Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Fren hidroliği mineral oil

Merhaba arkadaşlar,

Mineral hidrolik yağ için bir alternatif bulup henüz bugün kullanmaya başladım.

BP Direksiyon Hidroliği (Mineral) 1LT fiyatı 8 ile 9 TL arasında satılıyor. Rengi kırmızı (Bir şey fark etmez ama bilgi olsun...)

Düne kadar hiç tutmayan arka frenim artık sapasağlam. ancak yine de bir süre denedikten sonra tekrar burada bilgi vereceğim. Ancak sonuç itibariyle ürün mineral hidrolik yağ.

BP nin sitesinde ürün ile ilgili kısa bilgiye ulaşabilirsiniz. Viskozite oranlarını bulamadım malesef.

(link)
 
Scudo
Herkese tekrar merhaba,

Artık BP' nin hidrolik yağını kullanmaya başlayalı 2 ay olcak, hiç bir sorun yaşamadım. bana kalırsa bu yağı gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Bu arada yapı marketlerin oto reyonlarında daha da ucuz olduğunu gördüm yanlış hatırlamıyorsam 6,90 gibi bir fiyatı var.

Unutmadan ekliyeyim ben burada sadece kendi deneyimimi paylaştım, sonuç itibariyle profesyonel bir tamirci değilim. Ancak benim kullandığım ekipmanda (Tektro Auriga Pro) sorunsuz çalıştı, benzer mineral yağlar kullanan Shimano veya Avid frenlerde de sorun çıkmayacağı kanısındayım.
 
arkadaşlar ben arka frenle uğraşırken bazı vidaları sıkıp gevşettim ve ondan sonra fren koluna bastığımda mineral yağı resmen boşaldı.

benim fren shımano br-m486
gittim bisim arabadaki dot 3 ü aldım

30-45 dakika uğraşlardan sonra frenleri yaptım ve artık süper tutuyor

yani aklınızda bi soru işareti kalmasın.....
 
Bugün ben de shimano BR-M445 frenlerimde bp direksiyon yağını kullandım eskisinden daha da güçlü hale geldi.Kullandıkça herhangi bir sorun çıkarıp çıkarmayacağına bakıcaz artık. Teknik bilgileri linkte bulunmaktadır.
(link)
 
Tekrar merhaba,

BP nin Hidrolik Direksiyon yağını kullanmaya başlayalı artık 6 ay oldu! Ali Bey de OM'de sormuş "sorun var mı?" diye! Hiç bir problemim yok. Gönül rahatlığıyla kullanın.

Tekrar hatırlatayım yağ mineral!
 
Teşekkür ederim Erhan bey, sanırım bundan sonra da bir şey olacağı yoktur....
 
orjinal yağ için kasmatyın farklı alternatiflerde kullanabilirsiniz sorun yaşatmıyacağını düşünüyorum ...
 
Bp nin yağını kullanalı kısa bir süre oldu fakat ben beğenmedim.Shimanonun yağına kıyasla aynı basınç kuvvetini oluşturmuyor.İlk gün bi problem yoktu gerçi ama 70-80 km den sonra fren kolu ağırlaştı ve fren kontrolü daha da zor bi hâl aldı.Tek parmakla değil de iki-üç parmakla fren kolunu bastırdığımda anca durabildim.Neyse Shimano mineral yağa devam edicem gibi.
 
DOT serisi yağlar kullanmayın. Mineral yağlar öneriliyor Shimanoda keçelerin sağlığı açısından TOTAL Mineral Oil :)
 
(link)

Sakın karıştırmayın diyor arkadaşlar... TOTAL LHM + Kullanılıyormuş... Büyük ihtimal ondan alıp. Sistemi komple değiştireceğim.

Shimano'ya o kadar çok para vermek şaçma geliyor...
 
TOTAL LHM+ aldım bu arada 31 TL Total benzin istasyonlarında... Sistemi komple değiştirip dememe yaptığım da edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaşacağım...
 
marketten aldığım 1lt lik ayçiçek yağı ile sistemime yağ bastım, 1 haftadır kullanıyorum şimdilik herhangi bir sorun yok...
 
  • Beğen
Tepkiler: adapolat
Bisiklet forumda okumuştum bi arkadaşımızın tavsiyesi üzerine 4 aydır Bp hidrolik direksiyon yağı kullanıyorum memnunum. tavsiye ederim. hatta sanayide motor ustalarını gezerseniz onlarda yarım şekilde bulabilirsiniz.
bahsettiğim ürün :
http://www.fordayedekparca.com/img/2109357142745_D%C4%B0REKS%C4%B0YON%20YA%C4%9EI%20ATF.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: adapolat
Hemen hemen hepinizin yorumlarını okudum. Makine mühendisi bir arkadaş, herhangi bir sorun olmayacağını belirtmiş zaten.

