Scudo Sports

Farklı 2 lastik sıkıntı olur mu ?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
7
Tepki
8
arkaya raceking 2.2 taksam öne rubena 1.90 yol lastiği taksam sıkıntı olur mu ?lastik sıkıntım yok farklılık için
 
Scudo
genelde öne kalın arkaya ince takılır


 
hiç sıkıntı olmaz araba olsa yalpalanma yapabilir ama bisiklette yalpalanıcak bir kuvvet oluşturmuyor çünkü 2 teker
 
algılarınızdan dolayı sıkıntı yaşayabilirsiniz bence, yani raceking'in kaymayacağı bir duruma göre hareket ettiğinizde diğer lastik kayabilir vs.
 
cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar:mlk:

@Mert S.
arka tekere fazla yük bindiği için race yi arkaya takarım diye düşünmüştüm
 
@alperK

aslinda biri dişli biri dişsiz lastik o yüzden daha önce deneyen varsa onların yorumunu almalısınız. ama dağ bisikletlerinde yuvarlanma direnci ni düsürmek icin arkaya daha ince lastik takılabiliyor. çünkü asıl yol tutuşunu, arazide dengeyi sağlayan ön lastiktir.


 
@Mert S.
denicem artık olmazsa değiştirir tek tip kullanırım
 
Aslina bakarsaniz kullanilis yerine göre öne ve arkaya farkli lastik takmak gerekir, pek cok yarsici da kosula göre bunu böyle uygular. En azindan ön ve arkanin basinclari farklidir. Sadece bu farkli lastiklerin dogru secilmesi gerekir. Ama özel bir amaciniz yoksa, ne takarsaniz takin, zaten belirli bir amaciniz yok! :) :) ( S. Demirel gibi laf oldu, kusura bakmayin1)
 
Lance Armstrong yarışlarda arkaya 25, öne 23 lastik kullanıyormuş.
Benim Lost Lagoon'da önde 35, arkada 38 lastik var. Herhangi bir sorun yok. Hatta daha güzel ivmeleniyor. Motosikletlerde de daha iyi hızlanma ve tabiri caizse yolu yarma için öne daha ince lastik takılır. Tabi onlarda yüksek bir güç arka tekerden iletildiği için arka geniş ve büyük oluyor.
bu benim canavarın internetten bulduğum resmi:
http://i.imgur.com/fKJcnHl.jpg
Yalnız dikkat etmek lazım. Lastik genişlikleri arasındaki fark yüksek olmamalı. Farklı basınç isteyen lastikler 60-80 takılmamalı...
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Konunun ayrıntısını, avantajını dezavantajını pek bilmiyorum ama Trek bazı 2014 29" bisikletlerinde ön lastiği 2.20 arka lastiği 2.0 olarak kullanıyor bir bildikleri olmalı..
 
Kabaca,dilim döndüğünce anlatayım.

Ön lastik kayarsa kurtuluşun çok zor, düşersin. Akra lastik kayarsa toparlaması kolay.

Güç arka teker vasıtasıyla yere iletildiği için aradaki sürtüne kuvveti, verim için çok önemli.
Lastiğin genişliği, hamur sertliği ve yüzeyinin diş/pürüzlülük yapısı öne çıkıyor.
Tırnaklı,geniş tabanlı lastik daha fazla sürtünme kaybı yaşacatacaktır yani.

Buna göre tercih yapıyor yapanlar ;) Yanlışım varsa düzeltilebilir =)
 
genel prensipte ön tekerin daha fazla yol tutması gerekir. yol bisikletlerinde daha ince lastik daha iyi yola yapışır temas alanı / basınç azaldığı için. Bu da yol bisikletlerinde önde daha ince lastik kullanımına olanak sağlayabilir. Arazi, çim koşullarında işler tersine döner (lastik ile yüzey arasında yuvarlanan, hareket eden parçalar olduğu için daha geniş ve dişli lastik daha iyi yol tutar) ve önde daha kalın lastikler kullanılabilir. Yani kullanım alanlarına göre değişir. Sonuç: yolda ön daha ince olabilir arazide de arka.
Bir de desenli lastiklerde desen tanımı var ki o biraz farklı bir uzmanlık gerektiriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@Mert S.

