Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Giant Brass1 vs XII serisi

@atakibrahim

evet bahsi geçen stp ve p2 hariç diğer kadrolar giriş seviyesi kadrolardır, siz hangi kadrolara göre kıyasladığını ve ne kullandıklarını sordunuz bende onları söyledim, ve kullandıkları kadrolar arasında üst seviyeden alt seviyeye kadar bir sürü kadro var. ve orda yazdıklarım sırf kendilerine ait olan kadrolar. onlar dışında daha bir çok kadroyu kullandılar. ve onlar forumda bazı olaylar olmadan önce bu forumda moderatör ve tecrübeli kullanıcı olan sürücülerdir. bir daha forumda isimlerinin geçmelerini istemediklerini düşünüdüğümden isim vermiyorum.

daha önceden bahsettiğim ns bikes ve black market gibi kadrolardan bu sefer bahsetmedim çünkü sürekli olarak ''Eğer NS trafic vb. gibi Giant brass'ı kıyaslıyolar ıse fiat ıle ferrariyi kıyaslıyolar gibi olacak'' laflar kullanmanız gına getirdi. fakat yine olayı bunlara çevirdiniz kutluyorum.

ve gerçek şu ki street tarzı (gerek mtb street gerekse bmx street) diğer dallara göre çok daha ileride, en azından diğer dallar gibi kısır döngü içinde değil gün geçtikçe gelişmeye devam etmekte.

eğer ben ve diğer ''tecrübeli arkadaşlarım'' bunları tartışmayı bırakmış olsaydık, belkide bu tarz bu kadar gelişemezdi. ufak tefek detaylar dediğiniz kadro seçimi, bu konu nasıl ufak tefek detay olur aklım almıyor.
 
Scudo
@Gürkan Karataş

Kadro ufak detay değil bunu bende bılıyorum brass ekonomık bir bisiklet yaklaşık fiyatıda 1100tl sanırım türkiyede satışı olan 1100tl ye hangi street bısıkletı önerirsin peki?Kadrolar kendı aralarında ıle kıyaslama yapmak saçma bence çünki her kadronun ayrı bir ölçüsü olduğu gibi yapı ve malzeme farkı vardır.Giant hollanda ölçülerinde ve standartında kadro ımal edıyor üst boru ve arka çeki borusu bıraz daha voltage ve p2 gibi diğer markalara göre daha büyük imal ediyolarlar bu nedenle ıkı teker arası mesafe büyümüş dolasıyla bunny vb hareketler de zorlanmalar oluyor bu nedenle kalas gibi tabir kullanılıyor diye düşünüyorum...
 
@atakibrahim

arkadaşım kadro olarak sormuş,ayrıca kadroları aralarında kıyaslamayacamda neyi kıyaslıyacam. kadronun hangi ülkenin ölçüsüyle standartıyla yapıldığı hiç önemli değil önemli olan açıların kalitesi. açıları ideal ayarlanmış bir kadro olduktan sonra ister hollanda ister brezilya standartlarına göre olsun.

ufak bir detay daha, üst borunun uzun olması (belli bi yere kadar tabii) bunnyde bisikletin daha yukarı kalkabilmesini sağladığı için bunny yüksekliği arttırır, aynı zamanda barspinde gidon bacaklardan uzakta olacağı için daha rahat barspin yapmayı sağlar. arka çekilerin uzun olması ise 180,360 gibi dönmeye dayalı hareketlerin daha zor olmasını sağlar, ayrıca kısa droplar ve bununla birlikte yüksek orta göbek street gibi hızdan çok kontrol gerektiren tarzlarda kontrolü arttırır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Demirli
@Gürkan Karataş

Bu açıların kalitesini kım belılıyor anlam vermiş değilim brass STP ile aynı açılarda demiştik daha önce hatırlarsan bu durumda STP nin de açılarının bozuk olduğunu ımha ediyor sanırım arkadaşların, ayrıca Hasan konunun başında brass ile X11 kıyaslamayı sordu aradan başka markalar çıktı X11 kullandığın için hiçbir kötü yorum yapmadın, dikkatimi çekti neden brass için bu yoruma gerek duyuldu anlam veremedım.X11'in açıları çokmu iyi çokmu sağlam? X11 in 2010'daki kadrosunun açıları çokmu profesyonel?Kalas gibi tabir kullanmaktansa, kullanamamak yorumunu yapmak daha mantıklı yaklaşım olur bence...
 
