Scudo Sports

Fixed Gear zincir seçimi?

Vites değiştirmeyeceğiniz için sorun olacağını sanmıyorum. Hangi zinciri alacaksınız bu arada?
 
Scudo
Onada karar vermiş değilim henüz , hala yolun basindayim, ince zimpara atmam lazim daha bir hafta :)

Fotografta size kisminda yazan 1/2 1/8 ne demek oluyor bir turlu bulamadim anlamini . zincir kalinligiyla mi alakali ?

Birde link sayısıni neye gore belirlemem gerekiyor ?
 
Merhaba, zincir değişimi için doğru zaman nedir? Baklalar arasındaki mesafe yol bisikletlerine göre farklı, peki aralık kaç mm olduktan sonra değişmeli fixieler için? Bir de doğru gerginliği nasıl anlarız?
 
Merhaba, zincir değişimi için doğru zaman nedir? Baklalar arasındaki mesafe yol bisikletlerine göre farklı, peki aralık kaç mm olduktan sonra değişmeli fixieler için? Bir de doğru gerginliği nasıl anlarız?
Normal zincir gibi ölçme aletiyle ölçüp uzayınca değiştiriyorum ben. Uzunlukların aynı olması lazım.

Gerginlik için ise zinciri bir açık ağızlı anahtarla ortadan aşağı yukarı oynattığınızda 1,5-2 cm boşluk olması yeterli. Ancak pedalı farklı pozisyonda tuttuğunuzda bazı noktalarda zincir gerilebilir. Bunu kontrol etmeyi unutmayın. En gergin yerden ölçün gerginliği.
 
halflink zincir deneyeniniz varmı avantajı dezavantajı nedir
bmx bisikletlerde genelde görüyorum ama fixie bisikletlerde cok nadir
 
halflink zincir deneyeniniz varmı avantajı dezavantajı nedir
bmx bisikletlerde genelde görüyorum ama fixie bisikletlerde cok nadir
Bende aldığım bir bisiklette vardı ama çok ağır olduğundan ve sesli çalıştığından değiştirmiştim. Dayanıklılık açısından da zayıf olduğunu okumuştum. Zinciri gerdirebiliyorsanız ilave para verip almak çok gerekli değil sanki.
 
Bisiklette kullandığımız zincir tipi, bilindiği üzere, kusurları olan bir sistem. Yapraktaki sadece 2 dişin bütün yükü karşılaması, ayrıca zincir piminin diş oluğunda gezinmesi (yani zincirin dişli üzerinde sürtünmesi), enerji kaybına, zincirin daha çabuk esnemesine, buna paralel olarak dişli profillerinin çabuk aşınmasına sebep oluyor. New Motion Labs isimli bir firma, dişlilere boşluksuz oturan bir zincir ve dişli tipi tasarladı. Böylece daha verimli ve uzun ömürlü bir sistem sağlanacak. Fakat her pimin üstünde bir "ara bakla" olmasından dolayı, bu zincirin dişliden dişliye atlayabileceğini sanmıyorum. Yani vitesli bisikletlerde uygulanamayacak bir olay. Ama ileride pist bisikletleri için standart haline geleceği düşünülüyor.
Link-Drive-on-Sprocket-copy.jpg
 
Bisiklette kullandığımız zincir tipi, bilindiği üzere, kusurları olan bir sistem. Yapraktaki sadece 2 dişin bütün yükü karşılaması, ayrıca zincir piminin diş oluğunda gezinmesi (yani zincirin dişli üzerinde sürtünmesi), enerji kaybına, zincirin daha çabuk esnemesine, buna paralel olarak dişli profillerinin çabuk aşınmasına sebep oluyor. New Motion Labs isimli bir firma, dişlilere boşluksuz oturan bir zincir ve dişli tipi tasarladı. Böylece daha verimli ve uzun ömürlü bir sistem sağlanacak. Fakat her pimin üstünde bir "ara bakla" olmasından dolayı, bu zincirin dişliden dişliye atlayabileceğini sanmıyorum. Yani vitesli bisikletlerde uygulanamayacak bir olay. Ama ileride pist bisikletleri için standart haline geleceği düşünülüyor.
Haklısınız. Zincir hizası çok önemli olur diye düşünüyorum bu tasarımda.
Sadece vitessiz fixielere değil göbekten vitesli bisikletlere de uygun olur.
 