Pembe(kırmızı) ve yeşil renkten falan bahsedenler olmuş. Arkadaşlar, olay sadece renk değildir. Yeşil olan, 2000 model altı hemen her araçta, üzerindeyse bazı araçlarda kullanılan direksiyon hidroliği yani DOT3 yağıdır.Pembe ya da kırmızı, artık hangi renk kabül ediyorsanız, daha üst sınıf araçlarda kullanılan ve yine aynı sistemde kullanılan DOT4'tür.

DOT3, yerine DOT4 ya da tam tersi kullanılmaz. Sakın o yüzden renge aldanıp, arkadaşım şu rengi kullanıyor vs diyerek bir kıyaslama yapmayınız. Yağlar molakülleri ve özellikleri tamamen birbirinden farklıdır. Farklı olduğu için zaten iki çeşit yağ vardır ve her araç için ortak DOT4 ya da DOT3 iyidir denilemez. Hangi araçta, hangi yağın kullanılması gerekiyorsa o yağ kullanılmalıdır.

Onun haricinde, hidrolik fren sistemini eminim ki sizler benlerden daha iyi biliyorsunuz. Fakat organik vs. sadece satış taktiği diye düşünüyorum ben. Kimse bana kalkıp da shimano'nun yağ ürettiğini düşündüğünü söylemesin. Onlar da, diğer markalara ürettiriyorlar emin olun. Pembe ya da yeşil... Sizin sisteminizde hangi yağ varsa, onu kullanın. Yeşil ise ondan, kırmızı ise ondan devam edin. Sakın değiştirmeyin yağ türünü. Ve sakın iki farklı yağı birbiriyle karıştırmayın.

Yağ sadece basınç için arkadaşlar, klasik hidrolik bir sistem mantığı. O yüzden, önemli olan yağın markasından vs ziyade işlevidir diye düşünüyorum. Sanayilerde daha ucuza bulursunuz ayrıca DOT3'ler mesela 6-7 lira civarında.


Orjinal yağa mı devam edeceğiniz yoksa klasik DOT serisine mi geçeceğiniz konusunda birşey söyleyemem. Siz bilirsiniz. Ben sorun olacağını sanmıyorum fakat yine de taktir sizde. Fakat DOT3 ve DOT4 birbiri ile karışmaz, yani iki farklı renk birbiri ile karışmaz. DOT3 yerine DOT4 kullanılmaz... Benim değinmek istediğim bu daha çok... Aman arkadaşlar...


Ha kullandınız, karıştırdınız, ne olur ? Hiç birşey olmama ihtimali yüksek. Sonuçta çok küçük bir hidrolik sistem... Çok fark etmez. Fakat yaz aylarında, yağın ısınmasıyla yoğunluk farkından sıkıntı olma ihtimali var. Ve evet, birşey olmayabilir... Fakat dağdan inerken, o küçük ihtimal gerçekleşe de bilir... Aman dikkat...
 
Arkadaşlar ben de hidrolik yağını eklemeyi düşünüyordum, total lhm veya plus alsam üzerine eklesem olmuyor mu?
Tamamen boşaltmak mı lazım?
 
arkadaşlar konuyu baştan son akadar okudum. farklı yerlerden de bazı araştırmalar yaptım. kendi tecrübelerime de dayanarak kendi fikrim şu. bahsettiğiniz konularda ismi mevzu bahis olan yağlar mineral katkılı yağlar. memin akar arkadaşın bahsettiği üzere yağlar iki gurupta. dot 3 eski nesil yağ tipi; dot 4 yeni nesil yağ tipi. renk aldatıcı olabilir. farklı tiplerdeki iki ürünü birbirine karıştırmak pek doğru değil. çünkü içerik olarak birbirlerinden farklılar. hatırlarsınız dört zamanlı motorlar çıkmadan önce meşhur peugeot veya mobylette motorlara iki zamanlı motor yağları haricen benzine karıştırılıyordu. arık daha yaygın olan dört zamanlı motorlarda işlevselliği açısından da mineral katkılı yağlar kullanılmakta. konuya döncek olursak; fren sisteminizdeki yağın eksilmesi, işlevini kaybetmesi sonucunda en iyi yapılacak iş, sistem içierisindeki yağın tamamen boşlatılıp ekleme yapmadan tek tip yağın kullanılması olacaktır.
sonuç olarak endoğru yol yağı eklemek yerine komple değiştirmek.
 
Geri