Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Felt mi Honda mı?

Felt mi Honda cbr 600 rr mı?

  • FELT

    Katılım: 26 45,6%
  • HONDA

    Katılım: 31 54,4%

  • Toplam katılım
    57

amed_doan

Üye
Kayıt
6 Nisan 2012
Mesaj
24
Tepki
6
Şehir
Mersin
İsim
Ahmet
Bisiklet
Salcano
Sayın bisiklet severler, Sizce bir bisiklete 30 bin tl vermek ne kadar mantıklı. Bu kadar para verip İstediğim yerde kullanamayacaksam, çalınma korkusuyla şehirde süremeyeceksem, akşamları evime dönerken istilaya uğrama korkusuyla tedirgin olacaksam niye vereyim bu kadar parayı. Kaldı ki insan gücüyle çalışan bir alet. Salcano assos 50 var bende. fiyatını soranlara 2 diyorum. 200 'e mi aldın diye bakıp çok ucuza almışsın güzel bisiklet diyorlar.2 bin deyince höd diye dona kalıyorlar. bu bulabildiğim en ucuz ama bi o kadar da iyi bir bisiklet diyorum. Dalga geçiyorlar. 30 bine alsaydın ne olacaktı çok merak ediyorum.Bir piskilete 30 bin vermek mantıklımı sizce?

2014-honda-cbr600rr-specs.jpg Spor_5188665.jpg
 
Scudo
Bisiklet bir tutku. Ama yetenle yetinmek bana kalırsa daha mantıklı. Misalen, daha çok şehir içinde kullanan haftada 3-4 defa arazi yapan bir mtb sahibiyim. Deore setim var. Ve bana fazlasıyla yetiyor. Jant göbeklerim xt, oda akışkanlık kalitesinden ötürü. Yarış koşmuyorsam ne yapayım xtrı? Evet güzel durur, vites geçişleri teknolojisi elbette deore a göre daha güzeldir. Ama deore yetiyor mu? yetiyor. Ya da yol bisikleti kullanan bir arkadaş için, yarış koşmuyorsa tiagra yeter mi? Bence fazlasıyla yeter. Bütçesi olan daha iyisine kavuşma isteğinde olan arkadaşlara saygım sonsuz kimseyi eleştirmiyorum.
Ama yarışmıyorsam, bu işten para kazanmıyorsam 30.000 tl gibi bir rakam benim için çok fazla. Ha yarış koşuyorsunuzdur affetmeyin 30-40 verin parayı alın.
 
honda hayat onda
 
  • Beğen
Tepkiler: DOKTORBEY
motor ehliyetim yok ondan sebep FELT diyorum :D (sanki 30.000 TL m var.) 30.000 TL ne demek ya :D
 
  • Beğen
Tepkiler: chnkrmz
@M.Burak KARADAĞ Yarış koşan birine 5-6 bin tl lik bisikletler de yeter abi bence. 30 bin verince bisikletin kendisi yarışmicak ki gene sen pedallicaksın gene kontrol edeceksin . Bazen bu işi abartıyoruz gibi geliyor bana ne dersiniz?

(link)
 
@amed_doan Yol bisikletlerinden pek anlamam. Ama mtb bazında değerlendirecek olursam, maşan ve kadron çok çok önemli. Maşanın darbe emiş kalitesi, kadronun rijitliği. Vites grubunda kaliteyle beraber gelen zincir salınımında azalma, her koşulda rahat vites geçişi, frenlerde frenleme kalitesi. Bunlar hep fiyatla artan özellikler. İllaki bisiklet yarışmıyor, mtb yarışlarında ortalama seviyelerde bisikletlerin üst seviyeleri de tokatladığını gördük ama kaliteyle beraber bisikletin size sağlamış olduğu özgüven de artıyor gibi geliyor bana. Arazide imkanın olurda daha üst grup bir bisikleti kendi bisikletinle kıyaslama imkanın olursa beni daha iyi anlarsın bence :)
 
