Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

En hafif Çelik?

Scudo
Bu Çelik mi??? Valla benim bisikletim de çelik; fakat 15-16 Kg.'dan aşağı değil! Allah nazarlardan saklasın! :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Burçak bey,

bisikletiniz çok güzel... cromoly bisikletin sürüş zevki çok ayrı...bende yol bisikleti olarak var....colnago süper sprint ağır olmalarına karşın tam bir keyif bisikleti...karbon yol bisikletim resmen oyuncak gibi kaldı gerçek bisiklete bindiğimi farkettim...şimdi sırada mtb için çelik toplama düşüncem var neredeyse bir çok parçası hazır... sadece kadro araştırıyorum... pace, charge duster, ve genesis üstünde yoğunlaştım kısmet bakalım bittiğinde burda yayınlarım

kolay gelsin...
 
çelik kadro ve 9.98 ağırlık bu nasıl oluyor demekten alıkoyamadım kendimi maşallah diyorum yaa :)
bende alüminyum kadro xt / slx karışık ekipman var yinede 13 kg
güle güle kullanın
 
Geçenlerde dikkatimi çekti. Yorum yapma fırsatını şimdi bulabildim. Görüntüsü, renk uyumu, komponetler vs herşeyi ile çok başarılı olmuş. Tebrikler.
Kadrodan sıkılırsanız, belki lerde bir Titanyum kadroya geçer yarım kilo kadar daha hafiflersiniz..:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
bisikletine bayıldım.hafif-sağlam-çok rijit.zaten kendini ince gorunum estetik guzelligi olan borusuyla gostermis.bu makinenin fiyatı ne kadar ve modeli nereden aldin?bayi.muthis hosuma gitti.nazar degmesin:D ozeldende yazabilirsin.hd fren var sanirim.xtr v fren setle kilo bayag duser.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Borular Columbus Zona Megatubes, üst seviye bir set sayılır. Sanıyorum şu an en ince çelik, Reynolds'un en üst modeli olan 953. Bu kadro 953’ten yapılsaydı 1900 yerine 1700gr’larda olurdu herhalde.

@gok

Yalnız problem kadroda V-Fren takacak yer olmaması :rolleyes:
Şaka bir yana asıl konuda da yazdığım gibi ağırlık benim için birinci öncelik değil, birkaç yüz gram için bu frenlerden v-frene dönmeyi asla düşünmem.

@Güney Tuncer

Çok teşekkürler ;)
Titanyum çok ilgimi çekmiyor, bunu değiştirirsem ancak custom bir çelik kadroyla değiştiririm. Zaten benzer özelliklerde bir Titanyum kadronun bundan o kadar hafif olacağını sanmıyorum, ki daha üst seviye çelik borularla aradaki fark daha da azalacaktır.
 
Dedacciai Zero, Reynolds 953 veya Columbus XCR borular ile yol bisikleti kadroları 1400gr altına inebiliyorlar, hatta Bertoletti nin 1100gr lık çok uç örnekleri var. Bu borular mtb kadrolarında kullanılsa 1700gr ın çok daha altına inerler ama ben henüz xcr ya da 953 boruların kullanıldığı bir mtb kadrosu görmedim. Yoan ın Tange Prestige borulu cromoly kadroları zaten hali hazırda 1700gr ağırlığındalar ve çok ucuz kadrolar. ;)

Benim önceki xtr setli cromoly Ritchey kadromda 1700gr altındaydı ve 10kg sınırında bir bisikletti (v-frenler ile). 2 yıl önce Mustafa İçdağ abime satmıştım. Yerine aldığım aluminyum Flash ın kadrosundan kesinlikle hiç memnun değilim ve uygun bir zamanda tekrar bir çelik kadro mtb ye dönme hayalindeyim. Bakalım...:)

Bu arada, bisikletinize gelecek olursak, 10 üzerinden 10 puan :) Her zaman söylediğimiz gibi Steel is Real.
 
Aytaç her 2 boru seti de kullanılıyor ama o kadar az ki... XCR boru setin fabrika alış fiyatı 830USD civarı. 953 ise 685USD civarında. 2010'da biliyorsun ben ciddi ciddi çelik istiyordum!
 
Öyle Aybars, özellikle XCR setin üreticiye maliyeti malesef çok pahalı, buna bir de drop-out, bottom ve varsa luglar gibi diğer masraflarıda ekleyince sadece malzemenin temin maliyeti bile çok yüksek seviyeye çıkıyor. Hal böyle olunca bu sete sahip bir kadronun üretilip son tüketiciye ulaşması ciddi bir fiyata denk geliyor. Zaten XCR setli bir kadro siparişi vermek de markasına bağlı olarak minimum 3000 dolar civarından başlıyor. Örnek olarak XCR Tommasini X-Fire 4000 dolar veya XCR bir Pegoretti Responsorium 5040 Dolar..! XCR borular bu açıdan hiçbir üretici için pek kârlı değil. Son tüketici için de çok pahalı, pazarın çok çok minik bir kısmına hitâb ediyor. Zaten üreticiler XCR çelik borulu kadrolarınıda kâr amaçlı değil tamamen şov ve imaj amaçlı üretiyorlar.
 
bu guzel konuya deginilmesi acısından Karbon mu Daha Hızlı, Yoksa Çelik mi? makalede dr.groves in testi okunmaya deger.çeliğin üstünlüğü tartisilmaz.özellikle rijit ve yercekimine direncli.verecegim linkten sonra carbon-aluminyum kadrolara özenmeyin.özellikle hava kosulları rüzgar-alu-carbon karbonun yercekimine karsi etkisiz tarafları-savrulmaları bosa efor kaybı.trek kullanıyorum gold alfha alu ve celik kadrolu bisiklet.trek inanılmaz efor sarfettriyor.farkı anlamistim fakat su linkden sonra tamamen katilmaya basladim.(link) gercekden de hafif diyerek karbon ve alu kadrolara bosa para yatırmak gereksiz.zevkli de degil.donanıma yatirmak daha mantikli.bu arada hi-ten celige karsiyim.marketler de satilan bisiklet tarzı. yalnız v-frenin pratik akort imkanı sunması yolda cok yardimci oldu.kış ayında bağ evine gitmistim.it ulur kervan gecmez misali kimselerde yoktu.yokusta sert kayaya ön tekeri vurdum.akort ayarı bayag bozuldu.bisikleti ters cevirdim. v fren papuclarını cıkartarak alyan anahtarları janta 0.5 mm gelicek sekilde ayarladim sıktım.akort anahtarım allhdan yanımdaydı.ayar yapmistim.yoluma devam ettim.bnun bir cok olay basima geldi:D onun icin hafif ve avantajlı oluyor diye yaziyim demistim.hd olsa nasıl ustesinden gelirdim bilmiyorum.bilen varsa yazarsa iyi olur.
 
Titanyum kadroları çelik kadro olarak kabul edebilir miyiz?
 
Tabi ki edemeyiz :) soruyu açık soramadınız sanırım, Titanyum (Ti) farklı bir elementtir. Çelik ise genel itibariyle Demir (Fe)-Karbon (C) alaşımıdır. İkisininde metal olması dışında bir alakası yoktur ;)
 
Geri