Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

En pahalı yol bisikleti ile en ucuz yol bisikleti arasındaki performans farkı

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.993
Tepki
24.856
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
GCN çok ilginç bir test yapmış yine, biz de konuşalım istedim arkadaşlar :)


Bilgisayar başında olmadığım için pek de detaylı bir konu olamayacak, teker teker screenshot koyup madde madde yazamayacagım ama testin içeriğini elimden geldigince anlatayım.
Bir tarafta, şu an piyasada alınabilecek en iyi bisikletlerden biri, Dura-Ace Di2 9170'li bir "Super Bike", diğer yanda da 90 pound (500 tl) lik eski bir yol bisikleti var.

Test 4 aşamalı, ilki tırmanma ve %10 dolayı fark çıkıyor.
İkincisi fren mesafesi, biri 5 metrede, diğeri 10 metrede durdu ve %100 fark çıktı.
Üçüncüsü iniş testi ve %15e yakın bir fark çıktı.
Sonuncu testte ise bir TT segmentinde kıyaslama yapıldı, %7.5 fark çıktı...

Super Bike'in tam degeri söylenmemiş ama 30.000 Liraya yakın bir bisilet oldugunu biliyoruz o_O

Yorumlarınız ve tespitleriniz nedir :)

Özellikle tırmanışta birsey dikkatimi cekti, tamam bisikletler arasinda 1 dakikalik fark var ama sporcularin derecelerine de bakarsaniz onlarin aralarinda da 1 dakika fark var. Yani iyi olan sporcunun kotu bisikletle yaptigi derecenin aynisini, kotu sporcu iyi bisikletiyle yapiyor. Bu iki bisiklet arasinda daglar kadar fark var arkadaslar :eek: Demek ki kondusyon gercekten cok ama cok belirleyici :harika:
 
Scudo
Tırmanışlar kolaylaşmıyor yine aci çekiyorsunuz sadece hızlanıyorsunuz dedikleri kısım hoşuma gitmişti evvelsi gün seyrettiğimde.

Güzel bir video altinada güzel yorumlar bekliyorum.
 
@Serkan Mıstınoğlu

Kondisyonu olmayan dostum,altında 3000 dolarlık bisikleti ile bundan 15 yıl önce bianci bisikletli dostumu uzunda yakalayamadı,
Valla serkan dostum,pilot önemli ,pilotta kas gücü kondüsyon gücü yok ise karbonda olsa farketmez,iş pilotta bitiyor.
 
ağırlığın zaten büyük fark yaratacağı belli. biri 7 diğeri 12 kiloymuş. keşke kiloları bir şekilde eşitleyip aksam ve dizaynın ne kadar fark yarattığını bir de öyle karşılaştırsalardı. 1 dakika farkın ne kadarını pahalı aksamlar kazandırdı merak ettim doğrusu.

bir de powermetre ile iki sporcu aynı gücü vererek zamanları karşılaştırsa daha bilimsel olurdu. iyi bisikletle çıkmanın psikolojik etkisi olabilir farketmeden daha fazla güç uygulamış da olabilirler.
 
iki bisikleti de aynı kişinin kullandığı testi görmeyi çok isterdim. iki farklı kullanıcı çok farklı performanslar...

edit: videoyu izlemeye devam etmek lazımmış aldım cevabımı :uzgnm::uzgnm:
 
Bir yerden sonra fiyat performans eğrisinin eşit gitmediği zaten malumunuz. Ağırlıkları eşit olsa, birisi en alt donanım, diğeri super bike olsa, aradaki fark daha da azalırdı. (fren hariç tabi) konfor ve aerodinami farkı elbet olur ama o kadar para vermeye bence hiç gerek yok.

Triban 540 ayarında bir bisiklet hemen herkesin işini görür düşüncesindeyim ki zaten 2016-2017 1000€ altında en iyi bisiklet seçilmişti. Yarışçı ya da zenginsen iş değişir tabi.

Örneğin aynı kadroda tourney vs dura ace, aynı kiloda aerodinamik olan ve olmayan, aynı özelliklerde olup kilo farkı olan bisikletleri karşılaştırsalar izleyen herkes o kadar para vermeye gerek var mı diye sorgular.

Yanlış anlaşılmasın "tourney iyi işte dura ace ne gerek var" demiyorum; 9'lu deore ile 10'lu arasında bile kayda değer fiyat farkı varken daha üst seviye ve daha çok-az vitesli almaya çalışmanın gereksiz olduğunu söylüyorum.

Kendi bisikletimde frenlerim üst seviye hidrolik, jant göbekleri deore, aynakol tourney, ön Aktarıcı tourney, arka aktarıcı acera, kollar altus, vites sayım 24. Aynı seni 27 vitesle toplasam minimum 200 lira fark yapar. Aynı şeyi deore' de, slx' te, xt' de yapsanız aradaki uçurum artar. Benim setimde memnun olmadığım tek nokta ön aktarıcının geçişleri için fazla güç harcıyor olmam.
 
