Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

En İyi 10 Tur Bisikleti İncelemesi

Cevat_MD

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Aralık 2011
Mesaj
832
Tepki
2.070
Yaş
58
Şehir
LÜLEBURGAZ - ÇORLU
İsim
Cevat Bayhan
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Corratec
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Zaman saman forum ortamında tartışmaya açılan hangi tur bisikletini almamız gerektiği ile ilgili bir konuda road cc adlı web sitesi bu yıl itibarıyla en iyi 10 tur bisikleti sıralaması yapmış.

Burada yüzeyel olarak incelemesi yapılan bisikletlerin bir çoğu ülkemize ithalatı olmayan gerçekten iyi makineler.

Uzun süredir almak istediğim ama gerek fiyatlarının pahalı olmasından gerekse de kararsızlıklarım yüzünden bir türlü ulaşamadığım tur bisikletleri konusunda forumdaşların da fikirlerini almak için bu konuyu açtım. İngilizcesi iyi olan arkadaşlarımız burada yazılanların üzerinde fikirlerini yazarlarsa aydınlatıcı olacaktır kanısındayım.

Konunun linki aşağıdadır...

(link)

touring-bikes-collage.jpeg

Long Haul Trucking in Switzerland - CC-BY-NC 2.0 chrisbwah-Flickr.jpg Touring Scotland - CC-BY-NC 2.0 Geraint Rowland-Flickr.jpg
 
Scudo
Burada specialized dışında Türkiye ye gelen yok sanırsam. Ancak yine de bunlar dışında bir model önerebilirim uygun bütçeli.

Jamis Renegade Expat
17_renegadeexpat.jpg

Kadrodan mașaya tamamen Reynolds çelik (maşayı çelikten aero şeklinde yapmışlar şaşırdım doğrusu)
Mekanik disk fren
Tiagra grup set (bottom bracket hariç)
3 adet suluk havzası
Önde ve arkada bagaj delikleri
700c olduğunu söylemeye gerek yok zaten.
Liste fiyatı da 1000$ civarı

Açıkçası Giant Anyroad almayı planlarken bunu gördüm ve Anyroad mantıksız gelmeye başladı. Yeni tur Bisikletim için bundan uygununu bulamadım kendime.

Tabii zevkler kişiden kişiye değişir ;)
 
Cinelli Hobo Bootleg bir sonraki hedefim :) Trek 920 çok beğendiğim bir model ...
 
@Işıklar Gazisi

Selam Sn Işıklar Gazisi

Gerek konu başlığındaki bisiklet resimlerinde, gerekse sizin paylaştığınız bisiklet resminde bir detay dikkatimi çekti.
Sele borusu ile arka tekerlek neredeyse birbirine temas edecek kadar yakın. Yerli bisikletlerde sele sorusu ile arka tekerlek arasında ciddi oranda bir boşluk var.
Bu boşluk ne kadar artarsa güç kaybına, ne kadar azalırsa güç kazanımına neden oluyor.
Acaba bu düşüncem yanlış mı? Çünkü "çekişin olduğu tekerlek, gücün çıkış noktasına ne kadar yakın olur ise, güç aktarımı sırasında oluşacak kayıp o derece az olur" diye düşünüyorum.
Esen kalın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
@Işıklar Gazisi
dediğiniz bisiklet adventure bike için fena gözükmüyor ama tur bisikleti istiyorsanız (bu listedekiler gibi yani, uzun tur bisikletleri) jamis aurora meşhurdur, jamis sitesinde de renegade adventure, aurora touring bölümünde

(link)
 
İkinci el bir tane Sedona 410 alın. Bin lira masraf edin üstüne. Taş gibi tur bisikletiniz olur. Yukarıdaki bisikletler ortalama 4 - 5 bin tl. Dünya turu fikri filan olmadıkça, inanın gerek yok o paralara. Tabiki herkesin keyfi ayrıdır.
 
iş kadro geometrisi ve o kadroya takılabilecek teker kalınlığı çeşitliliğinde. kadro geometrileride zaten 2-3 tane küçük farkları olan belli kalıplar var onları kullanıyor firmalar.

diye biliyorum yanlışmıyım?
 
(link)sayfası'ndan olağan şüpheliler listesi aşağıda. Format bozulduğu için alfabetik sıraladım, sayfada hepsinin yorumu mevcut.

