IMG_20170525_103002.jpg



Yol bisikleti:
-50-34 kompakt aynakol ve 11-32 ruble
-9,40 ağırlığında sadece mataralı ve matara kafesli
-25 mm kalınlığında yuvarlanma direnci daha düşük olan aero lastikler
-Jant seti daha akıcı,ayrıca göbekler daha yeni
-Aero kuvvetlere daha az direnç gösteren daha aero bir bisiklet
-Tiagra çekiş sistemi ve daha az kullanılmış.
-Spd var fakat kullanılmadı.

IMG_20180701_120259.jpg



Binici:
-Orta kondisyonlu
-Şişman ve mutlu:D
-Yol bisikletinin gücüne ve üstünlüğüne inanmış( Motivasyon en büyük güçtür)
Bu da ben şişman ve mutlu:D
index.jpg




Deneyin yapılışı:

Şişman ve mutlu adam; aynı yokuşu(orta eğimli bir yokuş) bütün şartlar(yol,hava trafik...) aynı kalmak şartıyla iki bisiklet ile çıkar ve zaman tutar.Bu kadarcık :D

Sonuç ve yorum

-Yol bisikleti daha kısa sürede çıkıyor.:)
-Yokuş çıkmada en büyük mücadeleyi ve meydan okumayı yerçekimine karşı veriyoruz.Yani birinci özellik hafif olmalıyız.Bu hafiflik farkı binici aynı olduğu için bisikletler arasındaki farktan kaynaklanıyor doğal olarak.Şehir bisikletinin %50 ağır olması ,hem yerçekimi tarafından cezalandırılıyor.Hem de fazla ağırlığın ve ebatının büyük olmasının getirdiği dezavantaj ile ayakta güç uygulaması da biraz daha zor oluyor.Yol bisikletini yokuşta ayakta sürmek çok daha kolay oluyor.Buradan şunu rahatlıkla söyleyebirim, bisikletler arasındaki ağırlık farkının artması ile süre farkları açılacaktır.
-Bilimsel çalışmalara göre 12 km /sa hızın üstünde bisikletçilerin en sevdiği dostu ortaya çıkıyor:Aerodinamik kuvvetler:acpsnr: 12 km/sa hızların üzerinde geçilen yokuşlarda bile bize sevgisini iletmekten geri kalmayacaktır sayın rüzgar:snzdglsn:Bilindiği üzere yol bisikletlerinin aerodinamik olarak şehir bisikletlerinden çok çok daha avantajlı olduğunu biliyoruz.Ne kadar az aerodinamik direnç katsayısı o kadar az drag etkisi ve hız.Burada kullanılan bisiklet endurance kadro değil de agresif yarış kadrosu olsaydı daha kısa sürelere imza atılacaktı.
-Yine yol bisikletinde kullanılan yuvarlanma direnci düşük ince aero lastikler ürettiğimiz watt ları korumakta dost. Yuvarlanma direncini düşür ki enerjin boşa gitmesin.Şehir bisikleinin yüksek yuvarlanma dirençli,tırtıklı kalın lastikleri ömür törpüsü:krnz:
-Jant setleri .Benim kullandığım yol bisikletindeki jant setinin akıcılığının şehir bisikletimdekine oranla çok daha iyi olduğunu biliyorum.
-Binici yani ben.Çok daha kondisyonlu olsaydım;yol bisikleti ile şehir bisikleti arasında yokuştaki zaman farkının -yol bisikleti lehine-daha da açılacağını düşünüyorum.:okyrm:

Demem o ki, yol candır.:DKeşke kontrollü deney yapabilecek derecede imkanlara sahip olabilseydim.Kabataslak ben bunu anladım:Yol bisikleti yokuşta daha iyi.

Yine de belirtmek lazım.Burada kullanılan iki bisikletin aynakol ve ruble oranları mümkün olduğunca yakın.
Kullanılan yol bisikletinde 53-39/11-25 kombinasyonu gibi daha zorlayıcı oranlar olsaydı durum ne olurdu, onu da deneyimlemek gerekir.
 
