Scudo Sports

Focus'larımızı Gösterelim

Scudo
@ozirus tebrik ediyorum. Yeni sandım. :) Gerçekten iyi bakmışsınız :)

Şahsen aldığımdan beri balatalar hariç sıkıntı çekmedim.
Sadece arka pabuç biraz erken bitti. (2.5 ay). Bu hafta değişecek.
Bizim evin dik yokuşlarından kaynaklandığını tahmin ediyorum.
Sizde de aynı durum oldu mu?
Birde jantların akort ayarının hiç bozulduğu oldu mu?

Teşekkürler
 
@Qonraf Arka pabuç dediğin sanırım balata. Evet erken bitmiş; normal kullanımda 1000 km'ye kadar götürmeliydi.

Ben 500 km falan yaptım 4 ayda. 2 hafta sonra tura çıkacağım için dün kontrol ettim balataları, bir bu kadar daha götürür diye düşünüyorum.

Akort ayarını ise aldıktan yaklaşık 2 ay sonra yaptırdım. Şimdilik düzgün. Biliyorsun, bisikleti alıp 1-2 ay kullandıktan sonra ağırlığımıza göre akort zaten bozulur ve buna göre bir akort ayarı yapılması gerekir. Sen de bunu yaptırsan iyi olur. Vites ayarlarına da baktırırsın.

Focus'un bu sınıfıyla (Cross) ve aksesuarlarıyla ilgili bildiklerimi da ayrıca paylaşabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Qonraf
@ozirus evet balata demek istedim. İşin aslı farkedildiği üzere biraz bisiklet cahiliyim; fakat bisiklet camiasında gördüğüm kadarı ile ortak bir terminoloji de yok :) Daha öncede bir bisiklet mağazasında balata dediğimde pabuç diye düzeltilmişti. :)

Balata konusunda sürekli gittiğim bisikletçi de çok erken bittiğini söyledi. Şöyle bir durum var. Bu bisiklet haftada en az 3 kere Barbaros yokuşunu iniyor-çıkıyor. Haftasonları da en az bir kere Etilerden Arnavutköy veya Bebek yokuşu üzerinden sahile inip-çıkıyor. Zaten bende henüz amatörüm. Yokuş inişlerinde sürekli arka frene asılıyorum. Ön freni kullanınca sanki takla atacakmışım gibi geliyor. Açıkcası biraz da korkuyorum. Zaten ön balata da gayet tertemiz duruyor :)

Madem açık kapı buldum, senden biraz yararlanmak isterim @ozirus :) Teşekkürler. Bir sorum daha olacak.
Crater Lake 3.0 ile beraber kız arkadaşıma da Crater Lake 5.0 aldık. O sadece haftasonları gezmelerinde kullanacak ve büyük ihtimalle sadece asfaltta gidecek diye böyle bir yol izledik. Ben hafta da 3 veya 4 gün işe de bisikletle gidiyorum. Seneye benim maşa, fren ve vites takımları gibi tüm aksamı onun gövdesine monte etmeyi, ondan çıkanlar ile sadece beni işe götürüp getirecek bir bisiklet hazırlamayı düşünüyorum. Şartlara göre belki ucuza da satabilirim.
Kendime ise ayrıca uzun doğa turu yapabilmeye izin verecek başka bir bisiklet almayı düşünüyorum. Hem bu sürede kullanmayı da öğrenmiş olurum :) Daha önceden 2 haftalık turlar ile tracking yapmışlığım var; fakat dediğim gibi bisiklet konusunda çok cahilim.

Tabi seneye ne gösterir bilinmez. Malum, mevcut ekonomik ve siyasi koşullarda pek kolay olmayabilir.
Bu plan ile ilgili ne düşünürsünüz? Sizce farklı bir yol izlenebilir mi?

Teşekkürler,
Emre
 
  • Beğen
Tepkiler: ozirus
@Qonraf Aslında az kullanmıyorsun bisikleti, hafta sonu turlarını biraz daha uzatır ve daha uzun-geniş turları da eklersen (daha önce yapmışsın da) planlarının arasına oldukça iyi bir performans yakalarsın. Böylece kendiliğinden hedeflerin de büyür :)

2 bisiklet arasındaki bu değiş tokuşu niye düşündüğünü tam olarak anlayamasam da bana pek mantıklı gelmedi. Şu an senin kullandığın bisikletle -arazide uçup kaçmayacaksan- her türlü doğa turunu yapabilirsin. Yani doğa turları ve uzun turlar için yeni bir bisiklete ihtiyacın olduğunu düşünmüyorum. Uzun turlar için "belki" elcik, gidon, sele vb.nin değişimlerini düşünmen yeterli olacaktır. (Ben tur öncesi Ergon GP3 siparişi verdim ve istemeye istemeye arka ayaklık taktım. Bagaj ve heybe de elbette.) 5.0 serisi de şehir içi kullanım için zaten yeterli. Belki lastikler Schwalbe Marathon ile değiştirilebilir. O da illa bir şey yapmak için olur :)

Uzun turlar için Cross'tan vazgeçmek istemiyorsan -ben istemiyorum :) - ve illa yeni bir bisiklet ve masraf düşünürsen Deore donanımını söyleyebilirim. Deore hemen herkesin üzerinde anlaştığı orta-üst bir donanım. Bu donamı veya XT'yi üzerinde taşıyan yeni bir bisiklet olabilir.

