Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Giant Kullanıcıları Kulübü

Merhaba Pedaldaşlarım, konuyu hergun takip etmekteyim.. Giant Escape 1 2013 karbon maşalı bisikletim var (tur bisikletimi, yol bisikletimi emin değilim bilgilendirirseniz sevinirim :) ) 2013 yılından beri turlara katıldım, ev-iş ulaşım amaçlı kullanıyorum halen. Gidon çok uzun geliyor 60-70cm arası olması lazım ve artık zamanla elçikler ve vites kolları sorun çıkarmaya başladı. Uzun turlarda 6-7 saat 100km ve üstü gibi turlarda bileklerimi yormakta. Hep aynı şekilde tutmaktan.. Drop bara çevirme planımvar fakat vites grubu Alivio grubu kullanmaktayım. 3x9 STİ vites fren kolları bulabilirmiyim? Çok aradım genelde 2x9 vites bulunuyor. Bilginiz varsa uygun fiyatlı STİ kol tavsiye edermisiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Scudo
@Burak B. Benim de 2016 model Giant Escape 2 bisikletim var ve bende sizinle aynı sorunları yaşıyordum. Esasen kendisi ne tur ne yol bisikleti ikisinden de bazı özellikleri almış olan bir sportif şehir bisikleti .
Dropbar takmayı zamanında çok düşündüm sti sistemler yerine barend vites kolu ve dropbarlar için kullanılan fren kollarından birini kullanmak çok daha mantıklı oluyor maliyet açısından. Ama en büyük sorun dropbar üzerinde kullanacağın fren kolu v freni hareket ettirmek için çok kısa mesafeli kalıyor burada devreye 3 seçenek giriyor. Bunlardan ilki ya mini v fren bacakları kullanırsınız ki bu bacaklar en fazla 28mm'lik lastiklere izin veriyor bu da tur yapacak biri için çok ince bir lastik. İkincisi xlc'nin yada daha kaliteli bir markanın sırf V fren dropbar'a uygun kolları ki en mantıklı seçenek olmasına rağmen Türkiye'de pek kolay bulunmuyor.Üçüncü seçenek ise travelagent adlı bir aparat ile bu sorunu çözmek olur ki bu aparatta Türkiye'de yok.
Sonuç olarak yapılır mı yapılır ancak en az 400 500 liralık bir masraf olucak. Bu kadar maliyete ve zaman harcamaya değer mi buna siz karar vereceksiniz. Tüm bunların haricinde işin içine kadro geometrisi sorunu giriyor. Genellikle dropbarlı tur bisikletleri ve yarış bisikletlerinin özellikle stack, reach, top tube ve sitelerde wheelbase olarak geçen iki teker arası mesafe uzunluk ve oranları dropba gidon kullanılacağı göz önüne alınarak tasarlanırken bizimki gibi hybrid bisikletlerin tüm açıları düz gidona göre tasarlanıyor. Bu yüzdendir ki dropbarlı tur bisikleti kullananlar dropbar'ı öve öve bitiremez. Elbette bütün bu işlemler sonucunda kesinlikle memnuniyetsiz kalacağınız anlamına gelmiyor lakin bir risk var ortada (Maliyet ve zaman sorununuz yoksa elbette deneyebilirsiniz).
Bana soracak olursanız ki ben de öyle yaptım aşağıda linkini verdiğim gidon boğazıyla birlikte kelebek gidon kullandım ve benim için sonuç harika oldu. Hem şehirler arası yüklü turlar için gidonum yükseldi hem de 90mm olduğu için gidon bana yaklaşmasının yanısıra kelebek gidon sayesinde de bileklerimin rahatı için çok fazla tutuş pozisyonuna sahip oldum. Ayrıca maliyetim 170 tl oldu. Dilerseniz en kısa sürede bisikletimin fotoğraflarını da yüklerim
Bu da ürünün linki
(link)
 
