Kürşat AKINCI
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 14 Eylül 2010
- Mesaj
- 790
- Tepki
- 699
- Şehir
- Mersin
- Bisiklet
- Giant
Merhabalar daha önce Epicon maşamın çalışma mesafesini değiştirmiştim resim çekmediğimden dolayı sizlerle paylaşamamıştım. Kadromu değiştirdiğimden dolayı Epicon maşamın çalışma mesafesini 100mm den 120mm çıkarttım. Sizlerle paylaşmak istedim, inşallah beğenirsiniz yardımcı olmuş olurum.
İlk olarak kadrodan ayrılan maşanın havasını alıyoruz.
http://img69.imageshack.us/img69/7039/dscn1202n.jpg
http://img101.imageshack.us/img101/7144/dscn1203z.jpg
Rebound ayar vidasını hızlı ve sert bir şekilde çekerek çıkarıyoruz.
http://img854.imageshack.us/img854/8328/dscn1204t.jpg
http://img827.imageshack.us/img827/5700/dscn1205eq.jpg
Resimdeki vidaları uygun alyen anahtarı ile biraz gevşetiyoruz.
http://img198.imageshack.us/img198/3710/dscn1206h.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/9144/dscn1207p.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/8949/dscn1208sh.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/5157/dscn1209v.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/8271/dscn1210k.jpg
Bir çekiç yardımı ile (plastik çekiç tercihim ama bende yoktu ) vidalara ufak darbelerle vurarak içine girmesini sağlıyoruz. Bu işlemdeki amaç vidaları söktüğümüzde maşayı iki parçaya ayırırken sıkışma olmasın diye.
http://img69.imageshack.us/img69/3792/dscn1211v.jpg
Vidaları çıkarıyoruz.
http://img13.imageshack.us/img13/6349/dscn1212kb.jpg
Yavaşça maşayı iki yöne çekerek iki parça olmasını sağlıyoruz.
http://img403.imageshack.us/img403/8784/dscn1213t.jpg
İlk resimdeki Hidrolik kilitleme sistemi, İkinci resim ise hava basılan, pistonun olduğu ve aynı zamanda bizi ilgilendiren kısım.
http://img834.imageshack.us/img834/8166/dscn1214r.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/5096/dscn1215s.jpg
Resimde görünen vidayı 23 açık uç ingiliz anahtarı ile yada ayarlı bir pense yardımı ile söküyoruz.
http://img854.imageshack.us/img854/6779/dscn1216a.jpg
http://img267.imageshack.us/img267/9773/dscn1217ls.jpg
Çalışma mesafesinin ayarlandığı mekanizmayı yavaşça çıkarıyoruz. Bir bez yardımı ile gres yağını siliyoruz maksat sağa sola bulaşmasın.
http://img209.imageshack.us/img209/6649/dscn1218w.jpg
http://img856.imageshack.us/img856/1671/dscn1219u.jpg
http://img571.imageshack.us/img571/5699/dscn1220d.jpg
Resimde görünen plastik parçanın ortasında bir pin var, bu pini çıkarmak için ben bir pense ve ince bir tornavida kullandım. Penseyi alta koydum üstten tornavidaya çekiçle yavaş yavaş vurarak pinin çıkmasını sağladım.
http://img585.imageshack.us/img585/411/dscn1221.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/9452/dscn1222gq.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/5107/dscn1223p.jpg
Yay, yayı tutan plastik parça, pin ve mil hepsi birbirlerinden ayrılmış vaziyette. İkinci resimde mil üzerinde 4 deliğin olduğunu görüyoruz soldan sağa sırasıyla çalışma mesafesi delikleri, 80mm, 100mm (pini buradan çıkardık), 120mm (buraya takacağız), 140mm olmak üzere 4 tane çalışma mesafesi ayarı yapabiliyoruz.
http://img35.imageshack.us/img35/7453/dscn1224s.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/6422/dscn1226g.jpg
Plastik parçayı soldan 3. deliğe (120mm) denk getirerek pinimizi çakıyoruz.
http://img834.imageshack.us/img834/7300/dscn1227i.jpg
Sildiğimiz gres yağını kauçuklu yeşil gres ile yayın üzerine sürüyoruz.
