Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Fren türleri ve tavsiyeler

İlk sorunuzun cevabı, evet Surly LHT rim brake modeli klasik V frendir.
Ben de V fren kullanıyorum. Disk frenin ısınma sebebiyle tutmamasını veya bisiklet yüklü haldeyken jant teli kırma ihtimalini göze almaktansa iç lastiğin patlama ihtimalini göze almayı tercih ederim.

Bana da onu tercih edermişim gibi geldi de gene de bir bilene sorayım dedim:)
Çok teşekkür ederim.
 
Scudo
Tek parmakla kolayca fren yapmak gibisi yok. Alıştım bu rahatlığa. Bir daha hidrolik frensiz bisiklet almam.
 
@tubap. rica ederim.
@Aybek Cihan mtb için evet kesinlikle haklısınız ama yüklü tur bisikleti için ben almayayım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Çok iyi anladım çok teşekkür ederim. Fakat anladıkça sorularım da arttı. Keşke anlamasaydım. Surly LHT rim brake, mekanik V fren grubuna mı giriyor?

Bahsettiğiniz dezavantajlara istinaden, uzun süreli bir inişte, fren papuçları jant yanaklarını ısıttığı için iç lastiğin erimesi mi daha ciddi bir vaka, yoksa yine uzun süreli inişlerde, sürtünme sebebiyle ısınan rotor (disk) veya fren pad'i yüzünden fading denilen, fren performansında ısıya bağlı azalma durumunda iklim koşullarına bağlı olarak frenlerin tamamen iptal olabilme ihtimali mi daha ciddi?

Tüm opsiyonları göz ardı edip sadece bu iki faktöre bakarsak hangisi alınmalı?
Fren pabuçları jant yanaklarını ısıtıp iç lastiği eritecek seviyelerde bir iniş yapabilmek için önce aynı yüksekliğe tırmanmak - tırmanabilmek gerekiyor. Ayrıca o kadar fren gerektiren yerler virajlı dağ iniş yolları olur diye düşünüyorum. Çok özel bir antrenman veya Uludağ gibi-benzeri bir yere gezi planlamanız gerekiyor. Ha birde kullanacağınız bisiklet tur bisikleti olacağı için kadrosu bile muhtemelen 10 kilo ve üzeri olacak. E tabi birde buna heybeler ve içerisindeki eşyalar da dahil. Fiziksel durumunuz ve kondisyonunuz ne bilmiyorum ama öyle fren pabuçları ile iç lastik eritecek inişler yapabileceğiniz yerlere tırmanabiliyorsanız tebrik eder elinizden öperim.
 
Fren pabuçları jant yanaklarını ısıtıp iç lastiği eritecek seviyelerde bir iniş yapabilmek için önce aynı yüksekliğe tırmanmak - tırmanabilmek gerekiyor. Ayrıca o kadar fren gerektiren yerler virajlı dağ iniş yolları olur diye düşünüyorum. Çok özel bir antrenman veya Uludağ gibi-benzeri bir yere gezi planlamanız gerekiyor. Ha birde kullanacağınız bisiklet tur bisikleti olacağı için kadrosu bile muhtemelen 10 kilo ve üzeri olacak. E tabi birde buna heybeler ve içerisindeki eşyalar da dahil. Fiziksel durumunuz ve kondisyonunuz ne bilmiyorum ama öyle fren pabuçları ile iç lastik eritecek inişler yapabileceğiniz yerlere tırmanabiliyorsanız tebrik eder elinizden öperim.

Yok yok hiç öpmeyin, maksimum çıktığım yükseklik bence Penang tepesiydi hahaha, o da 833 metre yüksekliğindeymiş. :) Cevaplara ikna oldum, zaten daha da vaktini çalmayayım kimsenin.
 
Yok yok hiç öpmeyin, maksimum çıktığım yükseklik bence Penang tepesiydi hahaha, o da 833 metre yüksekliğindeymiş. :) Cevaplara ikna oldum, zaten daha da vaktini çalmayayım kimsenin.
Strava da George Town'lu bir arkadaşım var. Baya kalabalık turlar düzenliyorlar. İsterseniz ekleyin yazın onların gurubuna katılabilirsiniz.
(link)
 