Herkese merhabalar arkadaşlar öncelikle yeni bir bisiklet arayışındayım genellikle şehir içi turlar yakın iller ve arada uzak diyarlara pedallamak var hedeflerimde forumda bir çok değerli yorum ve bilgileri okuduktan sonra iki marka model arasında kaldım bunlardan biri "Merida Speeder 200" diğeri ise "Gaint Escape 1" karar verme aşamasındayım fakat tam olarak karar vermedim birde bu aşamadayken "Gaint Escape RX3" gördüm iptal oldum merida ve escape 1 yetmezmiş gibi kervana RX3 de katıldı şimdi arkadaşlar speeder 200 mü gaint escape 1 mi yoksa gaint escape rx3 mü tercih etmeliyim rx3 görünüş olarak daha agresi güzel duruyor escape 1 göre bunları kıyaslıyacak olursak nasıl bir sonuca varabiliriz kafam çok karışık teşekkür ederim iyi forumlar.
 
@Genç89

Güzel ve faydalı cevabınız için ne kadar teşekkür etsem azdır..
aynen bende aynı sorun yaşıyorum, Giant Esc1 tam yol bisikleti değilde, tur bisikleti
gibi duruyor, maşa karbon olması vede giant yarış bisikletlerinde kullanılan karbon
maşaları ile aynı :) Kadro geometrisi tur-yol ve dağ bisikleti karışımı duruyor,
orta alt boru kalınlıgı ve üst boru inceliği uzaktan karbon bisikleti andırıyor çünkü görenler
karbon bisikletmi diye soruyorlar.. Sanırsam ALUXX olmasından kaynaklanıyor :) Gidon
ise tam dag bisikleti gidon 70cm genişliğinde arabaların arasından geçmekle bi hayli
zorlanıyorum. Bu yuzden dropbar geçişi yapmayı düşündüm ama anlattıklarına göre vazgeçiyorum.
evde 2 bisiklet var biri bfold 5 katlanır digeri giant esc1 vede ilerde 3.cu bisiklet
olarak giant propel advence almayı planlıyorum.. En iyisi dokunmamak ve orjinal halini bırakmak, sadece
aktarım sistemini yenilerim oda shimano deore xt ile. 28mm çok ince olur sonuçta tur
bisiklette özellikle asfaltta değilde toprakta, çakıllarda kullanıgım çok oldu. Yarış
lastiği ile kullanmaya kalkarsam... Tek sıkıntım V frenin yagmurda dayanıklı olmaması
performansı düşüyor hem balataları daha kolay eritiyor. İşe gidip geliyorum, turlara çıkıyorum
yagmur-soguk farketmez :)
Kelebek gidonu ancak 1-2 haftalık uzun turlara çıkarsam takarım, Şimdi takarsam boyutundan ve agırlıgından
dolayı dezavantaj olucak. Açı ayarlı gidon bogazını denemek isterim :)
 
@Burak B. V frenler icin en guzel cozum bradine 3 renkli olanlarindan kullanamaniz olur bende yagmur camur demeden okula gidiyorum hic sıkıntı yaşamadım. Birde ilk basta vites grubunu degistirmek yerine fren bacaklarini ve kollarini xt set alırsanız daha da verimli sonuclar elde edersiniz sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B.
Slmlr.izmirden yazıyorum 1 aylık toghroad slr2 ile araniza katıldım. Fiyatı yüksek geldiği için ve yarış bisikleti istediğim için almak ile almamak arkasında kaldıgim ve sonunda aldığım bisikletimden çok memnunum.ister dağ ister yol her türlü giden bir bisiklet.iyiki almışım.
 
@Genç89 Bende hep şunu merak ederdim. Fren bacakları ve kolları xt olmasının ne gibi avantajı olabilir ki diye. Bu soruyu size sorayım.
 
@1dost Teknik bilgim çok yeterli düzeyde değil ancak bildiğim kadarıyla hafif olmasının yanısıra diğerlerine göre daha esnemez bir yapıya sahip olmaları en büyük farkları. Tabi bu farkın sıradan şehir kullanıcıları için çokta elzem olduğunu düşünmüyorum. Ancak bisikleti extrem spor amaçlı ya da tur amaçlı gibi genel amacının dışında kullanıldığı zaman bir fark yaratacağını düşünüyorum. Ki ona rağmen isimsiz fren setleri ile bile kilolarca ağırlıkla oldukça uzun süreleri kapsayan turlara çıkan bisikletciler de mevcut
 
Bugün itibariyle Escape 1 ile aranızdayım.
 
