Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Eski çelik yol bisikleti kadrosundan tur bisikleti yaoma hakkindaki düşünceleriniz

Hi-ten çelik ile cr-mo alaşım çeliği ayırmak lazım çelik var çelik var.
 
Scudo
Hi tensile= market bisikleti. Yukarıdaki resimdeki randonneur ise muhtemelen cromoly dir.
 
Sabırsız birisiniz,çelik sabır ister.Her Çelik bir değildir,amaca en iyi hizmet edeni bulmak lazımdır.
 
Benim bu planim hemen yapilacak bir sey degil kardesim en az 2 yil var para biriktiricem kisacasi her sey nasip

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bu konuda bilgili isen fikirlerini paylasirsan sevinirim

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bende bir celik bisiklet var, single olarak kullaniyorum. Aldigim kisi tur amacli kullaniyormus.
Oyle agir falan da degil. Yol jantli, ince lastikli, dropbarli, vitessiz single hali 10,40 kg.. Kadrodan alacagim verime gore ileride tur bisikletine donusturmeyi dusunebilirim ki o zaman da max agirligi 13 kg civari olacaktir (lastik, jant, vites, aynakol, bagaj ilavesinden kaynakli agirlik farki) ki tur bisikleti icin bence normal, hatta olumlu sayilabilecek bir agirlik.
Extrasi da saglamligi olur. Alu ve carbona hicbir zaman guvenemedim. Zira celik bisiklette tur esnasinda olusabilecek bir kirilma veya hasari sanayide kaynakciya bile goturup telafi edebiliriz. Eski hale getiremesek bile en azindan yolda kalmamis oluruz.
Celik kadrolarin ust borusunun düz olmasi, extradan kadroya monte etmek isteyebilecegimiz canta, suluk vs gibi aksesuarlarin daha stabil bir sekilde durmasi icin kolaylik sagliyor.
Ben acikcasi yeni jenerasyon city bike'larin ust borusundaki egimden pek hoslanmiyorum. Ki surly gibi tur bisikleti markalarinda genelde ust borularin yere paralel oldugu gorulmekte. Kalite ve imajini oturtmus markalarin da bu kadro seklinde israrci olmalarinin bir nedeni olmali.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S. ve berktx
Bu drop bar lar bel agritmiyormu ? Birde turlarda kullanılacak .
 
@mfmayliba

aksine drop bar 3 4 tutuşu kesin sağladığından ele, bele ve omuzlara binen yük her pozisyonda değiştiği için yormaktan ziyade daha tatlı keyifli bir sürüş veriyor, rüzgar olduğu zamanlarda da droplardan tutunca düz gidon gibi rüzgar sizi geriye o kadar fazla ittirmiyor

@furkan.furkandem forumda biri (şu an hatırlamıyorum) 1979 yapımı olması lazım aynen böyle klasik kadrolu beyaz yol bisikleti vardı, bisikleti aynen sizin düşündüğünüz gibi (ön bagaj yoktu sanırım) yapmış, baya baya yıllar boyu turlar yapıyormuş. Konusunu şimdi bulamadım ama çelik kadroyu iyi seçerseniz sizi asla ama asla üzmez.

Bana göre "İYİ" bir kadro seçtikten sonra güvenilir jant seti seçerseniz diğer parçaların çok da bir anlamı kalmayacaktır. Sizi kadro ve jantlar taşır o yüzden diğer sıkıntılar tur sırasında rahatça yedek parçalarla halledilebilir. Çelik kadronuzun güzel tarafı ise pazar olmadığı taktirde hemen aynı gün içerisinde tamir ettirebilmenizdir ki zaten kadro kırma hikayeleri yok artık hepimiz bilinçli sürücüyüz...

Ama işin başı tertemiz ve iyi bir kadro seçmek çünkü bütün ekipmanları üzerine dizmeye güvenebilmelisiniz. Kesinlikle iyi kadro bulmalısınız iyi araştırıp çok seçenek görmelisiniz yoksa pişmanlıklar sizi bekler. İyi bir kadro aldığınızda keyifli turlar ve hikayeler sizin anı defterinize altın harflerle yazılır diye düşünüyorum
 
@mfmayliba
Agritmaz. Tur bisikletlerinde kullanilan dropbarlar yol bisikletindeki gibi aero pozisyonda degil, yuksek durus pozisyonunda kullanilir. Yol ile tur bisikletinin kadro ergonomisi apayridir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mfmayliba
Celik yol bisikletlerinde bagaj takmak icin üst catalda delik yok bunun icin ne yapilabilir üst catala delik acilsa birsey olur mu ?