V fren basit ama teknolojik olarak demode, inişlerde sürekli fren yaparsanız ısınmaya bağlı basınç azalması V frende daha çok ve erken hissediliyor. Hidrolik sistem kaza darbe olmadıkça hiç bir problem çıkarmaz, öyle olmasa milyonlarca araç, SUV undan motosikletine hala halatlı kampana frenli olurdu (V fren muadili). HD frenler hemen herzaman aynı tepkiyi verir, ne kadar basıncla ne kadar yavaşlayacağınızı bilirsiniz. V frende bu hassasiyet yoktur. Disk balataları geniş yüzeyli ve preslenmiş yanmaz elyaftır. V fren pabucu kauçuktur ve çok dar bir şeride baskı yaparlar. V fren balatası çok daha hızlı bir yüzeye sürtünür çünkü jantın merkezinden uzaklaştıkça hız artar. Dolayısıyla hd daha az yıpranarak durdurma sağlar.
V fren kolla açılan cam mekanizmaları gibi sona ereceği kesin olan bir sistem. Tek üstünlüğü -buda üstünlükse- basit mekaniği sayesinde bakımının çok kolay olması (yok gibi) , tek vidayı söker yeni pabucu takar 5 dakikada yola koyulursunuz. Tabi turlar için bu nimet.
Şu 6 ay içinde 2 sinide kullandım, disk freni tek geçerim.
 
Bir önceki mesajımda şu hususları atlamışım:

Mekanik V frenlerin bir dezavantajı daha var: Fren papuçları jant yanağına tam anlamıyla paralel basmadığı için uygulanan fren kuvvetinde kayıp yaşanabiliyor. Hidrolik V fren veya disk frenlerde ise papuç/pad her zaman paralel olarak basıyor yüzeye.

Jant yanağının veya rotorun ısınması sonucu yaşanan sıkıntılar konusunda ise V frenlerin şöyle bir avantajı var: Rotorlara nazaran jantlar daha büyük bir yüzey alanına sahip olduğu için jantlar daha geç ısınan ve daha hızlı soğuyan bir karaktere sahip. Rotorlarda ise bu durum tam tersi vaziyette.

Bu yazdıklarımdan, her inişte jantınız tehlikeli derecede ısınacak ve bu yüzden iç lastiğiniz patlayacak anlamı çıkmasın. Bu risk biraz uç noktalar için geçerli; yani yükünüz çok, inişiniz çok dik ve uzun, hava çok sıcak olmalı ki böyle bir durum ortaya çıksın. Ama hiç yaşanmamış hadiseler de değiller ve hesaba katılmasında fayda var.
 
@Mehmet Altuğ Bence jantın o denli ısınması imkansız, pabuclar jant o ısıya gelmeden ya çoktan erimiş-deforme olmuş, ya da tükenmiş metal kısmı kalmış olur. Ama varsa bir duyumunuz öğrenmek isterim. Aslında bu tamda mythbusters a önerilecek bir konu.😊
 
V fren basit ama teknolojik olarak demode, inişlerde sürekli fren yaparsanız ısınmaya bağlı basınç azalması V frende daha çok ve erken hissediliyor. Hidrolik sistem kaza darbe olmadıkça hiç bir problem çıkarmaz, öyle olmasa milyonlarca araç, SUV undan motosikletine hala halatlı kampana frenli olurdu (V fren muadili). HD frenler hemen herzaman aynı tepkiyi verir, ne kadar basıncla ne kadar yavaşlayacağınızı bilirsiniz. V frende bu hassasiyet yoktur. Disk balataları geniş yüzeyli ve preslenmiş yanmaz elyaftır. V fren pabucu kauçuktur ve çok dar bir şeride baskı yaparlar. V fren balatası çok daha hızlı bir yüzeye sürtünür çünkü jantın merkezinden uzaklaştıkça hız artar. Dolayısıyla hd daha az yıpranarak durdurma sağlar.
V fren kolla açılan cam mekanizmaları gibi sona ereceği kesin olan bir sistem. Tek üstünlüğü -buda üstünlükse- basit mekaniği sayesinde bakımının çok kolay olması (yok gibi) , tek vidayı söker yeni pabucu takar 5 dakikada yola koyulursunuz. Tabi turlar için bu nimet.
Şu 6 ay içinde 2 sinide kullandım, disk freni tek geçerim.
Hakan bey benim bisiklette arka fren bile yok. Fixie olduğu için çıkardım. Sadece önde v fren kullanıyorum. O da büyük ölçüde yokuş aşağı giderken. Herkesin kullanımına göre ihtiyacı farklı. Merak etmeyin v frene bir şey olmaz, daha iyi versiyonu çıkar sadece. Not olarak belirteyim.
 
@Hakan1969 ısınıyor... Basima geldi. Bir arkadasin da ısınmayla teker patlaması vardi
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@Anonim 😁zamanla dedim zaten..100 yıl sonra filan yani..😉@ali önder bu iyi bir bilgi oldu, teşekkürler.
 
@tubap. Yokuş aşağı inen yüklü bir bisiklet söz konusu olduğunda, frensiz kalıp duramamak ile lastik patlaması arasında bir seçim yapmam gerekse, lastiğin patlamasını tercih ederim diyeyim :)

Lastiği patlayan bisikletinizi bir şekilde durdurabilirsiniz, ancak frensiz kalmış bir bisiklet sizi ciddi bir kaza riskiyle karşı karşıya bırakır.
 
Geri