evet ilk başta x11 ve brass karşılaştırılıyordu. ve ben brass için arkadaşlarım kalas gibi diyor , x11de aynı zaten demiştim en başta, yani x11inde kalastan farkı yok demek istedim orada. siz brassı stp ile karışlaştırarak benimde başka kadroları işin içine sokmama neden oldunuz. stpnin açıları kötü demek istemem hiç bir zaman. eğer aynı açılarla bu kadar farklı kadrolar ortaya çıkıyorsa sitesinde mevut olmayan diğer ölçülerin önemini göstermektedir bu. zaten bir stp ile brassı yan yana koyduğunuzda kadrolardaki açı ve ölçü farklarının bariz ortada olduğunu görürsünüz. son olarakta benim dikkatimi çekti, brassı övmenizle aşağıdaki size ait olan satış ilanının bi alakası olabilirmi diye sordum kendi kendime. cevaplamayı unutmuşum bu açıların kalitelerini firmaların test sürücüleri belirliyor. bir kadronun kullanım alanına göre belirli ölçüler vardır mesela skatepark için üretilen kadrolarda droplar kısa, üst boru kısa, orta göbek yerden yüksek olur. parkın temel harekti 180 daha kolay yapılır böylece ve tüm diğer dönmeye dayalı hareketler. dirt kadrolarda ise otomobillerden bildiğimiz yere yakınlık arttıkça yüksek hızda kontrolde artar, bu nedenle orta göbek yere biraz daha yakındır, daha yüksek airler için üst boru uzunluğu fazladır. street ise dirt ile park karışımı ölçülere sahiptir, dirtteki uzun üst boru, parktaki yüksek orta göbek kullanılır. tabiiki bu kadar kolay değil kadro üretmek daha çook şey var fakat girersek çıkamayız işin içinden.
 
abi tamam fazla abartmayok polimik derecesine geldi bu , kardeşim gel ben sana sedona x11 kadrosu satim tüm forum ailesi raahat etsin :D :D
 
vay anasını ne sormuşum ya :D neyse, tatsızlık çıkmasın çıktımı çıkmadı mı bu bir streetci konuşması mı? atışması mı? her neyse :)...

Orhan öm atamıyorum... öm den e-postanı atarsan görüşelim...
 
Streetci tartışması degil Streetciyle Tüccar tartışması oldugunu cıkartıyorum ben son mesajından gürkan'ın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürkan Karataş
Tücaar mı saçmalıyorsunuz ayrıca tüccar demek tabiri size yakışmadı kadromu satmamdaki sebeb SS kullanmak için kayar droplu kadro almam içindir.Kadromda kayar drop olsaydı satmayı düşünmezdim asla ayrıca İlan ile hiçbir alakası olmayıp siz tamamen olayın derecesini padişahlıkmış gibi bilgi dağarcığını zayıflatıyorsunuz ilan ikinci el kısmında burası street dj kısmı ılan nerede olursa olsun ben brass kullanıyorum yenı kadro aldığımda da kullanmışda olucam zaten kadro hakkında kötü yorumlar yapmaktansa fiyatına göre ıyı bir bisiklet yada kadro yorumunu yapmayı tercih ederim.Nerede görülmüştür kullandığın bir ekıpmanın ılk önce kötü yorumlar içinde olduğu?Ben olayı şu şekılde adlandırıyorum bır kadroyu yeterınce kullanmadan kım olursa olsun bu kadroyu zaten değiştirecektir nedeni gün geçtikçe herkes profesyonel ir kadro almaya hedeflemek isteyecektir.Ben kadro tamamen profesyonel demıyorum demedımde alın bu kadroyu ömür boyu kullan gibi kadroyu hiç övmedim sadece kadronun açılarının iyi olduğunu idda ediyorum Gürkan'ın arkadaşlarıda kalas gibi tabir kullanmış bu kadar basit brass X11'e göre yanına bile yaklaşamaz sonuçta Giant kalitesi tabiki bence Gürkan'ın ilk yorumu brass'a oldu kendisi X11 kullandığı içindir muhtemelen benım tepkım bunun içindi...

Verdiğin bilgiler için teşekürler,Brass ile STP alt alta aynı boyutta yapıştırarak (Brass13,5'',STP ise 13'')kopyaladım ıkı bisiklettede 100mm maşa var benım gözlemledğim ıkı teker arası mesafe stp daha uzun ve sele borusunun girdiği borunun açısı brass'da daha dik bun iki açının sence ne dez avantajı olabılırkı brass bu kadar sıradan hale getirir?
 
iki teker arası mesafenin uzun olma sebebi, dropların uzun olması ve sele borusunun daha dik olması. stpde kaydırmalı sistem olduğu için dahada yaklaştırılabiliyor (facebookda jeff lenoskyın sayfasına girerseniz 2.2lik lastiği bile sele borusuna değene kadar yaklaştırabildiğinin fotoğrafı var) sırf bu bile streetin temel hareketlerinden olan spin hareketlerini zorlaştırdığı için kalas damgasını yemesine neden olmuş olabilir. daha öncede dediğim gibi ben hayatımda brassı canlı olarak görmedim bile. tamamen arkadaşlarımın yorumu ve bu yorum giriş seviyesi tüm kadrolara yapılır. çünkü gerçekten kötüdürler :D

onun dışında benim x11 kullandığm için onu savunduğumu sanıyorsunuz. tamamen yanlış düşünce, şimdiye kadar kullandığım en berbat kadrolardan biri, fakat maddi durum ön plana gelince yeni başlayan arkadaşlar için önerilebilicek bisiklet.

son olarak arkadaşıma bütçesine uygun ve kendisinin içine sinen kadroyla bu işe başlamasını öneriyorum. bu brassda olur x11de olur kron crazy hopda olur. sürecek olan sensin, zaten giriş seviyesindesin bizim burda tartışmasını yaptığımız şeyler senin sürüşüne etkileyecek şeyler değil henüz.
 
Sadece yanlış bilgilendirmeyi önlemek için yazıyorum, yanlış anlaşılmasın. Brass ve STP, geometri olarak aynıdır. Aralarındaki tek fark kullanılan alüminyumun kalitesi ve borularının şekilleridir. Bu da STP nin, Brass a göre daha hafif olmasını sağlıyor. Bunun dışında, STP serisinde şimdiye kadar hiç kayar drop olmadı, her iki seride de standart dikey drop-out kullanılıyordu. Sadece STP nin yeni çıkan 2011 modelinde var.
 
  • Beğen
Tepkiler: atakibrahim
@İsaAlp
Brass ve STP geometri araştırması için teşekürler İsa, bu durumla ile ilgili gürkan nasıl bir yorum yapacak merak ediyorum...
 
@atakibrahim

konudaki 25 numaralı mesajımda yazdığım gibi açıların aynı olduğunu inkar etmedim. sitede yazılmamış olan diğer ölçülerin öneminden bahsettim. eğer kullanılan alüminyum ve boruların şekilleri 2 kadro arasında bu kadar fark yaratıyorsa hiç açılarla uğraşmaya gerek yok o zaman, yalnış mıyım ?
 
Gürkan Karataş

1 Brass ile STP kıyasladım aynı açılarda aluxx ve Giant markası olduğu için...
2 Siz brass'ı porfesyonel street markalar ile NS vb.gibi kıyaslayın dediniz bravao gerçekten...
3 İnkar ettiniz brass stp ıle aynı değil yanyana bakarsanız görürsünüz dediniz...(bakınız yukarıda kırmızı ve büyük puntalı işaretli yazılı yere)
4 Deneyımlı tecrubelı arkadaşlarınız hani STP kullanıcısı olup brass'ın açılarının bozuk olup kalas gibi tabir kullanan,brass'ın emın değilim ama birkaç yüz gram ağır olmasına rahmen brass için kalas gibi tabir kullanmışsa tecrübelı dediğiniz o arkdaşınızın tecrübesinden kuşku duyarım ayrıca freeride sınıfında olmadığı için brass modelinden şüphe duyarak yerden yere vurdunuz ve tüccarmışım gibi bir hava yarattarak oratamı gerdiniz.
5 Son olarak Ben Giant dünyanın en iyi street bisikletini yapıor yada kadrosunu imal ediyor demıyorum,bilgin var inkar edemem fakat ilk önce araştır, sorma yanlış bilgi aktarmış olabılırler ;) arkadaşların bazen senı yanıltabılır.Eminim bu bisikletin üzerinde marzochi yada manitou maşa ve üst seviye malzemelerden oluşan bir bisiklet olsaydı bu kadar toz kondurmazdın, umarım demek istediğimi anlamışındır.

