Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Erkek için kadın bisikleti tercih etmek?

2:30 da cansız manken ile göstermiş abi.

Çok güzel bir video, her şeyi anlatmış. Senelerce market bisikleti olarak böyle bir bisiklet kullandım, gerçekten çok kullanışlı. Özellikle low step olayı paketlerle yüklü bir bisiklet için çok pratik. Benim bisiklette malesef kontra pedal yoktu ve normal vites vardı. Ama diğer her şey hollanda bisikletiydi, kilidine kadar. Bir tek sürüş kalitesini beğenmiyordum. Kadro şeklinden mi bilmiyorum biraz fazla esniyor gibi geliyordu yüklü giderken. Eski bir klasik bisikleti kontrapedal toplayınca bu sene vedalaştık kendisiyle.
 
Scudo
Raylı, katlı, toplu çözümleri biliyorum. Onların da mutlaka kamera v.b. ile güvenliği sağlanmıştır ama ben evin/iş yerinin sokağında ya da çok yakında, bisiklet üzerinden parça da çalınamayacak kapalı, müstakil çözümleri merak ettim.
Maalesef öyle bir teknoloji henüz gelişmedi. Abartmıyorum bunu yapana en başta Hollanda kralı ülkenin tapusunu verir. Sokağa bırakılan bisikletin çalınmasını önleyecek tek şey, bisikletin çalınmaya değmeyecek kadar kötü olmasıdır.
Çok güzel bir video, her şeyi anlatmış. Senelerce market bisikleti olarak böyle bir bisiklet kullandım, gerçekten çok kullanışlı. Özellikle low step olayı paketlerle yüklü bir bisiklet için çok pratik. Benim bisiklette malesef kontra pedal yoktu ve normal vites vardı. Ama diğer her şey hollanda bisikletiydi, kilidine kadar. Bir tek sürüş kalitesini beğenmiyordum. Kadro şeklinden mi bilmiyorum biraz fazla esniyor gibi geliyordu yüklü giderken. Eski bir klasik bisikleti kontrapedal toplayınca bu sene vedalaştık kendisiyle.
Kadınlar için olan kadrolar daha fazla esniyor. Genelde kadrolar da çelik. Bu durumda ayaga kalkıp pedala yüklenince bariz hissediliyor bisikletin esnediği.
 
Maalesef öyle bir teknoloji henüz gelişmedi. Abartmıyorum bunu yapana en başta Hollanda kralı ülkenin tapusunu verir. Sokağa bırakılan bisikletin çalınmasını önleyecek tek şey, bisikletin çalınmaya değmeyecek kadar kötü olmasıdır.

Kaşıkçı elması bile çalınır da, hiç mi fayda sağlamaz yukarıdaki gibi kapalı barınaklar? Mesela sokaktaki sadece kadrodan kilitlenmiş bir bisikletle bu şekilde kapalı bir kutu arasındaki bisiklet arasında bir güvenlik farkı yok mu? Birisi böyle bir kapalı garajı açma girişiminde bulunurken kimse müdahale etmeden uzun uzun çalışılabiliyor mu mesela?
Durum o kadar kötüyse o zaman bisiklet satın almak hiç normal bir durum değil, tek seferlik ya da uzun dönem kiralamak daha mantıklı. Uzun dönem kiralık bisikletlerde de bir sigorta vardır herhalde, onlar da çalınıp masraf kiracıya yansıtılmıyordur.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Kaşıkçı elması bile çalınır da, hiç mi fayda sağlamaz yukarıdaki gibi kapalı barınaklar? Mesela sokaktaki sadece kadrodan kilitlenmiş bir bisikletle bu şekilde kapalı bir kutu arasındaki bisiklet arasında bir güvenlik farkı yok mu? Birisi böyle bir kapalı garajı açma girişiminde bulunurken kimse müdahale etmeden uzun uzun çalışılabiliyor mu mesela?
Durum o kadar kötüyse o zaman bisiklet satın almak hiç normal bir durum değil, tek seferlik ya da uzun dönem kiralamak daha mantıklı. Uzun dönem kiralık bisikletlerde de bir sigorta vardır herhalde, onlar da çalınıp masraf kiracıya yansıtılmıyordur.
Ilk tanındığım zamanlarda Amsterdam'ın çok populer gece kluplerinin birisinin karşısındaydı evim. Cuma - Cumartesi akşamları bizim apartmanın çevresinde yüzlerce bisiklet oluyordu. Biz de bina içine bırakıyorduk. Ben de "medeni ülke yaa" diyerek evin kapısının önüne, apartman koridoruna zincirlemeden, sadece arka tekerleği kilitleyerek bırakıyordum bisikletimi diğer komşular gibi böyle

20160417_125613.jpg

Bir cumartesi gecesi kamyonetle gelmişler ( çevredeki güvenlik kamerasından tespit etmişler) zincirlememeden bırakılan bisikletleri armut gibi toplayıp gitmişler. Hem bina içinden hem de çevresinden.

