Hangi şehir olduğunu bilemiyoruz tabi ama Kophenag özelinde gözlediğim şeyler belki işinize yarar;
- Öncelikle kadın-erkek bisiklet ayrımını aklınızdan çıkarabilirsiniz. Boyunuza göre olması en önemli şey. Ağırlıklı olarak low step kadrolar kullanılıyor.
- Günlük kullanım için vites seti, ağırlık vs gibi kriterleri unutabilirsiniz. Çok daha önemli başka kriterler var. Ülke dümdüz olduğu için basit bir 3 vites bile işinizi fazlasıyla görür.
- Tren kullanacağınız zaman bisikleti bisiklet parkına kilitleyip bırakacaksınız. Dolayısıyla çalındığında üzülmeyeceğiniz bir bisiklet olması çok daha önemli. Genel görüntüden daha farklı, sora set vs gibi bisikletler çalınmaya çok daha açık.
- Mutlaka bagajı olmalı, alışverişleriniz için olmazsa olmaz.
- Birçok kişi U kilit taşıyor. O yüzden bisikletin ağırlığını falan hiç dert etmeyin. Ayrıca zaten sizi yoracak yokuş neredeyse yok gibi.
- Bisiklet sepeti de inanılmaz pratik oluyor günlük kullanım için.
- Bulunduğunuz şehir eğer Kophenag ise, Malmö'ye de bir bakın derim bisiklet için. Orada fiyatlar daha uygun olabiliyor. (3 durak sonra malmö zaten)
- Bence hidrolik disk gibi şeylere günlük kullanım için hiç bulaşmayın. En küçük bir tamir işi için istenen paraları duyduğunuzda bisikleti bırakıp yenisini almak isteyebilirsiniz Bisiklet ne kadar kendinizin halledebileceği basitlikte olursa o kadar iyi.
- Etrafta havalı bisikletler görebilirsiniz ancak onların tamamı evlerin içerisinde saklanan ve sadece hafta sonları çıkarılan bisikletler. Ancak Kophenag özelinde değil evde bisiklet tutmak, içine sığışabileceğiniz bir oda bile bulmak bazen çok büyük bir mesele haline gelebiliyor. Eğer aklınızda bir de yol bisikleti almak varsa düzeninizi kurmadan o işe girmeyin derim.
O kadar güzel bilgilendirici yorumlar geldiki hayret etmedim desem yeridir. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Öncelikle kalacağımız şehir Kopenhag. Bizde internette gördüğümüz kadarıyla iyi bisikletlerin çalınma potansiyeli çok yüksek. Trekler vs falan var tabi ama SCO markası gördüğüm kadarıyla oradaki en ucuz marka, o açıdan bu bisikletin çalınma ihtimali daha düşük olur diye düşündüm. Aşağıda 1700 kron civarına bir ürün daha var ama, bunun üzerine yaklaşık 200 kronda çamurluk ekleyince fiyatı 1900 oluyor. Fiyatını da geçince kadro boyu 57 cm, benim boyum 173 cm bana uymuyor gibi.
(link)
Ev ile iş arası mesafem 24 km. Buradan kendi yol bisikletimi (Peugeot r14) götürmeyi düşünüyorum. Bu düşündüğüm SCO marka bisikleti şehir içinde kullanacağım gibi açıkçası işe gitmek için de kullanabilir miyim acaba diye düşünmüyor değilim. Mesafe 24 km olunca açıkçası sora set, alüminyum kadro güzel gözüktü.
Disk fren meraklısı değilim ama maalesef bu versiyonun v frenlisini bulamadım. Elimden vites - fren ayarıdır, pabuç, kablo değişmedir, zincir söküp temizleme gibi işler geliyor. Mekanik disk fren de herhâlde halledilir diye düşündüm.
Bisiklet için malmöye bakmak açıkçası hiç aklıma gelmemişti. Biraz o konuyu da araştıracağım.