Yokuş farkı ağırlık ile orantılı olarak fark etmiş ama videodaki bisiklet gerçekten Cok ağır bu kadar ağır bisiklet kullanan yol bisikletçisi yok gibidir onun yerine 9 kg tiagra setli bir bisiklet vb. ile karşılaştırabilirdi.Aynı şekilde power verisi olmadan çok net konuşmamak lazım belki ilkinde diğerinden daha fazla güç üretti.İniş ve fren farkında ne kadar ekmek o kadar köfte misali artmış.Farkın en az olduğu alan düz yolda ise bize ağırlığın değil aerodinaminin önemini anlatıyor.O yüzden kimse 10 kg gelen Cervelo p5x e 70 bin küsür para vermez.
 
Bence bu farklar dikkate alinmasi gereken farklar..uygulanan gucude olcebilselerdi daha net olurdu..genede yakin degerler cikardi sanki..tirmanis 3 km ve 1dakikalik fark var..3 km lik yokusta 1 dakikadaki harcayacaginiz enerji super bike kullannanin yanina kar kaliyor iste..bence hic azimsanmayacak kadar onemli...toplamda 150.km ye vurdugunuzda super bike kullanan kisi rahatken ucuz yol bisikletci yerlerde geberiyor olabilir..dayanikli olabilmek elbette cok onemli..kas ve iskelet sisteminizin gucu, metebolizmaniz kisacasi bunyeniz iyi bir pedal cevirmeye musaitse muhakkak iki biisklet arasindaki farki gorebilirsiniz..
Tabi bunu yapmak icin, o pahali bisikletten almak lazim.
 
Videoyu dikkatlice izledim, iki bisiklet arasındaki farkın büyük bir kısmı lastiklerden kaynaklanıyor olmalı. Bisikletlerin birinde tubular yarış lastiği (Continental Competition), diğerinde tur lastiği (Continental Sport Contact) mevcut. Lastikler, tahminimce düz yol testindeki hızlarda 30W civarı bir yuvarlama direnci ve yarım kilodan fazla ağırlık farkı yaratıyor. İniş ve fren testlerinde ise bu iki lastik arasında yol tutuşu bakımından ne kadar büyük bir uçurum olduğunu görebiliyoruz.
 
@Mustafa Zeybek Hocam bisiklet üzerinde uzun süre zaman geçirmiş birisi 3A ile 7A arasındaki farkı biraz anlayabilir ama belirli bir bütçenin üzerindeki farkı anlamak çok zor.
En basitinden 10A-13A fiyat bandındaki bisikletlerin arasındaki performans farkını yarışçılar dışında kimsenin anlayamayacağını düşünüyorum, ki onlarda normal kullanımda anlayamaz; sadece testlerde ve parkur sonlarındaki ölçümlerde anlar diye tahmin ediyorum.

Mesela xt bir sistem ile xtr bir sistem arasında fiyat olarak uçurum var. Tourney ile xt arasındaki fiyat farkıyla xt ile xtr arasındaki fiyat farkı tahminimce birbirine yakındır.
Tourney sistemden xt sisteme geçen birisi farkı anlayabilir ama xt sistemden xtr sisteme geçen birisi farkı kolay kolay anlayamaz.
Buda belirli bir seviyeden sonra getirilerin sadece küçük bir kısım olduğunu gösteriyor.
 
disk fren ile v freni karşılaştırmak ta ayrı bir mantıksızlık aslında
 
Caad9 dan madone 9.5'e geçen birisi olarak tırmanmada, inişte ve düz yolda(en fazla değişim) değişimi hissettim. Videoda ki önerme bana göre büyük oranla doğru. Yuksek maliyeti olan bir bisiklet gerçekten farklı oluyor.
 
Bir yol bisiklet kullanıcısı için almak isteyeceği en yüksek ve en düşük donanımda iki bisiklet. Ucuz olan yalnız 2. el belli. Fren pabuçları, lastikler aşınmış. Bu da ölçülürse bence ucuz olan gayet iyi iş çıkarmış. Yarışçı değilsek en fazla şimdiki fiyatlarla 4000 TL'ye kadar bir yol bisiklet almak yeterli olur. Bu bisikletin de zaten videoda ki ucuz bisikletten daha iyi olacağı da kesin.
Zevkler ve renkler tartışılmaz herkesin tercihine saygım var. Hayırlı günler.:)
 
@hakkında: boşlukDisk ve fren karşılaştırması demeyelim ucuz ve pahalı bisiklet karşılaştırması yapılıyor
Ucuzda v fren
Pahalıda disk fren var
 
Ben de testi biraz "yapmacik" buldum aslinda, @Ozan k. ya katiliyorum.

GCN diger testlerinde mutlaka power metre kullanirdi. Ayrica tt sonuclarini aciklamadilar bile, %7.5 iste yahu deyip gectiler. Zaten video sirasinda da Raleigh icin; "fren pabuclari cok eski ve sert gorunuyor, cok iyi tutacaklarini sanmiyorum" gibisinden bir soylemde bulunuyor genç olan :)

En iyiyle en kotuyu amator ve goz karari duzeyde karsilastiran ilginc bir video :D
 
@Serkan Mıstınoğlu Adamlar güzel çekim yapıyor, güzel kurguluyor ama. Birde paso yağmurda sürüyorlar onu izlemek bile keyifli :) (Misal bu video benim için Continental Competition lastiğin yağmur performansını görmek açısından iyi oldu. Kenara yazdım modeli)
 
Geri