Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Eski bisikleti tamir etmek veya yeni bisiklet almak

kadir karakaya

Forum Demirbaşı
Kayıt
10 Mart 2015
Mesaj
561
Tepki
478
Şehir
Aydin
İsim
kadir
Bisiklet
Bianchi
İyi günler. Uzun zamandır forumu takip edemiyorum. Bir konuda ne yapacağımı bilemedim. Yardım istiyorum. Lütfen forumu karıştır google a yaz gibi önerilerde bulunmayın. Covid servisinde çalışıyorum ve gün aşırı 24 lerim bol. Kafamı kaldıramıyorum.

Salcano City fun 50 HD bisikletim vardı. Bu bisikletin her gün bir sorunu çıkıyor başetmeye uğraşıyordum şuan her şey üst üste geldi. Bir kasisten geçtim ve ses gelmeyen yeri yok.
-Orta göbekten çıt çıt diye ses geliyor ve eskiye nazaran çok rahat dönmüyor
-Pedal uzun süredir idare ediyordum ama ana gövdeye vidalarla dişli çeperinin bağlandığı yerdeki vida yuvaları yalama olmuş. Sık sık düşüyor vidalar. PEdallar da rahat dönmüyor.
-Arka jant telleri kırdım en son. İlk seferde 2 tane kırdım yaptırdım. Şimdi 10 tane birden kırdım.
-Arka hidrolik freni kardeşim boşaltmıştı yanlışlıkla. Yeni yağ aldım doldurdum ama bir türlü tutmuyor öttüyordu. Sanırım hem disk hem pedler pert.
-Yine arka hidrolik uzun bayır inince fren yağı boşaltılan yerden yağ kaçırıyor ve hiç tutmuyor. Zaten tutmuyordu böyle hiç tutmuyor. Rotor da alev çemberine dönüyor.
-Bisiklet 48-38-28 aynakol 14-28 rubleye sahip. Benim bacaklarım ne kadar sürersem süreyim zayıf. Hem astım hem de kondromalezi patella var. Şehrin bayırlarında ölüp ölüp diriliyorum. Bayağı da bayır var.
-Bu bisikleti alırken tekerleğin ince yapısı, dağ bisikletine göre kadro yapısı beni cezbetmişti. Ailem dağ bisikleti aldığı için önceleri dağ bisikleti kullanmıştım. Şehir bisikleti alıpbu forumu da takip ettikten sonra yol bisikletlerini gördüm. Aslında hep onlara imreniyordum ama ne fiziğim ne gücüm ne de yol yapısı ne de kullanım tarzım ona pek yatkın değil gibi. 95 kiloyum ve aşırı sert kullanıyorum. Yol almak istesem de dağ bisikleti daha uygun gibi.

Yeni bir bisiklet mi alsam yoksa bu bisikleti mi tamir ettirsem? Ne yapacağıma şaştım. Şuan bekliyorum, hava soğuk. Hem çalıştığım birim hem de astımım dolayısıyla riske atamıyorum.
Hastane bana 9-10 km Yazın hep bisikletle gittim. Şimdi bıraktım kış olduğu için ama otobüste bayağı huzursuz oluyorum. Bir de elektrikli bisikletler var. Acaba elektrikli bisiklet mi alsam?
Ya da göbekten vites sistemi var. 8 li bir göbek alıp ona uygun jant telleri alıp tekrar ördürsem değer mi? Yorumlarınızı bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: karluk
Scudo
Merhaba. Oncelikle size Allah'tan sabir ve saglik dilerim. Yaptiginiz isin ne kadar zor oldugunu tahmin bile edemiyorum ve bazi insanlarin tepkilerini gordukce cildirma noktasina geliyorum. Allah kolaylik versin.

Bisiklet konusunda da gelince bayagi zor duruma gelmis bisikletiniz anladigim kadari ile. Bisiklet konularinda cok iyi olmasam da bazi tecrubelerimi paylasmak istiyorum.

