Tahir Keskin
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 22 Mayıs 2013
- Mesaj
- 2.150
- Tepki
- 2.007
- Yaş
- 40
- Şehir
- Kocaeli, Gölcük
- İsim
- Tahir Keskin
- Bisiklet
- Kron
Normal zincir gibi ölçme aletiyle ölçüp uzayınca değiştiriyorum ben. Uzunlukların aynı olması lazım.Merhaba, zincir değişimi için doğru zaman nedir? Baklalar arasındaki mesafe yol bisikletlerine göre farklı, peki aralık kaç mm olduktan sonra değişmeli fixieler için? Bir de doğru gerginliği nasıl anlarız?
Bende aldığım bir bisiklette vardı ama çok ağır olduğundan ve sesli çalıştığından değiştirmiştim. Dayanıklılık açısından da zayıf olduğunu okumuştum. Zinciri gerdirebiliyorsanız ilave para verip almak çok gerekli değil sanki.halflink zincir deneyeniniz varmı avantajı dezavantajı nedir
bmx bisikletlerde genelde görüyorum ama fixie bisikletlerde cok nadir
Haklısınız. Zincir hizası çok önemli olur diye düşünüyorum bu tasarımda.Bisiklette kullandığımız zincir tipi, bilindiği üzere, kusurları olan bir sistem. Yapraktaki sadece 2 dişin bütün yükü karşılaması, ayrıca zincir piminin diş oluğunda gezinmesi (yani zincirin dişli üzerinde sürtünmesi), enerji kaybına, zincirin daha çabuk esnemesine, buna paralel olarak dişli profillerinin çabuk aşınmasına sebep oluyor. New Motion Labs isimli bir firma, dişlilere boşluksuz oturan bir zincir ve dişli tipi tasarladı. Böylece daha verimli ve uzun ömürlü bir sistem sağlanacak. Fakat her pimin üstünde bir "ara bakla" olmasından dolayı, bu zincirin dişliden dişliye atlayabileceğini sanmıyorum. Yani vitesli bisikletlerde uygulanamayacak bir olay. Ama ileride pist bisikletleri için standart haline geleceği düşünülüyor.
Aslında bisikletler için yeni sistem desek daha doğru olur diye düşünüyorum. Bir çok motorda da bu tip zincir kullanılıyor. Görsel olarak tank paletlerini de anımsatıyor. Aslında en temizi kayışlı ve rohloff kapalı sistem, ancak yedek parçası, ustası ve maliyeti düşünüldüğünde geri planda kalıyor.Bisiklette kullandığımız zincir tipi, bilindiği üzere, kusurları olan bir sistem. Yapraktaki sadece 2 dişin bütün yükü karşılaması, ayrıca zincir piminin diş oluğunda gezinmesi (yani zincirin dişli üzerinde sürtünmesi), enerji kaybına, zincirin daha çabuk esnemesine, buna paralel olarak dişli profillerinin çabuk aşınmasına sebep oluyor. New Motion Labs isimli bir firma, dişlilere boşluksuz oturan bir zincir ve dişli tipi tasarladı. Böylece daha verimli ve uzun ömürlü bir sistem sağlanacak. Fakat her pimin üstünde bir "ara bakla" olmasından dolayı, bu zincirin dişliden dişliye atlayabileceğini sanmıyorum. Yani vitesli bisikletlerde uygulanamayacak bir olay. Ama ileride pist bisikletleri için standart haline geleceği düşünülüyor.
Eski konulara bakınırken gördüm. Gösterdiğin zincirin yapısal olarak standart bisiklet zincirinden bi farkı yok. Tek farkı, 2 mm değil de, 7 mm kalınlığında dişli için ebatlandırılmış olması.Aslında bisikletler için yeni sistem desek daha doğru olur diye düşünüyorum. Bir çok motorda da bu tip zincir kullanılıyor. Görsel olarak tank paletlerini de anımsatıyor. Aslında en temizi kayışlı ve rohloff kapalı sistem, ancak yedek parçası, ustası ve maliyeti düşünüldüğünde geri planda kalıyor.
264706 dosyayı görüntüle