Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Focus cayo 3, scott cr 1

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.669
Tepki
13.141
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
İki bisiklet arasında kasanız tercihiniz hangisi olur? neden?
 
Scudo
cayo alman ların yükselen yıldızı focus ların güzel bir modelidir.arastırdığım kadarıyla neredeyse tüm kadro lar almanya da üretilmektedir.ben uzakdogu üretimi karşıtı bir insan degılim sonuc itibariyle kalite paraya endekslidir çin e firma üretim için ne kadar destek verirse onun karşılıgını alır. ayrıca focus bisikletleri ülkemizde avrupa fiyatlarından satılmaktadir.cok büyük farklar yok arastırdıgınızda sizde goreceksınız. istanbul da bir kac firma satmaktadır izmir antalya ve ankarada da satılmaktadır.
 
Türkiye pazarında da yeni yeni tutulmaya baslandiklari icin garanti gibi konulara da onem veriyorlar.Ayrica kadrosu cok iyi her turlu seti kaldirabilir cayo.
 
İki bisikletide triathlon yarislarinda kullanma firsatim oldu . CR 1 ide full ultegra komponent mavic r sys jant setine sahiptim. Gidon boyun seleborusu ritchey wcs kullaniyordum. Pedallar ile beraber agirli 6.9 kg civarinda idi . Fakat acilari bana hicte iyi gelmedi . Bisikleti altimda yadirgiyordum. Yeterince aero dinamik pozisyon alamiyordum. 3 yaris kullandiktan sonra elden cikardim. Hatta profil resmimdeki bisiklet CR1 . Daha sonra 2 sene spora ara verip tekar basladim. Uzun arastirmalar sonucu focus Cayo almaya karar verdim. Bu kararimda rahat ulasilabilir olmasi cok cok onemliydi. Cannondale super six yada caad 10 dusunuyordum. Fakat acilarinin bu iki kadro ile ayni olmasi , kadro yapisinin kalitesi ve dedigim gibi izmirde bu kadrodan 2-3 adet olmasi beni direk cayo ya yöneltti. Cayo ile hic uzun yola cikmadim. Sadece3 yarista kullanma firsatim oldu. Mevcut komponentlerini campagnolo record ile degistirdim. Kadro disinda her parcayi cikartip degistirdim. Ciddi anlamda memnun kaldim. Daha konforlu bir surus icin CR1 tercih edilebilir. Fakat konu performans ise Cayo ciddi anlamda agresif kadro acilarina sahip. Iyi forumlar...
 
Selam,

Bu sanırım kullanıcadan kullanıcıya değişiyor. bence öncelikle ikisinide çıplak gözle görün sonra ölçülerinize en uygun kadro geometrsini araştırın... bende cayo değilde facusta izolca ları öneririm... cayo kullandım ciddi esnediği için elden çıkarttım.scott kadrolarda mesela bana iyi geldi... :)
 
Scott addict serisi de düşünülebilir, r3 ve cr1 kadrolar fiyat olarak yakın olması lazım.
 
@Ersin Aydın
Cayo yu hangi donanimla kullandiniz?? Jant komponent sele borusu gidon gidon boynu??
 
Bir kadronun esnmezliğini basit aliminyum komponentlerle ölçmek ne kadar doğru sizce? Kadromu yeterince rijid değildi yoksa gidon olabilirmi yada gidon boynu belkide sele borusudur yada jantlarla beraber hepsi birdendir.

Scott ile Focus arasındaki karşılaştırmayı esnemezliğe göre kıyaslamadım . 2 bisiklet arasındaki açı farklarına göre yaptım. CR1 in sahip olduğu açılar şuan hiç bir elit yarış bisikletinde kullanılmıyor. Ki CR 1 Büyük tur koşmuş bir kadrodur.

Cayo nun Rijiditesi ile Cr1 in Rijiditesi karşılaştırılamaz bile . BB90 Orta göbek ciddi bir avantaj sağlıyor .

Dediğim gibi iki kadroyuda ciddi yarış ortamlarında test ettim . Hatta ve hatta Kadrosu arka vites kulaçığından kırılan bir Triathlete arkadaşıma Avrupa şampiyonasında yarışması için kendi bisikletimi verdim . Kırılan kadro Cannondale super six idi :)

Yarıştan sonra bisikletle ilgili geri dönütleri dinlenmeye değerdi. Ki kendisi 4 yıl CR1 kullanmış bir kişi .

Cayonun üstüne Bontrager race x light sele borusu , Ritchey C 260 karbon gidon boynu , Ritchey superlogic carbon gidon , Campagnolo super Record 11 s donanım , Mavic cosmic SLR jant seti koyduğunuzda , Bisikletin nasıl Beton gibi olduğunu hissedebiliyorsunuz.