Pahalı bisikletlerin hepsi evlerin içinde ya da apartmanların altindaki bisiklet otoparklarında demirlere kilitli durumda. Ben uzun dönem kiralik elektrikli bisiklet kullanıyorum çalınırsa eğer anahtarları teslim etsem dahi ( kilitlenmeden anahtar çıkmıyor bisiklet uzerinden ) 200€ ödemesi var. Bisiklet hırsızlığının bilinen çaresi yok gibi. Sadece Amsterdam'da her yıl 50-80 bin arası bisiklet çalınmış.

Vanmoof'un çalınan bisikletleri bulup getirme hizmeti var ama o da aylık uyelik gerektiriyor. Gerçi 2000€ versem batman koruyacağım dese dahi bırakmam sokağa.

 
Kaşıkçı elması bile çalınır da, hiç mi fayda sağlamaz yukarıdaki gibi kapalı barınaklar? Mesela sokaktaki sadece kadrodan kilitlenmiş bir bisikletle bu şekilde kapalı bir kutu arasındaki bisiklet arasında bir güvenlik farkı yok mu? Birisi böyle bir kapalı garajı açma girişiminde bulunurken kimse müdahale etmeden uzun uzun çalışılabiliyor mu mesela?
Durum o kadar kötüyse o zaman bisiklet satın almak hiç normal bir durum değil, tek seferlik ya da uzun dönem kiralamak daha mantıklı. Uzun dönem kiralık bisikletlerde de bir sigorta vardır herhalde, onlar da çalınıp masraf kiracıya yansıtılmıyordur.
Ne tür kilit takarsanız takın, herifler 20 saniyede açıyorlar. Açamayacakları kilitler de arka tekeri kilitleyen modeller olduğundan gelip ön tekeri ya da seleyi çalıyorlar. Dolayısıyla önlem almak gerekiyor. Bu başlığı açan arkadaşa da yazdım, hırsızlardan daha büyük zararı hava koşulları veriyor. Ne olursa olsun bisikletlerimizi evimize koymak en ideal çözümdür. Ya da çöpten bulacaksın, onu dışarı bırakacaksın. Çöp dediysem de barfiks demirinden sele borusuna, printer'a kadar her şey oluyor çöplerde. Bu fotoğraftaki kilidi 2 gecede zor kırdım. İnanılmaz bir çelik, kesmek, delmek mümkün değil. Elmasla ancak çizik atabildim. Hırsızlar bu kilitlerle uğraşmıyorlar, direkt ön tekeri ve sele borusunu alıyorlar. Bunu da neden kırdım diyeceksiniz. İkinci el bisiklet aldım, eski sahibi kilidin anahtarını kaybetmiş. Ben de kırdım.

IMG_20220109_143428.jpgIMG_20220109_143159.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Ilk tanındığım zamanlarda Amsterdam'ın çok populer gece kluplerinin birisinin karşısındaydı evim. Cuma - Cumartesi akşamları bizim apartmanın çevresinde yüzlerce bisiklet oluyordu. Biz de bina içine bırakıyorduk. Ben de "medeni ülke yaa" diyerek evin kapısının önüne, apartman koridoruna zincirlemeden, sadece arka tekerleği kilitleyerek bırakıyordum bisikletimi diğer komşular gibi böyle

282852 dosyayı görüntüle

Bir cumartesi gecesi kamyonetle gelmişler ( çevredeki güvenlik kamerasından tespit etmişler) zincirlememeden bırakılan bisikletleri armut gibi toplayıp gitmişler. Hem bina içinden hem de çevresinden.

Pahalı bisikletlerin hepsi evlerin içinde ya da apartmanların altindaki bisiklet otoparklarında demirlere kilitli durumda. Ben uzun dönem kiralik elektrikli bisiklet kullanıyorum çalınırsa eğer anahtarları teslim etsem dahi ( kilitlenmeden anahtar çıkmıyor bisiklet uzerinden ) 200€ ödemesi var. Bisiklet hırsızlığının bilinen çaresi yok gibi. Sadece Amsterdam'da her yıl 50-80 bin arası bisiklet çalınmış.

