Mustafa Zeybek
Bike destroyer
- Kayıt
- 10 Aralık 2016
- Mesaj
- 2.868
- Tepki
- 5.692
- Şehir
- Denizli
- İsim
- Mustafa
- Başlangıç
- 2016—17
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Bu çeviriyi aylar önce başka bir konu başlığı altında @Serkan Mıstınoğlu nun bunu birisi çevirse harika olur demesi ilen yapmıştım. Az önce birine göstermem gerekti ama uzun süre aradım. Hem kenarda dursun, hem yeni üyeler okusun diyerekten konu haline getirmeye karar verdim.
Esası: (link)
Frenler adamakıllı nasıl kullanılır?
İşbu gidonun üzerindeki 2 fren kolunu kullanmayı bilmek, bir bisikletçinin geliştirebileceği en büyük yeteneklerden biridir. Dan Fleeman' ın büyük öğretisi, bu konunun temellerini doğruca anlatıyor.
Fleeman " birçok kişi frenlerini çok sert kullanıyor, özellikle bayır aşağı gidenler." diyor. Yol bisikletinde frenleri bam diye asılmaya hiç ihtiyacın yok, alp dağlarından saatte 100 km hızla inerken bile. Kontrollü frenlemenin anahtarı hafif frenlemektir.
Peki hangi frenin kullanımı daha önemlidir? Fleeman "yapılacak en iyi şey ön freni sıkmaktır. Ön fren daha güçlü olduğu için hızını kontrol etmene daha iyi yardımcı olur. Kendini ön freni kullanmaya alıştır. Böylece bisikletini kontrolün altına alacaksın. Arka freni sadece hafifçe sık." diyor.
Peki yokuş aşağı inerken vücut ağırlığını geriye doğru kaydırmak kullanışlı bir teknik midir? Freeman vücudunuzun üst kısmını kullanmayı şiddetle tavsiye ediyor fakat biraz değişik bir şekilde. Herkes aerodinamiden bahsediyor fakat aniden doğrulursanızhızınızı saatte 8-9 km azaltabilirsiniz.
(karşıdan esen rüzgara karşı yelken açmak gibi düşünün.) hobi olarak ağırlığınızı yine arkaya kaydırın ama buna diretmeye gerek yok.
İhtiyacınız olanlar:
Paniklemeyin!
Frenleri yavaşça sıkın. (abanmayın)
Ani hareketlerden kaçının.
Vücut ağırlığınızı da kullanın.
Pekala, çok çok hızlı bir şekilde iniş yapıyoruz ve viraj gördük, şimdi ne yapacağız? Fleeman düzlük veya iniş gözetmeksizin aynı şeyi tavsiye ediyor : " Virajdan yapabildiğin kadar hızlı bir şekilde çıkmak istersiniz. Öyleyse Viraja girmeden önce ne kadar yavaşlamanız gerektiğini hesaplayın. Frenlemeyi Viraja gelmeden önce yapın."
Elbette başka sürücülerin de olduğu bir durumda işler değişir.(grup sürüşü, yarış) Fleeman " birkaç sürücüyle çok yakın olacaksın ve fren yaparken diğer sürücülerin tekerinden uzak durman gerekecek.
Ani fren yapmak da arkaya doğru etki edecektir. Sen ani fren yaptığın için arkandaki de yapmak zorunda. Onun arkasındaki de, onun arkasındaki de. O yüzden yakın sürüşlerde ani fren yapmayın.
Grup sürüşlerinde en kritik şey panik yapmayıp mümkün olduğunca sakin kalmaktır.
Hazır panik yapmaktan bahsetmişken, hepimiz yoldaki çakıllarla, yağlarla ve diğer engellerle karşılaşıyoruz. Peki her engebeli yüzeyde fren yapmalı mıyız? Eğer gidonu yönlendiremiyorsanız arka freni kullanmalısınız( engebeli bir yerde ön freni kullanırken manevra kabiliyetinin azalmasından bahsediyor sanırım)
Eğer çakıl, yağ, ıslak zemin gibi şeyler farkederseniz çoğu zaman en iyisi fren yapmamaktır. Eğer fren yapacaksan arka freni kullan ki bisikletin ön tarafı ıslanmasın. (burada v frenli bisikletlerden bahsetmiş. Jant ıslanırsa frenler tutamayacağı için böyle demiş. Disk frenler için geçerli değil
)
Anahtar noktalar
Grup sürüşlerinde etrafındaki insanların farkında ol ve frenlerini hafif hafif kullan.
Eğer Viraja yaklaşıyorsan, bütün frenlemeyi viraja girmeden yaptığından emin ol. Böylece viraja daha pürüzsüz girersin ve çıkışta patlamaya hazır olursun (hızını gereğinden fazla azaltmadan virajı alabilirsin)
vites kolundan(yolcular kusuruma bakmasın adını bilmiyorum
) dropbardan tutman farketmeksizin bir parmağın frende olsun. (dağcılar için de geçerli) günümüz frenlerinin çoğunda bir ya da iki parmak kullanarak duracak gücü elde edebilirsin.
Rahatlamaman için hiçbir sebep yok. Gidonu sıkıca kavra ve yolda karşılaşacağın durumlar için ne kadar fren yapmak gerektiğinin bilincinde ol( bol bol antrenman)
Kaygan yüzeyde fren yapman gerekirse sadece arka freni kullanmaya çalış. Bu bisikletinin önünün kaydırıp yoldan çıkma ihtimalini azaltacaktır. (buradaki mantık şu: bisikletin arkası kayarsa toplayabirsin ama önü kayarsa kendini direk yerde bulursun)
Eğer bayır aşağı gidiyorsan dik oturarak vücudunu rüzgara karşı "hava freni" olarak kullanabileceğini aklında bulundur.
