Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Endurance mi? Safkan yol mu? Pinarello Dogma - Orbea Avant karşılaştırması

Geçen günlerde Gökhan Beyde konuyu yazdığında bende evet işte tam aradığım konu bu dedim ama okudukçada hala bir noktada netleşmiş değilim(kafam hala çorba gibi).
Zaten acemiyiz birde işi çok iyi bilenler dur bu konuda ne demiş diye bakınırken ooooppppp güm yine karıştık:mlk::mlk::
Benim vücut ölçüleri doğru ölçebildiysem
Actual inseam 85 cm
Trunk 70 cm
Forearm 36 cm
Arm 70 cm
Thigh 55 cm
Lower Leg 55 cm
Sternal Notch 160 cm
Total Height 185 cm
Bu ölçülerle siz hangisini tercih edersiniz
Düşünülen bisikletler CANYON
Ultimate CF SL 7.0. 105 / Endurance CF 7.0 Ultegra
İkisininde fiyatı 1.350 Euro
 
  • Beğen
Tepkiler: Roux
Scudo
Sizin karar verme zorluğunuz normal, Tuncay bey; bacaklarınız boyunuza göre biraz kısa olduğu için ölçüsel olarak tam L56-XL58 aralığına düşüyorsunuz.
Siz mutlaka bir 56 deneyerek durumunuzu görünüz, gidon boğazıyla bir kaç cm içinde çözülebiliyorsa 56 almak mantıklı, değilse 58 düşünülebilir, sonuçta endurance tercih edilecek, aero değil.
 
Raşit Bey,
Niye Endurance ! Vücut ölçülerine göremi öyle düşünmem gerekiyor yoksa rahat bir sürüş içinmidir? Kusura bakmayın bilmedeğim için soruyorum.
Teşekkürler iyi akşamlar...
 
@Fırat Y.

Bende tırnak içine alarak alıntı yaptığım yazının tamamını vereyim. Bu yazı bir sitede daha kadro buyuyla ilgili yayınlanıyor. Bisiklet alırken boy seçimini doğru yapmak Görüldüğü gibi burada bacak boyu kısa olanlar için, boy uzunluğuna göre olan kadronun bir küçük bedeni öneriliyor.

Örneğin kısa bacaklı, bacak boyuna göre 54 kadro olan birine sizin verdiğiniz linkteki gibi gibi 56 kadro verelim. Uzanma mesafesi ideal olacaktır. Ancak; sele boyunu mecbur düşürmek zorunda kalacak. Bir üst beden seçtiği için stack mesafesi uzadığından ön taraf yükselecek. Bu da kötü görüntünün yanında aerodinamik olmayan bir sürüş pozisyonu yaratacaktır. Bu noktada krank kolu gibi uzunlukları katarsak işler daha da çetrefilleşir.

Aynı kişiye boy uzunluğuna göre olan kadronun bir altını verelim. Yani 54 kadroyu. Kadro boyu bacak boyuna göre olduğu için sele olması gereken yerde olacak bu iyi. Uzanma mesafesi kısalacak, bu kötü. Stack yüksekliği normal yükseklikte kalacak, bu iyi. Bir tek uzanma mesafesini gidon boğazıyla uzatması gerekiyor. Bu durumda vücudu ideal sürüş pozisyonunda kalacaktır. Görüldüğü gibi ikinci şık daha iyi oluyor.

Bilindiği gibi bisiklet seçiminde birinci etmen boy uzunluğu değil, bacak uzunluğudur. Ayrıca büyük beden bisiklete ayar vermek bisikletin yapısı itibariyle küçük beden bisiklete ayar vermekten daha da zordur. Ayrıca görünen o ki; bir çok sporcu kendi bedeninde veya tırmanışın bol olduğu etaplarda bir küçük beden bisiklet seçmektedir.
Bu konu çok su götürür bir konu. Bu yüzden meseleyi kişisel beklentilere bırakmak daha iyi olacak gibi görünüyor.
 
