Merhabalar
Forumdan gelen istek üzerine Fuji Feather'la ilgili bir inceleme yazmayı, biraz acemi olsam da kendime görev edindim. Bisikletin işlevselliği, avantajları, farklılıkları... gibi konuları tesbit edebildiğim kadarıyla etraflıca anlatmaya çalışayım.
97958 dosyayı görüntüle
Şehir tur bisikletimin hantallığı ve biraz gayrı ciddi olan görüntüsü yüzünden bir arayışa girmiştim. Renkli boya ve etiketleri olan bisikletlerimiz de gayet güzel ama işe veya bir buluşmaya gideceğim zamam kendimi reklam panosu gibi hissediyodum
Günlük kıyafetlerimle kullanmam gerektiği zamanlarda rahat edemiyodum. Ayrıca ayaküstü yerlere bagajlı amortisörlü bisikletimle gitmek kamyon taşımak gibi geliyodu. Küçük bir yanım da yol bisikletlerine bakmaya başlamıştı ama kendimi hem teknik, hem atletik hem de ekonomik açıdan geliştirmeden çok üst seviye bir bisiklet almak istemedim çünkü bisiklet servisleri hayal ettiğim gibi değildi. Aynı zamanda antika sevgim bisikletle de birleşmişti, klasik bir yol yarışı bisikleti toplamak harika olur fakat teknik yetersizlik yine bunu da ertelemeyi gerektirmişti.
Bu hal ve şartlar altında
böyle vintage tabir edilen eski tip bisikletlerin sıfır olarak satıldığını bilmezken Fuji Feather'ı görür görmez işte ihtiyacım olan bu dedim.
97959 dosyayı görüntüle
Serbest tek vites (single speed) veya sabit vites (fixed gear, fixie) olarak kullabileceğimiz bisikletin cro-mo kadrosunda ve alüminyum aksamlarındaki sadelikle işlenmiş güzellik gerçekten çok ilgi çekici.
Mağazada yeni çalışmaya başlayan ilgili ve çok saygılı arkadaşın tavsiyesine uyarak siyah kadroyu aldım.(kendisini çok uğraştırdım ama kesin almak üzere gittiğim kadro farklı bir renkteydi ve sorunluydu. İyi ki de o olmamış siyahı almışım)
Boy 1.69 cm iç bacak boyu 79 cm e 54 cm kadro tam geldi (sanırım bacak boyum boyuma oranla genele göre biraz uzun)
Forumda okuduğum kadarıyla Yol bisikleti kadrolarının biraz rahatsız olduğunu biliyorum. Fakat biner binmez bu bisikletin ne kadar rahat olduğunu fark ettim.
97960 dosyayı görüntüle
Elcikleri görüntü kirliliği ve gidon tutuşu zorluğu ve ağrısından dolayı zaten gözüme kestirmiştim. İlk fırsatta Siyah bir gidon bandıyla değiştirttim.
97961 dosyayı görüntüle
700x25 lastikler fixed kullanım için dayanıklı ve uygun olduğu için seçilmiş.
Jantlar ön ve arka olarak farklı örülmüş
Çemberlerin birleşim noktaları etiketlerle kapatılmamış bisikletin geneli gibi sade bırakılmış
Orta göbek rulmanlı imiş. Jant seti gerçekten de ortalama bir kullanıcı için kaliteliler mi değiller mi bilmiyorum fakat zaten üst seviye fixed jant setleri, velodrom bisikletlerinin jant setleri olarak üretildikleri için astronomik fiyatlara sahip. Aldığımda arka göbekten çok yüklenince çatırtılar geliyodu. İlgilenen arkadaş elinden geleni yaptı fakat bi süre kullanmamıza rağmen düzelmeyince hemen arka jantı değiştirerek problemi çözdü. Şu an gayet iyi durumda ve akıcı.97963 dosyayı görüntüle
97962 dosyayı görüntüle
Bu arada jantların reflektif özelliği de varmış
Sele ve sele borusu çok güzel ve güzel detaylandırılmış.
97965 dosyayı görüntüle
Kadronun üzerine marka ve model logosu koyu yeşil tonlarla resmen siyah renk kadroya has olmak üzere gizlenmiş. Model logosu, maşa ve Fuji Shield ise en karakteristik kısımlardan (Siyah Koyu yeşil marka ve model logoları siyah kadroya has olmak üzere neredeyse görünmez fotoğrafları farklı ışıklarla zorlanarak çektik)
97967 dosyayı görüntüle
97968 dosyayı görüntüle
97969 dosyayı görüntüle
Bisiklet yola çok güzel tutunuyor belki dişsiz 700x25 lastiklerden olabilir bu bilemiyorum ama ıslak yollarda bile aşırı güven veriyor.