@1dost Hayırlı olsun escape kardeşliğine hoşgeldiniz :) Çok güzel bir modele sahipsiniz fotoğraflarını merakla bekliyorum :)

@Burak B. Bu arada söylemeyi unutmuşum eğer gidon uzunluğundan şikayetciyseniz uclarından istediğiniz oranda kestirebilirsiniz. Bende geçen yıl 600mm ye kadar kısaltmıştım ama biraz fazla olmuştu :) barend takacağımı hiç düşünmemiştim. O yüzden boyunu belirlerken dikkat edin zira yeni gidon alınmadığı sürece geri dönüşü olmayan bir işlem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B.
@Genç89 Teşekkürler. En kısa sürede atacağım fotoğrafları. Sormak istediğim bir soru var. Kadronun yanından geçen fren vites kabloları kadroya değmekte. İlerde kadroyu çizmesi muhtemel. Bunun için ne yapılabilir?
 
@1dost Yanindan mi geciyor normalde o modelde kablolar kadronun içinden geçiyor olmalı geçmiyorsa bile kadronun üzerinde tutucular vardir o yuzden çizeceğini hiç sanmıyorum
 
A

mekanik disk frenlere henüz alışamadım, ilk defa kullanıyorum, ve yeni olduklarından henüz tam performans alamazsın zamanla diyorlar, inşallah doğrudur, yani zamanla kızaklayacak düzeyde fren tutmaya başlar deniyor,
umarım doğrudur çünkü şu an beni durma mesafesi tedirgin ediyor
 

Dosyalar

  • IMG_7039.JPG
    IMG_7039.JPG
    139,6 KB · Okunma: 59
  • IMG_7041.JPG
    IMG_7041.JPG
    123,5 KB · Okunma: 52
  • IMG_7039.JPG
    IMG_7039.JPG
    139,6 KB · Okunma: 52
  • IMG_7041.JPG
    IMG_7041.JPG
    123,5 KB · Okunma: 50
@1dost kablolar kadro içinden geçtiğinden hiç sıkıntı olmaz merak etmeyin. Güle güle kullanın tekrar
 
teşekkürler, dediğim gibi şu an aklımda tek konu, frenlerin v fren kadar en azından performans göstermesi,
 
sevgili giant kullanıcı arkadaşlarım merhabalar. giant reign almayı düşünüyorum, nasıldır bu makina? değerli kullanıcılarından yorumlarını bekliyorum
 
Merhaba arkadaşlar, yepyeni bir 2017 model giant contend sl 2 model bisiklet ile aranızdayım - (link)

img_1508-jpg.145570

Bisiklet gerçekten çok güzel severek beğenerek aldım trainer da sürdüm bu hafta , kısmetse haftasonu sürüşe çıkacağım dışarı, malum çıkmadan once ilk defa kullancağım kilitli pedal ile kalli ayakkabıyı trainerde tak çıkar tak çıkar ogrendim.

@soulless üstadın forumdaki konusu seçimimde büyük etken oldu. Tekrardan teşekkür ederim kendisine.

Bisikletle kalın.
 

Dosyalar

  • IMG_1508.JPG
    IMG_1508.JPG
    165,8 KB · Okunma: 348
  • IMG_1509.JPG
    IMG_1509.JPG
    167,3 KB · Okunma: 22
  • IMG_1510.JPG
    IMG_1510.JPG
    168,3 KB · Okunma: 22
@masumane
Rica ederim. Ufakta olsa bir faydam dokundu ise ne mutlu. Güzel günlerde kullanmanı dilerim. Forumda Giant Contend Sl 2'ye ait başlık var. Oradan da paylaşımlarına devam et lütfen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Geri