Fakat son olarak şunu eklemek isterim: Bütçeni programlarken yeni bir bisikletten önce aksesuar, giyim ve bakıma öncelik vermen daha iyi olabilir. Çünkü ben bunlara verdiğim para ile kendi bisikletimden 2 tane alabilirdim! :/
 
  • Beğen
Tepkiler: Qonraf
Evet @ozirus. Bana bisikletin ucuz iş olduğu söylemişti; fakat gerçekler öyle değil! Kendisi pahalı değilmiş. Aksesuarlar pahalı :D
Şimdiden ufak ufak her ay birşeyler alıyorum. Kask, eldiven, forma, bagaj, çanta... Üstelik kask hariç hep ucuza kaçtım. :)
Apple ürünleri gibi... Aksuarları kendisinden pahalı. :)

Değiş-tokuşu şu yüzden düşündüm. Sürekli yokuş inip çıktığımızı söylemiştim. 5.0'ın vites sistemi kesinlikle kötü değil; fakat bir bayan için çokta konforlu değil. (Ön 48/38/28 - Arka 11-32(Acera)) Birde yokuş inerken V freni biraz sert kalıyor, tedirgin oluyor. Yani iniş ve çıkışlarda fazla güç harcayıp, kolay yoruluyor. Alırken araştırdım; fakat vites dişli saysının ne kadar önemli ve hidrolik frenin çok daha yumuşak olduğunu bilimiyordum. 5.0, yokuş performansı açısından benimki kadar konforlu değil. Düz yolda ise fark yok. Her ne kadar onunki lady gövde olsa da, iki gövde aynı seri olduğu için benimkileri ona taşıyarak onun bisikletini yükseltebilirim diye düşündüm.

Kendi açımdan ise uzun tur için bir MTB'ye ihtiyacım olur diye düşünüyorum; fakat açıkçası eminde değilim. Kendi bisikletimi ve Cross'u seviyorum.
Almanlar çok iyi yapmışlar. Gerçekten çok konforlu ve güvenli hissettiriyor:)
Crater Lake serisi Hybrid olduğu için patikada rahat rahat gidiyor; fakat daha da sert koşullarda nasıl olur? hiç bilmiyorum.

Daha spesifik örnek vereyim. Mesela kaz dağları içinde bisiklet parkurları varmış. Orda tur yapmayı çok isterim. (link)
Şimdi Aksamı yükseltsem bile 3.0'ın böyle bir turu kaldırabileceğinden açıkcası emin olamıyorum.

Yani nasıl bir yatırım yaparsam, nerelere gidebilirim? nerelere gidemem? Nasıl kullanmam lazım?
Mecut deneyimim ile bu şekilde bir kıyas bilgisi üretemiyorum.
O yüzden sana yapıştım @ozirus

Teşekkürler yorumlar için :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ozirus
@Qonraf Bahsettiğin gibi parkurlarda sana yeterli olacağını düşünüyorum ben. Tabii daha deneyimli kişilerden de görüş almakta fayda var.

Ben teşekkür ederim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Qonraf
buda benim yeni focus fat boy, ama eski model sanırım. decathlondan rockrider 540 almak yerine aldım, 500 lira fark verdim bide, umarım verdiğim farka değer. yorum bırakırsanız sevinirim. ilk düzgün bisikletim, pek bilgim yok, vereceğiniz tavsiyeler, fikirler yararlı olacaktır.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/71760738/Bisiklet/2016-03-06%2017.42.44.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/71760738/Bisiklet/2016-03-06%2018.53.36.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/71760738/Bisiklet/2016-03-06%2018.54.17.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/71760738/Bisiklet/2016-03-06%2018.53.46.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: MTE ve Yavuz S.
Benim Focus um yok ama..video youtube önerisi olarak geldi.
Güzel bisiklet ve çok güzel bir video.:)

:harika::harika:

Köklerimize geri dönüş.
.back to the roots.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmtbag ve Groims
Henüz bir focus um yok.
Ancak ilgimi çeken bir focus var.
Focus culebro 4.0 tiagra setli ikinci el alınası bir model midir?
Ikinci elde nelere dikkat edilmelidir?
max. ne kadar verilmelidir?
Teşekkürler .
 
Bence alınır. Fiyat olarak bir şey diyemem. Ama benim de bir Culebro'm var satılık 105 5700 setli. İlgilenirseniz özel mesajla ulaşın lütfen.
 
IMG_2443.JPG

Buda benim Focus'um
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Ç.
Kizimin bisikleti artik kücük geldi icin bugün ona ikinci el birtane 24" Focus Raven Rookie aldim
b6c75ec86d11afabaa0ea6e84fcec07d.jpg


Gesendet von meinem LG-D855 mit Tapatalk
 
Merhaba ben de yeni yeni bisiklet arastiran bi acemi olarak craterlake 5.0 hakkinda gorusleriniz merak ediyorum. 1450 tl dedi satici. boy 193 kilo 82 83 kusur.
 
bisiklet ve fokus lama efekti var. buda sayılır mı :srnsml:

17015965_675248585990733_9061973459581270132_o.jpg
 
Geri