Yoksa Concept x malzemeyle olacak işler değil ...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Z. Şipal
@Oksal Özdöl

bakın ben konu başlığını açan arkadaşa Focus Cayo 3 kullanmış biri olarak fikrimi beyan ettim. Facus cayo 4 Kullanan siz bunu kisileştirip bozularak bana cevap yetiştiriyorsunuz. Kişisel olarak fikrimi beyan ediyorum. siz bu konuda kendinizi uzman olarak nitelendirip ekipmanlarla olaya gem vurmaya çalışıyorsunuzki bu komik oluyor.

Birincisi konu Cayo 3 cayo 4 değil. Sadece kadrolar aynıdır ekipmanlar değil. cayo 3 de concept x yoktur. tamamen ultegra, fsa ve dt swiss ekipmanlarla oluşturulmuş öle dalgaya alınacak küçük görülecek ekipmanlar değildir. cayo 4 concept x olan ekipmanlar sadece sele borusu gidon ve boğazdır. sanırım bisiklette en son hassasiyet gösterilecek bölgelerdir. siz beni tanımıyorsunuz bisikletlerimi bilmiyorsunuz. ne ekipman kullandığımıda bilmiyorsunuz onun için beni hafife bilginiz olmadan almayın sonra komik duruma düşmeyin. ben cayo 4 aldım ve kadroyu beğenmediğim için ekipman değiştirmeden yanlış seçim olduğuna kanaat getirip sattım. bana göre oldukça esnek bir kadrodur. bunu antreman amaçlı kullanmış milli sporcularda vardır ve onlarda aynı kanaatteler. çevremde alıp satan benim gibi 2 sporcu arkadaşta vardır. bende scott addict r2 ve guerciotti var..(üstündeki ekipmanlar sizden alta kalmaz üste kalır) buna ragmen arkadasa scott değil salcano önerdim... öle insanları hemen ekipmanlardan gem vurmaya çalışarak üste çıkmaya çalışmayın...ben ne canondale ne scott ne focus giant nede trek kimseye önermem bu kişisel tercihtir.hiç birini aşağılamadım küfür etmedim fikir sorulursa kullandıklarımda fikir söylerimki ben bir ara dag,yol, ve turda focus kullandım. ve sattım.bana göre çok hantal kadrolar üretiyorlar... dediğim gibi kullandıklarımın arasında yurtdışı bir italyan kadro alınamıyacaksa kesinlikle salcano öneriyorum... birde arkadaşın söylediklerine bakarak hemen üst seviye ekipmanla kadromu iyi hale getiririm diye düşünmeyin bu işte kilonuzda önemlidir her ekipman her kiloyu kaldırmaz...

size şimdiden alacağınız bisiklet hayırlı olsun....
 
İki bisikletide yakından görmeme rağmen fotoğraf ve sitelerinden gözleyebildiğim kadarıyla Oksal' ın da belirttiği gibi Cr 1 konfora yönelik kadro geometrisi nedeniyle bir yol bisikletinden istediğim verimi sanki bana sunamaz gibi geldi. Oysaki Cayo ya göre teknolojik alt yapısı ile avantajlı duruyor. Cayo ise daha agressif bir model ama alü bisikletlerden bile -caad 10- esnemezlik şüphesi ile kaçan benim için cayoların kadro yapılarının rijit olmadığı yönündeki eleştirilerde bisiklete olan mesafemi arttırıyor.
 
Ersin Aydın'a bu arada şunu sormak istiyorum. Salcano kadroların başarılı olduğunu belirtmişsin. Açıkcası XRS022 model salcanolarda daha uygun fiyatlı olduğun için shimano setli olana yönelmiştim. Yakından inceleme fırsatım olmamasına rağmen xrs022 kadro kullanan bu iki bisikletten sram setli olanın kadro yapısı sanki bana farklı geldi. Bu konu hakkında bir bilginiz varmı.
 
Belki ayrı başlık açılmalı bilmiyorum ama kadro geometrisi ve kadroların rijitliği hakkında yazılanlardan dolayı topiği takip ediyorum.
Genel olarak tırmanış veya sprint etapları için olan yol kadro geometrilerini biliyoruz ama konu hakkındaki bilgi seviyem bence birbirlerine benzer açılara sahip bu iki kadro arasındaki farkı anlamama yetmiyor. Bu konu hakkındaki ayrıntıya nasıl ulaşabillirim ya da birileri açıklayabilir mi? CR1 için neden daha çok konfora dönük diyoruz, Cayo 3 ü neden daha agresif buluyoruz, onu daha agresif ve rijit yapan kadrodaki hangi ayrıntıdır? İlgilenip cevap yazan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
 
Scott Cr 1 in head tube uzunluğu Cayo ya göre 2 cm fazla. Cayonun seat tube açısı Cr1 e göre 0.5 derece büyük . Bu bahsettığım ölçüler 56 cm ölçüsundeki kadroları için gecerli . Ayrıca cayonun top tube uzunluğunda cr 1 e göre yarım santim daha kısa. Seat tube acısı bır bısıklette nekadar fazla ıse bısıkletın aerodınamıklıgı belli oranda artıyor. Daha doğrusu uzerınde aerodınamık pozısyon almanız mumkun hale geliyor.Tıme trail bisikletlerınde bu ölçü 74,5 lara hatta 75 derecelere kadar çıkıyor. Ama bu açının yüksek olması bisikletin yokuş çıkabilme kabiliyetini olumsuz yönde etkiliyor. Bunun nedeni ise yokuş çıkarken kullanılan kasların birazdaha farklı çalışabilmesi için sürücünün sele önüne değilde daha geride bir pozisyon istemesi. Yüksek açı daha geri konudaki sürüşlere izin vermiyor.
Bu konuda daha ayrıntılı bir paylaşımım olmuştu forumda. Sanıyorum bulunabilir.