Vanmoof'un çalınan bisikletleri bulup getirme hizmeti var ama o da aylık uyelik gerektiriyor. Gerçi 2000€ versem batman koruyacağım dese dahi bırakmam sokağa.


Ne tür kilit takarsanız takın, herifler 20 saniyede açıyorlar. Açamayacakları kilitler de arka tekeri kilitleyen modeller olduğundan gelip ön tekeri ya da seleyi çalıyorlar. Dolayısıyla önlem almak gerekiyor. Bu başlığı açan arkadaşa da yazdım, hırsızlardan daha büyük zararı hava koşulları veriyor. Ne olursa olsun bisikletlerimizi evimize koymak en ideal çözümdür. Ya da çöpten bulacaksın, onu dışarı bırakacaksın. Çöp dediysem de barfiks demirinden sele borusuna, printer'a kadar her şey oluyor çöplerde. Bu fotoğraftaki kilidi 2 gecede zor kırdım. İnanılmaz bir çelik, kesmek, delmek mümkün değil. Elmasla ancak çizik atabildim. Hırsızlar bu kilitlerle uğraşmıyorlar, direkt ön tekeri ve sele borusunu alıyorlar. Bunu da neden kırdım diyeceksiniz. İkinci el bisiklet aldım, eski sahibi kilidin anahtarını kaybetmiş. Ben de kırdım.

282853 dosyayı görüntüle282854 dosyayı görüntüle

Kolay kilitli bisikletler komple çalınıyor, kilit zorsa parçalar çalınıyor, o zaten belli, burada da öyle. "Bu kapalı kutular da komple çalınmaya ya da parça hırsızlıklarına karşı fayda sağlamıyor mu?" sorusunun cevabı da "Hiç fark etmiyor, onu da parçalayıp içine giriyorlar, kimse fark etmiyor, fark eden de ses etmiyor" mu?
Paris'li arkadaşlar ya da diğer ülkelerdeki benzer kutuları kiralayanlar ayda 75€ verip karşılığında hiçbir ek koruma elde etmiyorlarsa bu işte eksik bir şeyler var.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Arkadaşlar yorumlardan sonra farklı bir tercih buldum. Ürün 7'li göbek vites sistemine sahip, gördüğüm kadarıyla arka kontra frenli, ön v fren. Kadro alüminyum, maşa çelik.

Tek merak ettiğim bu bisikletle biraz hız yapıp 24 km işe gidip gelinir mi :/

(link)

@can onur
@umutcelik
@Spartiat
 
Kolay kilitli bisikletler komple çalınıyor, kilit zorsa parçalar çalınıyor, o zaten belli, burada da öyle. "Bu kapalı kutular da komple çalınmaya ya da parça hırsızlıklarına karşı fayda sağlamıyor mu?" sorusunun cevabı da "Hiç fark etmiyor, onu da parçalayıp içine giriyorlar, kimse fark etmiyor, fark eden de ses etmiyor"mu?
Paris'li arkadaşlar ya da diğer ülkelerdeki benzer kutuları kiralayanlar ayda 75€ verip karşılığında hiçbir ek koruma elde etmiyorlarsa bu işte eksik bir şeyler var.
75 € burada önem taşımıyor, bisiklete verilen para da bir şey değil. Anlaşılan vatandaş da pek önemsemiyor. Her bisikletin altında bir kayıt numarası var. O numarayla polise başvurmaları gerekiyor, bunu da her zaman yapmıyorlar. İkinci el bisiklet alırken hep polisi arayıp soruyorum. Çalıntı malı üzerimde yakalarlarsa canıma okurlar. O yüzden çok dikkat ediyorum. Hırsızlar da çalacakları ürünü ya biliyorlar ya da riske giriyorlar. Bi' de ben Türkiye'den gelmişim. Buranın hırsızına gelene kadar neler neler gördüm. Çinçin'de, Yenidoğan'da, Bentderesi'nde, Tarlabaşında gezmişliğim var. Hırsılığa karşı doğal önlemler alabiliyorum. O kadar da korkacak bir şey yok aslında.
Arkadaşlar yorumlardan sonra farklı bir tercih buldum. Ürün 7'li göbek vites sistemine sahip, gördüğüm kadarıyla arka kontra frenli, ön v fren. Kadro alüminyum, maşa çelik.

