Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Fren değişikliği

ATALAY16

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Nisan 2015
Mesaj
1.647
Tepki
1.789
Yaş
33
Şehir
BURSA
İsim
Fatih Mehmet ATALAY
Bisiklet
Sedona
(link)

Arkadaşlar merhaba link de ki bisikleti kullanıyorum frenlerim tektro novela mekanik disk fren bu frenler bana illallah ettirdi ayar yapıyorum veya bisikletçiye ayarlatıyorum 1 saat geçiyor bozuluyor yokuşlu antrenmanlardan dönüyorum frenlerde zayıflama oluyor 500 tl ye kadar bütçem var shimano nun mekanik frenlerine geçmek istiyorum bu bisiklete uygun ne önerirsiniz veya yine shimano da olsa mekanik disk fren olduğu için aynı sorunları yaşarmıyım ? yardımcı olabilirmisiz
 
Scudo
Shimano'da yol serisi mekanik disk fren kaliperi olarak bildiğim BR-RS305 var. Erdoğanlar'da var ama çifti 830 TL civarına geliyor. İkinci el olarak forum markette görmüştüm sanırım.

Düzeltme: Buldum;

Shimano BR-RS305 mekanik disk fren(ön+arka)
 
  • Beğen
Tepkiler: ATALAY16
@Aybek Cihan hocam benim bisiklet cyclross diye geçiyor ama bunlar uyarmı acaba bisikletçi kumpas ile ölçü almıştı ona göre bakacağım demişti bunda ki ölçü nedir acaba neye göre alıyoruz
 
Ürünü denemedim, uyar mı bilmiyorum ama belki işinizi görür Wiggle da Shimano R517 Road Disc Brake Caliper var.
 
  • Beğen
Tepkiler: ATALAY16
Sabit ve dusuk bir hızda, örneğin 25 km/sa, düz bir yolda, ayni bisiklet ve kullanıcı ile (kısacası tüm degiskenler iki durum için de sabit olmak sartiyla ve orta kalite mekanik disk fren ile orta kalite hidrolik disk fren performansı olculmek isteniyor), sadece ön fren ile arkayı kaldırarak tepe takla attirabilir mi? Ben, yol bisikleti ve türevlerini kullandım genelde ve yol bisikletinin hızından dolayı, amaç durmak değil daha çok yavaşlatmak mantığı ile böyle bir fren performansı arayışım hiç olmadı.. Olmadı ancak bazı zamanlar ihtiyaç doğmuyor değil ya da "skill" çalışırken özellikle böyle fren performansı aranıyor.. Şimdi ben, böyle bir beklenti için, en az sram red ya da force ile ultegra ya da dura ace altına inmeden bir seviye mi belirlemeliyim yoksa rival ya da tiagra, 105 hidrolikleri de iş yapar mı?
 
Sabit ve dusuk bir hızda, örneğin 25 km/sa, düz bir yolda, ayni bisiklet ve kullanıcı ile (kısacası tüm degiskenler iki durum için de sabit olmak sartiyla ve orta kalite mekanik disk fren ile orta kalite hidrolik disk fren performansı olculmek isteniyor), sadece ön fren ile arkayı kaldırarak tepe takla attirabilir mi? Ben, yol bisikleti ve türevlerini kullandım genelde ve yol bisikletinin hızından dolayı, amaç durmak değil daha çok yavaşlatmak mantığı ile böyle bir fren performansı arayışım hiç olmadı.. Olmadı ancak bazı zamanlar ihtiyaç doğmuyor değil ya da "skill" çalışırken özellikle böyle fren performansı aranıyor.. Şimdi ben, böyle bir beklenti için, en az sram red ya da force ile ultegra ya da dura ace altına inmeden bir seviye mi belirlemeliyim yoksa rival ya da tiagra, 105 hidrolikleri de iş yapar mı?
Seviyeleri geçtim şöyle örnek verebilirim; v fren 2 mt, disk 1 metre de durur, arada ki farkı sen hesapla.
 
En iyi ayar yapılsada Jant fren her halükarda hidrolikten uzun süre ve mesafede duruyor.
 
V fren için barandelinin 3 renkli pabuçlarını kullanıyorum. Ayarınız doğruysa hidrolik fren kadar iyi performans alırsınız.
 
Seviyeleri geçtim şöyle örnek verebilirim; v fren 2 mt, disk 1 metre de durur, arada ki farkı sen hesapla.
En iyi ayar yapılsada Jant fren her halükarda hidrolikten uzun süre ve mesafede duruyor.
Ben yolda da, trekkingde de noname bileşenli şehir bisikletinde de jant freni tekerlekleri kilitleyebilecek kadar iyi ayarlayabiliyorum, kullandığım malzeme de buna izin veriyor.

Tekerlekler kilitlendikten sonra aynı lastiği kullanan, aynı özelliklerdeki, aynı sürücünün kullandığı bisikletlerin hepsi fren türü fark etmeden aynı mesafede durur. HD frenin avantajı diğer tüm fren türlerine göre kullanıcının fren gücünü daha kolay uygulayabilmesi ve yönetebilmesi, MD'ye göre avantajı diski daha iyi tutması; hem MD hem HD frenin jant frenlere karşı avantajı da jantı etkileyen hava ve zemin koşullarından etkilenmemesi.

Sadece "disk" deyip geçerken, HD ile MD'yi de aynı kefeye koymamak lazım. Çoğu MD fren V fren kadar iyi tutacak şekilde ayarlanamıyor. Islak/çamurlu jant konusunda hala avantajlı tabii.
 
@Spartiat 'a ek olarak şunu söyleyebilirim, iki tip frenle de dağdan uzun iniş yaptığınızda farkı anlıyorsunuz. V fren ile parmaklarınız uyuşuyor artık , nerdeyse kramp giriyor , hidrolikte çok çok daha az yoruyor. arada farklar biri de bu.
 
Hidrolik olmayan disk fren var di mi o zaman yine v frenler gibi yoruyor mu
 
V fren için barandelinin 3 renkli pabuçlarını kullanıyorum. Ayarınız doğruysa hidrolik fren kadar iyi performans alırsınız.
Hayır. hidrolik diskin en düşük versiyonu olan shimano mt 200 kadar bile performans alamazsınız.
Hidrolik olmayan disk fren var di mi o zaman yine v frenler gibi yoruyor mu
Çöp onlar. mekanik disk diye geçiyor.
 
Gördüğüm kadarıyla aramızda oldukça fazla downhillci var. Bu kadar fren gücüne ihtiyaç duyduklarına göre...

Çok kaliteli iyi performans veren mekanik disk fren kaliperleri de vardı. Artık üretilmiyorlar sanıyorum. İyi bir fren kolu ile çok iyi performans gösterirler. Aynı şey jant frenleri için de geçerli. Piyasada doğru düzgün ayar tutmayan hidrolik disk frenler de var. Çok genelleme yapmamak gerekir.

Eğer fren yaparken dozajı ve vücudunuzla ağırlık dağılımını ayarlayamıyorsanız hangi freni kullandığınızın önemi yok, lastik kayarken lastiğin tutunabildiği kadar fren performansınız olur.
 
Ağır veya yüklü bisikletlerde, 4 pistonlu disk fren candır, gerisi heyecandır. Sürekli ayardır, pabuçtur şudur budur.
5400 km dir arka frene el sürmemişiz. Bisiklette ceryansız fatbike. 20+kg bisiklet ve 100kg sürücü.

Screenshot_2.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Geri