@hamlet2006
* 4kg ağırlık farkı o kadar etkiliyor mu? Fırsatınız olduğunda yol bisikletini kullanırken bi 4kg fazladan yük koyup deneyebilir misiniz? Acaba ne kadar değiştirecek süreyi?
* Aerodinami fazla eğimlerde ne kadar etkileyebilir? O yokuştaki ortalama hızım 5.9km :) 12km'e daha çooook var.
* Acaba fark eski deoreden mi kaynaklanıyor? Yeni deoreli bi bisiklet bulup deneyebilseniz . Ne kadar fark eder(eder mi). Merak ettim.
 
@gezgin gezer

Zincirin kirli ya da temiz olması bile az da olsa fark yaratıyor.Yeni ve eski deore arasında belki fark olur ama, çok belirgin ve anlamlı bir fark olacağını sanmıyorum.Bisikletteki deore de 2017 model zaten.

@gezgin gezer

Bildiğin gibi eğim arttıkça hızımız düşüyor ve aerodinamik kuvvetlerin etkisi azalıyor.Daha düşük eğimlerde ise yol bisikletinin aerodinamik avantajını daha belirgin fark ederiz.

@gezgin gezer

Teorik olarak etmemesi gerekiyor.Newton'un hareket kanunlarına göre formulasyon yapıldığında etkisi yok gibi.Ancak şöyle bir durum hissediliyor.80 kg bisikletçinin 13 kg lık bisiklet hakimiyetiyle 9 kg lık bisiklet hakimiyeti çok çok farklı oluyor.Bisiklet kontrolünün artması bile bisiklete uyguladığınız watt ların daha çok artmasına neden oluyor.Ayakta güç uygulamanız bile hafif bisiklette daha iyi ve kolay oluyor.
4 kglık fark çok fark ettiriyor.Yerçekimi kuvvetine daha az direnç uygulamış oluyoruz.

Bir de şöyle bir durum var:Fausto Coppi gibi efsane bisikletçiler yokuş tam başlarken bisikletlerine takılı olan suluğu bisikletten çıkarır ,mayo ceplerine koyarlarmış.Bu da psikolojik etki olsa gerek.Sonuç değişmeyecek olsa bile Coppi bisiklete daha iyi hakim olmanın hafif bisikletten geçtiğini ve kendisini daha iyi hissettirdiğini söylermiş.:cool:


Coppi.0.0.jpg
 
@Kovalski
Durmadan çıkacak kadar iyi durumda değilim..Özellikle hava sıcaksa,çok zorlanıyorum..
Öyle tekerlemeyle olacak bir şey değil:D
 
Kumbağ - Şarköy yolunu bilenler bilir. %18 eğime kadar sert eğimli pek çok yokuşu var. O yolu mtb ile çıkmıştım. Yol çok eğlenceli, bol manzaralı. Yakınlarda olanlara tavsiye ederim.
 
Türkiye'nin en dik yokuşları (bisikletle çıkılabilen)

Bence bu başlık bu konuyuda tetikleyebilir ve forum cemahiriyesinde 6 şiddetinde bir zelzeleye yol açabilitesi pek ihtimal dahilindedir.

Birde kendi yorumumu katayım; yokuş çıkmaktan itinayla kaçan, yokuşta tıkanan, yokuşta su koyveren, yokuş görünce yolunu uzatan gözümde bisiklet sporcusu değildir.
 
ilk kez ciddi yokuş denememi geçen gün yaptım. Hep gözümde büyüyordu. Bu sefer yapacağım dedim başardım. Nabız takibi de yapıyordum. Nabzımın %90-95 seviyelerine geldiği oldu, üst adelelerim iyice yanmaya başladığı ve nabzım yükseldiği için indim 3-4 kez, toplam 6km'lik kesintisiz bir eğim vardı. Ortalama %8-9 eğimin olduğu , max 19 eğimin olduğu yeri çıktım. Kesintisiz çıkmak istiyorum ama bir yerden sonra gitmiyor. Dişli sayısıda yetersizdi. 12-25 dişli ile 96 kg ben, 15 kg bisiklet ile çıkmaya çalıştım ve başardım. O yokuştan sonrası karadeniz sahillerine kadar uzanıyor, orayı geçtim ya artık şile ağva o taraflara doğru gitmek için rota çizip duruyorum.

