Motosiklet severler için hem bisiklet hem otomobil hem de motosikletin yer aldığı 3serit.com sitesinde yer alan bir test yazısını paylaşmak istedim.
Yamaha’nın çıplak motosiklet ailesinin üyesi MT07 test konuğumuz oldu. Yüksek torku, gücü ve atikliğiyle bizi kendisine hayran bıraktı.
(link)
MT07, tasarımı ile göz doldururken, dijital göstergeleri de yenilikçi tasarımı ile örtüşen güzellikte.
Yamaha MT07 ile motosiklet dünyasına yeni bir soluk getirdi. Yalnızca 689 cc’lik paralel çift silindirli motoruyla değil bunu şık tasarımı, düşük ağırlığı ve ulaşılabilir fiyatı ile de yaptı. Yamaha’nın yetmişli ve seksenli yıllardaki başarısı seri, atik ve iki zamanlı motorları ile dikkat çeken RD350 ve RD350LC motorları ile gelmişti. Bu da zamanın genç kanı kaynayan motosiklet severlerinin çok büyük ilgisini çekiyordu. Benzer bir etkiyi şimdilerde Yamaha MT07 yakaladı. Genç, kanı kaynayan, çok yüksek maliyetleri olmadan güçlü bir sokak motosikletine sahip olmak isteyenleri Yamaha kendisine MT07 ile çekmeyi başarıyor.
(link)MT ailesinin bir büyük üyesi 09 gibi aşırı olmayan, kıvamındaki gücü, hafif yapısı, 803 cm’lik sele yüksekliği ve uygun sayılabilecek fiyatı MT07’nin en büyük avantajları olarak dikkat çekiyor. Motosiklet tasarımıyla da göz doldururken, dijital göstergeleri de yenilikçi tasarımı ile örtüşen güzellikte.
MT07 hafif ama bir başlangıç motoru değil!
(link)Kağıt üzerinde bu hafifliği ve uygun fiyatıyla MT07 motosiklete yeni başlayan ve kanı kaynayan motosiklet tutkunları için ideal gibi gözükse de aman dikkat! MT07 bir başlangıç motoru olamayacak kadar agresif ve kontrolsüz kullanıldığı zaman tehlikeli olabilecek bir motosiklet. MT07’nin 2 silindirli, sıvı soğutmalı, 4 zamanlı 689 cc’lik motoru sunduğu 74,8 Hp’lik gücü ve 68 Nm’lik torku ile tam bir asi sokak çocuğu.
Bu kadar gücü ve torku yalnızca 182 kg’lık bir makinede bir araya getirmek bazı tehlikeleri de beraberinde getiriyor tabii ki. Kesinlikle gaz kontrolünü ve tabii ki kendisini kontrol etmeyi bilen motosiklet sürücülerinin bu motosikleti kullanmasını öneriyoruz.
(link)
Kapağı depoya entegre şekilde duruyor ve insanın elinde kalmıyor
Sokağın asi çocuğu cebini korumayı da iyi biliyor
Yamaha MT07’yi geliştirirken performansı yüksek olduğu kadar tüketimi de düşük tutmayı hedeflemiş belli ki. Çünkü biz test kullanımımızda ne kadar uğraştıysak bu motosiklete fazla yakıt tükettirmeyi başaramadık. Sokağın asi çocuğu cebini korumayı iyi biliyor; MT07 sunduğu yüksek tork sayesinde alt devirlerde de yüksek performans sunmayı başarırken düşük yakıt tüketimi sunmayı da başarıyor.
(link)
Sinyal düğmesinin sağ üstünde konumlandırılan kornaya ulaşmak benim gibi kısa parmaklı biri için biraz zor oldu
Ucuz görünümlü hiçbir parçası yok
Yamaha, bütçeye uygun bir motosiklet tasarlarken, motosikletin ucuz gözükmesine sebep olacak hiçbir parçası olmadan bunu başarmış. Yakıt deposu kapağı depoya entegre şekilde duruyor ve elimizde kalmıyor, plastik parçaların hiçbiri yerinden oynayarak sinir bozmuyor ve motosikleti ilk satın aldığınızda gelen üzerindeki lastikler de ucuz sayılmayacak lastikler. Tasarımı da kendisini her yerde belli eden bir tasarım. Motosikleti tanımayıp yanımıza gelen ve fiyatını soran herkes duyduğunda şaşkınlıkla bir kez daha sorma gereği duyuyordu.
(link)
İri elleriniz varsa ve ön camı kullanacaksanız, kontak anahtarını çevirmek konumundan dolayı can sıkıcı bir hal alabilir
Mükemmel performansa yakışır bir yol tutuşu ve frenleme
Yüksek gücü ve torku, düşük tüketimi MT07 bizi bunlarla olduğu kadar yol tutuşu ile de etkilemeyi başardı. Sokak kullanımında bir çıplak motora yakışır bir şekilde gücü sunan MT07, virajlarda da korkutmadan girdiği çizgide çıkmayı başarıyor ve bizi bir kez daha şaşırtıyor. Kullandığımız test motorunun ABS’li olmasından da kaynaklı olarak gidişi kadar duruşu da oldukça başarılıydı. Kompakt boyutları ile de dikkat çeken MT07, trafikte aralara girildiğinde bisiklet kullanır gibi hissettiriyor. Oturma pozisyonunun rahatlığı sayesinde de aralardan geçmek ve manevra yapmak oldukça kolay bir hal alıyor.
(link)
Paralel çift silindirli 689 cc’lik Yamaha motorunun gücü ve torku MT07’yi sokakların hakimi yapıyor
Sonuç olarak; kendisini bize hayran bırakan MT07’nin küçük iki dezavantajı var, 1. küçük arka sele dolayısıyla artçının uzun sürüşlerde çok konforlu olmaması, ikincisi ise maruz kaldığımız rüzgar. Ama bu da tamamen tarz meselesi demek gerekiyor. Uzun yol yapmayı seven biri olarak MT07 ile bunun ancak öne takılacak ve motorun görüntüsünü bozacak bir tur camı ve arkaya yine motoru çirkin gösterebilecek bir çanta ile olabileceğini söyleyebilirim. Bu kadar güzel tasarımı o şekilde çirkinleştirmek haksızlık olacağından bizim tavsiyemiz. Sokak motorunu sokak için kullanın…
(link)