Scudo Sports

Gerçek elektrikli bisikletler hakkında

Elektrikli bisiklet kullananlar veya tecrübe edenler (Birden fazla şık işaretleyebilirsiniz)


  • Toplam katılım
    88
alanyada yaşıyorum elektrikli bisiklet düşünüyorum, zaman zaman yokuşlu yollardan zorlanıyorum..takviye almak fena olmaz, ama çok bilgi karmaşası da var e-bike konusunda
 
Scudo
Konu aslinda turkiye'da daha yeni o yuzden bilgi kirliliği var ,sadece almanya da yilda 500000 ebike uretiliyor ve satiliyor her yil bu sayi %10 kadar artiyor ,yokus destegi almak için en ekonomik olani hazir bir e-bike almak yerine mevcut bisiklete elektrikli bisiklet dönüşüm kiti takmak ,10Ah 36V luk bir li-ion batarya paketi yaklaşik 60km menzil verir ki bu rahatlikla yeterli oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can ÜSARTIRIR
Güncel model incelemelerini bu siteden takip edebilirsiniz. Ayrıca youtube kanalıda var.
(link)
Ayrıca forumda elektrikli bisiklet konuları çok dağınık. Bisiklet türleri katogorisine eklense iyi olur. Çoğu bisiklet firması üretiyor artık.
 
Forumda bisiklet sahibi olan kişi sayısı çok fazla olduğu için elektrik dönüşüm kitleri çok işe yarayacak bilgi olabilir. Normal olarak kendi performansım ile ölçebileceğim yollara ve turlara girişmeyi daha çok severim. Ama bir yandan elektrik desteğinin fazladan sürüş sağlayacağını da düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
Bende bu aralar düşünmüyor değilim ama bilgi sıfır mesela sağlam bir rampaya denk geldik motoru açdık, bu sanki biri bizi arkadan destek veriyor gibi bir mantıkmı oluyor arkadaşlar.
 
@Kırık jant Evet birisi arkadan ittiriyormuş gibi bir his diyebilirim veya "ulan ne kolay çıktım rampaya, bende ne performans var be" gibi bir his de diyebilirim :) Motoru kapattığınız an gerçeklerle yüzleşiyorsunuz :)
İzmir Kemalpaşa'da Nif dağı vardır. Karşıyaka'dan Nif'e çıkıp (en tepe noktasına değil, 0 dan 1200 metre civarına) farklı bir rotadan indim, 375Wh lik pil neredeyse yetti diyebilirim, bazı yerlerde pile acımadım hoyrat kullandım. Eve döndüğümde tabii ki yorgunluk vardı ama normal hayatıma devam ettim. Nif'e normal bisikletle de çıkmış biri olarak bunun nasıl farklı bir şey olduğunu iyi biliyorum :)
 
@Kırık jant

Aslında eğim haricinde başka değişkenler var. Aslında çok dik eğimlere çıkabilir ama tutunduğu yüzey ve lastik önemli. Asfaltta çok dik bir yerde deneme imkanım olmadı, ama çok rahat çıkacağını biliyorum. Arazide dik yerlerde denedim, denediğim yerlerde lastiğin tutunması zor olduğu için lastik pati çekiyor ve lastiğin dönmesi sizin pedal çevirmenize bağlı olduğundan dengeyi kaybedip hareketi devam ettiremiyorsunuz, yani motosikletten farklı , daha zor birşey, alışmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@ratm Aynen dediğiniz gibi, eğim arttıkça lastiğin tutunması zorlaşır, yoksa güç yeterli olur. Bunu elektriksiz çıkarken de kullandığımız sağa ve sola yönlenerek aşabilirsiniz.
Tabii ancak asfaltta bu yöntem işe yarar arazide çok daha zor.
 
Arkadaşlar selam, gerçek elektrikli bisiklet ne demek? Özellikle "gerçek" kısmını anlayamadım.
 
@0M42 ülkemizde bulunan elektrikli skutırlara elektrikli bisiklet dendiği için gerçek elektrikli bisiklet tabirini kullanmış forum üyesi.Yani kastedilen normal bisikletin elektrik motorlu hali
 
@0M42 Gerçek elektrikli bisikletten kasıt, sadece pedal basınca devreye giren motoru olan bisikletlere deniyor; yani bilinen adıyla "pedelec". Bu sistemde Bosch'un başını çektiği göbekten motorlu sistemler çekiyor; yakın zamanda Shimano'nun STEPS sistemi de buna dahildir. Türkiye'de olmayan Kalkhoff gibi markalarda da kendi sistemi veya Panasonic motorlar var.

Halihazırda en popüler olanlar Bosch (TR'de resmi olarak satılmıyor ve servisi yok) ve STEPS (TR'de resmi satış ve servis desteği var) sistemler. Bafang gibi sistemlerde "el gazı" sayesinde pedalsız da gidilebildiği için "gerçek" sıfatını pek hakettiği söylenemez :)
 
Teşekkür ederim sadece meraktan sormuştum bu arada sizin yorumunuza göre ben sahteciyim olsun problem yok amperim biterse bacaklarım var :D
 
Geri