Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Geçirdiğimiz Kazalardan Ders Alalım

Scudo
Arka dış lastiğim eskimişti ön lastiğimin durumu daha iyiydi. Tamirci, arka dış lastik ile ön dış lastiğin yerlerinin değiştirilmesinin gerektiğini söyledi ve öyle de yaptık. 1 hafta sonra virajda 30 Km/s hızla giderken ön lastiğim patladı gidonu kontrol edemedim ve düştüm. Ciddi şekilde yaralandım.

Alınacak ders: Eskidi diye arkadaki lastiği öndeki ile değiştirmeyin.En iyi dış lastik önde olmalı. Yeni bir adet dış lastik aldıysanız onu öne takın. Arka lastik patlayınca emniyetle durabilirsiniz; ancak ön lastik patlarsa (özellikle virajda) ciddi kazalarla karşı karşıya kalmanız kaçınılmaz...

HERKESE KAZASIZ GÜNLER DİLERİM
 
Lastiklere fazla hava basıp araziye girmeyelim arkadaşlar. Geçenlerde eymirde resmen uçtum. Allahtan sert zemine düşmedim ama o kadar çok diken battıki anlatamam. Diz kapaklarım ve dirseklerim soyuldu. Asfaltta işe yarayan yüksek basınç arazide hiç bir işe yaramıyor :) Frenler tutsa bile bisiklet durmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel
Arazide sert hamleler yapılacaksa quick release kontrolü yapmak,

Yolda ufak parçaçıklar veya ıslaklık varsa ön frene daha nazik davranmak,

Bisikletinize binmek isteyen sevdiklerinize hidrolik uyarısında bulunmak, geçen defa dalgınlıkla unuttum da arkadaşımın bisiklete binip takla atması bir oldu, ayağı falan soyuldu, aman aman dikkat...
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan KOCAOĞLU
parketmiş kamyonetin solundan yakın geçerken , benim de solumdan geçen araç aynasıyla sol gidonuma dokundu.
yol bisikletinde ve fren vites kolunu üstten tutuyordum.
elim kamyonet ile fren kolu arasında kaldı, darbe hem şiddetliydi, hem de kısa bir süre daha sıkıştırmaya devam etti. iyice ezdi elimi arada.

şöför aynen devam etti gitti, beni farketmemiştir bile.
ağrı eşiğim çok yüksektir ama o bir kaç saat korkunç bir ağrı hissettim, elimi kullanamadım, biraz şişti bir kaç günde indi ama yüzük parmağımda deforme oldu , MR yada röntgene bakınca bir şeyin yok diyorlar ama mesela elimi masaya yapıştırdığımda diğer parmaklarım dümdüz iken yüzük parmağım düz olmuyor, yüksek kalıyor ...
aslında işin estetiğinde de değilim, eskiden elim kerpeten gibiydi bazıları benimle tokalaşmaya korkardı çok sıkıyorum diye şimdi belki sağ elimin yarı gücü gitti ...
 
Gecen ay iki elimide biraktim su içiyodum. Ne oldugunu anlamadım birden yerle temasa geçtim :). Okadar susamışım ki çukuru görmemişim.
Not: gülmek serbest
 
Asfaltta olsa arazide de olsa lütfen kontrollü inelim her an her şeye hazırlıklı olmalıyız benim ilk ciddi kazam bu şekilde Dupnisa Mağrasına yaptığımız yolculukta oldu köprüye doğru inerken %10luk eğimden kaptırmış gidiyordum sağ doğru kıvrılan bir köprü olduğunu görünce biraz geç oldu frenlere yavaş yavaş dokunuyordum fakat dönemeyeceğimi anladım biraz daha frenlere dokundum bu seferde zeminden dolayı arka lastiğin hakimiyetini kaybettim allahtan o anda saniyelik düşündüm SPD'leri cıkarıp sırt çantamın üzerine atladım fakat sağ omzum dirsek bölgem bel bölgem ciddi şekilde yaralandı ve köprüde bariyer falan yoktu bisikletim tam köprünün ucunda durmuştu alçak su akmasına rağmen kayalıklar vardı ve ben tam köprünün 2 M kadar yanında durabildim eğer o anda o ani kararı vermesem belkide yaşamıyor olacaktım bu bana büyük bir ders oldu ne yaparsak yapalım o anın ve yolun şartlarında kontrollü bir şekilde bisikletimizi sürelim...
 