Box Dog Pelican
Cannondale T-2000
Civia Hyland
Genesis Tour de Fer
Jamis Aurora
Koga Miyata World Traveler
Kona Sutra
MEC's "The National" Touring Bike
Mongoose Randonneur
Novara Safari
Raleigh Sojourn
Rocky Mountain Bicycles - Sherpa 30
Salsa Fargo
Salsa Marrakesh
Specialized AWOL
Surly Long Haul Trucker
Surly Troll /Rohloff/Gates belt drive
THORN AUDAX MK 3
Thorn Mercury
Thorn Nomad S+S
Thorn Sherpa
Trek 520
Trek 920
Van Nicholas Pioneer
VSF T200
Windsor Tourist
 
Dünyanın en iyi 10 tur bisikleti arasında gösterilen diye reklamı yapılan fuji touringi aradı gözlerim ama yok sanırım. Neden acaba
 
  • Beğen
Tepkiler: semçanta
@mehmetgacar Bu tür haberler reklam amaçlı olabiliyor Mehmet Bey. Ayrıca magazinsel boyuttaki bu tür kaynaklar muhakkak ki fikir verir fakat mutlak değildir. Sağlıklı bir inceleme için kriterlerin muhakkak önceden belirlenmesi ve incelenen tüm ürünlerin bu kriterler bakımından sıralanması gerekir. Üretilmiş tüm ürünleri incelemeyen "EN veya BEST" başlıklı hiçbir haber mutlak referans olmamalıdır.
 
IMG_2293.PNG

Şu ana kadar kullandığım en iyi tur bisikleti yukarıda görmüş olduğunuz makineden başkası değildir.


Evet, İspanyol gezgin Kiko'nun dünya turu kapsamındaki İstanbul durağında tanışıp geçirdiğimiz harika günün ardından bisikletini deneme şansım da oldu. Makine mühendisi olan Kiko tura çıkacağı bisikleti kendisi imal etmiş. Fazlasıyla rahat ve akıcı. Tek dezavantajı yükseklik korkusu olanların kullanmakta zorluk yaşayabilecek olması :)
 
@avkebele


Mükemmel bir konstrüksiyon, benim de hedefimde böyle bir bisiklet var.
 
Ben KTM marka da göremedim hiç...
 
@Işıklar Gazisi

Benim hızlı hızlı tur konseptine uygun bir bisiklet. Tam transcontinental bir bisiklet. Ama buna heybe yüklemek gerçekten haksızlık olur. Bu bisikletin hakkı bikepacking çantalardır. trek 720 den sonra böyle bisikletler görmek insanın doğru yolda olduğunu göstermesi bakımından mutlu ediyor. Aynakol bariz 50/34 iki yapraklı ama kaset nedir sanırım en büyük dişli 32. Böyle bir kombinasyon zaten aşırı yükü kaldırmaz. En fazla 10 kg ile yola çıkacaksın.

Birde fiyatını çok cazip buldum. Reynolds tüplerde tıpkı columbus gibi kendini ispatlamış. Buna rağmen 1000 dolara satılıyorsa oldukça cazip bir fiyat. Çelik bisiklet meraklıları ne demek istediğimi bilirler. Bu fiyata böyle bir bisiklet fırsat reyonuna girer. Onun dışında bisikletin ağırlığıda merak konusu. Sanırım 10-11 kg arası oynuyorki çok fonksiyonlu bir bisiklet olarakda cazip. Cylocross bisiklet desen kimse şaşırmaz. Lastik olarakda kaç hacime kadar lastikleri kabul ediyor. Yine şaşırtmamak adına 28 hacim lastik kullanmış olabilirler.
 
@Aloha yapabiliyorsanız, bence hiç ertelemeyin. Her ayrıntısı "gönlünüzce" olan bir bisikletten daha iyisi var mıdır? Pek zannetmem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aloha
Gösterdiğim bisiklet 24pound yani 11kg. Sitesinde 3 fotoğrafı var. Biri çıplak hali. Diğeri bagaj ve heybe takılı hali. Bir de Bikepacking li hali var. Tabii ki Bikepacking daha hoş duruyor :asik::harika:
Ancak bu klasmanda gerçekten makul fiyatlı bir ürün. Bir gün benim veya bir tanıdığın yolu düşerse kucaklayıp gelme planlarım var bir tanesini :komik:
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@Mesut DOĞRU öyle bir şey olduğunu sanmıyorum. 2 tipte de toplam mekanik verim birbirine çok çok yakın olacağı kanısındayım.
 
@deadlistcach
Sn deadlistcach şaftlı araçlarda şaft uzunluğu arttıkça çekiş gücü azalır. Bunu kamyon kullandığım dönem test ettim.

Aynı model 2 kamyonet düşünelim. Şase uzunluğu ile orantılı olarak birinin şaftı uzun diğerinin şaftı kısa olsun. Kısa şaftlı kamyonetin hızlanma,çekiş ve yakıt ekonomisi uzun şaftlı kamyonete oranla oldukça iyi olacaktır.

Yukarıda paylaşılan bisiklet resimlerine dikkatle baktığımda güç, çıkış noktasından (aynakol) varış noktasına (ruble) zincir vasıtası ile varıyor. Zincir bu noktada kamyondaki şaftın vazifesini görüyor.

Resimlere bakınca; "acaba?" dedim. "Çekişin sağlandığı tekerlek şaseye çok yakın. Yani gücün çıkış ve varış noktası arasındaki mesafe diğer örnekteki oranlardan daha iyi. Bu oran/yakınlık güç artışına neden olur mu?"

Esen kalın.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
Geri