30 binliraya motormu alınırmış diyip ikinci el iyi bir araba alırım diyenler bile olucaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammed Tutuş
@M.Burak KARADAĞ Evet haklısınız yarışlarda üst modellerin hep önde geldiğini duyduk. ama bu işi piyasanın pahalısı sınıfına girerek hitap ettiği zengin kısımdan para kazanmaya odaklanmış şirketler yapmıyor mu? mesela bir saat ne kadar olabilmeli sizce? orjinal kaçak saatlerin üretici firmanın kendi eliyle kaçak ve tıpatıp aynı model çıkardığını biliyorum ve orjinal kaçak bir saatim var. 230 tl. orjinalinin 6-8 bin tl olduğunu duymuştum. nedir yani bu kadar kat be kat para verilecek şey onu anlamıyorum. kalite diye bahsedilen ürünler gerçekten abartıldığı kadar kaliteli mi? kalite anlayışları bir önceki modelden tasarım farkının olması mı bence hayır. bir bisiklete 30 bin tl verilmez diye düşünüyorum.yani bir 5 binlik bisikletle 30 binlik arasındaki bu 6 katlık teknoloji ve kalite farkının gerçekten olmadığı kanaatimdeyim.
 
Sorunun cevabı çok basit: Tabi ki DUCATİ;)
Baştan söyleyeyim motor tutkunları kızmasın.Kötü söz etmiyorum.:rolleyes:
Karar kişiye aittir.Makul düşmesi ise görecelidir.Bana göre ikisini de almak özel nedenin yoksa mantıksız.(Yarış gibi) "Karşılaştırdığın iki ögede de çalınma korkusu oluşur. İkisini de istediğin yolda kullanamazsın.(İkisi ile dağa sürmek mi?o_O) İnsan gücü olayına gelirsek. Zevk meselesi tabi ki. Ben bacaklarımda sorun olmadığı sürece benzin kokusundan uzak dururdum.Ha o kadar üst bir bisikletin; yarış koşmadığın sürece zenginde değilsen alınması pek makul değil.Alana da diyecek sözüm yok, ne iyi yönde ne de kötü. Her hangi bir şeyi sevgi ile aldın, yapıyorsun veya onunla uğraşıyorsun boşver çevrenden gelen sözleri. Millet ne der diye düşünecekse insan hiçbir zaman yaptığı işte ve yaşadığı hayatta tam mutlu olamaz. Kendinden bir adım öne gitmesi de zor. O yüzden almayı istiyorsan alırsın, laflara bakmazsın. Oyumu Feltten yana kullandım.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: amed_doan
Rossi nin belgesel filmini izlemiştim. orada dikkatimi çeken rossi her marka ile yarışmıyordu. marka değiştirdiğinde de yarışları kazanıyordu. Rossinin başarısını kendine mal etmek isteyen üreticilerin bi piyasa oyunu bu diye düşünüyorum. Bir yarışta öncelikli şey yetenek, hırs, çalışma. Ondan sonra kalite gelir. Bu ilk üçü içi çalışmak yerine en sondaki kaliteli malzemeye odaklandık durduk. Bi adam yetenekli hırslı ve çalışkan olursa bence bir yarışı salcano assos 50 x7 ile bile kazanabilir. sizce?

@kadir karakaya yorumunuz için teşekkürler ama o kadar karşılaştırmalı test sürüşü izledim BMW yi geçen olmadı :) ducati hondayi bile geçemedi. kawasaki ile yakın bir istatistiğe sahipti. neyse konumuz motor değil :) bir bisiklete bu kadar para verilir mi diye konuşuyorduk ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: kadir karakaya
@amed_doan Bende ulysse nardin kullanıyorum. Birebir kopya 450 lira. Orjinali 20.000 tl civarında :)
Geçen buna benzer bir konuyu bir post altında tartışmıştık. Vites setleri üzerine. Vardığımız kanaat arada dağlar kadar uçurum olmadığıydı. Ama kadro ve maşa konusunda aynı şeyi düşünmüyorum. Evet ettikleri kar belki çok yüksek. Ama sürüm ne kadar var? Bir cep telefonuna göre. Neyse, bu konuyu deşmeyeyim, en basit örneği yakın zamanda ki maşa değişikliğimden vereyim. Rst Omega maşam vardı. Baktım Erdoğanlarda rockshox recon %60 indirimli. Stok eritiyorlar. Gittim değiştirdim. Ve bu zamana kadar kullandığım şeyin maşa olmadığını anladım. Maşayı kullanalı 2 ay olmuşken fırsatım oldu bir arazide arkadaşın fox float maşasını deneme imkanım oldu. Benimki de iyi ama bu efsaneymiş dedim :) ama arazide deore ve xt arasında -bir hobi kullanıcısı olarak- dağlar kadar bir uçurum görmedim. :)
 
Benim hala anlamadığım şeyler var. bu konuyu okuyan 27 kişinin görüşlerini merak ediyorum :) Nerede hata yaptığımı gerçekten çok merak ediyorum.