(link)

sarı çizgi olan yoldan yukarı çıktım

VDGb9v.jpg
 
48DA6A87-424D-483C-B22E-C3005DDBD7A9.jpeg



53/39 ve 11/28 belli eğimden sonra bağırtsa da seviyoruz:)
3549416F-AB14-4065-9E02-969F4C22A9C4.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Ayaz
Stravaya göre %29,4 eğim hatta 42,8 km/h ortalama ile 300 metre sprint atmışım. :acpsnr::acpsnr: Burada eğim var ancak stravanin gösterdiği derecede değil, en fazla %2 dir. Yoksa %29 gibi eğimde sprint atmak benim ne haddime hemde 42 km ortalama ile. Ben düz yolda o hızı zor görüyorum :p:p
Screenshot_20180830-082447_Strava.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: :DDD
@gezgin gezer Giant'ın hayırlı uğurlu olsun.Güle güle kullan.:harika:
Aynı yokuşta yeni gravelin ile nasıl çıkıyorsun.Şehir bisikletine göre fark var mı?Haberler sizde.
 
@hamlet2006
Sağol. Daha iyisi senin olsun.
Bu sora 3x9 setli (50/39/30 aynakol; 11x32 arka dişler) tırmanışlar için rahat yani. Biraz da daha hafif :) doğal olarak meridadan rahat.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
84E59955-785C-441C-A984-0A4BADDAF18F.jpeg


Umarım daha iyileri de olur. Bisikleti değiştirdim, yola geldim. Kilitli pedala da geçince işlem tamam olacak. Deneyeceğim en kısa zamanda
 
  • Beğen
Tepkiler: Yeni_kullanıcı
Evime çıkan 850 m lik bir yokuş var. Bazen yol bisikletiyle asılıyorum. Başlangıç yüksekliği 150 m ve varış 288 m. Ort eğim 288-150=138/850=%16.23 amma son 83 m biraz sürpriz. başlangış yüksekliği 263 m ve varış yüksekliği 288 m. 288-263= 25/83 m = % 30.12 ve yol stablize ve kilom 85 olunca kalbimin atışlarını vücudumun her yerinde duyuyorum. Dişli oranı 50/34 ve 12/36 yokuşu 34/36 ile çıkıyorum...
 
@hamlet2006
Bugün tekrar bi denedim fark yapabilmişmiyim diye.
En son crossway ile ortalama 5.0km/s ile çıkmıştım yokuşu. Bugün anyroad ile 6.7km/s ile çıktım.
yokuş.png

Yaklaşık %34 daha hızlı çıkmışım :D
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
Merhabalar arkadaşlar karaisalı turumuzda dağ yollarından giderek spd siz şekilde 23 lük egimi tırmanmıştım. Güzel bir başlık olsun diye sizin tırmandıgınız egimleride görmek istedim. Bekliyorum aşşagıya atın bakim stravaları.203365 dosyayı görüntüle
 
@Mehmet Meriç
sagan pek yokuşçu değildir yanlız. konu yanlış anlaşılmaya müsait . Anlık eğim olarak bakarsak küçük bebek yokuşu %28-30 arasına kadar çıkıyor. ortalama eğimi %15 üzerinde fazla yer yoktur herhalde.
 
Son düzenleme:
Eğimini bilmiyorum ama izmirde 15 metrelik bir yokuş biliyorum, full kırıktaş şeklinde ve emin olun açısı %1 artsa bisikletin yola tutunması imkansız hale gelir. İşte o yokuşu tırmandım. 15 metrede 5 metre civarı irtifa kazanımı vardır herhalde.
 
Geri