http://img15.imageshack.us/img15/8990/dscn1228x.jpg
http://img825.imageshack.us/img825/9534/dscn1229d.jpg
Çalışma mesafesi mekanizmasını maşamızın içine sokuyoruz ve vidasını sıkıştırıyoruz.
http://img408.imageshack.us/img408/8149/dscn1230h.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/5337/dscn1231k.jpg
Maşamızı birleştirmeden önce biraz hava vurmamız gerekecek. Ben hava vurma işlemini mini sedona pompası ile yapıyorum ) pompanın kapağını çıkararak elimle pompayı bastırarak az miktarda hava basıyorum. Üçüncü resimde gördüğünüz gibi mile parmağımla bastırdığımda içine girmiyor yaylanıyor. hava vurmamızdaki amaç maşayı birleştirirken milin içine kaçmasını engellemek.
http://img10.imageshack.us/img10/8356/dscn1232h.jpg
http://img36.imageshack.us/img36/6748/dscn1233l.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/4980/dscn1234n.jpg
Hazır maşa iki parça halinde iken, resimde görünen iç kısımı kontrol ederek tozdan topraktan arındırarak gresliyoruz.
http://img443.imageshack.us/img443/317/dscn1235mcw.jpg
Maşayı birleştiriyoruz, vidalarını şıkıştırıyoruz ve rebound ayar vidasını takıyoruz.
http://img200.imageshack.us/img200/4484/dscn1236u.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/2152/dscn1237x.jpg
http://img805.imageshack.us/img805/9461/dscn1238x.jpg
Sedona pompa ile hava bastım. Elimle bastırarak basabildiğim kadar hava bastım zaten bu tip pompa ile max 120 psi basabilirim. Daha sonra sertlik ayarını havasını kaçırarak ayarladım.
http://img683.imageshack.us/img683/8093/dscn1239z.jpg
http://img840.imageshack.us/img840/7352/dscn1240d.jpg
Resimde görüldüğü gibi çalışma mesafesi 120mm olmuştur.
http://img192.imageshack.us/img192/4954/dscn1241l.jpg
Dealextreme'den yeni aldığım furç takımını da takmış olacağım.
http://img684.imageshack.us/img684/7841/dscn1242xg.jpg
Sonuç ve bisikletim..
http://img692.imageshack.us/img692/6576/dscn1243b.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/8794/dscn1244o.jpg
http://img198.imageshack.us/img198/6852/dscn1245z.jpg
İlk olarak kadrodan ayrılan maşanın havasını alıyoruz.
http://img69.imageshack.us/img69/7039/dscn1202n.jpg
http://img101.imageshack.us/img101/7144/dscn1203z.jpg
Rebound ayar vidasını hızlı ve sert bir şekilde çekerek çıkarıyoruz.
http://img854.imageshack.us/img854/8328/dscn1204t.jpg
http://img827.imageshack.us/img827/5700/dscn1205eq.jpg
Resimdeki vidaları uygun alyen anahtarı ile biraz gevşetiyoruz.
http://img198.imageshack.us/img198/3710/dscn1206h.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/9144/dscn1207p.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/8949/dscn1208sh.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/5157/dscn1209v.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/8271/dscn1210k.jpg
Bir çekiç yardımı ile (plastik çekiç tercihim ama bende yoktu ) vidalara ufak darbelerle vurarak içine girmesini sağlıyoruz. Bu işlemdeki amaç vidaları söktüğümüzde maşayı iki parçaya ayırırken sıkışma olmasın diye.
http://img69.imageshack.us/img69/3792/dscn1211v.jpg
Vidaları çıkarıyoruz.
http://img13.imageshack.us/img13/6349/dscn1212kb.jpg
Yavaşça maşayı iki yöne çekerek iki parça olmasını sağlıyoruz.
http://img403.imageshack.us/img403/8784/dscn1213t.jpg
İlk resimdeki Hidrolik kilitleme sistemi, İkinci resim ise hava basılan, pistonun olduğu ve aynı zamanda bizi ilgilendiren kısım.
http://img834.imageshack.us/img834/8166/dscn1214r.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/5096/dscn1215s.jpg
Resimde görünen vidayı 23 açık uç ingiliz anahtarı ile yada ayarlı bir pense yardımı ile söküyoruz.
