Scudo Sports

Eski bisikletten canavar çıkarmak!

danceros

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Ekim 2016
Mesaj
421
Tepki
997
Yaş
42
Şehir
Ankara
İsim
Mehmet
Bisiklet
Cube
Merhabalar, 2016 Aralık Ayında Uzun zamandır aklımda olan her sene ertelediğim bir proje vardı ''eski bisikletimi yeni donanımlarla ve yeni boya ile mükemmel bir klasik bisiklete dönüştürmek'' evet, kışın bisiklete daha az bineceğim için bisikletle ilgili bir uğraş yapmak istedim çünkü bu iş gerçekten beni mutlu ediyor.

Velhasıl projemi hayata geçirmek için kolları sıvadım, hali hazırda bir bisikletim oldugundan elimde bisikletimin güncellediğim parçalarından çıkmalar vardı ve ayrıca 250-300tl gibi bir bütçe ayırarak işe başladım.

Tamamen hayal gücümle aklıma bir renk dağılımı çizdim ve bunu yapmaya karar verdim.

Yapılacaklar/Yaptıklarım;

1-Bisikleti parçalara ayırmak

/bisikleti parçalara ayırdım baya zorlandım çünkü eski bir bisikletin yıllanmış furç seti ve çıkmayan bir göbek söz konusu.elimde her türlü alet edavat olmasına rağmen beceremediğim için performans bisiklet - sadun abiden destek aldım biraz zorlansakta çıkardık.

*maliyet:yok

2-boyalarını sökmek

/hırdavatçıdan 1lt boya sökücü jel, tel fırça ve zımpara aldım çok fazla uğraştırmadan 1 saat içerisinde kadro maşa ve gidondaki boyaları tamamen çıkardım.tel fırça ile heryerlerini fırçaladım ve daha sonra boyanın pürüzsüz olması için zımpara ile geçtim.baya güzel oldu üzerine vernik atıp bu şekilde bile binilebilirdi :)

*maliyet:25tl

3-kromaj kaplama ve polisaj işlemi

kromaj ve polisaj işlemlerini bir firmada yaptırdım ertesi gün verdiler, burada gidon ve maşa kromaj kaplandı, sele borusu ise polisaj işlemi gördü.

*maliyet:yok

4-200derece fırın boya ile kadronun boyanması

bir firmada fırın boya işlemini gerçekleştirdik.kadro rengini mat siyah olarak belirledim.normalde siyah boya üzeri mat vernik yaptıracaktım ama boya o kadar güzel ve sağlam olduki üzerine direk stickerlarını yapıştırıp vernik atmadan kullanmaya karar verdim.

*maliyet:10tl.

5-eksik parçaların temini

ikinci el ilan sitesinden çok temiz parçalar bulma ümidi ile bir kaç kişi ile görüştüm.trabzonda görüştüğüm bir arkadaş bana 20tlye alacağım aktarıcı vercekti projemi anlatınca 100tl ye elinde çok parça olduğunu hepsini gönderebileceğini söyledi bende kabul ettim. bunun üzerine 1 adet 48 36 26 shimano aynakol, 1 adet acera arka aktarıcı,1 adet ön altus aktarıcı 3 adet 8li 1 adet 8li megarange , 8li uyumlu zincir, 1 çift pedal, 1 çift elcik yolladı :) performans bisikletten 1 adet çin göbekli ön jant, 1 adet shimano göbekli arka jant, furç seti gidon boğazı, teller ve kablolar, aktifpedaldan bir çift slick lastik, decathlondan 1 çift iç lastik, işlem tamam :)

*maliyet:azcık aştım sadece bu kısımda yaklaşık 300tl harcadım.

6-toplama işlemi

burada ara ara performans bisiklet sadun abiden destek aldım.sağolsun hiç kırmadan yardımcı oldu.

*maliyet:yok

7-Logo Tasarımı, Grafik ve Stickerların Hazırlanması

tabikide uğraşıp emek verdiğim bu bisikletin ismini ben vermeliydim böyle birşeye hiç düşünmeden kızımın ismini koymak istedim ve logo çalışmamıda bu yönde yaptım.kızımın ismi ''ayşıl'' hal böyle olunca ayşıl ismi bisiklette pek bir abes duracaktı, bende ismin içerisine bir gizem katarak ingilizce telafuza en yakın ''i-chill'' koymaya karar verdim.malum chill anlam olarak soğukluğu çağrıştırdığından logo çalışmamıda bu yönde yaptım.resimlerde mevcut. stickerların rengini ise parlak aynalı gümüş folyodan yaptım.elimde folyove makinesi olduğundan bunada bir ücret vermedim.

*maliyet:yok

8-deneme sürüşü (en sevdiğim)

burada kısaca anlattığım eski bisikletimi toplama hikayem aslında 4 ay gibi bir zamanımı aldı.her gün iş dönüşü evde bisikletlerim için ayırdığım odamda büyük bir zevkle yaptım.2017 nisan ayı havaların ısınmaya başladığı dönemde bisikletim tamamen bitti. güneşli ve güzel bir pazar gününde ankara mavi göl de denedim.

o kadar akıcı ve seri olmuşki eski hantal halinde eser yoktu. vites ayarını bile mm.hesabıyla yapmışım gibi kusursuzdu.tek problem eski gidon boğazını söküp oversize gidon boğazı taktığımdan biraz fazla eğilerek sürmek zorunda kalıyorsunuz buda belli bir süre sonra ciddi rahatsızlık veriyor.bu sorunuda ayarlanabilir gidon boğazı ile çözdüm artık kusursuz.

*maliyet:40tl mutluluk:100


not: çelik kadro olmasına rağmen ağırlık 10,5kg.
Umarım benim gibi bisikletsever birkaç arkadaşıma azda olsa fikir sunmuşumdur.
 

Dosyalar

  • IMG_0128.JPG
    IMG_0128.JPG
    111,5 KB · Okunma: 729
  • IMG_0131.JPG
    IMG_0131.JPG
    95,7 KB · Okunma: 648
  • IMG_0135.JPG
    IMG_0135.JPG
    97,4 KB · Okunma: 616
  • IMG_0136.JPG
    IMG_0136.JPG
    110,4 KB · Okunma: 620
  • IMG_0137.JPG
    IMG_0137.JPG
    102,6 KB · Okunma: 611
  • IMG_0249.JPG
    IMG_0249.JPG
    94,8 KB · Okunma: 603
  • IMG_0250.JPG
    IMG_0250.JPG
    95,3 KB · Okunma: 603
  • IMG_0252.JPG
    IMG_0252.JPG
    95,9 KB · Okunma: 616
  • IMG_0254.JPG
    IMG_0254.JPG
    114,8 KB · Okunma: 598
  • IMG_0255.JPG
    IMG_0255.JPG
    91,6 KB · Okunma: 600
  • IMG_0256.JPG
    IMG_0256.JPG
    107,2 KB · Okunma: 595
  • IMG_0291.JPG
    IMG_0291.JPG
    113,7 KB · Okunma: 601
  • IMG_0292.JPG
    IMG_0292.JPG
    122,8 KB · Okunma: 602
  • IMG_0294.JPG
    IMG_0294.JPG
    115,2 KB · Okunma: 621
  • IMG_0345.JPG
    IMG_0345.JPG
    118 KB · Okunma: 650
  • IMG_0377.JPG
    IMG_0377.JPG
    95,2 KB · Okunma: 635
  • IMG_0378.JPG
    IMG_0378.JPG
    96 KB · Okunma: 610
  • IMG_0379.JPG
    IMG_0379.JPG
    107,6 KB · Okunma: 602
  • IMG_0380.JPG
    IMG_0380.JPG
    100 KB · Okunma: 602
  • IMG_0381.JPG
    IMG_0381.JPG
    98,3 KB · Okunma: 619
  • IMG_0503.JPG
    IMG_0503.JPG
    158,5 KB · Okunma: 600
  • IMG_0505.JPG
    IMG_0505.JPG
    194,9 KB · Okunma: 609
  • IMG_0508.JPG
    IMG_0508.JPG
    170,7 KB · Okunma: 597
  • IMG_0509.JPG
    IMG_0509.JPG
    178,1 KB · Okunma: 637
  • IMG_0511.JPG
    IMG_0511.JPG
    239 KB · Okunma: 683
  • IMG_0512.JPG
    IMG_0512.JPG
    209,1 KB · Okunma: 626
  • IMG_0513.JPG
    IMG_0513.JPG
    202,3 KB · Okunma: 596
  • IMG_0514.JPG
    IMG_0514.JPG
    202,1 KB · Okunma: 608
  • ichill.jpg
    ichill.jpg
    29,7 KB · Okunma: 583
Scudo
Fevkaledenin fevkinde bir eser olmuş. Şunu söylemeden de geçmek istemiyorum. Bu bir restorasyonsaki en alasından öyle görünüyor peki @mariokaldato nam şöhretli lümpenentelijansiyanın yapmış olduklarını biz nasıl tanımlayacağız.
 
