Scudo Sports

Focus mu Specialized mı?

Kayıt
13 Mart 2013
Mesaj
9
Tepki
1
Şehir
Ataşehir/İstanbul
Bisiklet
Salcano
Herkese merhaba değerli forum üyeleri.
Askerlik görevimi bitirmiş ve tekrardan aktif şekilde bisiklet kullanmaya devam edeceğim.Bunun için askere gitmeden önce aktif olarak kullandığım Salcano NG-650 bisikletimi değiştirip yerine focus Culebro SL 2.0 2014 veya Specialized Allez Elite İnt C2 marka yol bisikleti almak istiyorum ama karar veremedim. Sizce hangisini almalıyım? Limit olarak 3600 liraya kadar tamamım. Yardımlarınızı ve o değerli yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden herkese teşekkür ederim. Bisikletlerin özellikleri:

Focus Culebro 2.0:

Kadro : Race 2.0, alloy triple butted
Maşa : FOCUS Cayo Evo Carbon
Fren bacakları : Concept EX
Arka Vites : Shimano 105
Fren/Vites Kolu : Shimano 105
Aynakol : FSA Gossamer Focus
Dişli Oranı : front: 50/34, rear: 11-28
Gidon : Concept EX
Gidon Boğazı : Concept EX
Sele : Concept EX
Sele Borusu : Concept EX
Jantlat : Concept EX
Lastikler : Schwalbe Lugano 23-622

Specialized Allez Elite İnt C2:


KADRO Specialized A1 Premium Aluminum, fully manipulated tubing with smooth welds, 1-1/8" lower bearing,
ARKA ŞOK
ÇATAL Specialized FACT carbon, aluminum steerer and crown, 1-1/8"
FURÇ TAKIMI 1-1/8" sealed Cr-Mo cartridge bearings integrated w/ headset, 20mm alloy cone spacer, w/ 20mm of spacers
GİDON BOĞAZI 3D forged 6061 alloy, 12-degreeree, 4 bolt clamp, 31.8mm
GİDON Specialized CX Comp, 6061 alloy, shallow bend
ELCİK Specialized S-Wrap w/ bar shapers
ÖN FREN Shimano Tiagra
ARKA FREN Shimano Tiagra
FREN KOLLARI
ÖN ARTTIRICI Shimano Tiagra
ARKA ARTTIRICI Shimano Tiagra
VİTES KOLLARI Shimano Tiagra STI
RUBLE Shimano Tiagra 10-speed, 12-28t
ZİNCİR KMC X10 CP
AYNAKOL Shimano Tiagra compact
ÖN DİŞLİLER 50/34
ORTA GÖBEK Shimano, outboard cartridge bearing, 68mm
PEDALLAR Nylon flat test ride, loose-ball, w/ reflectors
ÖN TEKERLEK Axis Classic
ARKA TEKERLEK Axis Classic
ÖN LASTİK Specialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x25c
ARKA LASTİK Specialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x25c
İÇ LASTİK Standard presta valve
SELE Body Geometry Riva Road Gel, Cr-Mo rails, 143mm
SELE BORUSU Specialized Sport alloy, 27.2mm
SELE KELEPÇESİ Alloy, 31.8mm
NOTLAR Chainstay protector, derailleur hanger, clear coat, owner's manual
 
Scudo
Kendi fikrim; İki tercih arasında, Focusu alır, sadece jant setini değiştirir güle güle kullanırdım.
 
Bu durumlarda benim önerim, gözünüze ve gönlünüze hoş geleni almanız. İkisini de eşit ölçüde beğendiyseniz de pazarlık yapın, daha uygun fiyatlısını alın. Birkaç ay sonra ikisinin de 2015 modeli gelecek; Focus'daki 5700 serisi 105 setin yerine 11'li vites sistemi olan 5800 serisi, Allez Elite'de arka fren kablosunun kadro içinde gittiği E5 alaşımlı daha hafif ve daha rijit kadro olacak. Dolayısıyla güzel bir indirim beklemek hakkınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gün A. ve Berke
Donanımsal açıdan Focus 1 tık önde görünüyor. Specialized takip ettiğim kadarıyla olması gerekenden daha pahalı ürünler satan bir marka. Şahsen bütçem sınırsız da olsa tercihim Focus olurdu.
 
Yolda da dağda da Focus derim, sürüş kalitesi çok iyi bence, üsdelik sorun denilen kavram yok Focus da ;)
 
@MuratHanmurat abi görüşlerine aynen katılıyorum..bendede focus izalco var iyi bir jant setiyle tadından yenmeyecek bir makina olacak inşallah :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MuratHan
focus derim marka olarakda daha sicagim/ 2900 burda
(link)

cube de bakabilirsiniz tabi
 
Focus 2.0 donanımsal olarak düşük geliyor bana herşey fabrika çıkışı janlar, sele borusu vs.
 
3.600 fena bir bütçe değil bence karbon bir kadro alıp mavic jantlara teker ördürüp sora grup setle güzel bir bisiklet toplayabilirsiniz.
 
Değerli yorumlarınız için herkese teşekkür ederim. Focus benim bisiklete başlamadan önce almak isteyip de alamadığım bir markaydı. Yorumlarınız doğrultusunda focus almaya karar verdim. Herkese iyi günler kazasiz belasiz keyifli sürüler dilerim.
 
benim tercihim Trek>Cannandole>Merida olurdu 3.500 4.000 civarına 105 setli alumınyum cannadole alınıyorken karbon merida alınabiliyor 105 setli. merida ve trek de ömür boyu kadro garantisi var bildiğim kadarıyla trek de amerikadan hazır geliyor ve bence gereksiz pahalı sadece markasını satıyor. donanımı çok daha düşük olmasına rağmen fiyatı hep daha yüksek focusa gelirsek evet alman markası sağlam bisiklet yalnız o da marka satıyor donanımı düşük kalıyor.

bütçeyi biraz daha yukseltebilir ve iyi de bir pazarlıkla 4 civarına komple karbon 105 setli MERIDA SCULTURA CF 904 alırdım ben olsam (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: bkaan
FOCUS. Jantlar ve lastikler değiştimi üst düzey bir bisiklet olur. Değişim yapmazsanız'da kalbur üstü bir bisiklet.

Not:Schwalbe Lugano lastikler ile ıslak zeminde dikkatli olunuz.(Acı tecrübelerim var tutuş 0)
 
Geri