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Selam,
sırasıyla yardımcı olabildiğim kadar fikirlerimi sunayim. İlk olarak görselde örneği verilmiş bisiklet bir Randonneur örneği olmakla beraber güncel bir bisikletten materyal harici bir fark gözetmeksizin üretilmiş olan (büyük olasıkla fitting ve el yapımı), herhangi bir geçmişi bulunmayan yeni bir bisiklet. Ağırlık algısı konusuna gelincede 70'lerin son çeyreğini de buna dahil edersek üst düzey boru üreticilerinin bulunduğu dönemlerde alternatifi olan kompozit aluminyum ya da karbon bileşenli kadroların ağırlığına eş değer, hatta bu değerlerin daha da altına denk düşecek ağırlıklara sahip kadrolar geliştirdiğini de gözlemlemek mümkün.
örnek
Ancak bunu bisikletlerin kullanım amaçlarına göre kategorize ettiğimizde, ki söz konusu olan bir bisiklet Randonneur ise öncelikler sırasında hafiflik bu bisikletlerde "sağlamlık" olgusunun oldukça altında kalan bir kriterden farksızdır. O sebeple en başından ağırlık üzerine kaygılar gütmekten öte sağlamlık ve parçaların birbiri ile uzun km'lerce sorunsuz ve uyumlu çalışabilirliği en ön planda tutulmalıdır. Bu tarz bir bisikleti eski bir bisiklet ya da kadro setten revize etme konusuna gelince de elbette beklentiler doğrultusunda en uygun normlara yakın kadroyu bulduktan sonra olmaz diye bir şey yok. Kadro üzerinde uygun fren, vites ve bagaj bossları/pivotları konuçlandırıldıktan sonra Randonneur bir bisiklet için geriye dikkat edilmesi gereken sadece teker ve lastik Ø (650b / 700c) / taban ve yanak kalınlıkları kaynaklı noktalara da dikkat edildiği takdirde standart bir bisiklet kurulumundan farklı prosesler kalmayacaktır. Son olarak maşa ya da kadro üzerine delik açmak konusunda, delik açılıp vida/boss için hatve açılabilecek bir parça kadro / maşa ya da diğer bileşenler üzerine adapte edilebilirse tabii ki mümkündür. Aksi durumda ise bu konuda bilgi ve birikime sahip olmayan normal bir kullanıcı iseniz girişilmemesi gereken ayrıntılardır.
 
Doğukan Aksu agabey kaç günlerdir senin bu konu hakkinda yorum yapmani bekledim öncelikle bize sunduğun bu parlatici bilgiler icin cok tesekkürler benim ileride yapmak istediğim bisiklet tam olarak bu fakat uyvun kadro ve diğer parcalar hakkinda yeterince bilgili olmadigim yönünde düşüncelerim var. İlerleyen vakitlerde bu konular hakkinda beni bilgilendirip yardımcı olursaniz cok sevinirim. Bu arada mesleğiniz benim diğer hayalim umarim ki bu hayalim gerceklesir . cok saolun

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@furkan.furkandem

Ust catallari genelde ince oldugundan kadroya zarar verme olasiliginiz oldukca yuksektir.
Onun yerine farkli materyaller ile sabitleme yolu secilebilir. Yapi marketlerde satilan kelepceler bu alanda kullanilabilir. Veya daha farkli alternatif cozumler uretilebilir. Kafa yormak lazim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yetkin
@furkan.furkandem bence alacaksınız ilk önce Randenneur tarzı bisiklet almalısınız . Zaten burda asıl beklenti ;Sağlam kadro ve maşa olmalı. Bu sayede kaynak ve delik açma gibi riskli işlerden kurtulmuş olursunuz.
 
Sizde haklisiniz ben biraz arastirma yapayim tesekkurler

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri