V fren basit ama teknolojik olarak demode, inişlerde sürekli fren yaparsanız ısınmaya bağlı basınç azalması V frende daha çok ve erken hissediliyor. Hidrolik sistem kaza darbe olmadıkça hiç bir problem çıkarmaz, öyle olmasa milyonlarca araç, SUV undan motosikletine hala halatlı kampana frenli olurdu (V fren muadili). HD frenler hemen herzaman aynı tepkiyi verir, ne kadar basıncla ne kadar yavaşlayacağınızı bilirsiniz. V frende bu hassasiyet yoktur. Disk balataları geniş yüzeyli ve preslenmiş yanmaz elyaftır. V fren pabucu kauçuktur ve çok dar bir şeride baskı yaparlar. V fren balatası çok daha hızlı bir yüzeye sürtünür çünkü jantın merkezinden uzaklaştıkça hız artar. Dolayısıyla hd daha az yıpranarak durdurma sağlar.
V fren kolla açılan cam mekanizmaları gibi sona ereceği kesin olan bir sistem. Tek üstünlüğü -buda üstünlükse- basit mekaniği sayesinde bakımının çok kolay olması (yok gibi) , tek vidayı söker yeni pabucu takar 5 dakikada yola koyulursunuz. Tabi turlar için bu nimet.
Şu 6 ay içinde 2 sinide kullandım, disk freni tek geçerim.