Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Fark çok mu ?

Onur ALKAÇIR

Daimi Üye
Kayıt
11 Eylül 2010
Mesaj
241
Tepki
92
Şehir
ankara
Arkadaşlar ben sedona 741 kullanıyorum üzerinde schwalbe black jack var mtb lastiği slick lastiğe geçiceğim çok fark ettiirirmi hız konusunda ve max 75 liralık teker önerilerniz nelerdir ? Şimdiden teşekkürler :=)
 
Scudo
hız konusunda farkeder ama asla 28 jant bir şehir bisikleti kıvamında olmaz (yarış bisikletini saymıyorum bile). ama yine de şehir içinde mtb'nin o kalın ve dişli lastiklerinden sonra çok iyi geleceğine emin olabilirsiniz. ben önceden kullandığım maxxis detonator 26x1.50 lastiklerini öneririm. maxiss zenith'i de beğenenler var. ikisinin de tanesi 45-50 tl civarında. bu tarz lastikleri alırken özellikle ıslak zemindeki performansını araştırmanı öneririrm.
 
Bir konuda denk gelmiştim bir arkadaş hızının yaklaşık olarak 1.5 kat falan arttığını söylemişti. Ayrıca görüntü olarakta oldukça hoş oluyo bence :)
 
kesinlikle hız ve akıcılığı artırır,ebat olarakta inceleceğini varsayarak; arazi şartlarında, hatta kaldırım,çukur yollardaki mazgallara daha karşı daha dikkatli sürüş gerektirir, bisikletin süspansiyon ve jant aksamına zarar verme ihtimali artacaktır, denge tölaransınızda azalır.
 
ben de yeni konu açmadan sorayım.
bende 26x1.75 schwalbe marathon lstikler var. bunun yerine tamamen slick lastik alsam 26x1.50, bana hız getirisi ne kadar olur? yol tutuşunda sorun yaşar mıyım?
 
Bence asfaltta ve asfalt türü virajlarda dişli lastiğe göre yol tutuşu daha iyi, dişli lastiğin yaptığı ses ve titreşimden kurtulmak güzel, akıcılık artıyor, ben 60-55 psi arası 1.6 conti. sport contact kullanıyorum, 180 tpi tam dişsiz patlak koruması var daha patlatamadım. Maxxis xenith ve detonatoru bilmiyorum ancak tpi oranları continentale göre bir hayli düşük. Bisikletin denge ve töleransının azaldığına şahit olmadım, lastik inceldiği için aerodinamiklikte artıyor, mtb lastiğiyle yaptığım herşeyi yapıyorum bu lastiklerle merdiven inişi, yüksekten atlama, ani frenlemelerde arka kalkması vs. hiç sorun yaşamadım. Sadece ilk alışırken mtb lastiğine göre daha konforsuz geldi bunada zamanla alıştım. Çok arazide gezilmiyorsa şehir içi ve uzun turlarda dişli lastikler hammallık.


ben de yeni konu açmadan sorayım.
bende 26x1.75 schwalbe marathon lstikler var. bunun yerine tamamen slick lastik alsam 26x1.50, bana hız getirisi ne kadar olur? yol tutuşunda sorun yaşar mıyım?


1.50 lik lastiklere extra para vermenize gerek yok bence tek getirisi hafiflik olur, lastiğin kaldırdığı max. psi basınca yakın değerlerde hava basarsanız zaten rijitlik yüksek oranda artacaktır. Yol tutuşunda sorun olucağını sanmıyorum.
 
@Murat Uluoğlu
Bu vesileyle ben de sormak istiyorum...:)

Acaba 28 jantın bisikletlerin 26 janta göre çok farkı var mı? Aslında bundan da önemlisi tekerlek çapının büyümesi uzun yollarda avantaj mıdır? Örneğin yokuş çıkarken daha mı az yorar yoksa daha mı fazla?

Hadi ince ve kalın tekerleğin farkı biliyoruz. Şöyle galiba: Tekerlek kalın olunca sürtünme kuvvet fazla oluyor ve hız yapmak açısından yoruyor. Ama yokuşlarda da tutunma gücü düştüğünde biraz yorucu oluyormuş, öyle mi? Ayrıca yokuş aşağı inerken ince ve kalın tekerlek arasındaki farkı da merak etmekteyim. MTB'lerin ağırlıklarından dolayı mı hızlı bir ivmelenme oluyor yoksa mesele kalın lastik olayı mıdır?

Teşekkürler...
 
@Salih Dinçer

28 jant bisiklet 26" mtb ye göre her bir turunu 5 cm önde bitiriyor uzun yolda avantajı bu.
Yokuşlarda eğer söz konusu tutunmaysa, zemin çok stabilize değil ve düzse mtb lastiğine göre daha avantajlı yol lastikleri, yokuş inerken eğer asfalttaysanız bence yine daha avantajlı çünkü lastik daha ince olduğu için bisikleti daha fazla yatırabiliyorsunuz, 60-65 km/h la ciddi virajlara giriyorum mtb lastiğiyle bunu yaparken tedirgin oluyordum. Mtb lastiği zaten toprak zeminler için tasarlanmıştır yoldaki performansı bellidir. Mtb de hızlı ivmelenme açıkcası ince lastikle daha iyi, pedala sağlam asılır veya sağlam bir ön fren yaparsan mtb lastiğine göre çok daha hızlı tepki verip ön yada arka kalkabiliyor. 28" e göre daha seri atak olması veya çabuk ivmelenmesi jantların 26" olmasından kaynaklanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Salih Dinçer
@Salih Dinçer

Aynı vites oranında, daha fazla yol gidiyor 28" lastik. Bu durumda, 28" lastik yokuş çıkarken size daha ağır gelecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Salih Dinçer
@Gökhan Toros
Bu durumda MTB'ye alışmış biri olarak, pedallara yansıyan ağırlığı kabül edilebilir bir seviyede diyebilir miyiz?

Yanlış anlamadıysam bu 5 cm.'lik fark bize hızı getirecek; enerjiyi birim zamanda daha fazla tüketmemizi de...:)
 
Geri