Tabiri caizse, dananın kuyruğunun koptuğu nokta ise yolların bozduğu yerler. Yollar kalitesi ne zaman düşmeye başlıyor, Pinarello yüksek hızlarda sizi rahatsız etmeye başlıyor, o zaman Orbea'nın öne çıktığını görebiliyorsunuz. evet sonuçta konfor gider ise pinarelloda gider ve endurance bisikletler öne çıkar ,her yola gireceğim bunun için endurance 'da karar kılarım yada cyclo cross ,ama askı frenliler hoşuma gidiyor,düz toprak zeminlerde yarış gidonu ile gitmek bozuk stabil yollara girmek zevkim bu olunca haliyle yol bisikletinden kaçtım yıllarca ,
 
Bende bacak gövde oranı sorunu yaşayanlardan birisiyim. Boy 173 cm, iç bacak uzunluğu 74 cm, kol açıklığı 173 cm. Mevcut bisikletim 51 cm kadro boyu (üst boru yüksekliği 50 cm), üst boru uzunluğu 53,5 cm olan bir cannondale caadx cyclocross. Bisikletimin ayarlarını olabildiğince önerilen şekilde ayarladım (gönyemetre kullanıp ortepedi uzmanı bir arkadaştan yardım alarak). 700x28 lastiklerle, 90 psi hava basarak işe gidip gelme amaçlı olarak kullanıyorum ve oldukça konforluyum diyebilirim. Şu aralar ben de yeni bir bisiklet alma heyecanına kapıldım. Endurance mı safkan yol mu ikilemi benim de kafamı kurcaladı. Mevcut bisikletimin cyclocross olması nedeniyle endurance değil safkan yol bisikleti almaya karar verdim. İlk iki adayım 52 cm kadro boyu(üst boru yüksekliği 50 cm), üst boru uzunluğu 53,5 cm olan cannondale caad 10 ya da supersix evo 105 modelleri. Bacaklarım boyuma göre kısa olduğu için seleyi çok fazla yükseltemeyeceğim ve pozisyonum benimle aynı boyda ama iç bacak uzunluğu boya göre normal (76-77) cm olan birine göre daha dik olacak diye hesap ettim. Ön borunun kısa olması nedeniyle sorun olacağını zannetmiyorum çünkü mevcut bisikletimin gidon yüksekliği de tek spacer olacak şekilde ayarlı. Bilmem yanılıyormuyum?
 
@ali veli

Kusura bakmayın bu mesaj gözümden kaçmış. Geç bir cevap olacak o nedenle...

Hemen hemen bütün markaların yol ve cx bisikletleri geometrileri birbirinden farklı oluyor. Fakat bu fark, bisikletin kullanım amacına göre optimize edilmiş farklar. CX kadrolar aynı boy etiketlenmiş yol kadrolarından 1-2cm kadar daha kısa ve yüksekler. Bu da arazi kullanımını kolaylaştırıyor.

Eğer siz 51cm CaadX ile rahatsanız, 51cm Caad10 ya da Supersix ile de rahat etmeniz gerekiyor teorik olarak.

İkinci bir karşılaştırma noktası da Reach ve Stack ölçüleri.
Bu ölçüler GERÇEK yükseklik ve uzanma mesafesini gösteriyor. Eğer bu şekilde bakarasanız hatta, bazı markaların 56 ve 54 kadroları arasında mesela 2mm uzunluk farkı olduğunu görüyorsunuz. Asıl fark yükseklikte ortaya çıkıyor. Tamamen markaların tasarımlarından kaynaklanıyor bu durum. Mesela konudaki Orbea'nın 53 ve 55cm boyları arasında benzer bir durum söz konusu.

O nedenle, rahat ettiğiniz kendi kadronuzun reach ve stack mesafesine bakıp, ona göre yol kadronuzu seçebilirsiniz.

Eğer isterseniz bu konuda daha detaylı bir mesaj da yazabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetcan_bike
Yanıtınız için teşekkürler, ben de ölçtüm biçtim araştırdım 2013 model 51 cm focus cayo sram force ta karar kıldım. Üst boru uzunluğu mevcut bisikletime eşit stack 3 cm kısa, ön boru 3,5 cm kısa, açıları daha fazla. Sanırım biraz agresif olacak cyclocrossa göre.. 2015 modellerde geometri değişmiş daha dik bir pozisyon gelmiş sanırım..
 
Çok bilgilendirici bir yazı olmuş
 
Geri