10.32 kg kilo yaklaşık ağırlıkla şehir içinde toplu taşımaya dahil olabilmek çok rahat oluyor. Günlük giysilerle bile uyumlu kullanılabilir olması bence bir avantaj en başta bahsettiğim gibi. Vites ayarı, çapraza düşmeme, doğru vites değiştirme, maşa bakımı, attırıcının bir yere çarpması vs. gibi hiç bir derdimiz yok. Lastiklere hava basıp gidiyoruz. Ben zevk edip zinciri temizliyorum hep ama muhtemelen onu bile çok sık yapmaya gerek yok.
Temizlikten bahsetmişken, o da çok kısa ve rahat bir şekilde halloluyor ki inanın bu çok büyük bir lüks.
Gelelim hepimizin aklında olan soruya
"Yokuş çıkılıyor mu?"
Yeterli performansınız varsa evet 46-16 dişliler size yokuşları tırmandırır. Ama yokuş çıkarken bir kere durmak zorunda kaldığınızda tekrar hız kazanmak zor oluyor. Diyelim ki yokuşları rahat çıkmak istiyorsunuz aynakoldaki dişli sayısını azaltabilirsiniz.
97970 dosyayı görüntüle
Bana gelince yokuş durumum şöyle;
Eğim derecesi bilmiyorum ama, arabayla 2. Vitesle çıkabildiğim yokuşlarda bisikleti taşıyorum. 3. Vitesle çıkabildiğim yerlerde ise zorlanarak çıkabiliyorum. Kilo 63 ve ben de oldukça acemiyim.
Feather, dropbarlı gidonuyla fixed çekiş sistemiyle bakılınca bazı değişikliklerle veya hiç ellemeden de amatör bir pist bisikleti olarak bile kullanılabilir.
97972 dosyayı görüntüle
Bisikletin fixie kullanımıyla ilgili konulara girmedim çünkü forumda yeterince ilgili başlık var. Sadece şunu diyebilirim ki 46x16 dişliler skid hareketleri için belki biraz fazladır, belki de kilit pedallara ihtiyaç vardır tam olarak bilemiyorum.
Söyleyebileceklerim sanırım bunlar. Umarım merak giderici ve faydalı olur.
Sorularınız, merak ettikleriniz olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışayım
Herkese sevgiler, saygılar.
Forumdan gelen istek üzerine Fuji Feather'la ilgili bir inceleme yazmayı, biraz acemi olsam da kendime görev edindim. Bisikletin işlevselliği, avantajları, farklılıkları... gibi konuları tesbit edebildiğim kadarıyla etraflıca anlatmaya çalışayım.
97958 dosyayı görüntüle
Şehir tur bisikletimin hantallığı ve biraz gayrı ciddi olan görüntüsü yüzünden bir arayışa girmiştim. Renkli boya ve etiketleri olan bisikletlerimiz de gayet güzel ama işe veya bir buluşmaya gideceğim zamam kendimi reklam panosu gibi hissediyodum
Bu hal ve şartlar altında
97959 dosyayı görüntüle
Serbest tek vites (single speed) veya sabit vites (fixed gear, fixie) olarak kullabileceğimiz bisikletin cro-mo kadrosunda ve alüminyum aksamlarındaki sadelikle işlenmiş güzellik gerçekten çok ilgi çekici.
Mağazada yeni çalışmaya başlayan ilgili ve çok saygılı arkadaşın tavsiyesine uyarak siyah kadroyu aldım.(kendisini çok uğraştırdım ama kesin almak üzere gittiğim kadro farklı bir renkteydi ve sorunluydu. İyi ki de o olmamış siyahı almışım)
Boy 1.69 cm iç bacak boyu 79 cm e 54 cm kadro tam geldi (sanırım bacak boyum boyuma oranla genele göre biraz uzun)
Forumda okuduğum kadarıyla Yol bisikleti kadrolarının biraz rahatsız olduğunu biliyorum. Fakat biner binmez bu bisikletin ne kadar rahat olduğunu fark ettim.