Ekleme: birkaç pürüz giderildi ve hava freni olayının gerçekten işe yaradığını söyleyebilirim. Lastikler de frenlemekte önemli bir etken ama konumuz elimizdeki malzemeyi kullanarak frenlemek.
Esası: (link)
Frenler adamakıllı nasıl kullanılır?
İşbu gidonun üzerindeki 2 fren kolunu kullanmayı bilmek, bir bisikletçinin geliştirebileceği en büyük yeteneklerden biridir. Dan Fleeman' ın büyük öğretisi, bu konunun temellerini doğruca anlatıyor.
Fleeman " birçok kişi frenlerini çok sert kullanıyor, özellikle bayır aşağı gidenler." diyor. Yol bisikletinde frenleri bam diye asılmaya hiç ihtiyacın yok, alp dağlarından saatte 100 km hızla inerken bile. Kontrollü frenlemenin anahtarı hafif frenlemektir.
Peki hangi frenin kullanımı daha önemlidir? Fleeman "yapılacak en iyi şey ön freni sıkmaktır. Ön fren daha güçlü olduğu için hızını kontrol etmene daha iyi yardımcı olur. Kendini ön freni kullanmaya alıştır. Böylece bisikletini kontrolün altına alacaksın. Arka freni sadece hafifçe sık." diyor.
Peki yokuş aşağı inerken vücut ağırlığını geriye doğru kaydırmak kullanışlı bir teknik midir? Freeman vücudunuzun üst kısmını kullanmayı şiddetle tavsiye ediyor fakat biraz değişik bir şekilde. Herkes aerodinamiden bahsediyor fakat aniden doğrulursanızhızınızı saatte 8-9 km azaltabilirsiniz.
İhtiyacınız olanlar:
Paniklemeyin!
Frenleri yavaşça sıkın. (abanmayın)
Ani hareketlerden kaçının.
Vücut ağırlığınızı da kullanın.
Pekala, çok çok hızlı bir şekilde iniş yapıyoruz ve viraj gördük, şimdi ne yapacağız? Fleeman düzlük veya iniş gözetmeksizin aynı şeyi tavsiye ediyor : " Virajdan yapabildiğin kadar hızlı bir şekilde çıkmak istersiniz. Öyleyse Viraja girmeden önce ne kadar yavaşlamanız gerektiğini hesaplayın. Frenlemeyi Viraja gelmeden önce yapın."
Elbette başka sürücülerin de olduğu bir durumda işler değişir.(grup sürüşü, yarış) Fleeman " birkaç sürücüyle çok yakın olacaksın ve fren yaparken diğer sürücülerin tekerinden uzak durman gerekecek.
Ani fren yapmak da arkaya doğru etki edecektir. Sen ani fren yaptığın için arkandaki de yapmak zorunda. Onun arkasındaki de, onun arkasındaki de. O yüzden yakın sürüşlerde ani fren yapmayın.
Grup sürüşlerinde en kritik şey panik yapmayıp mümkün olduğunca sakin kalmaktır.
Hazır panik yapmaktan bahsetmişken, hepimiz yoldaki çakıllarla, yağlarla ve diğer engellerle karşılaşıyoruz. Peki her engebeli yüzeyde fren yapmalı mıyız? Eğer gidonu yönlendiremiyorsanız arka freni kullanmalısınız( engebeli bir yerde ön freni kullanırken manevra kabiliyetinin azalmasından bahsediyor sanırım)
Eğer çakıl, yağ, ıslak zemin gibi şeyler farkederseniz çoğu zaman en iyisi fren yapmamaktır. Eğer fren yapacaksan arka freni kullan ki bisikletin ön tarafı ıslanmasın. (burada v frenli bisikletlerden bahsetmiş. Jant ıslanırsa frenler tutamayacağı için böyle demiş. Disk frenler için geçerli değil
)
Anahtar noktalar
Grup sürüşlerinde etrafındaki insanların farkında ol ve frenlerini hafif hafif kullan.
Eğer Viraja yaklaşıyorsan, bütün frenlemeyi viraja girmeden yaptığından emin ol. Böylece viraja daha pürüzsüz girersin ve çıkışta patlamaya hazır olursun (hızını gereğinden fazla azaltmadan virajı alabilirsin)
vites kolundan(yolcular kusuruma bakmasın adını bilmiyorum
Rahatlamaman için hiçbir sebep yok. Gidonu sıkıca kavra ve yolda karşılaşacağın durumlar için ne kadar fren yapmak gerektiğinin bilincinde ol( bol bol antrenman)
Kaygan yüzeyde fren yapman gerekirse sadece arka freni kullanmaya çalış. Bu bisikletinin önünün kaydırıp yoldan çıkma ihtimalini azaltacaktır. (buradaki mantık şu: bisikletin arkası kayarsa toplayabirsin ama önü kayarsa kendini direk yerde bulursun)
Eğer bayır aşağı gidiyorsan dik oturarak vücudunu rüzgara karşı "hava freni" olarak kullanabileceğini aklında bulundur.
Ekleme: birkaç pürüz giderildi ve hava freni olayının gerçekten işe yaradığını söyleyebilirim. Lastikler de frenlemekte önemli bir etken ama konumuz elimizdeki malzemeyi kullanarak frenlemek.