Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Fuji Touring kullananlara sorularım var.

Fuji Touring asfalt olmayan yolda güven verir mi?

  • Verir.

    Katılım: 21 56,8%
  • Vermez.

    Katılım: 4 10,8%
  • Yola göre değişir.

    Katılım: 11 29,7%
  • Şans işi.

    Katılım: 1 2,7%

  • Toplam katılım
    37

burakbozan

Üye
Kayıt
8 Temmuz 2015
Mesaj
48
Tepki
23
Yaş
28
Şehir
Çanakkale
İsim
Burak
Bisiklet
Fuji
Selam dostlar, bu yaz Fuji Touring 2016 alma planım var. Fakat kafama takılan bi şey var.
Turlarımın çoğu asfaltta olmakla beraber zaman zaman patikalara, orman yollarına da girebilirim. Yani %75 asfalt yol, %25 patika, toprak yol diyebiliriz. Bu durumda Fuji Touringdeki 28" tekerlekler sıkıntı çıkarır mı acaba? Çünkü eğer asfalt dışında da kullanılacaksa herkes 26" ve düz olmayan maşa öneriyor. Fuji Touring asfalt olmayan, ama aşırı da bozuk olmayan yollarda performansı nedir? Çok sıkıntı yaşar mıyım? Tecrübe ve fikirlerinizi bekliyorum :):)
 
Scudo
Bu bence bisikleti kullanan kişiye de bağlı. Taşlı topraklı yolda yüksek hızla gidersen, paldır küldür hiç dikkat etmeksizin her çukura girersen hiçbir bisiklet güven vermez. Ben o tarz yollardan 700x23 lastikli yol bisikletimle (çadır ve heybe yüklü) geçtim. O rotada sadece bir kez lastik patlattım o da çok normal bence :) Sonuçta benimki o tarz bir yola hiç uygun değildi. Ama olabildiğince dikkatli kullanarak riski en aza indirdim. Fuji ile bence sorun yaşamazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: burakbozan
Merhabalar oncelikle. Fuji touringin kadrosu bir alasim olan chromolyden yapilmistir. Bu alasim maruz kaldigi darbelere karsi esneyebilme ozelligine sahiptir ve metal yorgunlugunun en az oldugu alasimdir. Kirilma catlama durumlarinda en ucra sehirlerde bile bulabileceginiz kaynakcilarda kaynak yaptirarak yolunuza devam edebilirsiniz. Iki teke bir adam adli youtube kanalinda detayli incelemesi var goz atmanizi tavsiye ederim.
 
@rostk1cq Öncelikle teşekkürler :) Peki 28" jant olması, tellere ve jantlara sıkıntı yaratabilir mi titreşim esnasında?
 
Fuji Japonya'da bir dagin ismidir ve gucu simgeler. Hatta cekik gozlu kardeslerimiz bu daga Fujisan derler ve kutsal kabul ederler. (Burdaki san saygi belirten bir ektir.) Bisiklet de markasini bu dagdan almistir. Sonucta bu bisikletle dunya turu yapanlar oldugunu dusunursek sikinti olacagini sanmiyorum. Acikcasi genelde tur bisikletleri 28 jant olur lakin Gurkan Abimiz yaptigi dunya turunda tam da yazdiginiz sebebten 26 jant tercih etmis.bu konuda fikir ayriliklari olmakla beraber hayalimdeki bisiklet ve bana gore tur bisikletciliginin nirvanasi olan Fuji Touring'ten kesinlikle pisman olmazsiniz. Hatta yakin zamanda Geziniyo kanalindaki abimiz de bu bisiklete gecmisti yanilmiyorsam. Detayli bilgi verebilir.
 
@suzuyajuuzou Üzerine haddinden fazla yük bindirmedikçe ve çok sert çukurlara girip çıkmadıkça, akordu düzgün olan bir tekere hiçbir şey olmaz. Yola çıkmadan önce akort ayarını kontrol ettirin. Siz de kontrol edebilirsiniz ama dikkatli olmak lazım. Mesela teker nizami dönüyor olabilir ama bazı teller gevşemiş olabilir, bunu siz göremeyebilirsiniz. Tek tek gerginlikleri kontrol etmek gerek. Bir ustaya göstermekte fayda var. Ha bana sorarsanız bu kadar abartmaya gerek yok ama tedbirli olmak her zaman iyidir :) Ben de önümüzdeki hafta bir ustaya götürüp fren-vites-akort ayarı yaptıracağım. Kendim de yaparım ama çok ince ayar yapamıyorum.
 
Bisikletçimin verdiği bilgiye göre en fazla 38lik lastik takabiliyorsunuz. Biraz havasını indirip konforlu bi sürüş elde edebilirsiniz.
Aynakolun yer ile mesafesi yüksek hızlarda ve yüklü iken stabil bir sürüş sağlıyor. Fakat offroad sürüşte problem olabilir.
Pedal çevirme esnasında aynakola çarpabilecek büyük nesneler olabilir. Onu da göz ve nizam ile halledebilirsiniz.
En çok nerede kullanıcaksanız ona göre bisiklet alın derim. Ufak istisnaları halleder fuji.
 
  1. @suzuyajuuzou arkadaşımın sorusunu ben de tekrarlayayım. Fuji touring vera terra jantlar kullanıyor. Bunları asfalt dışında kullananlar var mıdır? Nasıl performans gösterirler? Benim Fuji'yi hala deneme şansı bulamadım. İnşallah bu sorunun cevabını ben de öğreneceğim. Y(link).
  2. 36 tel olması insana güven vermiyor değil. Lastiklerde (link) flat protection mevcut. Bu konu ile ilgili de internette bir bilgi yok. Umarım bu konu ile ilgili deneyimlerimi zamanı gelince aktaracağım.
  3. @Osman Kıtay @yakubi gibi deneyimli arkadaşlarımız bize yardımcı olurlar sanırım.
 
@legolass69 @suzuyajuuzou
fujitouringin orjinal haliyle asfalt dışında ciddi sürüşler yaptım. bildiğimiz mtbcilerin peşine takılıp uzun süre takip etmeyi denedim: )

asfaltta fuji kıskandıracak kadar iyiydi arazide ise bisikletin ergonomisi ile ilgili sıkıntı yaşanıyor ister istemez.
fakat tekrar ediyorum bildiğimiz mtb parkuruydu benimki. çok konforlu olmaz muhakkak ama asfalt dışında jantlarda veya lastiklerde en ufak sorun hissetmedim. bu konuda gönlümüz rahat olabilir bence.

12191129_1513497038974863_7863562545931794607_o.jpg

yaklaşık iki üç hafta önce göbekten pedal çevirirken anlayamadığım rahatsız edici şu forumdaki malum ses geliyordu. fakat bugünlerde kendiliğinden o ses de kayboldu. keyifle biniyorum, kimi zaman cyclocross gibi, kimi zaman varoluş nedeni uzun tur bisikleti gibi, kimi zaman da şehir bisikleti gibi.

lastiklerde hafiften yanaklardan eprime, ipliklenme görülmeye başlandı. bunca zaman boyunca iki kez lastiğim patladı. fakat hala lastiklerin kullanılabilir olduğunu düşünüyorum (kesinlikle yağmurda çok dikkatli olunması ile birlkte. çünkü bu yüzden iki kez düştüm.)
 
  • Beğen
Tepkiler: Alp@y Tatlısu
Hocam aydınlattığınız için teşekkürler. Benim de (yattığım yerden) farkettiğim iki orjinal donanım sorununa değinmişsiniz. Göbekler ve pedal. Lastikleri zaten sarf malzemesi olarak görmek lazım :)
 
Geri