danceros
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 27 Ekim 2016
- Mesaj
- 421
- Tepki
- 997
- Yaş
- 42
- Şehir
- Ankara
- İsim
- Mehmet
- Bisiklet
- Cube
Merhabalar, 2016 Aralık Ayında Uzun zamandır aklımda olan her sene ertelediğim bir proje vardı ''eski bisikletimi yeni donanımlarla ve yeni boya ile mükemmel bir klasik bisiklete dönüştürmek'' evet, kışın bisiklete daha az bineceğim için bisikletle ilgili bir uğraş yapmak istedim çünkü bu iş gerçekten beni mutlu ediyor.
Velhasıl projemi hayata geçirmek için kolları sıvadım, hali hazırda bir bisikletim oldugundan elimde bisikletimin güncellediğim parçalarından çıkmalar vardı ve ayrıca 250-300tl gibi bir bütçe ayırarak işe başladım.
Tamamen hayal gücümle aklıma bir renk dağılımı çizdim ve bunu yapmaya karar verdim.
Yapılacaklar/Yaptıklarım;
1-Bisikleti parçalara ayırmak
/bisikleti parçalara ayırdım baya zorlandım çünkü eski bir bisikletin yıllanmış furç seti ve çıkmayan bir göbek söz konusu.elimde her türlü alet edavat olmasına rağmen beceremediğim için performans bisiklet - sadun abiden destek aldım biraz zorlansakta çıkardık.
*maliyet:yok
2-boyalarını sökmek
/hırdavatçıdan 1lt boya sökücü jel, tel fırça ve zımpara aldım çok fazla uğraştırmadan 1 saat içerisinde kadro maşa ve gidondaki boyaları tamamen çıkardım.tel fırça ile heryerlerini fırçaladım ve daha sonra boyanın pürüzsüz olması için zımpara ile geçtim.baya güzel oldu üzerine vernik atıp bu şekilde bile binilebilirdi
*maliyet:25tl
3-kromaj kaplama ve polisaj işlemi
kromaj ve polisaj işlemlerini bir firmada yaptırdım ertesi gün verdiler, burada gidon ve maşa kromaj kaplandı, sele borusu ise polisaj işlemi gördü.
*maliyet:yok
4-200derece fırın boya ile kadronun boyanması
bir firmada fırın boya işlemini gerçekleştirdik.kadro rengini mat siyah olarak belirledim.normalde siyah boya üzeri mat vernik yaptıracaktım ama boya o kadar güzel ve sağlam olduki üzerine direk stickerlarını yapıştırıp vernik atmadan kullanmaya karar verdim.
*maliyet:10tl.
5-eksik parçaların temini
ikinci el ilan sitesinden çok temiz parçalar bulma ümidi ile bir kaç kişi ile görüştüm.trabzonda görüştüğüm bir arkadaş bana 20tlye alacağım aktarıcı vercekti projemi anlatınca 100tl ye elinde çok parça olduğunu hepsini gönderebileceğini söyledi bende kabul ettim. bunun üzerine 1 adet 48 36 26 shimano aynakol, 1 adet acera arka aktarıcı,1 adet ön altus aktarıcı 3 adet 8li 1 adet 8li megarange , 8li uyumlu zincir, 1 çift pedal, 1 çift elcik yolladı
performans bisikletten 1 adet çin göbekli ön jant, 1 adet shimano göbekli arka jant, furç seti gidon boğazı, teller ve kablolar, aktifpedaldan bir çift slick lastik, decathlondan 1 çift iç lastik, işlem tamam 
*maliyet:azcık aştım sadece bu kısımda yaklaşık 300tl harcadım.
6-toplama işlemi
burada ara ara performans bisiklet sadun abiden destek aldım.sağolsun hiç kırmadan yardımcı oldu.
*maliyet:yok
7-Logo Tasarımı, Grafik ve Stickerların Hazırlanması
tabikide uğraşıp emek verdiğim bu bisikletin ismini ben vermeliydim böyle birşeye hiç düşünmeden kızımın ismini koymak istedim ve logo çalışmamıda bu yönde yaptım.kızımın ismi ''ayşıl'' hal böyle olunca ayşıl ismi bisiklette pek bir abes duracaktı, bende ismin içerisine bir gizem katarak ingilizce telafuza en yakın ''i-chill'' koymaya karar verdim.malum chill anlam olarak soğukluğu çağrıştırdığından logo çalışmamıda bu yönde yaptım.resimlerde mevcut. stickerların rengini ise parlak aynalı gümüş folyodan yaptım.elimde folyove makinesi olduğundan bunada bir ücret vermedim.