@Berke Kazankaya
arkadaşlar dağ bisikletlerinde durum ne bilmiyorum ama yanlış bilgi veriyorsunuz sanki.
örnek link verir misiniz?
ön lastik fizik kanunlarına göre daha geniş olmamalıdır. güç aktarımı, yükün arkaya fazla binmesi, rüzgarı ve yolu yarma... gibi nedenlerden ötürü motosiklet, şehir-tur bisikletleri ve yol bisikletlerinde arka geniş takılabiliyor. ön değil. örneklerine önceki mesajımdan bakabilirsiniz
 
@MEHMETALİ

(link)
Details kısmından ön lastiğin 2.20 arka lastiğin 2.0 olduğunu görebilirsiniz. Trek'in bir bildiği vardır deyip susarım. :)
 
önde raceking 2.2 var ,arkada da 1.90 yol lastiği var ,5 km felan sürdüm gayet iyi geldi
 
@MEHMETALİ

Öncelikle kendiniz de araştırabilirsiniz, ilk başta ben de garipsemiştim. Fakat arazi kullanımı ve yol kullanımı farklı oluyor. Arazide ön tekerin önemi çok daha fazla


Mixing/Matching Tyres
Most bikes come with identical tyres front and rear. This is all right for general use, but if you want to optimize your bike, you should consider using different tyres front and rear. The front and rear tyres have different loadings and different requirements.

Narrower Front, Wider Rear
If lightness is the primary goal, tyre width/weight is limited by the risk of pinch cut flats, a.k.a. "snake bites." Since there is more weight carried on the rear tyre, you can get away with a slightly narrower tyre in front than you can in back.
Wider Front, Narrower Rear
A wider front tyre makes sense in many applications, however, when handling and ride comfort are considered. A wider tyre will generally provide better cornering traction than a narrower one, assuming appropriate inflation pressure.
A wider tyre also provides superior shock absorbency. I personally prefer a slightly wider tyre in front, since I suffer from some wrist discomfort on occasion.

Off-Road Issues
Bikes that are used some of the time on loose surfaces often benefit from a wider front tyre, with a fairly aggressive tread, coupled with a somewhat narrower, smoother rear tyre.

The wide, knobby front tyre will provide the all-important front wheel traction. Front-wheel skidding almost always leads to a crash. For riding on soft surfaces, such as sand or mud, a wide front tyre is essential. If the front tyre sinks in and gets bogged down, you're stuck. If the front tyre rolls through a soft patch OK, you can generally power the rear through to follow it.

The narrower, smoother rear tyre will have lower rolling resistance. Since most of the weight is carried by the rear tyre, rolling resistance is more important on the rear than the front. If the rear tyre slips, in most cases the worst that will happen is that you'll have to get off and walk.

This is a great idea that developed out of BMX racing.

Some mountain-bike tyres come in matched sets, with different tread front/rear. The front tyres tend to have the knobs set up more or less parallel to the direction of travel, for improved lateral grip and better steering control. The rears tend to have transverse knobs for driving/braking traction.

kaynak : (link)

Yani Sheldown Brown abimiz diyor ki; Hafiflik ön plandaysa, ön tekere binen yük az olduğundan ön teker daha ince olabilir. Sürüş konforu ve yol tutuşu önemliyse Arkayı daha kalın kullanmanın avantajlı olduğunu, kalın lastiği daha düşük basınçta kullanabileceğimizden özellikle dönüşlerde yol tutuşunun artacağını belirtmiş. ve öndeki kalın lastiğin titreşimleri daha fazla emdiğini söylüyor. Ben de önceki mesajımda yazmıştım yuvarlanma direncini düşürmek için yapıyolar diye, bu yazıda da belirtilmiş, arka tekere daha fazla yük bindiğinden daha ince, daha düz lastik kullanımı yuvarlanma direncini azaltıyor. Bi de demiş ki ön teker kayarsa işiniz zor :) ama arka kaysa en kötü yürürsünüz.

NOT: tamamını çevirmeye üşendim biraz yarım yamalak oldu, affola.
 
teşekkürle arkadaşlar.
sayenizde dağ bisikletleri hakkında yeni bir şey öğrendim:in:
@Berke Kazankaya

@Mert S.
 
Önde 2.10 arkada 2.20 deneyeceğim. Deneyimlerimi ilerde paylaşırım
 
Geri