Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Evrim geçiren Salcano XRS 300!

Ali Kılıç 35.5

Çılgın Fixieci (fren yok, vites yok, kural yok)
Kayıt
10 Mart 2015
Mesaj
1.300
Tepki
3.866
Şehir
İzmir
İsim
Ali Kılıç
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Turuncu rengiyle yeni sezonda yollarda! Birkaç bin km daha yapmak için yeniden tasarlandı. Salcano XRS 300 evrim geçirdi! Nasıl olmuş? Yorumlarınızı bekliyorum.

10987441_10153207294112964_8846944093719799587_n.jpg 11102683_10153207293542964_6057376432842727489_n.jpg
 
Scudo
bence güzel olmuş... ön çatalı gri, füme, mavi gibi renklerde yapabilirdin... güle güle bin..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Tam olarak bitmedi! Jantlara parlak açık yeşil jant bandı takacağım. Renk konusunda da turuncuyu seviyorum. Bana pek itici gelmiyor. Orijinal rengi beyaz- kırmızıydı. Kadronun ana hatlarında önerilere açığım.
 
ayrıca belki ilerde şu tip jantlar takabilirsin...
(link)
(link)
 
Turuncu rengi bende beğenmedim ama tek başınayken tabiki.. Renkle bi alıp verememe durumu yok tabiki.. Ama ufak tefek başka renklerde eklense sanırım güzel olacaktır. Özellikle ön çatal diyebilirim
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Jantlar şimdilik aynı kalacak. Daha üst sınıf bir bisiklet alınınca günlük kullanıma uygun olması için arka lastik daha kalın olanıyla değiştirildi. ön lastik de deforme olduktan sonra daha kalın bir lastik ile değiştirilecek. Gidon da flatbar yapılacak. Şimdi ağırlığını azaltmak için sele borusunu alüminyum yapacağım. Flatbar gidon da alüminyum olacak. Ön freni iptal ettim. Ufak tefek bazı şeyleri attım. 11 kg'ye düştü bisiklet. Sele borusu ve gidon da değişince 10 kg ye düşecek kanımca. Bakalım çalışmalar sürüyor.
 
belki bu fotoda fikir verbilir renk açısından;
(link)
 
@erme1984 siyah turuncu uyumu güzel olmuş. Ama ben daha hareketli renkler düşünüyorum. Açık yeşil olabilir mesela!

@Ardaa Tek renk çok itici duruyor. Farkındayım. Olumlu önerilere açığım. Renk önerilerinde uygulanmışı varsa link atın, bakayım.

Kadro çelik. O yüzden ne yaparsan yap daha da düşmez ağırlığı. Olacağı bu kadar ancak. Boyayı kendim yaptım. Yakından bakılınca birkaç boya hatası görülüyor. Onları da farklı renk desenleri ile kapatacağım. Çelik kadronun bir sıkıntısı olduğunu söyleyemem. Ağırlığı da uzun mesafelerde yoruyor. Kısa mesafelerde sıkıntı çıkarmıyor. 50 km üzerine çıktığınızda ciddi sıkıntı. Kondisyonun iyi olsa da ertesi güne pertin çıkıyor.
 
@seffahcabbar
Öncelikle hayirli olsun.
Renk gercekten turuncumu? Bana sanki pembe gibi geldi. Birde ön freni iptal etmeniz bence güvence yönünden pek mantikli degil.
Birde sele borusu ve gidon degsince 11kg'den 10kg'ye düsermi yani o iki parca sizce 1kg fark edermi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
İnce bir alüminyum kullanırsam 250 gr sele borusundan çalarım. gidondan daha az. ikisinden yarım kilo kırsam, bir kilo zayıflamış gibi mutlu olacağım galiba :) İşin aslı gidon ve sele borusu değişiklikleriyle bir kg zayıflayamayacağı açık ve nesnel bir bilimsel gerçek. Ben zayıflayacağını düşünerek kendimi kandırmak istiyorum galiba :)

@Murat Cömez Arka frenin bakımını iyi yapıyorum. Pabuçları sık değiştiriyorum. Bir de benim kullanın alanında güvenliği tehlikeye atacak durumlar çok az. Trafiğin yoğun olmadığı yollarda makul süratlerde kullanıyorum. 2 sene içinde de sadece arka freni kullandım hep. Ön frene hiç ihtiyacım olmadı. Onun için çıkardım ön freni.
 
Dostum selam
Bence şu gidon bandı yerine kullandığın süngerden kurtul.
hatta gidon bandını kadrona uyacak zıt bi renk alırsan bisikletide hareketlendirirsin.
 
Burada bunu bulabildim. Daha iyi bir bandı Ankara'ya gidince bulacağım. Gidon bandı aklımda! Bandı beyaz düşünüyorum.
 