97960 dosyayı görüntüle
Elcikleri görüntü kirliliği ve gidon tutuşu zorluğu ve ağrısından dolayı zaten gözüme kestirmiştim. İlk fırsatta Siyah bir gidon bandıyla değiştirttim.
97961 dosyayı görüntüle
700x25 lastikler fixed kullanım için dayanıklı ve uygun olduğu için seçilmiş.
Jantlar ön ve arka olarak farklı örülmüş
Çemberlerin birleşim noktaları etiketlerle kapatılmamış bisikletin geneli gibi sade bırakılmış
Orta göbek rulmanlı imiş. Jant seti gerçekten de ortalama bir kullanıcı için kaliteliler mi değiller mi bilmiyorum fakat zaten üst seviye fixed jant setleri, velodrom bisikletlerinin jant setleri olarak üretildikleri için astronomik fiyatlara sahip. Aldığımda arka göbekten çok yüklenince çatırtılar geliyodu. İlgilenen arkadaş elinden geleni yaptı fakat bi süre kullanmamıza rağmen düzelmeyince hemen arka jantı değiştirerek problemi çözdü. Şu an gayet iyi durumda ve akıcı.97963 dosyayı görüntüle
97962 dosyayı görüntüle
Bu arada jantların reflektif özelliği de varmış
Sele ve sele borusu çok güzel ve güzel detaylandırılmış.
97965 dosyayı görüntüle
Kadronun üzerine marka ve model logosu koyu yeşil tonlarla resmen siyah renk kadroya has olmak üzere gizlenmiş. Model logosu, maşa ve Fuji Shield ise en karakteristik kısımlardan (Siyah Koyu yeşil marka ve model logoları siyah kadroya has olmak üzere neredeyse görünmez fotoğrafları farklı ışıklarla zorlanarak çektik)
97967 dosyayı görüntüle
97968 dosyayı görüntüle
97969 dosyayı görüntüle
Bisiklet yola çok güzel tutunuyor belki dişsiz 700x25 lastiklerden olabilir bu bilemiyorum ama ıslak yollarda bile aşırı güven veriyor.
10.32 kg kilo yaklaşık ağırlıkla şehir içinde toplu taşımaya dahil olabilmek çok rahat oluyor. Günlük giysilerle bile uyumlu kullanılabilir olması bence bir avantaj en başta bahsettiğim gibi. Vites ayarı, çapraza düşmeme, doğru vites değiştirme, maşa bakımı, attırıcının bir yere çarpması vs. gibi hiç bir derdimiz yok. Lastiklere hava basıp gidiyoruz. Ben zevk edip zinciri temizliyorum hep ama muhtemelen onu bile çok sık yapmaya gerek yok.
Temizlikten bahsetmişken, o da çok kısa ve rahat bir şekilde halloluyor ki inanın bu çok büyük bir lüks.
Gelelim hepimizin aklında olan soruya
"Yokuş çıkılıyor mu?"
Yeterli performansınız varsa evet 46-16 dişliler size yokuşları tırmandırır. Ama yokuş çıkarken bir kere durmak zorunda kaldığınızda tekrar hız kazanmak zor oluyor. Diyelim ki yokuşları rahat çıkmak istiyorsunuz aynakoldaki dişli sayısını azaltabilirsiniz.
97970 dosyayı görüntüle
Bana gelince yokuş durumum şöyle;
Eğim derecesi bilmiyorum ama, arabayla 2. Vitesle çıkabildiğim yokuşlarda bisikleti taşıyorum. 3. Vitesle çıkabildiğim yerlerde ise zorlanarak çıkabiliyorum. Kilo 63 ve ben de oldukça acemiyim.
Feather, dropbarlı gidonuyla fixed çekiş sistemiyle bakılınca bazı değişikliklerle veya hiç ellemeden de amatör bir pist bisikleti olarak bile kullanılabilir.
97972 dosyayı görüntüle
Bisikletin fixie kullanımıyla ilgili konulara girmedim çünkü forumda yeterince ilgili başlık var. Sadece şunu diyebilirim ki 46x16 dişliler skid hareketleri için belki biraz fazladır, belki de kilit pedallara ihtiyaç vardır tam olarak bilemiyorum.
Söyleyebileceklerim sanırım bunlar. Umarım merak giderici ve faydalı olur.
Sorularınız, merak ettikleriniz olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışayım
Herkese sevgiler, saygılar.