*maliyet:yok
8-deneme sürüşü (en sevdiğim)
burada kısaca anlattığım eski bisikletimi toplama hikayem aslında 4 ay gibi bir zamanımı aldı.her gün iş dönüşü evde bisikletlerim için ayırdığım odamda büyük bir zevkle yaptım.2017 nisan ayı havaların ısınmaya başladığı dönemde bisikletim tamamen bitti. güneşli ve güzel bir pazar gününde ankara mavi göl de denedim.
o kadar akıcı ve seri olmuşki eski hantal halinde eser yoktu. vites ayarını bile mm.hesabıyla yapmışım gibi kusursuzdu.tek problem eski gidon boğazını söküp oversize gidon boğazı taktığımdan biraz fazla eğilerek sürmek zorunda kalıyorsunuz buda belli bir süre sonra ciddi rahatsızlık veriyor.bu sorunuda ayarlanabilir gidon boğazı ile çözdüm artık kusursuz.
*maliyet:40tl mutluluk:100
not: çelik kadro olmasına rağmen ağırlık 10,5kg.
Umarım benim gibi bisikletsever birkaç arkadaşıma azda olsa fikir sunmuşumdur.
Velhasıl projemi hayata geçirmek için kolları sıvadım, hali hazırda bir bisikletim oldugundan elimde bisikletimin güncellediğim parçalarından çıkmalar vardı ve ayrıca 250-300tl gibi bir bütçe ayırarak işe başladım.
Tamamen hayal gücümle aklıma bir renk dağılımı çizdim ve bunu yapmaya karar verdim.
Yapılacaklar/Yaptıklarım;
1-Bisikleti parçalara ayırmak
/bisikleti parçalara ayırdım baya zorlandım çünkü eski bir bisikletin yıllanmış furç seti ve çıkmayan bir göbek söz konusu.elimde her türlü alet edavat olmasına rağmen beceremediğim için performans bisiklet - sadun abiden destek aldım biraz zorlansakta çıkardık.
*maliyet:yok
2-boyalarını sökmek
/hırdavatçıdan 1lt boya sökücü jel, tel fırça ve zımpara aldım çok fazla uğraştırmadan 1 saat içerisinde kadro maşa ve gidondaki boyaları tamamen çıkardım.tel fırça ile heryerlerini fırçaladım ve daha sonra boyanın pürüzsüz olması için zımpara ile geçtim.baya güzel oldu üzerine vernik atıp bu şekilde bile binilebilirdi
*maliyet:25tl
3-kromaj kaplama ve polisaj işlemi
kromaj ve polisaj işlemlerini bir firmada yaptırdım ertesi gün verdiler, burada gidon ve maşa kromaj kaplandı, sele borusu ise polisaj işlemi gördü.
*maliyet:yok
4-200derece fırın boya ile kadronun boyanması
bir firmada fırın boya işlemini gerçekleştirdik.kadro rengini mat siyah olarak belirledim.normalde siyah boya üzeri mat vernik yaptıracaktım ama boya o kadar güzel ve sağlam olduki üzerine direk stickerlarını yapıştırıp vernik atmadan kullanmaya karar verdim.
*maliyet:10tl.
5-eksik parçaların temini
ikinci el ilan sitesinden çok temiz parçalar bulma ümidi ile bir kaç kişi ile görüştüm.trabzonda görüştüğüm bir arkadaş bana 20tlye alacağım aktarıcı vercekti projemi anlatınca 100tl ye elinde çok parça olduğunu hepsini gönderebileceğini söyledi bende kabul ettim. bunun üzerine 1 adet 48 36 26 shimano aynakol, 1 adet acera arka aktarıcı,1 adet ön altus aktarıcı 3 adet 8li 1 adet 8li megarange , 8li uyumlu zincir, 1 çift pedal, 1 çift elcik yolladı
*maliyet:azcık aştım sadece bu kısımda yaklaşık 300tl harcadım.
