@Halilibrahim
Sağolun hocam. Geçen sene 2000 € cicarı yeni dağ bisikleti aldım.
Bu aletler çok pahalı malum.
Birde bunların elektrik destekli olanları şu an piyasaya çıktı.
Ancak ben dağdan ziyade şehir içi ve günlük tur amaçlı kullanıyorum.
Yani bagaj çamurluk vs gerekiyor.
Orijinal olmayan çamurluk ve bagajlar da sorunlu çıktı.
Sanırım bir daha aynı hatayı yapmam.
Ama fully bisikletim hobi amaçlı olsa iyi olurdu tabi.
Öyle abi bugünün kurundan bile sıfır parçalarla en ucuz ve düşük seviye parçalarla enduro 10-11 bin TL'ye maal oluyor. elektrikli olanlar sporla alakası yok hobi amaçlı alınıp kullanılabilir elbette. Elektrik alacağıma motocross alırım bence daha eğlenceli
Asfaltta kullanılacaksa fully almanın bir anlamı yok abi. Hatta direk rijit maşalı olsa daha bile iyi bence.
Hocam dizlik önerin için teşekkür ederim.sizin kullandığınız boyunluk iyimi bide ne tarz bir göğüs koruması kullanmalıyım.şimdilik bunlar var elim yardımın için tşkrlr
Hocam cok güzel anlarmışsınız , bi konuyu anlamadım sizde 180 mm olan bi cube almışsınız bende 190 lık olanından almak istiyorum sadece görünüş olarak karar verdim arka süspansiyonu dik değilde yatay olup alt kadroya bağlanan modelleri daha çok beğeniyorum , oyüzden böyle bi kadro almak istedim bu kadro enduro klasmanına mı giriyor ? Hem iniş hem çıkış yapabilir miyim bu bisikletle cok yorar mı bide kadronun tam performansından yararlanabilmek için parçaları nasıl tercih etmeliyim (havalı maşa veya yaylı maşa gibi )
Boyum 187 ve daha çok arazi odaklı kullanmayı planlıyorum sitede sadece 16 inç olanı kalmış hem kontrol kolaylığı gelde rahat bi sürüş için kaç inç almam lazım Burak abi 179 bisikleti de 17 inç olması lazım bende 18 inç alsam nasıl olur
@Berkaytopaktass Bütçen varsa ve bisiklet almaya karar verdiysen biraz araştırman lazım.Sana tavsiye vermeyi isterdim ama full süspansiyon tecrübem yok.Bu forumda da fully bisikletler hakkında yeterince bilgi ve tecrübe aktarımı olmadığından mtbr gibi yabancı forumlara bakmanı ya da youtube dan ilgili videoları izlemeni ancak tavsiye edebilirim. @Halilibrahim abi ile de iletişime geçebilirsin.Umarım istediğin bisiklete kavuşursun.
@Harun. Downhill yarışlarında esas amaç dağdan aşağıya en hızlı bir şekilde inmektir.Yarış parkurunda pedal çevirilmesi gereken yerler de vardır.Aktarma organları burada devreye girer.Neden gerekli olduğunu şu video anlatıyor zaten;
İşlevsizden kastınız hız yapamıyor olmasıysa yanlış bir kıyaslama yaptığınızı belirtmek isterim.Bu bisikletler yüksek kadansla hız yapmak için değildir.Ki amacınız buysa eğer cross country bisiklet alırsınız. İşlevini bilmediğimiz bisiklet için işlevsiz demek doğru olmaz.? Mesela benim, bana göre yol bisikletleri hızlı ama dayanıksız demem doğru olur muydu?
Mrb edeler ben ful süspanson lowrider pislet toplicam bütçe 250 ikinci el parça olur şasi ve diğer parçaların önerisini alabirim. Şimono fites şart. Şöyle bişi toplicam
Merhabalar, öncelikle kusura bakmayın tam doğru konu olamayabilir ancak konu açma yetkisi olmadığı için yeni üyelerin nereye yazacağımı bilemedim. Bisikletimde Suntour xcr air havalı maşa var ve ben bu maşanın bakımını yapmak istiyorum. Gerekli keçeleri sipariş ettim ancak kafama takılan bir konu var, benim bu amortisörün bacaklarının girdiği yeri hangi yağ ile yağlamam gerekiyor? Suntour maşalarla ilgili bu konuda çok fazla bilgi yok maalesef. Yardımınız için şimdiden teşekkürler.
@darkmania06 üreticiden üreticiye değişir ama genelde 50-100 saatlik kullanımda bir yağ değişimi, 250 saat civarında keçe vs değişimi önerilir. Gelgelelim, bu bakım periyodu bisikletin kullanıldığı koşullara ve nasıl kullanıldığına doğrudan bağlıdır. Atıyorum çamurluk varsa maşa dış etkenlere daha az maruz kalır ve bakım periyodu uzayabilir gibi gibi.