http://img854.imageshack.us/img854/6779/dscn1216a.jpg
http://img267.imageshack.us/img267/9773/dscn1217ls.jpg
Çalışma mesafesinin ayarlandığı mekanizmayı yavaşça çıkarıyoruz. Bir bez yardımı ile gres yağını siliyoruz maksat sağa sola bulaşmasın.
http://img209.imageshack.us/img209/6649/dscn1218w.jpg
http://img856.imageshack.us/img856/1671/dscn1219u.jpg
http://img571.imageshack.us/img571/5699/dscn1220d.jpg
Resimde görünen plastik parçanın ortasında bir pin var, bu pini çıkarmak için ben bir pense ve ince bir tornavida kullandım. Penseyi alta koydum üstten tornavidaya çekiçle yavaş yavaş vurarak pinin çıkmasını sağladım.
http://img585.imageshack.us/img585/411/dscn1221.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/9452/dscn1222gq.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/5107/dscn1223p.jpg
Yay, yayı tutan plastik parça, pin ve mil hepsi birbirlerinden ayrılmış vaziyette. İkinci resimde mil üzerinde 4 deliğin olduğunu görüyoruz soldan sağa sırasıyla çalışma mesafesi delikleri, 80mm, 100mm (pini buradan çıkardık), 120mm (buraya takacağız), 140mm olmak üzere 4 tane çalışma mesafesi ayarı yapabiliyoruz.
http://img35.imageshack.us/img35/7453/dscn1224s.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/6422/dscn1226g.jpg
Plastik parçayı soldan 3. deliğe (120mm) denk getirerek pinimizi çakıyoruz.
http://img834.imageshack.us/img834/7300/dscn1227i.jpg
Sildiğimiz gres yağını kauçuklu yeşil gres ile yayın üzerine sürüyoruz.
http://img15.imageshack.us/img15/8990/dscn1228x.jpg
http://img825.imageshack.us/img825/9534/dscn1229d.jpg
Çalışma mesafesi mekanizmasını maşamızın içine sokuyoruz ve vidasını sıkıştırıyoruz.
http://img408.imageshack.us/img408/8149/dscn1230h.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/5337/dscn1231k.jpg
Maşamızı birleştirmeden önce biraz hava vurmamız gerekecek. Ben hava vurma işlemini mini sedona pompası ile yapıyorum ) pompanın kapağını çıkararak elimle pompayı bastırarak az miktarda hava basıyorum. Üçüncü resimde gördüğünüz gibi mile parmağımla bastırdığımda içine girmiyor yaylanıyor. hava vurmamızdaki amaç maşayı birleştirirken milin içine kaçmasını engellemek.
http://img10.imageshack.us/img10/8356/dscn1232h.jpg
http://img36.imageshack.us/img36/6748/dscn1233l.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/4980/dscn1234n.jpg
Hazır maşa iki parça halinde iken, resimde görünen iç kısımı kontrol ederek tozdan topraktan arındırarak gresliyoruz.
http://img443.imageshack.us/img443/317/dscn1235mcw.jpg
Maşayı birleştiriyoruz, vidalarını şıkıştırıyoruz ve rebound ayar vidasını takıyoruz.
http://img200.imageshack.us/img200/4484/dscn1236u.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/2152/dscn1237x.jpg
http://img805.imageshack.us/img805/9461/dscn1238x.jpg
Sedona pompa ile hava bastım. Elimle bastırarak basabildiğim kadar hava bastım zaten bu tip pompa ile max 120 psi basabilirim. Daha sonra sertlik ayarını havasını kaçırarak ayarladım.
http://img683.imageshack.us/img683/8093/dscn1239z.jpg
http://img840.imageshack.us/img840/7352/dscn1240d.jpg
Resimde görüldüğü gibi çalışma mesafesi 120mm olmuştur.
http://img192.imageshack.us/img192/4954/dscn1241l.jpg
Dealextreme'den yeni aldığım furç takımını da takmış olacağım.
http://img684.imageshack.us/img684/7841/dscn1242xg.jpg
Sonuç ve bisikletim..
http://img692.imageshack.us/img692/6576/dscn1243b.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/8794/dscn1244o.jpg
http://img198.imageshack.us/img198/6852/dscn1245z.jpg