Sele estetik durmuyor. Üzerinde jelli bir pad var sanırım. onu da çıkartmalısın bence
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@seffahcabbar

işte o ikinci renk konusunda kimseye danışmamalısın bence herkesin zevki farklı. Ben yeşil derim ama sen maviyi seversin... O konuda sadece kendi zevklerin önemli. Ama tek söyleyebileceğim evet ikinci bir renge daha ihtiyacı var bisikletin :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Hocam kusura bakmayın ama bu bisiklete yaptığınız 1 kuruş modifiyeyi denize atıp denizden trek madone çıkmasını dilemeniz bence daha mantıklı olur. Eski çalınan bisikletim buydu. SALCANO XRS 300 !! 1. Dünyadaki en ağır yol bisikleti(14 kilo)(yol bisikleti demeye şahitlik ister çelik yığını) 2. Boynunuzu ağrıtacak şekilde dizayn edilmiş orantısız kadro yapısı 3. En dandik malzeme kalitesi,sele borusu çöp,jantlar çöp,lastikler çöp, orta göbek BERBAT( bilyalıdır. bisikletçi rulmanlıya geçerken sıkışan göbeği çıkarmak için presledi ve kadronun birazını kırarak çıkarmak zorunda kaldı) Gidon çöp, kablolar çöp . Tamamen alınması pişmanlık olan fakat o fiyata alınabilecek en iyi bisiklettir. 500 tlye dağ alacağıma kesinlikle bı bisikleti alırdımki almıştım. Verdiği hazzı o paraya kesinlikle hiç bir bisiklet vermez. Lakin çöp bisiklet . Kusura bakmayın ama aylardır birinin salcano xrs 300 ü sormasını ve bunları yazmayı planlıyordum size patladım. Lütfen sizden rica ediyorum uğraşmanız güzel ama bence satın kurtulun ve kendinize güzel bir bisiklet alın! ( Kadrosu ,maşası çelik olmayan)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@Yiğit Alp Okyaylı


İlelebet bu bisiklete binmeyi düşünmüyorum zaten. Daha üst seviye bir bisiklete geçene kadar binilecek sonra da günlük kullanıma düşürülecek bir bisiklet bu benim için. Çok kısa bir süre sonra - 1 yıl- cannondale caad 10 105'e dikey geçiş yapma planım var. XRS 030 tiagra alacaktım bu sene. Bir sene daha bekleyip cannondale caad 10 105 almaya kesin karar verdim. Bisiklet üzerindeki değişikliklere de çok fazla para harcamadım. 75 tl yi geçmedi her şey! Eleştirilerinizde haklısınız. 500 tl lik bisikletten daha ne beklenebilir ki. Bu arada ben 470'e almıştım netten! Orta göbek daha alınır alınmaz değiştirildi. Jant göbekleri de parça bulundukça değiştirilerek rulmanlı yapıldı. Bisiklete makul düzeyde masraf yapıldı. Şimdiye kadar yaptığım toplam masraf - kullanımdan doğan değişiklikler de dahil- (mesela 1150. km de yarılan arka lastik gibi) 150 tl yi geçmedi. Bu arada bu bisikletle uğraşmaktan sadistçe bir zevk aldığımı da itiraf edebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Chucky-1
Hocam dediklerinizi düşündümde aslında siz bu işten zevk alır şeklindesiniz ve yaptıklarınızda güzel modifiyeler banada takdir etmek düşer:) Ve ayrıca karakterinize ve sabrınızada hayran kaldım kimse şevkinizi kıramıyor :)) Bir önemli demek istedim ve tavsiyem olan şey ise, o geçeceğiniz bisiklettede kullananileceğiniz olan aksesuarları en kaliteli alın derim. Mesela bu bisiklete 300 tl lik km sayacı, en güzel farları takmayı çekinmeyin. Kaskınızı kaliteli alın. Spd takın . Lastiklerinizi pro 4 va değiştirebilirsiniz. Bunun gibi çıkartıp bir sonraki bisikletinizlede kullanacağınız malzemeleri şimdiden almanız bence süper olur hem rahat edersiniz. Ama bu sefer bisikleti değiştirmekten vazgeçtim demeyin :) Ayrıca bu biiskleti sürüp kondisyon yapıp cannondale ye geçerseniz, pancar motorundan jet motoruna geçer gibi hissedersibiz birebir yaşanılmış deneyimdir kolay gelsin :)
 
@Yiğit Alp Okyaylı Ata at yemi verilir eşşeğe eşşek! Buna ancak bunlar yapılabiliyor. Attan inip eşeğe binmek iyidir. Normalde ikişer basamak atlayarak ilerlemek lazım; ama ben dört basamak atlayıp geçmek istedim. Bir de günlük kullanım için de yol bisikleti ya da yol bisikletine daha yakın bir şey lazım bana. Cannon'u günlük kullanamam. Bu da günlük kullanımda dursun işte! :)

Bir sonraki bisiklete alacağım şeyleri buna almak mantıksız. Önce bisikletin üzerindeki orijinal lastikleri kullanıp sonra değiştireceğim. Yine de tavsiye için teşekkür ederim.

Bu arada ironi güzel bir söz sanatıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Chucky-1
Geri