Tek merak ettiğim bu bisikletle biraz hız yapıp 24 km işe gidip gelinir mi :/

(link)

@can onur
@umutcelik
@Spartiat
ı
Yüksek hız yapamazsın ama tabii ki işine çok rahat gidersin. İyi bir tercih.
 
Arkadaşlar yorumlardan sonra farklı bir tercih buldum. Ürün 7'li göbek vites sistemine sahip, gördüğüm kadarıyla arka kontra frenli, ön v fren. Kadro alüminyum, maşa çelik.

Tek merak ettiğim bu bisikletle biraz hız yapıp 24 km işe gidip gelinir mi :/

(link)

@can onur
@umutcelik
@Spartiat

Çoğunluk zaten şehir dümdüz, single speed yeterli/daha iyi demiş, 7 vites fazlasıyla yeterli olacaktır. Her ne kadar ben dümdüz Karşıyaka'da tek vitese razı olmayacak kadar dizlerimi seviyor olsam da yerel tecrübe bu konuda daha doğru yol gösterir. Onun dışında diğerlerinden hesaplı, şık, rahat ve bu tür bisiklet için normal ağırlıkta görünüyor.
Kopenhag için makul uzun dönem kiralama seçenekleri var mı? Saklama yönteminden ya da bisikletten emin oluncaya kadar kiralama belki daha iyi bir yol olur.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Çoğunluk zaten şehir dümdüz, single speed yeterli/daha iyi demiş, 7 vites fazlasıyla yeterli olacaktır. Her ne kadar ben dümdüz Karşıyaka'da tek vitese razı olmayacak kadar dizlerimi seviyor olsam da yerel tecrübe bu konuda daha doğru yol gösterir. Onun dışında diğerlerinden makul fiyatlı, şık, rahat ve bu tür bisiklet için makul ağırlıkta görünüyor.
Kopenhag için makul uzun dönem kiralama seçenekleri var mı? Saklama yönteminden ya da bisikletten emin oluncaya kadar kiralama belki daha iyi bir yol olur.

Hocam bir arkadaşımız 7-8 aydır orada yaşıyor. Başına hiç öyle hırsızlık vb sorun gelmemiş. Bisikleti öylece bir park yerinde kitli duruyor. Kiralama gibi bir şeyden hiç bahsini açmamıştı. Satın almak mantıklı sanırım.
 
Kolay kilitli bisikletler komple çalınıyor, kilit zorsa parçalar çalınıyor, o zaten belli, burada da öyle. "Bu kapalı kutular da komple çalınmaya ya da parça hırsızlıklarına karşı fayda sağlamıyor mu?" sorusunun cevabı da "Hiç fark etmiyor, onu da parçalayıp içine giriyorlar, kimse fark etmiyor, fark eden de ses etmiyor" mu?
Paris'li arkadaşlar ya da diğer ülkelerdeki benzer kutuları kiralayanlar ayda 75€ verip karşılığında hiçbir ek koruma elde etmiyorlarsa bu işte eksik bir şeyler var.

Bu kutuları hiç denemedim ama fazla kilit daha fazla emek harcanmasını gerektireceği için hırsızlar tarafindan daha az tercih edilir diye tahmin ediyorum. Aslandan kaçmak gibi bir şey bu. Aslandan hızlı koşmanıza gerek yok, yanınızdaki adamdan hızlı koşsanız yeter. Hırsızın da çözümü yok, daha az risk almak en mantıklısı.

@Prestor
Tek yön 7-8 km'den sonra şehir bisikleti ile pek kolay değil. Ben yıllarca bir sürü alternatif denedim, en son durağım buradaki power 7 oldu. Bir ihtimal işveren ya da belediye subvansiyon, destek vs yapabilir e-bike için.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Tek merak ettiğim bu bisikletle biraz hız yapıp 24 km işe gidip gelinir mi :/

Sürekli bir rüzgar ve yılın büyük kısmında da yağış olduğunu düşünürseniz 24 km çok ciddi bir mesafe. Hele ki bu mesafe eğer sadece tek yönse ve totalde her gün 48 km sürmekten bahsediyorsak bence mümkün değil. Yani birkaç sefer gider dönersiniz belki ama günlük rutin olarak mevcut hava şartlarını da düşündüğümüzde hiç gerçekçi gelmiyor.

Totalde 24 km olsa bile bence de e-bike için olasılıkları araştırın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
Sürekli bir rüzgar ve yılın büyük kısmında da yağış olduğunu düşünürseniz 24 km çok ciddi bir mesafe. Hele ki bu mesafe eğer sadece tek yönse ve totalde her gün 48 km sürmekten bahsediyorsak bence mümkün değil. Yani birkaç sefer gider dönersiniz belki ama günlük rutin olarak mevcut hava şartlarını da düşündüğümüzde hiç gerçekçi gelmiyor.

Totalde 24 km olsa bile bence de e-bike için olasılıkları araştırın derim.
Geçen sene çok soğuktu ama bu sene bahar erken geldi. Danimarka'nın iklimi sanıldığının aksine daha ılımandır. Buradaki yağmur önemsenecek bir yağmur değil. Tek sorun rüzgârın sertliği... 48 km çok rahat yapılır. Bir de o yol daha fazlasını da yaptırır. Yani 24 km yaptığınızı hissetmiyorsunuz. Yolda tüneller, ışıklandırmalar, koruyucu paneller vs var. E-bike'a hiç gerek yok.
 
Merhaba, dağ bisikleti kullanıyordum, bir takım sırt ve bel rahatsızlığım sebebiyle ladybike kadro diye tabir edilen ümit alanya 2810 51 kadro bisiklet aldım, boyum 184. Dik ve rahat sürüş amacım, bu bisiklet bana uygun mu? Abes kaçar mi? Satıcı unisex bisiklet dedi.
(link)
 
Merhaba, dağ bisikleti kullanıyordum, bir takım sırt ve bel rahatsızlığım sebebiyle ladybike kadro diye tabir edilen ümit alanya 2810 51 kadro bisiklet aldım, boyum 184. Dik ve rahat sürüş amacım, bu bisiklet bana uygun mu? Abes kaçar mi? Satıcı unisex bisiklet dedi.
(link)

Satıcı "unisex" ifadesini çok inanarak değil de satış kaygısıyla söylemiştir ama aslında haklı. İlk sayfada bu kadro yapısı için şunları belirtmiştim:

Satarken çoğu satıcı öyle ayırsa da kadro yapısını erkek/kadın diye düşünmeyin. Step-over ve low-step (bir de step-through var tabii) diye ayırınca ilk bisikletin kadrosu low-step. "Kadın" modeli diye satıyorlar ama özelliklerine baktığımda low-step ve küçük kadro olması dışında kadınlara özgü bir özelliğini göremedim. Zaten en fazla kadın anatomisine uygun seleyle satarlar, o da değiştirilir.
Şehir bisikletleri için
- Gideceğiniz ülke dahil birçok ülkede daha yaygın kullanılabilmesi açısından kiralık bisikletlerde low-step/step-through yapıları tercih ediliyor. Böylece yaş ve cinsiyet kapsamı çok genişliyor.
- Yaşlılar ya da fiziksel sorunu olan bir çok kişi inip binme kolaylığı nedeniyle low-step/step-through bisiklet tercih ediyor.
- Aynı bisikleti paylaşan çiftler low-step/step-through kadro yapısı tercih ediyor.
- Bazı ünlü modeller sadece low-step/step-through yapısında üretiliyor. Örneğin B'twin Original 520. Oğlumdan eşime kalan bu bisikleti ben de şehir içinde kullanıyorum. Bu bisikletle Avrupa turuna çıkan birini biliyorum, kadın değil.
Sonuçta şehir bisikletinde bu kadro yapısı hiç sorun değil, duruma göre avantajlı da olabilir.
...

Yerli ürünler için "erkek/kadın bisikleti" dendiğinde kadın modellerinin kadroları genelde daha küçük, bir de renkleri kendilerince daha "feminen" oluyor. Renk tercihleri hakkında bilgi aldığım kadınların çoğunluğu pembeden nefret edip mora mesafeli yaklaşsalar da üreticilere göre kadın bisikleti pembeli morlu oluyor.

Aldığınız bisikletin ölçüsü size uyup rengi de zevkinize göreyse kime abes kaçarsa kaçsın.
 
Merhaba, dağ bisikleti kullanıyordum, bir takım sırt ve bel rahatsızlığım sebebiyle ladybike kadro diye tabir edilen ümit alanya 2810 51 kadro bisiklet aldım, boyum 184. Dik ve rahat sürüş amacım, bu bisiklet bana uygun mu? Abes kaçar mi? Satıcı unisex bisiklet dedi.
(link)
IMG_20231104_160132.jpg
Dik oturmayı sevdiğim için gidon yükseltme yaptım. Rahat ettim harika oldu.
 