Rijidlik ise kadroda kullanılan malzeme ve onun ne şekilde kullanıldığı ile alakalı. Misal cannondale , focus ve birçok başka marka orta göbekte bb30 denilen bir ölçü kullanıyorlar. Ayrıca kadro boyuna göre değişiklik gösteren boru çapları geliştirmişler.

Fakat bıkalar yapılan çalışmalara karşı Focus bir lastikten daha rijid değil :).. Axmanın kadrolar ( ne alaka demeyin , salcanonun kadrolarını açman yapıyor) beton gibi kadrolar . Birde son dönemde moda olan Pinarello kadrolar , pardon Chinarello kadrolar inanılmaz rijid . Gerceklerinden bile. Diğer bisiklet markaları çöp . Trek cannondale Scott giant specialized, 5 para etmez.... MİŞ:rolleyes:...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Z. Şipal
http://img24.imageshack.us/img24/7996/dscn2796xq.jpg

bendeki CR1 buydu buarada ...

Fakat hiç bir kadrom bu altta paylaştığım kadro kadar beni memnun etmedi
Trek OCLV 120 http://img153.imageshack.us/img153/1952/24nr3.jpg

Şuanki bisikletimde altakki resimde ki 2. bisiklet .

Buarada alttaki bisikletlerin hiçibir replika değil. Hepsi % 100 orjinal . gerçi 5 bisikletin 4 ü çöp biri Salcano :)

http://www1.picturepush.com/photo/a/11873589/640/11873589.jpg
 
Oksal' ın vermiş olduğu teknik bilgiler için teşekkürler. Alın borsu uzunluğunun kadrodaki artısını kafamda şekillendiremesemde diğer ölçü ve açılar bir hayli aydınlatıcı. Birde bu farkları bizim ne derece hissedeceğimiz-daha doğrusu hissedecekmiyiz- önemli. Salcano bahsi-yerli bir marka olarak- bisiklet forumda yeterince-teknik yönleriyle-tartışıldığını düşünmüyorum. Oysaki bu marka bir fiyat avantajıda-orta üst segment bisikletlerine baktığımızda- sunmuyor.
 
Alın borusu ne kadar uzun olursa bisikletin uzerınde okalar dık durursunuz. Alın borusu uzunluğunu spacer lar ile ayarlayabiliyorsunuz tabiki. Yalnız çoğu Prof biniciler gidon boğazını alın borusuna sıfır kullanıyor. Takip ediyorsanız farketmişsinizdir... Bu geometri ile düz yol ve inişlerde aerodinamiklik sağlanırken aynı zamanda iniş anında daha kontrollü bir sürüşe izin verir. Yüksekte konumlandırılmış bir gidon ile yüksek süratlerde inişler sıkıntı yaratabilir. Ağırlık merkeziniz zaten arka tekerleğe daha yakındır yüksek gidon yüzünden ön kısıma yeterince ağırlık aktaramaz iseniz ön tekerleğin havalanmasına yada virajda kaymasına olanak tanır... Dezavantajı ise konforsuz bir vücut postürü ile bisiklet kullanmak zorunda kalırsınız.
 
Oksal belliki yol bisikleti konusunda ak saçlı konumuna gelmiş tecrübelerinden dolayıdırki sözü dinlenir biri olmuşsun. Yol bisikleti almak istediğim ortada, beklentim konfordan ziyade hıza yönelik. yani yol bisikleti öncelikle kendi yeter şartını yerine getirsin istiyorum. yoksa şu an kullandığım bisiklet yayla gibi, konforsa hiç değiştirmem bile. Rijit bir kadro ve agressif açılara sahip olsun. Ama yarışçıda olmayacağım yani bilmem focus a binersen 150 . km de aynı koşullardaki scott a göre 10 km avantaj sağlarsın diye bir beklentim yok. şayet iki veya üç tercih arasında bana milimetrik faydalar sağlayacaksa tabikide konforlu olanı hiç düşünmem seçerim. Bilmem beni anlıyormusun.
Bir diğer engel fazla buhurizadem _yani nakitten bahsediyorum-yok. Seçeneklerim kısıtlı.
Bu şartlar içinde şunlardan hangisi ve neden.
1-focus cayo 3
2-scott cr1
3-Ktm strada 3500
4-Salcano XRS022 105
 
Geri