Orada yaşayan bayan bir arkadaşımız var, bisikletini tam bilmemekle beraber 3 vites çelik kadro birşey olduğunu söyledi. Bazen çok yorucu olduğu söyledi. O yüzden bir tık en azından alüminyum olsun, aktarıcısı bir tık düzgün olsun diye ilk yazdığım bisikleti düşünmüştüm. Heralde bu markayı da çalmakla uğraşmazlar diye düşünüyorum ama siz de yazınca bilemedim şimdi
Bagaj kitleri ayrıa yrı satıldığı için onları ayrıca alacağım. Açıkçası öne değil de, sadece arkaya bagaj ve üstüne sepet düşündüm.
Ev konusunda ilk 3 ay şirketin kiraladığı bahsettiğiniz gibi ufakcık tefecik bir evde oturacağız. Sonrasında daha geniş bir eve geçme planımız var ama. Forumdaşların yolu düşerse muhakkak beklerim
Satarken çoğu satıcı öyle ayırsa da kadro yapısını erkek/kadın diye düşünmeyin. Step-over ve low-step (bir de step-through var tabii) diye ayırınca ilk bisikletin kadrosu low-step. "Kadın" modeli diye satıyorlar ama özelliklerine baktığımda low-step ve küçük kadro olması dışında kadınlara özgü bir özelliğini göremedim. Zaten en fazla kadın anatomisine uygun seleyle satarlar, o da değiştirilir.
Şehir bisikletleri için
- Gideceğiniz ülke dahil birçok ülkede daha yaygın kullanılabilmesi açısından kiralık bisikletlerde low-step/step-through yapıları tercih ediliyor. Böylece yaş ve cinsiyet kapsamı çok genişliyor.
- Yaşlılar ya da fiziksel sorunu olan bir çok kişi inip binme kolaylığı nedeniyle low-step/step-through bisiklet tercih ediyor.
- Aynı bisikleti paylaşan çiftler low-step/step-through kadro yapısı tercih ediyor.
- Bazı ünlü modeller sadece low-step/step-through yapısında üretiliyor. Örneğin B'twin Original 520. Oğlumdan eşime kalan bu bisikleti ben de şehir içinde kullanıyorum. Bu bisikletle Avrupa turuna çıkan birini biliyorum, kadın değil.
Sonuçta şehir bisikletinde bu kadro yapısı hiç sorun değil, duruma göre avantajlı da olabilir.
Vites sistemi çok önemli değil aslında ama bana ilkindeki 12-32 rubleli Sora daha cazip geldi. Şehir dümdüz olsa da hafta sonu gezilerinde yokuş olur, çarşı pazar yükü olur. Baştan hazır olması daha iyi.
Yorumlarınız için çok teşekkür ederim hocam. İlk sorumun çok boş bir soru olduğunu anlamış oldum. Boyum neye yetiyorsa onu alacağım
Açıkçası 1x8 sora set çok hoşuma gitti. Önde aktarıcı derdi yok. Çok büyük bir yokuş olmadığı için 44/32 oran gayet yeterli duruyor. 44/12 oran bile şehiriçi için güzel hız yapar. Göbekten vites sanki uygulamada daha mantıklı gibi ama standart vites sistemine alışık olduğumdan bakımını ayarını rahat yaparım, daha hafif, enerji kaybı daha düşük diye gönlüm ona kayıyor.
Konuyla ilgili çok bilgim olmadığı için biraz geyik yağacağım müsaadenizle 😁
Küçükken ablamın bisikleti kullanırdım, gayet keyifliydi. Hatta o zaman boyum da şimdiye göre nispeten kısa olduğu için inmesi-binmesi de daha rahat geliyordu. Konuya cahil biri gözüyle olur yani diyorum.
Kopenhag’da bulunmuştum kısa bir süre. Çok fazla dağ tepe yoktu, bisiklet kullanımı için çok ideal. Sabahın köründe sıcaklık sıfır derecelerdeyken koşan, kürek çeken, bisiklete binen, topluca spor yapan insanlar… Şişman kimse görmedim neredeyse herkes fitti.
Harika bir seçim olmuş, umarım her şey gönlünüze göre olur 👍
Ben de açıkçası bisiklete şu pandemiyle beraber başladım. Çok da sardı beni.
İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Olurda yolunuz düşerse tüm forumdaşları beklerim