Aldığınız bisikletin ölçüsü size uyup rengi de zevkinize göreyse kime abes kaçarsa kaçsın.
Aklıma "büyük alalım, boyu erişkin boya ulaştığında da binsin" mantığıyla alınan 26", pembe, eğimli üst borulu Bisan mtb geldi şimdi. "Çocuk inerken binerken testislerine bi zarar gelmesin mazallah" mantığıyla eğimli üst borulu almışlardı. Testis önemli. Mahalledeki, ortalama zihniyetli anne babalı, genel algıya yarandığında kendini sosyal olarak güvende hisseden, düşünsel yönden gelişmemiş çocukların yol alan beni parmakla göstererek, "ehuehuehue kız bisikletine biniyooo" tarzı davranışları aklımdan çıkmayacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: The Working Dead
Teşekkürler herkese, artik eskisi gibi esnek ve sağlam değilim, sağlığım için mtb yi bıraktım. Bisiklet henüz kargolanmadı ama rengi duruşu vs hoşuma gitti, siyah kahverengi modeli. Gelince paylaşırım.
 

Dosyalar

  • images (2).jpeg
    images (2).jpeg
    29,7 KB · Okunma: 26
Teşekkürler herkese, artik eskisi gibi esnek ve sağlam değilim, sağlığım için mtb yi bıraktım. Bisiklet henüz kargolanmadı ama rengi duruşu vs hoşuma gitti, siyah kahverengi modeli. Gelince paylaşırım.

2810-alanya1.jpg.webp

(link)


Bu vesileyle bir konuya değinmek istiyorum: El işi ahşap ürün üreten adam basit bir tahta kutu ya da figürün her yönden resmini çekiyor, ağırlığını tartıyor, ölçülerini veriyor ama her kulak çınlatmasını hak eden bisiklet üreticileri bisikletlerinin sadece tek bir açıdan tek bir resmini paylaşıyor ya, ona uyuz oluyorum. Hiçbir bisiklet üreticisinin aklına gelmez mi şu bisikleti birkaç açıdan, bazı detaylarına odaklanarak çekmek?

Bir konuya daha değinmek istiyorum: Jant tellerine takılan reflektöre karşıyım.
 
Son düzenleme:
Ne tür kilit takarsanız takın, herifler 20 saniyede açıyorlar.
...

Bu fotoğraftaki kilidi 2 gecede zor kırdım. İnanılmaz bir çelik, kesmek, delmek mümkün değil. Elmasla ancak çizik atabildim. Hırsızlar bu kilitlerle uğraşmıyorlar, direkt ön tekeri ve sele borusunu alıyorlar. Bunu da neden kırdım diyeceksiniz. İkinci el bisiklet aldım, eski sahibi kilidin anahtarını kaybetmiş. Ben de kırdım.

282854 dosyayı görüntüle

Fotodaki U kilit topuz uçlar kilidin en zayıf bölgesi. Günümüzde kullanılmıyor o tasarım. Ancak bu şansınıza olmuş. Yeni tasarım olsaydı daha cok uğraştırırdı

masterlock-IMG20240101165506.jpg

Ben bisikleti apartman içinde bir kalorifer peteğine zincirlediğim için hırsızlık girişimi olmuyor. Ayrıca o bölgede güvenlik kamerası da var. Ancak yine de, 2012-2013 yıllarında bize damacana su bırakan eleman bisikletin üstündeki Cat Eye marka lambayı söküp götürmeye çalışmış, annem güvenlik kamerasından tesadüfen görmüş apartman boşluğundan "kamera çekiyor seni" diye seslenerek durdurmuş hırsızlık girişimini. Sonradan bisiklete baktığımda lambanın gidona bağlandığı aparat yerinden cıkacak gibi gevşemiş, onu tutan vidanın cıkmasına son bir tur kalmıştı. Adam vidayı bir tur daha cevirse alıp götürecekti. Bu olaydan sonra video kayıtlarına baktığımızda aynı elemanın önceki aylarda apartman posta kutusuna gelen dergilerden de aldığını gördük ! Bu hırsızlar da hiç bana denk gelmiyor ki :) Daha sonra VastFire marka yeni bir lamba taktım, sürgüsünden cıkarması kolay. Apartman içinde olmasına karşın bisilette lambayı artık hiç bırakmıyorum. Solda VastFire, sağda (artık kullanmadığım) Cat Eye lambayı görüyorsunuz.
 
Geri