-Orta göbekten çıt çıt diye ses geliyor ve eskiye nazaran çok rahat dönmüyor
* Bu cok yuksek ihtimal gobek icindeki bilyalarda olusan problemden dolayi. Bilyalar yamulmus olabilir, yatakta problem olabilir vs. Eger dedigim gibiyse tamir maliyeti cok pahali olmaz.
-Pedal uzun süredir idare ediyordum ama ana gövdeye vidalarla dişli çeperinin bağlandığı yerdeki vida yuvaları yalama olmuş. Sık sık düşüyor vidalar. PEdallar da rahat dönmüyor.
* Burada problemi cok net anlayamadim ama pedal degistirerek duzelir diye dusunuyorum. Aynakol baglanti yerinde problem olmadigi surece cok maliyet olmamali.
-Arka jant telleri kırdım en son. İlk seferde 2 tane kırdım yaptırdım. Şimdi 10 tane birden kırdım.
* Bu bayagi kotu olmus. 95 kg oldugunuzu soylemissiniz. Jant telleri yeteri kadar guclu olmadiklari icin problem cikariyor olabilir. Yeni tel seti ve/veya jant seti dusunebilirsiniz. Ben de 105 kiloyum ama pek problem yasamiyorum. Bisikletim eski bir Trek 3900, biraz agir ama parcalari saglam.
-Arka hidrolik freni kardeşim boşaltmıştı yanlışlıkla. Yeni yağ aldım doldurdum ama bir türlü tutmuyor öttüyordu. Sanırım hem disk hem pedler pert.
* Hidroklik fren kullanmadigim icin yorum yapamayacagim. Iyi bir bisiklet tamircisinden yardim almak gerekir.
-Yine arka hidrolik uzun bayır inince fren yağı boşaltılan yerden yağ kaçırıyor ve hiç tutmuyor. Zaten tutmuyordu böyle hiç tutmuyor. Rotor da alev çemberine dönüyor.
* Frenlerinizde ciddi bir problem gorunuyor mutlaka baktirin derim. Iyi fren performansi benim olmazsa olmazlarimdandir.
-Bisiklet 48-38-28 aynakol 14-28 rubleye sahip. Benim bacaklarım ne kadar sürersem süreyim zayıf. Hem astım hem de kondromalezi patella var. Şehrin bayırlarında ölüp ölüp diriliyorum. Bayağı da bayır var.
* Bu konuda sizinle benzer durumda oldugumu soyleyebilirim. Ben de hemofili hastasiyim ve dizlerimin ikisi de sorunlu. Yoldaki en ufak bir meyili dizlerimdeki agridan anliyorum. Fakat bu konu aynakol ve/veya rubleden once kilo ile ilgili. Ayni bisiklet ile 90 kg iken yokuslari zor da olsa cikarken simdi (106kg) ayni yokuslari cikmayi denemiyorum bile. Bacaklariniz daha guclenene veya kilo verene kadar tavsiyem yokuslarda kendinizi zorlamayip yuruyerek cikmaniz olur.
-Bu bisikleti alırken tekerleğin ince yapısı, dağ bisikletine göre kadro yapısı beni cezbetmişti. Ailem dağ bisikleti aldığı için önceleri dağ bisikleti kullanmıştım. Şehir bisikleti alıpbu forumu da takip ettikten sonra yol bisikletlerini gördüm. Aslında hep onlara imreniyordum ama ne fiziğim ne gücüm ne de yol yapısı ne de kullanım tarzım ona pek yatkın değil gibi. 95 kiloyum ve aşırı sert kullanıyorum. Yol almak istesem de dağ bisikleti daha uygun gibi.
* Uzun sure hem mtb hem de ince lastikli yol bisikleti kullanan biri olarak 95 kg ile mtb'ye devam etmenizi tavsiye ederim. 1996-1999 arasinda ince lastik bir yol bisikleti kullandim. Eski bisikletti ve celik kadro ve jantlara sahipti ama tas gibi saglamdi. Su anda mtb ile yapmaya korktugum hoplama ziplamalara rahatlikla dayandi ama o zamanki kilom 75 idi. Su anda giris seviyesi bir yol bisikleti kullansam ya jantlar yamulur ya da teller dagilir.