Maşallah çok şık bir bisiklet olmuş. Hocam orijinal maşayı kullanmadınız sanırım. Bende de bunun kırmızısından var ve kısmet olursa bu yaz sizinki gibi bir toplama işine girmeyi planlıyorum. Son halinde maşaya bakınca oirjinaline pek benzetemedim. Sanayide maşaya bir operasyon mu yaptırdınız merak ettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: danceros
@danceros dostum eline saglik o kadar begendim ki @mehmetsunu nun soktugu laflari bile hissetmedim. Gercekten harika bi restorasyon cikarmissin. Agirligi da mukemmel ben sasirdim valla neden dersen kayincomunda olsa halihazirda bir bisan montaincat kullaniyorum fakat o asiri agir en az 20 kilo vardir. "_Celik yada Demir bisikletler agir olur haci yeaa" cılara mutis bir darbe indirdik desene :D bende arkadasima full celik bir tur bisiklet topladim daha yeni . oda pedalsiz bagajssiz 10 kilo filandir en fazla.
Bu resimde icine oturmasi dilegimle sayin @mehmetsunu serefine gelsin keh küh :D
2017-12-02_15-47-16_HDR.jpg bu kayincomun bisan montain cat.i
Buda yeni topladigim mtb den bozma tur bisikleti
2017-11-13_16-08-06_HDR.jpg
 
nikelaj ve mat siyah çok güzel bir görünüm sergilemiş, mobstel(detroit) modifikasyon arabaları gibi olmuş
Lincoln-Continental-1968-Mobsteel-Murdered-Out-Side2_sm-600x303.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: danceros
İmkan varsa yaratıcılıkta vardır elinize sağlık yaratıcılığınıza hayran kaldım...
 
  • Beğen
Tepkiler: danceros
@danceros harika olmuş iyi günlerde kullanmanız dileğiyle... Ben de bu tip eski bir bisan üzerine drop bar takip Fuji touring benzeri bir canavar oluşturmak istiyorum ama öğrenci olduğum için bütçe sıkıntısı cekiyorum. :)
 
grafik tasarımcı olduğumdan ankara ostim sanayisinde hemen hemen her meslekten tanıdıklarım var bu sebepten kromaj ve polisaj işlemlerini tanıdığım bir firmada yaptırdım ertesi gün verdiler, burada gidon ve maşa kromaj kaplandı, sele borusu ise polisaj işlemi gördü.
 
@efeozata
?
Selam nedir bu yanki mi oldu ? :D
 
hocam elinize sağlık başarılı bi çalışma olmuş :harika: bizimde ostimde tanıdıklarımız olabilirmi acaba zorlasak :D
 
tebrikler. elinizdekileri çöpe atmayıp, daha iyi kullanılabilecek bir hale getirdiniz. keyifli pedallamalar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: danceros
Merhaba, elinize sağlık, restorasyon başarılı olmuş.

Bisikletin orijinal hali kaç kg idi? Gördüğüm kadarıyla üst düzey komponentler kullanılmadan ağırlık oldukça azaltılmış durumda. Ağırlığı azaltan parçalar hangileridir?
 
  • Beğen
Tepkiler: danceros
@emir yakup bulut

hocam bu söyledikleriniz gerçekten aklımın ucundan geçmedi. ben sadece neden ücret verilmediğine sebeb olarak açıklamasını peşinen yaptım. oraya sadece ücret yok diye yazsaydım bu defa sebebini soracaktınız. ama yyinede yanlış anlamalara mahal vermemek adına o kısımları kaldırıyorum. teşekkür ederim fikriniz için.
 
@danceros gidon boğazını 1-1/8 boğaza çevirebilmek için ne kullandınız, fotoları ve marka model bilgisi alabilir miyim? Ben de bir beldesan integra yı adam etmeye çalışyorum. Ama gidon için bir çare henüz bulamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: danceros
@danceros
Dostum forum ortaminda biz genelde birbirimize takiliriz saka maksatli tabi . Genel olarak arkadaslar takilmislar sana hehe

@Onur Alp İNAN
Boyle bisey mi ariyorsunuz acaba ? Yeni tip gidon bogazi takmak icin boyle adaptorler var vidali furc takimlari icin
received_1459472294063405.jpeg
 
Geri