Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Geri çekilme yöntemi :)

idrisarici

Daimi Üye
Kayıt
19 Ağustos 2015
Mesaj
215
Tepki
104
Şehir
Bergama/İzmir
İsim
İdris ARICI
Bisiklet
Giant
Merhaba. Başlığı görünce korunma yönteminin burda ne işi var diyenler olabilir. Fakat bu benim aslında var olduğunu düşündüğüm bir sürüş tekniğine verdiğim bir isim. Malum uzun rampalarda ayağa kalkmak rampanın sonunu görememeye neden olabiliyor. Ben de oturduğum yerde kendimi selenin en gerisine alarak gidonun düz kısmına asılarak kuvvet alıyorum ve pedala daha fazla güç verebiliyorum. Bu yöntem ile ilgili bilgisi olan arkadaşlardan yardım tüyoları istiyorum. Zira yol boyunca 3-4 kez tekrarladıktan sonra dizlerimde ağrı oluştu. Yanlış yaparak kendime zarar vermek istemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ventiol
Scudo
@idrisarici
20150724242__D4D4797.jpg


Bu şekilde tırmanıştan bahsediyorsanız bende bu şekilde tırmanış yapıyorum. Dizlerde ağrı hissediyorsanız daha düşük vites bol kadans öneririm. Sizin yönteminizle çıkarken yokuşları yavaş çıkıyordum. Şimdi ayakta çıkarak hem daha hızlı hem daha rahat çıkıyorum.

Bir de yol bisikletleri fotolarına eklediğiniz bisikletinizin resmine baktım ya açıdan öyle gözüküyor ya da selenizin burnu hafif öne eğik.
 
Biraz daha ağırlığımı geriye vererek froom un aksine. Sele önerisini de dikkate alacağım.
 
Ben de rampaya yaklaştığım zaman selenin en ön kısmına oturuyorum. Ağırlığımı bisikletin ön kısmına -çekişi azaltmayacak derecede- vermeye çalışıyorum.İşe yaradığını da hissediyorum :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: sonyaz
öyle bir uygulamanın olmadığını düşünüyorum. Siz ağırlık merkezinizi arkaya çektiğinizde bisikletin ön tekerinin yere teması konusunda da zorluk yaşarsınız.Ayrıca gidondan asılmaya gerek yok.Enerjinizi boşuna harcamış oluyorsunuz.Kağıt tutar gibi tutup ayakları çalıştıracaksınız.Eğer dizlerinizde herhangi bir sağlık problemi yoksa yaşınız uygunsa yüklenebilirsiniz, güç antrenmanları öyle oluyor bir nevi.Fakat dizleriniz sorunluysa yüklenmemenizi daha düşük viteste çıkmanızı yavaş yavaş ağırlık bindirmenizi öneririm.
 
Ağırlığı arkaya verdiğinizde tüm yük arka tekerlekte olur, bu şekilde çıkmaz daha zor değil mi? Ağırlığı öne doğru dağıtmak daha mantıklı bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Başlık içerik uyumu harika olmuş. :) Benim merak ettiğim ben buna benzer teknikle çıkmaya çalışınca ağırlık arkada olduğu için ön tekerlek havaya kalkıp bütün dengeyi bozuyor sizde de benzer bir durum oluşmuyor mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Bence selenin ön ucuna kadar gelip ileriye doğru eğilerek çıkarsanız daha faydalı olur veya ayağa kalkıp yine öne eğilerek çıkabilirsiniz rahat bir şekilde veya çigerleriniz iyi ise yüksek kadansla rakiplerinizden ayrılabilirsiniz ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: idrisarici
Geriye çekilip gidondan kendime doğru asıldığımda bacaklarıma daha fazla kuvvet verebiliyorum. Kürek çeker gibi. Ön tekerin havalandığı doğrudur. Deneyin bir işe yaradığını göreceksiniz :)
 
O bisikletçi bu şekil çıkar, şu bisikletçi şu şekil :) Siz nasıl rahat ediyorsanız o şekil devam edin bence, boşverin teknik detayları.
 
  • Beğen
Tepkiler: idrisarici
aslında kendinizi arkaya dogru cekmek, ayagınızın itme gücünü yer cekimine açılı olarak yönlendirdiginizden size daha iyi güc verdiginizi hissettiriyor. Bence de dogru olan kendinizi biraz daha öne verip düsük vitesle cıkmak gibi geliyor böylece hem seytan icadı bisikletinde dengesi korunmus olur. Geriye cekilme yöntemi rampa cıkısından cok inisinde kullanılır cünkü..
böylece yöntemi de mesrulastırmıs olduk :)...
 
  • Beğen
Tepkiler: idrisarici
@idrisarici

GCN'nin keyifli adamları yokuş çıkışını şöyle tarif etmişler:

Özellikle 2:06'daki Relax'ı izleyin.


- gidonu sıkıca tutup enerjinizi boşa harcamayın
- vücudun üst kısmını gergin tutmayın
- omzunuzu rahatlatın, aşağıda olsun
- sırtınızı dik tutun
- elleri gidonun üst kısmında dinlendirin

bu duruş şekli diyaframı daha çok açar, akciğerinize daha çok hava alır, daha rahat aerobik sürüş yaparsınız.

tabi bu anlatılanların uzun yokuşlar için geçerli olduğunu söylemeden geçmeyeyim.
 
Asfaltta öyle yada böyle çıkılır ama dağ, gevşek zemin ve dik rampada bisikletin arka tekeri boşa dönüyor. Ben bu durumda ön kaldırarak çıkıyorum. Yük tamamen arka tekere biniyor, patinaj durumu ortadan kalkıyor. Tek sıkıntı yön vermek.
 
@Bahadır Gürel
Takip ettiğim bir kanal Ve anlayabildiğim kadarıyla izlemeye gayret ediyorum ama bu şekilde açıklayınca daha bi güzel oldu. Eyvallah...
 
yav bırakın adam nası istiyorsa öyle çıksın. hiç çıkamamaktan iyidir. çıkıyor işte bir şekilde :)
 
Merhaba,

Verilen cevapların birinde belirtildiği gibi bu şekilde tırmanış yapmak bele ve dizlere yük bindirir ve tırmanış sırasında belirli bir süre yapılabilir. Eski bisikletçilerin videolarını izlerseniz uygulanan bir yöntemdir ve uzun tırmanışlarda genellikle son evrelerde (ayağa kalkacak güç kalmayınca) uygulanabilir. Ama burada vitesin yumuşak olması ve tutuşunuzun göğsünüzü daraltmayacak şekilde (gidonun üst düz kısmından ama dirsekler hafif kırık, göğüs açık) olması gerekir. Bu tür tırmanış sirasında direksiyonu sürekli sıkı tutmamak, sıkma-bırakma şeklinde bir ritm yakalamak önemlidir.
 
Geri