@Ayhan Cihangir

Ayhan bey vallahi sondaki notunuzu görünce, kaza anıda birden gözüme canlandı ve gülmeye başladım :)

Sanırım ne olursa olsun elleri gidondan ayırmamak gerekiyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ayhan Cihangir
Eğer araçlara açık bir caddede veya yolda, sağ tarafta bir sokağın girişine doğru yaklaşıyorsanız, ve ileriden de size doğru karşı şeritten bir araç geliyorsa, ve bu araç sol sinyal vermiyor bile olsa, bu aracın, bir an sonra önünden geçecek olduğunuz sokağa girmek için "size doğru" direksiyon kırabileceğini unutmamalısınız !

Haziran ayında, aynen yukarıda anlattığım gibi bir durumla karşılaştım, yokuş aşağı giderken, karşı şeritten gelen araba üzerime direksiyon kırdı ve kafa kafaya, yaklaşık 30 km hızla giderken çarpıştık. Fren bile yapmaya fırsatım olmadı. Bilanço ağır. Kafa travması, solda 5 kaburga kırık, sol kürek kemiği kırık, köprücük kemiği hafif çıkık, sol omuzda ve kolda yumuşak doku hasarı, sol ayak baş parmağı kırık. Morlukları ve incinen yerleri saymıyorum bile. Maalesef kask yerine şapka vardı. Verilmiş sadakamız varmış.. ucuz atlattık diyebilirim. Bir daha kasksız bisiklete binmek artık tamamen akıl dışı gibi geliyor bana.

Bu konuyu açan arkadaşa çok teşekkürler.
 
@MEHMET AÇIKGÖZ

geçmiş olsun mehmet bey büyük kaza atlatmışsınız.

çok fazla dikkat edilmesi gereken şey var.

1.Nereye gidersek gidelim kaskımızı takalım.:in:
2.Mehmet beyin dediği gibi araçlar sinyal vermeden dönüyorlar her gördüğümde afedersiniz içimden sayıyorum :) normal yolda giderken birden önüne kırıyorlar veya sokağa girmek için önüne kırıyorlar. araçlarla ilgili daha çok yazılacak şey var.:mad:
3.Lastik havasını olması gereken kadar ayarlayın ps.35se 35 40sa 40. Arazi koşulunda inik kullanılabilir.

aklıma bunlar geldi, ayrıca forumda kaza haberleri bölümü var orada da bir çok paylaşım var.
 
7 yaşındayken köyde rampadan inişte elimi bırakmıştım, pedal çevirmiştim bi de , bi uçtum rampayı uçarak indim, sürüklendim, her yerim omzum avcumun kenarı fln soyuldu şu an hala izleri var , ben yaptım siz yapmayın, özenip de elleri bırakıp pedal çevirmeyin. Belki yapıp da bana bşy olmuyor diyenler vardır ama , ben de öyle diyordum..
 
bir ara şortum kaymıştı bende gidona eğilip düzeltmeye çalışıyordum birden önüme turist cıktı bende boşta kalan elimle ön frene asıldım ağrlık da önde olunca takla attım bisiklet turistin tepesine cıktı :)
 
@cem deviren


Teşekkürler.

İlave etmek istediğim önemli bir nokta var.

Trafiğe bisikletle çıkacaksanız, bisikletinizin üzerindeki ön ve arka çakan led flaşörleri, sadece gece değil, gündüz de kullanmalısınız. :in:

Önde beyaz arkada kırmızı çakan bu ışıklar, sizin görülebilirliğinizi artıracak ve belkide hayatınızı kurtaracaktır. Kesin olan, gündüz de olsa, araç sürücüleri bisikletleri farketmeyebiliyor, görmeyebiliyor.
 
bilmediğiniz yolda hız yapmayın, virajları alırkrn çok dikkatli olun.
bu dediklerim bana çapraz bağ kopması ve menisküs yırtığına bir de dirsekte kırığa mal oldu.
 
Ben de bir keresinde ellerimi bırakmış gidiyordum hafif eğimli (max %2) bir yolda gidiyordum ve bisikletim hızlanmaya devam ediyordu km göstergesine gözüm ilişki 46-48-50 diye hızlanıyorum,o arada geçtiğim tabela da birden aklımda belirdi kasis işareti idi :D sonrasında tam ellerimi gidona götürdüm bisiklet sıçradı havaya güç bela tuttum ve düz bir şekilde indim yere sonra ohh diip yine bıraktım ve o an kasis işaretinin çiftli olduğunu hatırladım ama bunu farketttiğimde artık havada idim bisiklet bi tarafa ben bi tarafa allahtan yere inince biraz fren falan yapmıştım, ama 1-1,5 sene boyunca sürdüğümde de hiç düşmemiştim bu olaydan sonra

Not: Biliyorum ben kaşındım ve gülmek serbest :D
 
Geri