Bende bir celik bisiklet var, single olarak kullaniyorum. Aldigim kisi tur amacli kullaniyormus.
Oyle agir falan da degil. Yol jantli, ince lastikli, dropbarli, vitessiz single hali 10,40 kg.. Kadrodan alacagim verime gore ileride tur bisikletine donusturmeyi dusunebilirim ki o zaman da max agirligi 13 kg civari olacaktir (lastik, jant, vites, aynakol, bagaj ilavesinden kaynakli agirlik farki) ki tur bisikleti icin bence normal, hatta olumlu sayilabilecek bir agirlik.
Extrasi da saglamligi olur. Alu ve carbona hicbir zaman guvenemedim. Zira celik bisiklette tur esnasinda olusabilecek bir kirilma veya hasari sanayide kaynakciya bile goturup telafi edebiliriz. Eski hale getiremesek bile en azindan yolda kalmamis oluruz.
Celik kadrolarin ust borusunun düz olmasi, extradan kadroya monte etmek isteyebilecegimiz canta, suluk vs gibi aksesuarlarin daha stabil bir sekilde durmasi icin kolaylik sagliyor.
Ben acikcasi yeni jenerasyon city bike'larin ust borusundaki egimden pek hoslanmiyorum. Ki surly gibi tur bisikleti markalarinda genelde ust borularin yere paralel oldugu gorulmekte. Kalite ve imajini oturtmus markalarin da bu kadro seklinde israrci olmalarinin bir nedeni olmali.