Gobekten vites sitemi de kisa sure kullandim. Arkadasimda bayagi ust seviye bir yol bisikleti vardi ve kullandigim donem buyuk zevk aldim. Brooks sele, gobekten vites, schwalbe marathon plus lastikler, hidrolik v fren ve daha bir cok ust seviye ozellik. Bisiklet 17kg oldugu halde akiciligi muhtesemdi. Eletrikli bisiklet veya gobekten bisiklet konusu biraz butceye bagli. Butceniz varsa ikisi de dusunulebilir. Elektrikli bisiklet ile ozellikle yokuslarda cok rahat edersiniz. Astim hastasi ve kondromalezi patella oldugunuzu soylemissiniz. Durumunuzu en iyi siz biliyorsunuz fakat elektrikli bisiklet alip kendinizi cok zorlamamak iyi bir fikir olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: tsgazoz
@undefined Çok teşekkür ederim. Görünen o ki yavaş yavaş yapmam lazım. Sevmesem de dağ bisikleti mantıklı. Elektrikli bisiklet 10 bin civarı. O kadar durumum yok. Dediğinize göre bisikleti yaptırmak da epey pahalı tutacak. Yeni düzgün bir bisiklet almak lazım gibi. Var mı başka fikri olan?
 
Nasıl bir bisiklet istiyorsunuz tam olarak
 
dağ bisikleti alın bence ya :) elektrikli bisiklet 2. tercihiniz olsun, tabi bana göre :)
 
Söylediğinize göre bisikletinizin problemleri bir hayli birikmiş,gerek zamanında yapılmayan müdahelelerden gerekse malzeme kalitesizliğinden zamanla bu problemler çoğalır,tavsiyem imkanınız dahilinde ikinci el ama daha kaliteli malzemelere sahip bir şehir bisikleti ile takasta kullanabilirsiniz,örneğin carraronun 223 veya 225 modeli gibi bir modelle değişimini düşünün derim.Özellikle bisikletçiler bu işten para kazandığı için elinizdekini satmakla uğraşmak yerine bu yola başvurabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@seko35.50 bu takası nerede kiminle yaparım? Bisikletçide mi? Dediğiniz fikir güzel geldi. Teşekkürler.
@Offroad Galiba bana en uygunu o olur.
@Mert Ali Gönlüm aslında Btwin Triban 520 gibi bir şeyde ama bana uygun olan sanırım bir dağ bisikleti
 
şimdi tek tek yazmak lazım aslında ama ben şöyle yazayım;
orta göbek değişimi yapacaksınız ama orta göbeği sökün gresleyin takın cıtırtı kesilir dönmezse değişim 50 lira falan tutar
arkaya 36 delik yüksüklü jant alın rubleyi megarange ile değişin 150 falan mı tutar bu emin değilim
hidrolik fren contası borusu 45 50 tutar mı emin değilim
bütçeniz varsa uygun şekilde kaset rublede takılabilir ileriye dönük olur yeni bir bisikletten çok ucuza hal olur neticede
tellerin kırılması konusuna gelince tel ağırlıktan fren vs ziyade örümden kaynaklı kırılıyor genelde en büyük suçlu bu bir janta bellirli bir tel miktarı kırıldıysa sapır sapır gider yenide takılsa gidiyo yeniden örmek daha güzel ruble yatak temizliği de gerekli sıkışma vardır belki.Tel sayısı artırıp göbeği ona göre değişip birde megarange iyi olur Yoğunluktan düzgün yazamadığım için özür dilerim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: kadir karakaya
@kadir karakaya Birçok kişiye verdiğim tavsiyeyi size de vermek istiyorum. 2. el bir Triban 100 şimdiki adıyla RC100 edinip arka-ön göbekleri rulmanlı olanlarla değiştirin/değiştirtin. Shunfeng - Guli - Asistan marka, rulmanlı, pasolu, 32-36 delikli, uygun fiyatlı jant göbekleri satılıyor. Orta göbek de aynı şekilde çin-taiwan malı rulmanlı kare mil göbekler oldukça uygun fiyatlarla bulunabiliyor. Stok jantları 32 delikli ama siz isterseniz 36 delikli olan bir jant çemberiyle tekrar örüm yaptırabilirsiniz daha da sağlam olur. Ben yakın zamanda aynı işlemi yaptırdım 36 delik sıfır(nerdeyse) arka jantın maliyeti 160tl civarında oldu (mandalsız bir göbek tercih ettim). Eski bisikletinizin 3 yapraklı aynakolunu, arka -ön aktarıcısını ve vites kollunu da yenisine aktarırısınız. Lastiklerini 700x35-38c ile değiştirirsiniz. Sonra bu bisikleti alıp Türkiye turu bile yaparsınız. Şehir bisikleti ile yokuşlarda zorlanıyorsanız dağ bisikletlerinin kocaman lastikleriyle nasıl yokuşları çıkıcaksınız bilmiyorum. Kalın tekerler jant telleri açısından daha iyi olsada elinde sonunda yine lastik küçültme işlemine gidip dağ bisikletinizi şehir bisikletine benzetme yoluna gidersiniz diye tahmin ediyorum. Uzun tur yapan bisikletçilerin bisikletleri 100+ kilolar taşıyorlar sürücü ile birlikte. 95 kilo bir bisiklet için kaldırılamayacak bir ağırlık değil. Yine de biraz daha özenli sürmenizi öneririm.

Bu değişimleri mevcut bisikletinizde de yapabileceğiniz gibi maşası çelik eski model triban bisikletlerle de yapabilirsiniz. Burda önemli olan Jantın 32-36 delik olması, göbeklerin rulmanlı olması ve kumpas fren modellerinin 35-38c destekliyor olması. Başlangıç triban modellerindeki stok frenlerin en az 35c desteklediklerini biliyorum 38c de mümkün diye düşünüyorum. Daha da kalın lastik takabilmek için(link) vb.. kumpas frenlerden kullanabilirsiniz.

Not: Forum'u gece modunda kullandığımdan dolayı rengini beyaz olarak değiştirdiğim kelimeler forumu normal kullananların ekranlarında, haliyle, görülmemiş olabilir. Renkleri kırmızı ile değiştirdim.
 
Son düzenleme:
@engin güner Aslında dedikleriniz kafama çok yattı ama kaset ruble nasıl olacak? shimano tourney sistem tamamen. 7 vites vidalı eski sistem. Buna uygun kaset oluyor mu? Ya da göbek. Hidrolik fren de var. O göbeğin bunu da desteklemesi lazım.
@denizt Güzel öneri düşüneceğim ama aslında 2600 verirsem ben hayatımda hep bu şekilde yapmışımdır 4000 verir bir tık daha iyi bir yol bisikleti alırım.triban 520 mesela
 
@kadir karakaya Aynakolu 2-3 yapraklı kullandıktan sonra 7 vites megarange ya da 13-32 oranlı 8 vites pasolu rubleler yetiyor. Türkiyede en fazla 8li bulunabiliyor şu an için. Çin'de 10 vitese kadar satılıyor. Mesele aslında 95 kiloyu uzun süre rahat bir şekilde taşıyacak bir bisiklet hazırlamak. Aynı işlemleri Triban 520 ile de yapabilrisiniz. Grafik tasarımı hariç kadrolar arasında pek bir fark yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: kadir karakaya
@undefined kaset göbeğe geçince ruble jant yeniden alınacak diye dedim bu öneriyi yANİ aynı göbeği kullanmazsanız yeni göbek ile yola devam edilirse buna kaset göbek alınıp devam da edilebilir.Ucuz yöntemi ise megarange vidalı göbektir
 
Son olarak tamir ettirdim.Arka göbeği Shimano kaset göbet 7v ve disk uyumlu taktırdım. Eski ruble vidalı diye onu da değiştirdim. 14-28 di oran 12-28 oldu şimdi. Bayır çıkarken yine zorlanıyorum ama alışmalıyım artık. 24 tel kırılmış. Onları değişti. Tekrar ördü. Arka fren balatası bitmiş onu değişti. Hidrolik yağını tamamladı bakımını yaptı. Orta göbek çamur dolmuş tık tık sesleri oradan geliyormuş. Onu temizledi bakımını yaptı. Zincir ve vites sisteminin bakımlarını yaptı. Toplamda 700 lira harcadım. Bisikleti o haliyle satamadım. Satmaya da içim elvermedi. Satacağım kişiye ayıp. Yeni bisiklet de alamadım. Bu şekilde idare ediyor beni. İşime gidip geliyorum işimi görüyor.
 
14 ü 12 yaparak maksimum hızınızı arttırmışsınız yokuşta rahat etmek istiyorsanız 28 olan büyük dişliyi 32-34-36 gibi değerlere yükseltmeniz gerekir. Şunun gibi.

(link)
 
Bu kadar problemi oturup çözüp para harcamaktansa biraz daha sabredip yeni bisiklet almak daha mantıklı. Çünkü bu problemleri cozsen bile yine devam edebilir
 
Merhabalar yeniyim o yüzden buraya yazıyorum. Benim bir 2018 model Bianchi 411 model bisikletim var, 2018’de almıştım. Yazdan yaza öylesine kullanırdım ama şimdi daha farklı amaçlarım var ve bana yetmiyor. Ful alüminyum, tourney grupsetli, her hangi bir upgrade olmayan bir bisiklet.
yol bisikleti istiyorum, bunun için bu kadroyu kullanıp full her şeyini ikinci el parçalarla değiştireyim mi? Ancak kadro 18inch ve benim boyum artık 193 yani yaklaşık 13 santim kayıp var.

Yoksa satıp (1500-1900 arası ikinci el değeri var bisikletimin) bir bisiklet mi almalıyım? Üstte gördüm gördüm bir arkadaş rc100 alıp göbek değiştirin falan diyor. İnternette gördüm yakınımda XL beden triban 100 (rc100 versiyonu değil eskisi) maşa ve sele borusu karbon olarak değiştirilmiş bir bisiklet var fiyatı 1.900 tl ve 50-100 km arası kullanıldığı söylenmiş
Kadro küçüklüğü yüzünden çok dezavantajım olur mu? Teşekkürler
 
Son düzenleme:
@MelihDemir Bisiklet gördüğüm kadarıyla "yüksek dayanım" sınıfında, haliyle ağır bir bisiklet. Asfalt yolda uzun yol yapacaksan, kendi rekorlarını kırmaya çalışacaksan yani performans bisikletçisi olacaksan tabi ki bir yol bisikleti alman gerekiyor. Eğer merakın bir heveslik değilse, paran da yetiyorsa direkt karbon kadro bisiklet al derim. Her al-sat bir para kaybı oluyor.
 
Merakınız varsa kendiniz de bir bisiklet toplamayı düşünebilirsiniz. Sizin boya uygun 3 tane kadro örnek olsun diye aşağı koydum.

(link)
(link)
(link)
 
@denizt Bütçem kendi bisikleti mi satarsam 5000-5500 civarında yaklaşık. Rc100 bakmamın sebebi bisiklete ciddi olarak yeni başlayacağım için “acaba bu işi yapar mıyım ?” Diye denemek için. Aslında ikinci el parçalarla kendi bisikletimi toplamam bayadır aklımda var ama zaman alan bir süreç. Eğer toplayacaksam pisanın ucuzlaştığı kış döneminde toplamayı planlıyorum. Bir sonraki bahara kadar da toplarım diye düşünüyorum. Toplarsam bir karbon kadro sora grupsetli bir bisiklet toplamak.
son attığınızın fiyatı uygunmuş hatta kırık olduğu için pazarlık da olur ama maşa borusunun kırık olması tamir edilebilir bir şey mi? Yoksa o kadroyu alırsam yeni bir maşa mı almam lazım? Teşekkürler.
@MelihDemir Bisiklet gördüğüm kadarıyla "yüksek dayanım" sınıfında, haliyle ağır bir bisiklet. Asfalt yolda uzun yol yapacaksan, kendi rekorlarını kırmaya çalışacaksan yani performans bisikletçisi olacaksan tabi ki bir yol bisikleti alman gerekiyor. Eğer merakın bir heveslik değilse, paran da yetiyorsa direkt karbon kadro bisiklet al derim. Her al-sat bir para kaybı oluyor.
Şu anlık bütçem 5000 tl rc100e bakma sebebim bu sporu tanımak. Eğer ciddi olarak karar verirsem bu kış bisiklet toplamayı düşünüyorum. Kışın biraz daha ucuz oluyor spor piyasası. Karbon kadroset ve sora grupsetli bir bisiklet toplamayı düşünüyorum. Kadro bulamazsam maşa+sele borusu karbon yapmayı düşündüm. Sizce toplamalı mıyım yoksa direk hazır mı almalıyım? 193cm Boyum yüzünden kadro bulmak çok zor olacak gibi
 
Son düzenleme:
Geri