Bir salcanonun 12 binlik yol-yarış bisikletini düşünüyorum bir de Felt DA2 yi düşünüyorum. Salcanoya binince kazanamayacak mıyım o yarışı? Saçma geliyor bana.Yarış sırasında teker patlayabilir %5. cant yamulabilir %3. bilmem kadro kırılabilir %1 .vites geçmez 0.2 saniye kaybersin falan filan. bu istatistikler mi bu malı bu kadar pahalı yapıyor ?@M.Burak KARADAĞ
 
Bisiklet işi hobi dir tutkudur .. kişiye göre değişir ... 3 bin tl ye araba var 2 milyon $ a araba var.. 100tl ye de bisiklet var. şu bisiklete verdiğim her kuruşu hakettiğini düşünüyorum. '' elmas kuyumcunun elinde değerlidir '' yoksa elmasta bir taştır... bakış acısına göre herşey değişir...
FB_IMG_1441270428166.jpg
 
@amed_doan
Aslında herkesin bir sınırı vardır. Ne kadar kimsenin sınırı yoktur, herkes kendi sınırlarını kendi belirler denilse de vardır öyle bir sınır. Eğer öyle bir şey gerçekten olsaydı. Şu anda tüm gruptaki insanlar dünya seviyesinde olurdu. Şu anda rekoru 4 dakikalık bir pistin rekoru 1 dakika olurdu. Yetenek, hırs ve çalışkanlık ne kadar önemli olursa olsun yine de aşamayacağı duvar çıkacaktır karşısına. Bu aşamayacağı duvarı ise daha kaliteli malzemeyle aşabilir. Eğer sizin mantığınızla harekete çıkarsak 1.000 TL'lik bir yol bisikleti, 10.000 TL'lik bir yol bisikleti ile aynıdır. O 10.000 TL'lik yol bisikleti ise, 30.000 TL'lik bir yol bisikletiyle aynıdır. Bir bisiklette kullanıcı ne kadar önemli ise kullanılan bisikletin kalitesi de o kadar önemlidir. Ancak giriş seviyesindeki bir adama gidip 10.000 yada 30.000 TL'lik bisiklet vermek onu çok daha iyi bir bisikletçi yapmayacaktır yada motor kullanmayı yeni öğrenmiş birine 30.000 TL'lik motosiklet vermek onu daha hızlı yapmayacaktır. Yani belirli bir seviyeye ulaşmamış kişiler için bu ikisini de almak çok gereksiz bir harcama olarak görülebilir.
 
ferrariyi alan niye alıyorsa felti alan da o sebepten alıyor. sadece fiyatı daha ucuz.

Yarışa girdin mi toyota da kazanabilir.
Ama toyota ferrarinin satışlarını düşüremez,
Ama ferrari gibi araba da yapamaz
Ferrariye binen toyotaya binince keşke toyota alsaymışım da demez.
toyota yarışı kazandığı halde sürücüsü ferrari ister.

(markalar temsilidir.)

Bu işte bir gariplik mi var yoksa adamlar küçük şeylerden büyük değerler mi yaratıyorlar?
 
Yaa siz hiç anlamadınız bu işi ne 30 bini bir bisiklete ne olursa olsun 4-5 binden fazla verilmez hadi çok paran var kur farkı falan 7 bin olsun.
30 binlik bu bisiklete ihtiyacın varsa demekki asıl ihtiyacın sponsor. Zaten bilinen turlara Katılan takımlara kendileri sponsor oluyor markaların. Bilinmeyen turlara tv de yayınlanmayan turlara katılan sporculara yerel markalar sponsor olurki onlarda 30 bin harcamaz yani 30 kapitalizmde Herşeyin bir fiyatı var ve takım 30 binliralık bisiklet ile başarılı olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Ehlikeyif
Geri