6-toplama işlemi
burada ara ara performans bisiklet sadun abiden destek aldım.sağolsun hiç kırmadan yardımcı oldu.
*maliyet:yok
7-Logo Tasarımı, Grafik ve Stickerların Hazırlanması
tabikide uğraşıp emek verdiğim bu bisikletin ismini ben vermeliydim böyle birşeye hiç düşünmeden kızımın ismini koymak istedim ve logo çalışmamıda bu yönde yaptım.kızımın ismi ''ayşıl'' hal böyle olunca ayşıl ismi bisiklette pek bir abes duracaktı, bende ismin içerisine bir gizem katarak ingilizce telafuza en yakın ''i-chill'' koymaya karar verdim.malum chill anlam olarak soğukluğu çağrıştırdığından logo çalışmamıda bu yönde yaptım.resimlerde mevcut. stickerların rengini ise parlak aynalı gümüş folyodan yaptım.elimde folyove makinesi olduğundan bunada bir ücret vermedim.
*maliyet:yok
8-deneme sürüşü (en sevdiğim)
burada kısaca anlattığım eski bisikletimi toplama hikayem aslında 4 ay gibi bir zamanımı aldı.her gün iş dönüşü evde bisikletlerim için ayırdığım odamda büyük bir zevkle yaptım.2017 nisan ayı havaların ısınmaya başladığı dönemde bisikletim tamamen bitti. güneşli ve güzel bir pazar gününde ankara mavi göl de denedim.
o kadar akıcı ve seri olmuşki eski hantal halinde eser yoktu. vites ayarını bile mm.hesabıyla yapmışım gibi kusursuzdu.tek problem eski gidon boğazını söküp oversize gidon boğazı taktığımdan biraz fazla eğilerek sürmek zorunda kalıyorsunuz buda belli bir süre sonra ciddi rahatsızlık veriyor.bu sorunuda ayarlanabilir gidon boğazı ile çözdüm artık kusursuz.
*maliyet:40tl mutluluk:100
not: çelik kadro olmasına rağmen ağırlık 10,5kg.
Umarım benim gibi bisikletsever birkaç arkadaşıma azda olsa fikir sunmuşumdur.
Dosyalar
-
IMG_0128.JPG111,5 KB · Okunma: 729
-
IMG_0131.JPG95,7 KB · Okunma: 648
-
IMG_0135.JPG97,4 KB · Okunma: 616
-
IMG_0136.JPG110,4 KB · Okunma: 620
-
IMG_0137.JPG102,6 KB · Okunma: 611
-
IMG_0249.JPG94,8 KB · Okunma: 603
-
IMG_0250.JPG95,3 KB · Okunma: 603
-
IMG_0252.JPG95,9 KB · Okunma: 616
-
IMG_0254.JPG114,8 KB · Okunma: 598
-
IMG_0255.JPG91,6 KB · Okunma: 600
-
IMG_0256.JPG107,2 KB · Okunma: 595
-
IMG_0291.JPG113,7 KB · Okunma: 601
-
IMG_0292.JPG122,8 KB · Okunma: 602
-
IMG_0294.JPG115,2 KB · Okunma: 621
-
IMG_0345.JPG118 KB · Okunma: 650
-
IMG_0377.JPG95,2 KB · Okunma: 635
-
IMG_0378.JPG96 KB · Okunma: 610
-
IMG_0379.JPG107,6 KB · Okunma: 602
-
IMG_0380.JPG100 KB · Okunma: 602
-
IMG_0381.JPG98,3 KB · Okunma: 619
-
IMG_0503.JPG158,5 KB · Okunma: 600
-
IMG_0505.JPG194,9 KB · Okunma: 609
-
IMG_0508.JPG170,7 KB · Okunma: 597
-
IMG_0509.JPG178,1 KB · Okunma: 637
-
IMG_0511.JPG239 KB · Okunma: 683
-
IMG_0512.JPG209,1 KB · Okunma: 626
-
IMG_0513.JPG202,3 KB · Okunma: 596
-
IMG_0514.JPG202,1 KB · Okunma: 608
-
ichill.jpg29,7 KB · Okunma: 583