Hatırlatmak istediğim bir nokta daha var hala brass'ın açılarının kötü olduğunu kabul ediyorsan STP'nin de kötü olduğunu kabul edıyorsun demektir.
 
@atakibrahim

1. dediğim gibi stp üst model bir kadro, siz brassı üst model olan stp ile karşılaştırdığınızda bende üst model olan ns bikes ve black market bikes ile karşılaştırdım. çünkü amacımız her alana hitab eden bir bisiklet değil sadece streete hitab eden bir bisiklet.

2. ikinci maddenizde bahsettiğiniz olayı ilk maddemde açıkladım zaten.

3. sizin deneyiminden ve tecrübesinden şüphe ettiğiniz insanlar elinden Türkiyedeki tüm street, fr, dh kadroları geçmiş ve tecrübeleriyle türkiyedeki en büyük bisiklet platformunda yöneticilik yapmış ve türkiyenin en kalitesi sürücüsü damgasını almış insanlardır. öncedende bahsettiğim gibi isim yazmak istemiyorum muhtelif olaylardan dolayı, ama siz kimler olduğunu tahmin edersiniz. hiç bir şekilde x11i övmediğim ve brasstan üstün görmediğim halde kendinizce ''daha önce x11 kullandığın için övüyorsun '' dediğiniz için bende kendimce ilanınınız olduğu için brassı bu kadar övdüğünüzü düşündüm ve bunu burda paylaştım.

4. eğer brass bu kadar iyi kadro olsaydı, hiç ayrı olarak bir model oluşturulmazdı nasıl stp 0 , stp 1 ve stp ss kendi içinde ayrılıyorsa stp 2 diye düşük seviyelerde parçalarla stp kadro toplardı ve öyle satışa çıkartırdı. bu da benim düşüncem.

ayrıca bir kışkırtma olmadığı sürece bu konuya cevap yazmıyacağım, konu bilgilendirme aşamasını geçti, tekerrür ediyor.
 
Bahsettiğin deneyımlı arkadaşları bılıyorum az çok kötüler demıyorum asla onlar için yanlış anlamayın sadece basit bir kadro için hemen ön yargılı olmamak gerekıyo yani yangına körükle gitmemek gibi, ben buradaki streetçi arkadaşlara sadece şunu söylemek istiyorum alternatif bir malzeme yada ekıpman yoksa ve işinizi görüyorsa sözümü af buyurun insan oğlu hiçbir zaman yetınemediği gibi her zaman herşeyin daha iyisini isteyecektir.Ve istemektedir.Buda bu işin gelişen teknolojisi ile her geçen gün malzeme kalitesi ve niteliğinin değiştiğini herkez aç çok biliyor, kimseye laf sokmuyorum yanlış anlamayın kesinlikle her zaman street-dj basit konu değil teknık detayı var bunu herkesin bıldiğini tahmin ederek fakat buna rağmen ekonomımız gereği elindeki ekıpmanla yetınmeyi bilmek gerekıyor...Ben kadromdan gayet memnunum değiştirmemdeki sebeb SS kullanmak için arka aktarıcı yerıne takılan benım için saçma gelen bir gerdirme takılıyor bunu yapmamak için kayar droplu kadro almak istiyorum, street de iddali olduğum söylenemez fakat tüccar muamelesi gördüğüm gün bir karar aldım elımdekı bir takım street ve xc malzemesini burada hediye etmeyi düşünüyorum umarım ihtiyacı olan bir arkadaşınız vardır...Saygılar herkese...
 
@atakibrahim


Şey kusura bakmayın fırsatçı gibi görünmek istemem ama hani parça verirseniz talibim :D
 
bende yeni başladım gercekten simdi pahalıbi bisiklet alırsan mutlaka hareket yaparken düşeceksin bissikletin bazı parcarı zarar görecektir sana bisi olmasın ama iyice ögrendikten sonra hayalindekı bısıkletı al derim... :D
 
Geri