Bisiklette kullandığımız zincir tipi, bilindiği üzere, kusurları olan bir sistem. Yapraktaki sadece 2 dişin bütün yükü karşılaması, ayrıca zincir piminin diş oluğunda gezinmesi (yani zincirin dişli üzerinde sürtünmesi), enerji kaybına, zincirin daha çabuk esnemesine, buna paralel olarak dişli profillerinin çabuk aşınmasına sebep oluyor. New Motion Labs isimli bir firma, dişlilere boşluksuz oturan bir zincir ve dişli tipi tasarladı. Böylece daha verimli ve uzun ömürlü bir sistem sağlanacak. Fakat her pimin üstünde bir "ara bakla" olmasından dolayı, bu zincirin dişliden dişliye atlayabileceğini sanmıyorum. Yani vitesli bisikletlerde uygulanamayacak bir olay. Ama ileride pist bisikletleri için standart haline geleceği düşünülüyor.
Link-Drive-on-Sprocket-copy.jpg
Aslında bisikletler için yeni sistem desek daha doğru olur diye düşünüyorum. Bir çok motorda da bu tip zincir kullanılıyor. Görsel olarak tank paletlerini de anımsatıyor. Aslında en temizi kayışlı ve rohloff kapalı sistem, ancak yedek parçası, ustası ve maliyeti düşünüldüğünde geri planda kalıyor.

800px_COLOURBOX8056277.jpg
 

Dosyalar

  • istockphoto-1190331037-612x612.jpg
    istockphoto-1190331037-612x612.jpg
    40,5 KB · Okunma: 7
Has fixie ekipmanları ne kadar pahalıymış böyle... Şimdiye kadar hep 3/32" zincir kullandım. Elimdeki son külüstür aynakolun dişleri de iyice eridi ve artık 1/8" e geçmek istiyorum. Ama piyasada 1/8" zincir için olan, yani yaprak kalınlığı 3mm olan aynakol veya harici yaprak e-alışveriş sitelerinde yok. Aliexpress'te var, yaprakların en ucuzu 35 dolar. Pist aynakolları da var 144 BCD. Kol ve yaprak beraber 60 dolar. Ne kadar pahalı işmiş bu...
 
Son düzenleme:
Eskiden pist bisikletlerinde kullanılan bir zincir tipi gördüm, block chain deniyormuş. Bana çok mantıklı geldi. Burada uzun uzun standart zincirin ne sebepten uzadığını yazmayacağım. Pimin, yani iç ve dış baklayı birbirine bağlayan silindirik çubuğun, dış baklaya sıkı geçme olduğunu biliyoruz. Yani uzama dış baklada olmuyor. İç baklada oluyor.

Bu tasarımda, iç baklaları içi dolu yekpare metalle değiştirmişler. Bu sayede pim ile yekpare metalin pim boşluğu arasında noktasal değil, pim boyunca temas var. Bu sayede zincir çoook uzun zamanda uzuyor. Haliyle dişliler de yavaş aşınıyor. Tabii bu zincirlerin standart 1/8" zincirlerin en az 2 katı ağırlığında olduğu söyleyebilirim.

frejus-9.jpg

Halen üretilseydi düzlük fixielerinde kafadan kullanılacak bir sistem olurdu...
 

Dosyalar

  • chain_wornpin.gif
    chain_wornpin.gif
    33,8 KB · Okunma: 3
  • chain_wornbush.gif
    chain_wornbush.gif
    41,5 KB · Okunma: 6
  • 1450769416351-1teu6mbr9pb1t-02c1325.jpg
    1450769416351-1teu6mbr9pb1t-02c1325.jpg
    157,6 KB · Okunma: 6
Son düzenleme:
Aslında bisikletler için yeni sistem desek daha doğru olur diye düşünüyorum. Bir çok motorda da bu tip zincir kullanılıyor. Görsel olarak tank paletlerini de anımsatıyor. Aslında en temizi kayışlı ve rohloff kapalı sistem, ancak yedek parçası, ustası ve maliyeti düşünüldüğünde geri planda kalıyor.

264706 dosyayı görüntüle
Eski konulara bakınırken gördüm. Gösterdiğin zincirin yapısal olarak standart bisiklet zincirinden bi farkı yok. Tek farkı, 2 mm değil de, 7 mm kalınlığında dişli için ebatlandırılmış olması.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Geri